Napraattopic deel 87

29-06-2017 21:33 3404 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP.

Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598

Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.

Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.

Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.

Veel napraat plezier!

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva en Viva Mod.team
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Ik ben het met niemand eens.
shifty schreef:
30-06-2017 13:06
Overigens even off-topic : ik vind ik het ook een raar idee dat je napraat zou willen afschaffen omdat daar een hoop gezeik is.
Dat gezeik is er toch, het is niet zo dat dit topic dat veroorzaakt. Het geeft het gezeik alleen een plek. Naar mijn mening is dat juist goed; dan weet je tenminste waar er gezeken wordt en waar je kan zeiken. Andere topics worden daardoor niet/minder ondergezeken. En als je niet van gezeik houdt dan weet je dus ook waar je niet moet zijn.

Natuurlijk kan je theoretisch stellen dat Napraat in de basis daar niet voor bedoeld is; maar ach als het nou toch die (dubbele) functie heeft is dat toch ook prima. Een apart zeik-topic of een apart napraat-topic-zonder-gezeik-topic schijnt gewoon op zichzelf niet zo veel waarde te hebben, maar gecombineerd wel. Dan moet je het topic niet weg willen halen, want het vervult een duidelijke functie. Hooguit verander je de naam in 'Achterafgezeik-topic' of zo. Als je dat beter vindt passen bij de functie. Toch?
Deze, in mijn ogen, bijzonder argumentatie heb ik eerder gelezen. Waarom zou je willen zeiken in andere topics?
“Intelligentie zonder vriendelijkheid is een zeer gevaarlijk wapen”. (Francoise Sagan)

"De moord die niet mocht worden opgelost". (Maaike Vaatstra)
Misschien zijn de muzieklinkjes voor de vrijlating van @Jonari. :A:
“Intelligentie zonder vriendelijkheid is een zeer gevaarlijk wapen”. (Francoise Sagan)

Ik ben het niet met Noushi eens, al was het alleen maar omdat ik niet beticht wil worden van meeloperij. :P
Hugh-Jazz schreef:
30-06-2017 13:42
Ik ben het met niemand eens.

Ik ben het met je eens dus helaas zit je dan bij deze toch in een groepje.
-Kittens- schreef:
30-06-2017 13:31
Eens met Shifty.
En verder zie ik liever te veel kattenplaatjes dan herhaling na herhaling van dezelfde woorden.
Maar dan reageer ik daar gewoon niet (meer) op.
En na een dosis off-topic geklets komt een fittie veel lekkerder binnen. Het wordt zo saai anders he, alsmaar discussie en gewijs met vingertjes en ruzies enzo. Na die lieve poesjes ben je er gewoon weer aan toe.
Dan ga je naar een kattenplaatjestopic, hoe simpel kan het zijn? En je hoeft uiteraard niet te reageren.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Nouschi schreef:
30-06-2017 13:37
Maakt niet uit toch? Als er niks na te praten valt of het bevalt je niet of je wilt poezenplaatjes plakken dan ga je ergens anders lezen, heel simpel toch?
Ja, zo simpel zou het kunnen zijn.
Alleen werkt het niet zo simpel hier.
anoniem_341161 wijzigde dit bericht op 30-06-2017 13:45
6.71% gewijzigd
shifty schreef:
Maar wat zou er verholpen moeten worden dan? Als dit een prima plek is om te zeiken en dat ook nog wordt afgewisseld met poezenplaatjes, muzieklinkjes en ander onnozel geneuzel tussen het napraten over het forum, dan is er toch weinig mis mee?
Nee daar is van alles mis mee. Het is napraattopic!
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
impala schreef:
30-06-2017 13:39
Ik ben het vreselijk met je eens. Maar dat gaat natuurlijk niet helpen.
Ik ben het er ook vreselijk mee eens.
Sterker nog, ik zou het zeer toe te juichen vinden als napraat geen plek was waar mensen samenklitten voor de leuk. Want juist dát wekt de indruk dat er 'groepjes' zijn, die lijnrecht tegenover elkaar staan, in plaats van mensen met een meningsverschil dat ze (al dan niet succesvol) proberen uit te praten. Het is juist ook dat clubhuisgevoel dat hier vaak lijkt te hangen, dat maakt dat het meer hullie/zullie wordt dan napraten en uitpraten.
Sometimes, I hear my voice, and it's been here, silent all these years (Tori Amos)
shifty schreef:
Maar wat zou er verholpen moeten worden dan? Als dit een prima plek is om te zeiken en dat ook nog wordt afgewisseld met poezenplaatjes, muzieklinkjes en ander onnozel geneuzel tussen het napraten over het forum, dan is er toch weinig mis mee?
Als het een afwisseling zou zijn, zou ik er minder moeite mee hebben. Maar je moet je hier vaak het rsi scrollen om voorbij de onzin te komen. En de echte napraat wordt compleet ondergesneeuwd.
Of je poezenplaatjes, etenstips en muzieklinkjes onzin vindt, daar kun je nog over twisten. Feit is dat er topics zijn die speciaal daarvoor bedoeld zijn, waar ook de mensen komen die dat waarderen. Dus waarom dan hier? Het is hier ook geen stamcafé, dat is óók al elders te vinden.
.
Nouschi schreef:
30-06-2017 13:44
Dan ga je naar een kattenplaatjestopic, hoe simpel kan het zijn? En je hoeft uiteraard niet te reageren.
Dank je. Ik val zelf ook niet graag in herhaling.
simbalabimba schreef:
30-06-2017 13:43
Deze, in mijn ogen, bijzonder argumentatie heb ik eerder gelezen. Waarom zou je willen zeiken in andere topics?
Oh, ik heb zelf regelmatig een zijdelingse mening over een topic, de TO of een forummer die daar in gereageerd heeft. En dat gezeik van mij vind ik dan weer niet altijd in dat topic zelf thuis horen. Het kan bijvoorbeeld ook een mening zijn over hoe iemand zich gedraagt; en dat in dat topic aankaarten leidt dan vaak weer zo af van het onderwerp. Dat probeer ik te voorkomen door daar niet over in dat topic te gaan zeiken. Maar die zeikbehoefte is er wel.
Nouschi schreef:
30-06-2017 13:45
Nee daar is van alles mis mee. Het is napraattopic!
Dan horen fitties hier ook niet thuis.
Alleen bespreken wat een TO voor topic heeft geopend en niet de onenigheden die het veroorzaakt tussen forummers.
Ana_Isabel_ schreef:
30-06-2017 13:50
Alleen bespreken wat een TO voor topic heeft geopend en niet de onenigheden die het veroorzaakt tussen forummers.
Dat vind ik dan weer wél napraat. Zolang het bij uitvechten blijft. En het niet ontaardt in afbranden.
.
Van dat gezeik hier over wat er wel en niet gezegd mag worden en wel en niet geplakt mag worden krijg ik heel veel zin om kattenplaatjes te plakken en ja, zelfs muzieklinkjes.
Ana_Isabel_ schreef:
Een van de verre voorlopers van napraat heette 'napraat- en uitvechttopic'. :idee:
Sometimes, I hear my voice, and it's been here, silent all these years (Tori Amos)
Dana schreef:
30-06-2017 13:53
Een van de verre voorlopers van napraat heette 'napraat- en uitvechttopic'. :idee:
Maak dan een aparte uitvecht topic :idee: :thumbsup:
Ana_Isabel_ schreef:
Dat vind ik dan weer wél napraat. Zolang het bij uitvechten blijft. En het niet ontaardt in afbranden.
We hebben gewoon een scheids nodig. Die geen stelling neemt, maar wel de regels van het spel bewaakt.
.
Oh. We beginnen weer opnieuw, begrijp ik?
Ana_Isabel_ schreef:
Dan doe ik even lekker vals :mrgreen: over een net geopend topic is vaak nog niet zo heel veel te vertellen, het vermelden ervan op Napraat nodigt vaak uit, aan de reacties te zien, om er een kijkje te nemen en te gaan posten.

B) Tjee zeg, heb je dat topic op Actueel gezien, gaat over het niveau van de rechtstaat.

-Puss-in-Bootz- schreef:
30-06-2017 13:53
Van dat gezeik hier over wat er wel en niet gezegd mag worden en wel en niet geplakt mag worden krijg ik heel veel zin om kattenplaatjes te plakken en ja, zelfs muzieklinkjes.
Ja dat was mij al wel duidelijk, Dat het inmiddels ook wordt gedaan om een punt te maken. En dan druk ik me heel zachtjes uit.
.
Afbeelding
-Kittens- schreef:
30-06-2017 13:48
Dank je. Ik val zelf ook niet graag in herhaling.
Dat sloeg op deze zin van jou

"Maar dan reageer ik daar gewoon niet (meer) op. "
Dana schreef:
30-06-2017 13:47
Ik ben het er ook vreselijk mee eens.
Sterker nog, ik zou het zeer toe te juichen vinden als napraat geen plek was waar mensen samenklitten voor de leuk. Want juist dát wekt de indruk dat er 'groepjes' zijn, die lijnrecht tegenover elkaar staan, in plaats van mensen met een meningsverschil dat ze (al dan niet succesvol) proberen uit te praten. Het is juist ook dat clubhuisgevoel dat hier vaak lijkt te hangen, dat maakt dat het meer hullie/zullie wordt dan napraten en uitpraten.
Eens eens eens!
Ana_Isabel_ schreef:
30-06-2017 13:54
Maak dan een aparte uitvecht topic :idee: :thumbsup:
Sorry, ik vind jou een superleuke forummer maar op dit onderwerp vind ik je zwaarvermoeiend (ja en ik weet dat dat laatste wel wederzijds zal zijn).

Een apart uitvechttopic openen.... dát mág niét.

Een apart clubhuis wel, een apart kattenplaatjestopic wel, een muzieklinkjestopic wel, maar een apart napraat of uitpraat of uitvechttopic..... mag volgens de huisregels van dit forum niet. Gewoon écht niet. Huisregels.
dana wijzigde dit bericht op 30-06-2017 14:01
0.73% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven