Wat te eten in de ochtend?
zaterdag 1 juli 2017 om 13:30
Goedemorgen,
Ik sla nu regelmatig het ochtend ontbijt over omdat ik het gewoon niet lekker vind. Ik heb veel liever warm eten. Dit kan helaas niet altijd en hiervoor moet ik een oplossing zoeken.
Broodjes vind ik maar niks, wordt echt saai en krijg geen hap door mijn keel met dat droog spul.
Cornflakes heb ik een tijdje geprobeerd met melk of yoghurt maar wordt echt na een tijdje saai.
Kunnen jullie mij misschien wat aanraden wat ik smorgens kan eten. Het liefst warm en gezond/normaal (met normaal bedoel ik dus niet iets ongezonds bijvoorbeeld elke dag een frikandelbroodje.
Ik dacht aan Cup a soup enige meningen hierover?
Groetjes
Ik sla nu regelmatig het ochtend ontbijt over omdat ik het gewoon niet lekker vind. Ik heb veel liever warm eten. Dit kan helaas niet altijd en hiervoor moet ik een oplossing zoeken.
Broodjes vind ik maar niks, wordt echt saai en krijg geen hap door mijn keel met dat droog spul.
Cornflakes heb ik een tijdje geprobeerd met melk of yoghurt maar wordt echt na een tijdje saai.
Kunnen jullie mij misschien wat aanraden wat ik smorgens kan eten. Het liefst warm en gezond/normaal (met normaal bedoel ik dus niet iets ongezonds bijvoorbeeld elke dag een frikandelbroodje.
Ik dacht aan Cup a soup enige meningen hierover?
Groetjes

zaterdag 1 juli 2017 om 13:35
Ik maak wel eens een mug cake: http://www.ilovehealth.nl/recepten-2/mu ... jt-cakeje/
Soms Brinta met vers fruit erin, of een geroosterde boterham.
Soms Brinta met vers fruit erin, of een geroosterde boterham.
zaterdag 1 juli 2017 om 13:36
Cup a soup is wel eens lekker, maar of het gezond is?
Maak dan gewoon verse soep, en verder kun je alles eten wat in een normale maaltijd past. Heb in Sri Lanka een keer een traditioneel ontbijt op met rijst, groente en vlees. As dat daar kan, waarom hier niet
Maak dan gewoon verse soep, en verder kun je alles eten wat in een normale maaltijd past. Heb in Sri Lanka een keer een traditioneel ontbijt op met rijst, groente en vlees. As dat daar kan, waarom hier niet
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
zaterdag 1 juli 2017 om 13:45
Alles is mogelijk, waarom niet? Als je portie maar niet zo groot is dat het ontbijt icm je voeding de rest van de dag tot een calorieoverschot leidt, is er toch niks aan de hand?
Soep lijkt me goed, vullend en veel vocht. Noedelsoep lust ik s morgens wel hoor, en iets van lasagna zou ik ook zo opeten.
Soep lijkt me goed, vullend en veel vocht. Noedelsoep lust ik s morgens wel hoor, en iets van lasagna zou ik ook zo opeten.

zaterdag 1 juli 2017 om 13:53
In magnetronmaaltijden zit vaak veel zout. Maar je moet doen waar je jezelf goed bij voelt. Als jij 's ochtends en magnetronmaaltijd wil, dan neem je dat gewoon.unrandom33 schreef: ↑01-07-2017 13:40Is een magnetronmaaltijd mogelijk?, ik heb meestal in de ochtend niet al te veel tijd om te koken en in de avond ervoor ben ik meestal helemaal kapot van mijn werk.

zaterdag 1 juli 2017 om 13:54
Ik eet ook liever iets warms en vochtigs (dat klinkt wat ranzig, maar dat bedoel ik niet).
Ik eet vaak havermout met warme melk en fruit. Soms gebakken of roerei op een broodje. Soms pasta met wat pastasaus uit een potje. Afbak kaneelbroodjes ook wel eens. Maar havermout is het meest voorkomende hier.
Ik eet vaak havermout met warme melk en fruit. Soms gebakken of roerei op een broodje. Soms pasta met wat pastasaus uit een potje. Afbak kaneelbroodjes ook wel eens. Maar havermout is het meest voorkomende hier.
zaterdag 1 juli 2017 om 13:57
In principe wat je als avondeten eet, kan je ook gewoon als ontbijt eten. Dat maakt echt niet uit.
Of het nu een roerbakgerecht, aard/vlees/groenten, maaltijdsoep, of wat dan ook is. Als het gewoon gezond is is het prima!
Qua gezondheid (en smaak) is het beter om het even in een pannetje op te warmen dan het in de magnetron te doen.
Zelf maak ik wel eens een omelet van 3 eieren en soepgroenten/roerbakgroenten, of inderdaad bananenpannenkoekjes.
Of het nu een roerbakgerecht, aard/vlees/groenten, maaltijdsoep, of wat dan ook is. Als het gewoon gezond is is het prima!
Qua gezondheid (en smaak) is het beter om het even in een pannetje op te warmen dan het in de magnetron te doen.
Zelf maak ik wel eens een omelet van 3 eieren en soepgroenten/roerbakgroenten, of inderdaad bananenpannenkoekjes.
nokie wijzigde dit bericht op 01-07-2017 13:58
19.79% gewijzigd

zaterdag 1 juli 2017 om 14:00
zaterdag 1 juli 2017 om 14:03

zaterdag 1 juli 2017 om 14:16
proef jij echt verschil tussen opgewarmd in pan of magnetron? En dan bedoel ik niet dingen die een korstje horen te hebben he, dat lukt niet in een magnetron. Maar dingen zoals rijst, waardoor de helft aankoekt in een pan, zijn veel makkelijker in de magnetronNokie schreef: ↑01-07-2017 13:57In principe wat je als avondeten eet, kan je ook gewoon als ontbijt eten. Dat maakt echt niet uit.
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert

zaterdag 1 juli 2017 om 14:20
Cup a soup is uiteraard hartstikke ongezond en ontbijt overslaan is dat ook.
Er zijn zat warme ontbijtopties die ook gezond zijn;
Havermout
Gebakken ei
Gekookt ei
Brinta
Omelet met groente
Bananenpannekoeken
En verder bepaal je toch kekker zelf wat je eet in de ochtend?
Als jij rijst met kip wil eten doe je dat toch gewoon.
Er zijn zat warme ontbijtopties die ook gezond zijn;
Havermout
Gebakken ei
Gekookt ei
Brinta
Omelet met groente
Bananenpannekoeken
En verder bepaal je toch kekker zelf wat je eet in de ochtend?
Als jij rijst met kip wil eten doe je dat toch gewoon.
zaterdag 1 juli 2017 om 14:32
Ontbijtmuffins kun je van tevoren maken en invriezen. s Ochtends haal je er twee uit de vriezer, je warmt ze even op in de magnetron et voila: je warme, makkelijke en gezonde ontbijt staat in twee minuten op tafel. Op internet zijn ontelbare gezonde recepten te vinden.
Zelf eet ik tegenwoordig kwark met fruit en zelfgemaakte granola. Niet warm, wel makkelijk en snel (eens in de twee weken maak ik een nieuwe portie granola). En gezond en lekker.
Zelf eet ik tegenwoordig kwark met fruit en zelfgemaakte granola. Niet warm, wel makkelijk en snel (eens in de twee weken maak ik een nieuwe portie granola). En gezond en lekker.

zaterdag 1 juli 2017 om 14:33
Wat of waar heet je 's avonds?unrandom33 schreef: ↑01-07-2017 13:40Is een magnetronmaaltijd mogelijk?, ik heb meestal in de ochtend niet al te veel tijd om te koken en in de avond ervoor ben ik meestal helemaal kapot van mijn werk.
In Cup-a-Soup zit heel veel zout.
Restjes van de vorige avond bewaren voor het ontbijt.
Wanneer je tijd hebt, misschien in het weekend, koken voor je ontbijt die week. Ontbijtporties invriezen. Avond ervoor in de koelkast zetten.