Lijf & Lijn alle pijlers

Wat te eten in de ochtend?

01-07-2017 13:30 61 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen,

Ik sla nu regelmatig het ochtend ontbijt over omdat ik het gewoon niet lekker vind. Ik heb veel liever warm eten. Dit kan helaas niet altijd en hiervoor moet ik een oplossing zoeken.

Broodjes vind ik maar niks, wordt echt saai en krijg geen hap door mijn keel met dat droog spul.
Cornflakes heb ik een tijdje geprobeerd met melk of yoghurt maar wordt echt na een tijdje saai.

Kunnen jullie mij misschien wat aanraden wat ik smorgens kan eten. Het liefst warm en gezond/normaal (met normaal bedoel ik dus niet iets ongezonds bijvoorbeeld elke dag een frikandelbroodje.

Ik dacht aan Cup a soup enige meningen hierover?

Groetjes
retrostar schreef:
01-07-2017 17:55
Rijstebrij. Kan je voor drie dagen vooruit maken.

- kook wat basmatirijst in een beetje water
- na tien minuten afgieten (als er nog water in de pan zit)
- doe er flink wat koude melk bij, een priegeltje zout en breng het aan de kook
- laat 30 minuten koken, vul eventueel water of melk bij

Serveren met boter en bruine suiker
Ik heb onlangs hier op het forum geleerd dat rijst opwarmen voor voedselvergiftiging kan zorgen. Omdat je zegt kan je voor 3 dagen vooruit maken. Maar misschien geldt dat niet voor basmatirijst, dat weet ik niet.
Voortaan hier oostenwind en alle ruimte aan bodemloze putten van pure slechtheid. Juli 2020

kopjekoffie70 schreef:
01-07-2017 23:09
Ik heb onlangs hier op het forum geleerd dat rijst opwarmen voor voedselvergiftiging kan zorgen. Omdat je zegt kan je voor 3 dagen vooruit maken. Maar misschien geldt dat niet voor basmatirijst, dat weet ik niet.
Daar heb ik echt nog nooit van gehoord. Mijn ouders kookten altijd veel rijst en bewaarden dan in de stomer. Die stond gewoon op het aanrecht. Kamertemperatuur dus. Wij deden zowat een week met die pan.
Wat kan er nou misgaan met rijst?
Ik stond er ook van te kijken en gewoon verhitten helpt ook niet echt.

"Door het koken van de rijst worden de sporen van B. cereus die vaak in grote hoeveelheid aanwezig zijn, niet gedood maar geactiveerd. Tijdens het drogen van de rijst bij kamertemperatuur ontkiemen de sporen tot nieuwe bacteriën die vervolgens in de rijst het toxine produceren."

http://www.voedingscentrum.nl/encyclope ... ereus.aspx

https://nl.wikipedia.org/wiki/Bacillus_cereus
Voortaan hier oostenwind en alle ruimte aan bodemloze putten van pure slechtheid. Juli 2020

Ja ik zie het. Wij koelden de rijst wel snel af en misschien scheelt het dat de rijst in een stomer wordt bewaard. Daar zit natuurlijk water in.
Weer wat geleerd. Ik zal het tegen mijn vader zeggen. Al is die waarschijnlijk voor alles inmiddels resistent. :)
kopjekoffie70 schreef:
01-07-2017 23:25
Ik stond er ook van te kijken en gewoon verhitten helpt ook niet echt.

"Door het koken van de rijst worden de sporen van B. cereus die vaak in grote hoeveelheid aanwezig zijn, niet gedood maar geactiveerd. Tijdens het drogen van de rijst bij kamertemperatuur ontkiemen de sporen tot nieuwe bacteriën die vervolgens in de rijst het toxine produceren."

http://www.voedingscentrum.nl/encyclope ... ereus.aspx

https://nl.wikipedia.org/wiki/Bacillus_cereus
Ooh. Weer wat geleerd.

Ik verwarm altijd rijst tot 3 dagen later. Ik heb dus gewoon mazzel gehad dan.
Ja, ik had het ook niet verwacht en dacht altijd dat koken bacteriën doodt.

Griekse yoghurt havermout honing mmmmmmmmmmm
unrandom33 schreef:
01-07-2017 13:40
Is een magnetronmaaltijd mogelijk?, ik heb meestal in de ochtend niet al te veel tijd om te koken en in de avond ervoor ben ik meestal helemaal kapot van mijn werk.
Nee sorry, onmogelijk!
Cornflakes met warme melk?
Saz schreef:
02-07-2017 00:10
Nee sorry, onmogelijk!
:proud:
.
Maak zelf een grote pan soep (bijvoorbeeld verse tomatensoep) en bewaar dit in de koelkast. Vul elke ochtend een mok met de soep en warm het op in de magnetron :).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven