Kittens en krabpaal

01-07-2017 15:50 18 berichten
Wij hebben twee kittens van 8 weken.
Beetje jong maar moeder is helaas overleden. Nu haken ze logischerwijs aan de bank en vroeg me af of een krabpaal soelaas zou kunnen bieden.
Hoor graag jullie ervaringen. Echt een mooi item is het niet in m'n woonkamer maar als ze er echt plezier van hebben koop ik wel een.
Ja natuurlijk . Hier zijn ze er altijd druk mee. Gewoon van jongs af aan aanleren.
Alle reacties Link kopieren
Het is gewoon een must voor het gros van de katten en zeker voor de jonkies.
You can breathe, you can blink, you can cry. Hell, you’re all gonna be doing that.
Ja absoluut! Overigens zijn er ook mooiere krabpalen te koop, maar die zijn flink duurder.
violetskies schreef:
01-07-2017 15:59
Het is gewoon een must voor het gros van de katten en zeker voor de jonkies.

Nee hoor, bank, gordijnen, tapijten, matten en rotan doen het ook heel goed :proud:
Katten blijven hun hele leven krabben en als je ze hebt is het dus eigenlijk een must om een krabpaal te hebben. Ik heb ook van die matjes gehad op strategische plekken in mijn huis, werkt ook goed.
Wij hebben in huis op vier plekken krabpalen/ planken staan/ hangen. Ze krabben nooit aan de meubels.
Ik zou het zeker doen! Ik vind deze heel leuk: https://www.fressnapf.de/p/mor-for-krat ... ho#1235339
Ja absoluut! Katten scherpen hun nagels er aan en dat blijven ze hun hele leven doen. Als je dus geen krabpaal hebt, dan nemen ze je meubels en gordijnen te grazen. Dus, doen, die krabpaal.
Iedereen vlamt op zijn eigen moment.
Zeker. Wij hebben er twee (enorme) afgestemd op het interieur. 1 in de keuken en 1 in de woonkamer. We hebben vier katten. Er wordt fanatiek gebruik van gemaakt. De meubels laten ze met rust. Daarbij als kitten konden ze er uren op en in spelen. Nu om de nagels te scherpen en de bakken/zakken/hangmatten om in te dutten. Het is hun favoriete plekje in huis.

Een bij dierenvilla.nl gekocht en de ander bij https://www.dehuisdiersuper.nl/katten/k ... are-katten

Die laatste was een stuk goedkoper. Die eerste heeft een enorm assortiment en van hoge kwaliteit. Beter dan die tuincentrum en dierenwinkel meuk.
Voor de eclectische kat.
Afbeelding
https://www.purrfectdesign.net/nl/copyc ... -lisa.html
Een must begrijp ik. Wij zijn overstag en kopen een villa voor het grut.
Bedankt en ook voor de sites.
Ben benieuwd wat ze ervan vinden.
Er zijn echt hele mooie krabpalen. Wel wat duurder, maar dan passen ze echt bij je verdere inrichting. Los van de behoefte om te krabben (de ene kat liefst rechtop, de ander krabt graag horizontaal) is het ook fijn om zich te kunnen verstoppen en op hoogte alles te kunnen overzien.

Je kunt ook kleine palen of krabplankjes naast je geliefde kwetsbare meubels zetten.
Een krabpaal hoort er gewoon bij inderdaad. De meeste vind ik gewoon mooi eerlijk gezegd.

Een krab karton sofa is hier ook een grote hit. De kat wilde eerst niets weten van de krabpaal. Toen ik het eens voor gedaan had (ja echt) toen was de interesse wel gewekt. Maar pas toen er krab karton in huis kwam was ze helemaal om.

Nu gebruikt ze beiden en laat de rest van het interieur met rust.
ik heb twee van deze:
https://www.bol.com/nl/p/beeztees-serpa ... tedsearc^h

Hoog genoeg zodat ze zich goed kunnen rekken bij het krabben.
Op cruciale plaatsen (waar ze vaak langs komen) oa aan de zetelhoek.

Aan de zetel wordt helemaal niet meer gekrabt sinds ik deze heb.

Ik vind ze niet storend in het interieur, maar het is natuurlijk enkel een krabpaal en geen klim/speeltoestel.
Voor kittens is zo een echte toren waarschijnlijk veel leuker.
Onze katten hebben een krabton en krabkarton. En vooral het karton (dat gewoon op de grond ligt) is het helemaal. Dat vinden ze veel leuker dan de krabton. De krabton wordt vooral als slaapplaats gebruikt.
Verder spelen ze veel met een speeltunnel van 30 cm doorsnee. Geen mooi ding in de kamer, maar ze vinden het zo leuk en wij beleven er ook zoveel plezier aan, dat het ding wel blijft liggen.
Verder spelen ze met dozen, wc rolletjes e.d.
Krab"dingen" en speeltjes zijn echt een must.
Ik moet wel bekennen dat in eerste instantie, toen wij net een enorme uitgebreide krabpaal tot aan het plafond hadden neergezet van honderden euro's, de katten liever speelden met de dozen waar het ding in gekomen was. Grrr...
Gelukkig won later de nieuwsgierigheid en vonden ze er hun favoriete plekjes.
Ik heb de poten van de hoogslaper omwonden met sisaltouw. Werkt ook prima, ze laten alle meubels met rust.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven