Wat mag ik 'eisen'?

02-07-2017 02:07 67 berichten
Alle reacties Link kopieren
Korte situatieschets:

4 maanden samen met vriend. Vriend was tot kort voor mij verliefd op een van zijn vriendinnen, maar zij niet op hem en toen heeft hij min of meer geaccepteerd dat het met haar niks ging worden. Tijdens onze relatie heeft hij stiekem contact met haar gehad waarin hij mij voor l*l zette en stiekem met haar afgesproken. Daarop heeft hij zijn excuses aangeboden en aangegeven geen contact meer met haar te hebben als ik me hier echt kl*te onder voel. Hier ben ik op ingegaan want ik voel me echt kl*te en mijn vertrouwen in hem is geschaad.

Kom ik er deze week achter dat hij haar toch weer gecontacteerd heeft. Het gaat weliswaar maar om een felicitatie, maar ik voel me in de zeik gezet omdat we andere afspraken hadden gemaakt. Bovendien voel ik me niet gerespecteerd in mijn geschade vertrouwen en mijn rotgevoelens hieromtrent.

Heb nu gezegd dat ik van hem eis geen contact meer met haar te hebben en zo wel, dat het dan klaar is tussen ons.

Trek ik hier een te harde grens?

Gevoel zegt dat ik dit kan maken. Ik wil namelijk een man die ik kan vertrouwen en waar ik op kan bouwen.
Verstand vindt me een aansteller.
Eigenlijk ben je dus gewoon "reserve" voor moest die vriendin terug vrijkomen?
Zou ik geen zin in hebben en ik zou er nu al klaar mee zijn.

Een kerel die niet te vertrouwen is ... daar bouw je geen toekomst mee op.
Beter nu na 4 maanden dat weten, dan er 4 jaar tijd aan te verspillen.
Denk je dat dit nog goed gaat komen dan? Je bent sowieso tweede keus.

Maakt trouwens niet echt uit, hij gaat zich toch niet houden aan je eis, dus binnenkort kun je het alsnog uitmaken.
Huh maar zij is dus wel een vriendin van hem, net zoals dat hij gewoon vrienden heeft? Platonisch dus? Ikzelf heb het uberhaupt niet op man-vrouw vriendschappen, maar in jouw geval vind ik je wel wat hard. Hij heeft er ooit gevoelens voor gehad maar die waren weg als het goed is. Alleen zijn ze dus wel nog goed bevriend? En dan lijkt het mij logisch dat ze dus contact hebben.

Als je het uit wil maken omdat je denkt dat hij nog gevoelens voor haar heeft snap ik dat. Maar als je het uit wil maken puur om het feit dat hij contact heeft met een goede vriendin vind ik je wel wat onredelijk.
''The sea, once it casts its spell, holds on in its net of wonder forever.''
Dat hij stiekem afspreekt met haar: zou het niet pikken.

Dat hij vervolgens afspraak met jou breekt : zou het niet pikken.

2x disrespect naar jouw gevoelens...

Kan je hem wel vertrouwen? Dat hij jou(w gevoelens) respecteert?
Je mag helemaal niks 'eisen'.
What have we done....
Als je hem niet kan vertrouwen en je hier geen goed gevoel bij hebt: kappen. Wat anderen daarvan vinden maakt niet uit m.i.
Jij vertrouwd hem niet, hij is verliefd op een dame die hem niet zag zitten en hij spreekt af met haar terwijl jullie al een relatie hebben terwijl hij had gezegd dat niet te doen. En nog een keer, alleen feliciteren.

Zonder vertrouwen -en dat na 4 maanden al- kan je toch geen leuke relatie opbouwen?

Je zegt: ' Ik wil namelijk een man die ik kan vertrouwen en waar ik op kan bouwen. '

Gelijk heb je!! Sterkte, niet leuk dit.. :hug:
Ik denk dat je prima iets kan eisen. Zijn keuze of hij dat accepteert of niet. Ik denk dat hij zijn vriendin nog steeds leuk vindt.. en ik vraag me af of jij hem ooit kan vertrouwen?
Ik vind dat je niet kan eisen met wie hij bevriend is, met wie hij contact heeft.
Hij heeft recht op zijn eigen vrienden (m/v), los van wat jij van deze mensen vindt.

Die specifieke vriendin ligt gevoelig, vandaar dat hij er STIEKEM mee afsprak..
Bah wat een stiekemerd.

Tuurlijk kan/moet je van hem eisen dat hij jou(w gevoelens) respecteert. En dat hij jou niet opzettelijk kwetst. Door iets STIEKEM te doen bijvoorbeeld...

Respect en vertrouwen zijn essentieel in een (goede) relatie, lijkt me.
Eisen vind ik raar.

Je kan wel besluiten dat je niet wil dat hij zo met je omgaat. En dat bonnen 4 maanden 'relatie' zoveel shit nie okay is.
Ik zou er mee stoppen.
Luna_ schreef:
02-07-2017 02:37
Ik denk dat je prima iets kan eisen. Zijn keuze of hij dat accepteert of niet. Ik denk dat hij zijn vriendin nog steeds leuk vindt.. en ik vraag me af of jij hem ooit kan vertrouwen?
TO kan beter eisen aan zichzelf stellen.
Waarom denk je eisen te kunnen stellen aan iemand waar je nota bene net 4 maanden een relatie mee hebt? Waarom is het altijd de ander die maar moet veranderen?
Je kunt hooguit je eigen verwachtingen bijstellen en bedenken dat dit niet is wat je wil.
What have we done....
A: je bent tweede keus, wil je daar genoegen mee nemen?
B: 4 maanden en nu al dit gezeik, dat belooft weinig goeds
Mijn advies zou zijn: kappen.
nbk schreef:
02-07-2017 02:45
TO kan beter eisen aan zichzelf stellen.
Waarom denk je eisen te kunnen stellen aan iemand waar je nota bene net 4 maanden een relatie mee hebt? Waarom is het altijd de ander die maar moet veranderen?
Je kunt hooguit je eigen verwachtingen bijstellen en bedenken dat dit niet is wat je wil.
Het is toch prima iets te eisen van een ander, het is aan de ander om daarin zijn grenzen te bewaken. Los daarvan vind ik ook dat je je partner kan VRAGEN rekening te houden met je gevoelens.

Los van de discussie over het eisen. TO, heb je zin in een relatie waarin nu al stiekem gedoe is?
Misschien niet eisen aan de persoon stellen (want wellicht kan deze niet aan jouw eventuele eisen voldoen) maar wel eisen aan de relatie stellen.

Dat deze is gefundeerd op wederzijds respect en vertrouwen.

In hoeverre is dit mogelijk met deze persoon?
Waarom zou je iets willen eisen? Gewoon duidelijk zijn dat je hier geen zin in hebt en kappen met die handel.
Zonde van je tijd die je er insteekt terwijl er zoveel meer leukere exemplaren voor jou zijn .
nbk schreef:
02-07-2017 02:29
Je mag helemaal niks 'eisen'.
Maar je mag wel zelf kiezen
Iets eisen gaat mij te ver,maar snap wel dat je dat wilt. Waarom wil jij een relatie met een man die eigenlijk verliefd is op een ander? Lijkt dat het ergens niet lekker voelt anders maak je je niet zo druk om een felicitatie.
Ik heb t ook niet zo op man-vrouw vriendschappen, omdat er bijna altijd wel meer speelt bij 1 van de 2. Dat blijkt hier ook maar weer. Ik zou een felicitatie niet erg vinden en verder af en toe platonisch contact ook niet. Zou alleen geen vent willen die 1 op 1 gaat afspreken met iemand waar hij gevoelens voor heeft (gehad). Wil hij dat perse wel dan was het voor mij snel klaar. Zeker na pas 4 maand samen. Succes!
Draai het even om en voel aan wat jij ervan zou vinden als je vriend eist dat je geen contact meer op mag nemen met je crush. Als iemand jou beperkt ga je hoe dan ook die kettingen heel erg haten en ook die persoon die ze heeft aangebracht. Je echte gevoel gaat niet zomaar weg omdat een ander het wil.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alles wat een ander vrijwillig voor je overheeft noemen ze "liefde".
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Je kan niks van hem eisen.
Wel van jezelf.
Stiekem afspreken en je vriendin voor l*l zetten (hoe deed hij dat eigenlijk?) is natuurlijk helemaal niet OK. Dat vind ik echt norm respectloos naar je partner.
Daar vervolgens eerlijk over zijn en je excuses over aanbieden, dat is wel OK, en dat zegt net zo goed iets over hem en zijn intenties met jou.

Dat jij dat niet genoeg vindt en vervolgens eisen aan hem stelt, dat zegt meer over jou dan over hem. En dat geldt ook voor helemaal over de rooie gaan na een simpele felicitatie. Wil je echt zo in je relatie staan?
Binnen 4 maanden drama? Misschien is dit het gewoon niet.
Julia10 schreef:
02-07-2017 02:38
Ik vind dat je niet kan eisen met wie hij bevriend is, met wie hij contact heeft.
Hij heeft recht op zijn eigen vrienden (m/v), los van wat jij van deze mensen vindt.

Dit. Als je hem vervolgens niet vertrouwt met zijn vriend(inn)en kun je het maar beter meteen uitmaken, want dan ontbreekt de basis van jullie relatie.
Ik heb zo'n hekel aan het woord eisen. Je kan niks eisen als het om contact gaat. Je kan aangeven wat je niet prettig vindt en dan is het aan hem wat hij er mee doet.

Waarom vind je het erg dat ze contact hebben? Een relatie gaan ze toch niet krijgen, want zij wil dat niet en voor zover ik lees zijn die gevoelens voor haar ook over. En wat is er zo erg aan een felicitatie?

Als jij het gevoel hebt hem hierdoor niet te kunnen vertrouwen, moet je het uitmaken nu je nog maar 4 maanden samen bent.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven