Lijf & Lijn alle pijlers

Wat te eten in de ochtend?

01-07-2017 13:30 61 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen,

Ik sla nu regelmatig het ochtend ontbijt over omdat ik het gewoon niet lekker vind. Ik heb veel liever warm eten. Dit kan helaas niet altijd en hiervoor moet ik een oplossing zoeken.

Broodjes vind ik maar niks, wordt echt saai en krijg geen hap door mijn keel met dat droog spul.
Cornflakes heb ik een tijdje geprobeerd met melk of yoghurt maar wordt echt na een tijdje saai.

Kunnen jullie mij misschien wat aanraden wat ik smorgens kan eten. Het liefst warm en gezond/normaal (met normaal bedoel ik dus niet iets ongezonds bijvoorbeeld elke dag een frikandelbroodje.

Ik dacht aan Cup a soup enige meningen hierover?

Groetjes
Warme havermoutpap of brinta met warme melk :koffie:
Havermoutpap. Dat kun je ook in de magnetron maken. Havermout, melk en wat je er verder in wil in de magnetron zetten en opwarmen.

Gekookt ei is ook simpel, of gezonde (ei)muffins. Die laatste kun je ver van te voren maken.

Wat ik trouwens doe: ik wissel het af. De ene ochtend pak ik cornflakes met melk, de andere ochtend yoghurt met muesli, en weer een andere ochtend een beschuit of havermout. Misschien dat variatie bij jou ook de oplossing is?
Gevulde omelet. Ik brunch vaak met restjes warm eten in een omelet. Vooral nasi-omelet is lekker!
unrandom33 schreef:
01-07-2017 13:40
Is een magnetronmaaltijd mogelijk?, ik heb meestal in de ochtend niet al te veel tijd om te koken en in de avond ervoor ben ik meestal helemaal kapot van mijn werk.
Wat eet je savonds normaal gesproken? Als je daar extra van kookt heb je sochtends weinig tijd nodig.
Wanneer ga je je OT weer verwijderen?
RosesAreRed schreef:
01-07-2017 14:59
Wanneer ga je je OT weer verwijderen?
Huh?
Hij wist ieder topic, dus vandaar.
ben ook n raare eter als ik snachts trek heb ga ik t liefst even rijst kip en groente maken.
geen vast ritueel idd geval nogal wisselend maar wat ik eet is gezond , zal wel moeten want heb n gevoelige maag
Volkoren couscous met amandelen, walnoten, lijnzaad, rozijnen, kaneel bereid met Coconut Dream, zowel koud als warm te nuttigen. Maak meestal genoeg en heb dus over voor de volgende dag. Het smaakt dan nog lekkerder.
FiIee schreef:
01-07-2017 15:12
Huh?
Als je kan loepen(!!) ;) zie je inderdaad dat hij allerlei vragen stelt over hoe je je haar moet kammen, iets over een jas die hij mooi vind, een overhemd en rode bultjes krijgt van zijn snor scheren.
Toch staat er dat het om een vrouw gaat maar 1 ding is overal hetzelfde: alles staat op de pijler 'Mode en Beauty' en alle OP's zijn verwijderd.
Vreemd...

On-topic: open je nou werkelijk een topic over wat je als ontbijt kan nemen? Ben je bang dat je dood neervalt als je iets warms of uitgebreidt eet in de ochtend??
Probeer eens een Engels ontbijtje, compleet met witte bonen in tomatensaus, gebakken vis, eieren, toast, gebakken tomaat, bloedworst en wie weet heb je daarna wél zin in nog een stuk fruit, een bakje yoghurt met ontbijtgranen en een pannenkoek.

Maak je geen zorgen, je kan alles eten wat je maar wil, sterker nog: al neem je 's nachts om 2 uur een typisch ontbijtgerecht krijg je daar helemaal niks van! :)
Leef je uit, of neem een Aziatisch ontbijtje zoals gebakken rijst met groente en zeker met warm weer is een cup-a-soupje helemaal niet slecht hoor. Juist goed wat extra zout. Ik ga ook een flinke korrel zout nemen zo, lijkt me lekker bij dit topic!
Brinta ?

Ik eet graag yoghurt met fruit
Je hoeft niet perse te ontbijten he, als je geen trek hebt. Je kan ook wat meenemen voor later op de ochtend.
.
impala schreef:
01-07-2017 16:07
Je hoeft niet perse te ontbijten he, als je geen trek hebt. Je kan ook wat meenemen voor later op de ochtend.
Ontbijt is de belangrijkste maaltijd van de dag.
Cup a soup is weinig vullend en heeft weinig voedingsstoffen die jou de ochtend door zullen loodsen.

Wat dacht je van warme pap? Kant en klaar te koop, echter ook zelf te maken. Eventueel met muesli, fruit, chocosnippers etc.

Of een tosti met kaas, ham en groentes.

Of warm fruit (magnetron) met kwark.
FiIee schreef:
01-07-2017 16:23
Ontbijt is de belangrijkste maaltijd van de dag.
Onzin, Dat is nou zo'n norm die iedereen nakauwt en niemand weet precies waarom. Vaak komt daar nog achteraan: Want het motortje moet toch lopen. Of de kachel moet branden, Ook kul,
Het is juist aantoonbaar gezonder om niet teveel te eten en vooral niet te eten als je geen trek hebt (mits je geen ondergewicht hebt natuurlijk).
Ook weer niet niet-eten als je wél trek hebt, want daar krijg je later eetbuien van. Dus neem wel wat mee, als je niet ontbijt. Gewoon iets voedzaams eten (geen cup a soup dus inderdaad) als je honger krijgt. Zo simpel is het. Gewoon iets onbewerkts.
En: Voedsel met veel eiwit en/of vet verzadigt langer dan koolhydraten.
.
Babao. Zelfgemaakt en gestoomd.
saai? je ontbijt is saai? Nou en eten is geen entertainment, je eet om je lijf brand en bouwstoffen te geven. niet ontbijten is ongezond en je wordt er dik van
Haring in tomatensaus?
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Opgewarmd natuurlijk.
Rijstebrij. Kan je voor drie dagen vooruit maken.

- kook wat basmatirijst in een beetje water
- na tien minuten afgieten (als er nog water in de pan zit)
- doe er flink wat koude melk bij, een priegeltje zout en breng het aan de kook
- laat 30 minuten koken, vul eventueel water of melk bij

Serveren met boter en bruine suiker
Of de hartige rijstepap. Boeboer ajam etc.
FiIee schreef:
01-07-2017 13:34
Gebakken ei of roerei met groenten.
Dat en zelfgemaakte tomatensoep (kun je de avond vantevoren maken).
Ei
fruit
Appeltaart havermout uit de oven :kwijl:
The only difference between me and a madman is that I’m not mad

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven