Betonvloer woning

28-06-2017 19:41 73 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi forummers,

Wij gaan binnenkort verhuizen naar een appartement waar een betonvloer in ligt. Hieronder ligt vloerverwarming.

Omdat het een tijdelijke huurwoning is heb ik weinig zin om er voor honderden euro's een vloer in te leggen. We willen dus graag de betonvloer afwerken & that's it. Zijn er mensen die hier in een woning (dus geen garage) ervaring mee hebben?
Ja, het stinkt, je loopt er alles op kapot en het ziet er armoedig uit, zelfs na schilderen.

Een vloer hoeft echt geen 100en euros te kosten. Haal een stuk rest zeil of vloerbedekking en klaar. Of een gratis laminaat vloer op marktplaats die je er dan bij de voorgaande bewoners zelf uit moet halen
TheSky=moreBlue@Malibu
Hoe tijdelijk is het dan? Bij een maand zou ik er een kleed opleggen of zo, maar heb je het over een paar jaar dan zou ik zeker een paar honderd euro's investeren voor een vloer.
Erg lelijk en ook niet prettig voor je buren en onderburen. Het dempt geen geluid en zal overlast veroorzaken. Een betoonvloer is nooit helemaal egaal, er zullen gaten zitten, een scheur her en der. Met pech lijm van de vloerbedekkingvan de voeige bewoners en het is enorm slecht schoon te maken, beton absorbeert alles.
Er komen ook vloerkleden, maar dan voor in de woonkamer en slaapkamer. Gaat om 100m2 aan vloer, dus de kleden bedekken enkel een klein gedeelte.

@Next2uinmalibu: ik zie genoeg voorbeelden die er helemaal niet armoedig uitzien, dus dat komt vast goed. Ik wil dan ook écht geen vloer erin leggen, maar toch bedankt voor de "hoe kom ik aan een goedkope vloer" tips.

Orangetree: door de vloer af te werken ben je af van het stoffen, het breekbare en en het opzuigen van vloeistof.
pinaco wijzigde dit bericht op 28-06-2017 20:09
13.64% gewijzigd
Pinaco schreef:
28-06-2017 20:04
Er komen ook vloerkleden, maar dan voor in de woonkamer en slaapkamer. Gaat om 100m2 aan vloer, dus de kleden bedekken enkel een klein gedeelte.

@Next2uinmalibu: ik zie genoeg voorbeelden die er helemaal niet armoedig uitzien, dus dat komt vast goed. Ik wil dan ook écht geen vloer erin leggen, maar toch bedankt voor de "hoe kom ik aan een goedkope vloer" tips.
Die dingen die jij ziet zijn gietvloeren of betoncire...

Dat is pas duur

Als je het zo goed weet: succes..
TheSky=moreBlue@Malibu
Pinaco schreef:
28-06-2017 20:04
Orangetree: door de vloer af te werken ben je af van het stoffen, het breekbare en en het opzuigen van vloeistof.
Niet met een beetje schilderen van de betonnen verdiepingsvloer hoor. Daar komt echt meer bij kijken.

De voorbeelden waar je naar zoekt, zijn die van betonnen bouwvloeren of van de afwerk/gietvloeren? Dan lijkt me nogal een verschil.

Hoe tijdelijk is tijdelijk? Hoe netjes egaal is de vloer nu? Mag je de vloer wel schilderen van de verhuurder?
@shaunthesheep: geverfde betonvloeren!

De vloer is prachtig egaal qua oppervlak, er zitten wel enkele verfvlekken op. Geen lijmresten, gelukkig. Verhuurder (woningbouw vereniging) geeft aan dat er niet per se een vloer gelegd hoeft te worden, met die gedachte is het gebouw (70 woningen) ontworpen enkele jaren geleden. Schilderen van de vloer mag.
Nogmaals: hoe tijdelijk is het?
Wat wil je precies horen, want volgens mij weet je al dat je niets wilt doen aan de vloer?
Zorg er wel voor dat je geen geluidsoverlast veroorzaakt, anders mag je alsnog je portemonnee trekken voor een nieuwe vloer.
Je kunt beton vloeren niet zomaar verven.

Je vraag hier toch om tips en ervaringen?

Blijkbaar weet je het allemaal al beter..
Open dan geen topic
TheSky=moreBlue@Malibu
11 jaar verkocht ik vloeren en verf/coatingen voor beton. Maar he: ga der maar lekker op wonen!

Succes met je vochtprobleem
Succes met afbladderen
Succes met longprobemen
Succes met overlast, niet alleen van jezelf maar ook van andere op jou
Succes met de energierekening
En succes met alle schade in je meubels...
TheSky=moreBlue@Malibu
Ga je de verwarming ook uit laten dan?
TheSky=moreBlue@Malibu
Next2uinmalibu: denk aan je bloeddruk!

Ik heb net afbeeldingen bekeken van betonvloeren en gietvloeren met betonlook, wat er zo in de eerste opslag hetzelfde uitziet. Ik ging er vanuit dat het een betonvloer is, maar dit zou dus net zo goed een gietvloer kunnen zijn?

Als het ontworpen is met het idee dat er niet per se een vloer ingelegd hoeft te worden zou het dus eerder een gietvloer zijn?

Gizzmo: duur staat nog niet vast, maar dit wordt geen woning waar we jaren blijven.

Sinnombre: ervaringen met afwerken Vd vloer (verschillende opties als ik het goed begrijp), ervaring met schoonhouden, beschadigingen etc? Ik wist niet dat dit zo'n gevoelig onderwerp was ;)
Je weet toch al wat je wil en wat je gaat doen, maar toch even nieuwsgierig....

Met een beetje goede Alkyd betonverf verf je in het gunstige geval van een goede dichte vloer die weinig zuigt in 2 laagjes de vloer mooi (maar 3 lagen is meer gebruikelijk). Per 10m2 heb je een goede liter nodig. Dus twee laagjes over 100m2 kosten je dik 20 liters verf. Zelfs online bij een outlet-beton-verf-achtige-shop kost je dat zo'n 300 euro exclusief materialen en het kost je heel veel (droog- en arbeids)tijd. En dan reken ik gunstig.

Ben je niet sneller en voordeliger uit met een rest-partij eenvoudige vloerbedekking van CarpetRight of zo die je ongelijmd legt? Scheelt je ook in de warmte in huis, zorgt voor betere akoestiek in huis, houdt je meubelpootjes beter en geeft minder geluidsoverlast aan de buren.

Edit: ik lees net dat je denkt dat het misschien een gietvloer is die er ligt. Vraag het even na bij de verhuurder!
anoniem_240865 wijzigde dit bericht op 28-06-2017 20:25
6.82% gewijzigd
Pinaco schreef:
28-06-2017 20:21

Ik heb net afbeeldingen bekeken van betonvloeren en gietvloeren met betonlook, wat er zo in de eerste opslag hetzelfde uitziet. Ik ging er vanuit dat het een betonvloer is, maar dit zou dus net zo goed een gietvloer kunnen zijn?

Als het ontworpen is met het idee dat er niet per se een vloer ingelegd hoeft te worden zou het dus eerder een gietvloer zijn?

Gizzmo: duur staat nog niet vast, maar dit wordt geen woning waar we jaren blijven.

Sinnombre: ervaringen met afwerken Vd vloer (verschillende opties als ik het goed begrijp), ervaring met schoonhouden, beschadigingen etc? Ik wist niet dat dit zo'n gevoelig onderwerp was ;)
Je vraagt hier om hulp en advies, je krijgt deze en gaat dan de betweter uithangen.

Ja dat agiteert mensen, gek he?
TheSky=moreBlue@Malibu
Mensen geven je advies nav je vraag en je doet alles af als niet bruikbaar of spreekt het tegen. Houden mensen niet van.
ShaunTheSheep schreef:
28-06-2017 20:22
Je weet toch al wat je wil en wat je gaat doen, maar toch even nieuwsgierig....

Met een beetje goede Alkyd betonverf verf je in het gunstige geval van een goede dichte vloer die weinig zuigt in 2 laagjes de vloer mooi (maar 3 lagen is meer gebruikelijk). Per 10m2 heb je een goede liter nodig. Dus twee laagjes over 100m2 kosten je dik 20 liters verf. Zelfs online bij een outlet-beton-verf-achtige-shop kost je dat zo'n 300 euro exclusief materialen en het kost je heel veel (droog- en arbeids)tijd. En dan reken ik gunstig.

Ben je niet sneller en voordeliger uit met een rest-partij eenvoudige vloerbedekking van CarpetRight of zo die je ongelijmd legt? Scheelt je ook in de warmte in huis, zorgt voor betere akoestiek in huis, houdt je meubelpootjes beter en geeft minder geluidsoverlast aan de buren.
Exact, dan reken je afplak materiaal en kwasten/rollers a 10€ per stuk niet eens bij (nee je kunt niet dezelfde als voor latex gebruiken)...

En vergeet de primer niet, de vlekken afdichter en antislip is ook wel handig ivm opheffen van ijsbaan effect...
TheSky=moreBlue@Malibu
Wat bijzonder dat je bij een appartement een niet-geluidswerende betonvloer mag.
100m2 voorbewerken en afwerken met juiste betonverf kom je al gauw aan honderden euro's.
Shaunthesheep: wel wat ik wil, maar dus niet hoe ik dat het beste aan kan pakken. En daar zijn tips meer dan welkom voor!

Je zegt dat vloerbedekking beter is voor de warmte in huis, maar houdt dat niet juist effect van de vloerverwarming tegen? Er hangen nergens radiatoren.

En als de vloer geschilderd wordt zoals je beschrijft, levert dat dan een nette vloer op, waarvan het stof probleem verholpen is & vloeistoffen niet direct opgezogen worden?
Pinaco schreef:
28-06-2017 20:21

Gietvloeren zijn er pas de laatste jaren in degelijke kwaliteit, incl. Vloerverwarming. Kan me niet voorstellen in een jaren 70 huis...

Aanleg voor astma? Pas op dat je het niet ontwikkeld door zo te leven...
TheSky=moreBlue@Malibu
shift.delete schreef:
28-06-2017 20:25
100m2 voorbewerken en afwerken met juiste betonverf kom je al gauw aan honderden euro's.
En heel veel werk... Ik snap ook de motivatie hiervoor bij TO niet zo. Reden die ze geeft past niet.
Luna: maar dat wil ik best uitleggen!

Ik wil er graag een mooie woning van maken. Ik vind de betonlook persoonlijk erg mooi & ben dus blij dat er een betonvloer/gietvloer in ligt. Als ik ga voor een vloer die ik mooi vind erin leggen kom ik uit in een prijsklasse die ik het nog niet waard vind. Dat wil ik graag bewaren voor een koophuis. Dus willen we deze vloer graag afwerken/behandelen/oid zodat het een goede optie wordt. En daar wil ik graag tips voor :)
Pinaco schreef:
28-06-2017 20:27
Shaunthesheep: wel wat ik wil, maar dus niet hoe ik dat het beste aan kan pakken. En daar zijn tips meer dan welkom voor!

Je zegt dat vloerbedekking beter is voor de warmte in huis, maar houdt dat niet juist effect van de vloerverwarming tegen? Er hangen nergens radiatoren.

En als de vloer geschilderd wordt zoals je beschrijft, levert dat dan een nette vloer op, waarvan het stof probleem verholpen is & vloeistoffen niet direct opgezogen worden?
Je kunt de vloerverwarming helemaal niet gebruiken. Want daar gaat je verf van barsten.

En nee vloerbedekking geleid de warmte. Geen verlies, houdt juist lang vast
TheSky=moreBlue@Malibu

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven