Lijf & Lijn alle pijlers

Wat te eten in de ochtend?

01-07-2017 13:30 61 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen,

Ik sla nu regelmatig het ochtend ontbijt over omdat ik het gewoon niet lekker vind. Ik heb veel liever warm eten. Dit kan helaas niet altijd en hiervoor moet ik een oplossing zoeken.

Broodjes vind ik maar niks, wordt echt saai en krijg geen hap door mijn keel met dat droog spul.
Cornflakes heb ik een tijdje geprobeerd met melk of yoghurt maar wordt echt na een tijdje saai.

Kunnen jullie mij misschien wat aanraden wat ik smorgens kan eten. Het liefst warm en gezond/normaal (met normaal bedoel ik dus niet iets ongezonds bijvoorbeeld elke dag een frikandelbroodje.

Ik dacht aan Cup a soup enige meningen hierover?

Groetjes
Bananenhavermout pannenkoekjes.
Gebakken ei of roerei met groenten.
Restjes eten van de vorige avond.
Brood met kaas en tomaat uit de oven.
Ik maak wel eens een mug cake: http://www.ilovehealth.nl/recepten-2/mu ... jt-cakeje/

Soms Brinta met vers fruit erin, of een geroosterde boterham.
Havermout :heart:

Dat is mijn standaard ontbijt:havermout met wat eiwitpoeder erdoorheen
Cup a soup is wel eens lekker, maar of het gezond is?
Maak dan gewoon verse soep, en verder kun je alles eten wat in een normale maaltijd past. Heb in Sri Lanka een keer een traditioneel ontbijt op met rijst, groente en vlees. As dat daar kan, waarom hier niet
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Havermout met rozijnen, appel en kaneel. Hmmm
Cup a soup is niet gezond in ieder geval.
Omelet of spiegelei wel. En je kunt inderdaad ook nasi of iets dergelijks eten.
Is een magnetronmaaltijd mogelijk?, ik heb meestal in de ochtend niet al te veel tijd om te koken en in de avond ervoor ben ik meestal helemaal kapot van mijn werk.
Alles is mogelijk, waarom niet? Als je portie maar niet zo groot is dat het ontbijt icm je voeding de rest van de dag tot een calorieoverschot leidt, is er toch niks aan de hand?

Soep lijkt me goed, vullend en veel vocht. Noedelsoep lust ik s morgens wel hoor, en iets van lasagna zou ik ook zo opeten.
Eimuffins. Zo klaar en de dag erna ook nog eetbaar.
unrandom33 schreef:
01-07-2017 13:40
Is een magnetronmaaltijd mogelijk?, ik heb meestal in de ochtend niet al te veel tijd om te koken en in de avond ervoor ben ik meestal helemaal kapot van mijn werk.
In magnetronmaaltijden zit vaak veel zout. Maar je moet doen waar je jezelf goed bij voelt. Als jij 's ochtends en magnetronmaaltijd wil, dan neem je dat gewoon.
Ik eet ook liever iets warms en vochtigs (dat klinkt wat ranzig, maar dat bedoel ik niet).

Ik eet vaak havermout met warme melk en fruit. Soms gebakken of roerei op een broodje. Soms pasta met wat pastasaus uit een potje. Afbak kaneelbroodjes ook wel eens. Maar havermout is het meest voorkomende hier.
Een hartige omelet. Je kan natuurlijk ook gewoon een restje avondeten van de vorige dag eten. Of een maaltijd van iets invriezen voor de hele week, speciaal voor het ontbijt en daar elke ochtend een klein bakje van eten. Curry ofzo.
In principe wat je als avondeten eet, kan je ook gewoon als ontbijt eten. Dat maakt echt niet uit.
Of het nu een roerbakgerecht, aard/vlees/groenten, maaltijdsoep, of wat dan ook is. Als het gewoon gezond is is het prima!
Qua gezondheid (en smaak) is het beter om het even in een pannetje op te warmen dan het in de magnetron te doen.

Zelf maak ik wel eens een omelet van 3 eieren en soepgroenten/roerbakgroenten, of inderdaad bananenpannenkoekjes.
nokie wijzigde dit bericht op 01-07-2017 13:58
19.79% gewijzigd
Ik eet vaak restjes avondeten van de vorige ge dag als lunch, maar ik zie niet in waarom het niet als ontbijt zou kunnen.
Ik heb sochtends alleen aandacht en tijd voor een bak ontbijtgranen met melk.

Muesli/cruesli ging altijd vervelen, maar sinds een aantal jaar een merk gevonden dat lekker blijft. Als ik ruimer de tijd heb havermout of pannenkoekjes.. of croissantjes van de bakker op de hoek.
Ei klutsen, banaan prakken, van dat mengseltje een pannenkoek bakken. Kun je er eventueel ook nog wat havermout door doen.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Ik eet meestal granola (die met vier noten van AH Excellent) met fruit en yoghurt of kwark. Soms eet ik een pannenkoekje van spelt, haver of boekweit met honing of biologische fruitspread. Soms roerei met tomaat.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Warme appel of peer met yoghurt/kwark/sojayoghurt en (zelfgemaakte? Zo lekker!) granola
Nokie schreef:
01-07-2017 13:57
In principe wat je als avondeten eet, kan je ook gewoon als ontbijt eten. Dat maakt echt niet uit.
Of het nu een roerbakgerecht, aard/vlees/groenten, maaltijdsoep, of wat dan ook is. Als het gewoon gezond is is het prima!
Qua gezondheid (en smaak) is het beter om het even in een pannetje op te warmen dan het in de magnetron te doen.

Zelf maak ik wel eens een omelet van 3 eieren en soepgroenten/roerbakgroenten, of inderdaad bananenpannenkoekjes.
proef jij echt verschil tussen opgewarmd in pan of magnetron? En dan bedoel ik niet dingen die een korstje horen te hebben he, dat lukt niet in een magnetron. Maar dingen zoals rijst, waardoor de helft aankoekt in een pan, zijn veel makkelijker in de magnetron
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Cup a soup is uiteraard hartstikke ongezond en ontbijt overslaan is dat ook.

Er zijn zat warme ontbijtopties die ook gezond zijn;

Havermout
Gebakken ei
Gekookt ei
Brinta
Omelet met groente
Bananenpannekoeken

En verder bepaal je toch kekker zelf wat je eet in de ochtend?

Als jij rijst met kip wil eten doe je dat toch gewoon.
Of een simpele of iets specialere tosti is natuurlijk ook zo gemaakt.
Ontbijtmuffins kun je van tevoren maken en invriezen. s Ochtends haal je er twee uit de vriezer, je warmt ze even op in de magnetron et voila: je warme, makkelijke en gezonde ontbijt staat in twee minuten op tafel. Op internet zijn ontelbare gezonde recepten te vinden.

Zelf eet ik tegenwoordig kwark met fruit en zelfgemaakte granola. Niet warm, wel makkelijk en snel (eens in de twee weken maak ik een nieuwe portie granola). En gezond en lekker.
unrandom33 schreef:
01-07-2017 13:40
Wat of waar heet je 's avonds?

In Cup-a-Soup zit heel veel zout.

Restjes van de vorige avond bewaren voor het ontbijt.
Wanneer je tijd hebt, misschien in het weekend, koken voor je ontbijt die week. Ontbijtporties invriezen. Avond ervoor in de koelkast zetten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven