Salaris indicatie
zondag 2 juli 2017 om 21:19
Ik werk momenteel 2 jaar als office manager bij een bedrijf. Ik heb daarvoor ook jaren als secretaresse gewerkt totdat ik ontslagen werd vanwege de crisis. Ik heb toen deze baan aangenomen en bleek al gauw dat het niet de baan is waar ik lang zou willen blijven. Solliciteren deed ik wekelijks helaas zonder resultaat. Nu heb ik morgen eindelijk een uitnodiging. Helaas staat er in de vacature geen salaris indicatie. Ik wil zelf niet te hoog inzetten maar ook niet te laag. Ik ben 42 jaar, hbo, jaren ervaring. Ik verdien nu 2250 obv 40 uur. Ik heb verder geen extra's, ook geen pensioen opbouw. Wat is realistisch om neer te leggen ?
zondag 2 juli 2017 om 21:39
Met 2500 zit je wat laag, zie bijvoorbeeld hier: https://www.intermediair.nl/carriere/sa ... ogle.nl%2F
zondag 2 juli 2017 om 21:44
Je doet alsof dat heel raar is. En ook beetje raar negatief toontje.Honingbij_ schreef: ↑02-07-2017 21:27Ik zou me eerst bezig houden met aangenomen worden. Of verwacht je dat ze van jou nu al gaan vragen wat je zelf in gedachten had?
Maar TO, dat is heel normaal. Zeker als er in de vacature geen indicatie staat wordt er in het eerste gesprek naar gevraagd om te bepalen of beide partijen enigszins op een lijn zitten.
Ik sluit me aan bij circa €2800 bruto.
zondag 2 juli 2017 om 21:52
Dit artikel leert me juist dat het heel erg van je taken als officemanager afhangt of je hoger of lager dan 2800 euro zou moeten gaan zitten.vivamus schreef: ↑02-07-2017 21:39Met 2500 zit je wat laag, zie bijvoorbeeld hier: https://www.intermediair.nl/carriere/sa ... ogle.nl%2F
Ik vind persoonlijk 2800 bruto behoorlijk veel als je basic officemanager/secretaresse bent. Doe je inderdaad p&o activiteiten erbij dan kan best wel passend zijn.
TO, op basis van de organisatie, hoe schat je het zelf in?
zondag 2 juli 2017 om 22:15
bij al mijn banen werd dit in het eerste gesprek al gevraagd, dus juist goed van to dat ze hier over nadenkt.Honingbij_ schreef: ↑02-07-2017 21:27Ik zou me eerst bezig houden met aangenomen worden. Of verwacht je dat ze van jou nu al gaan vragen wat je zelf in gedachten had?
ik denk dat je even moet kijken/vragen naar hoeveel neventaken je nog zou doen bij deze baan, en daarop je salarisindicatie moet vaststellen op basis van die link van intermediair bijv
zondag 2 juli 2017 om 22:15
Een vivatopic uit 2007 over salaris office manager: werk-studie/office-manager-salaris/list_messages/8600
zondag 2 juli 2017 om 22:17
handig er staat deze link in: https://www.loonwijzer.nl/home/salaris/salarischeck#/
zondag 2 juli 2017 om 22:18
Ik vind het juist slim dat TO hier op voorbereid is. Is een vrij normale vraag voor een eerste gesprek. Dan staat ze tenminste niet met haar mond vol tanden.Honingbij_ schreef: ↑02-07-2017 21:27Ik zou me eerst bezig houden met aangenomen worden. Of verwacht je dat ze van jou nu al gaan vragen wat je zelf in gedachten had?
zondag 2 juli 2017 om 22:19
zondag 2 juli 2017 om 22:20
Wat fijn dat je een uitnodiging hebt gekregen. Ik ben 44 en heb al 1 jaar geen uitnodiging meer gehad. Hier ook zoekende als office manager. HBO en veel ervaring.
Bij mijn vorige werkgever was mijn salaris 2500 euro bruto voor 30 uur. Daarnaast nog prima secundaire arbeidsvoorwaarden.
Ik zou inzetten op 2800 euro bruto als ze ernaar vragen. Ik zou eerst nog proberen om de vraag om te draaien, dat zij aangeven wat zij zelf in gedachten hebben.
Heel veel succes met je gesprek.
Bij mijn vorige werkgever was mijn salaris 2500 euro bruto voor 30 uur. Daarnaast nog prima secundaire arbeidsvoorwaarden.
Ik zou inzetten op 2800 euro bruto als ze ernaar vragen. Ik zou eerst nog proberen om de vraag om te draaien, dat zij aangeven wat zij zelf in gedachten hebben.
Heel veel succes met je gesprek.
zondag 2 juli 2017 om 22:26
Was een oprechte vraag hoorGamechanger schreef: ↑02-07-2017 21:44Je doet alsof dat heel raar is. En ook beetje raar negatief toontje.
Maar TO, dat is heel normaal. Zeker als er in de vacature geen indicatie staat wordt er in het eerste gesprek naar gevraagd om te bepalen of beide partijen enigszins op een lijn zitten.
Ik sluit me aan bij circa €2800 bruto.
zondag 2 juli 2017 om 22:27
Tsja. Krijgt niemand bij jullie een pensioenbijdrage?
zondag 2 juli 2017 om 22:32
Even opgezocht: bij mij op het werk is het max. salaris voor een office manager ca. 3300 euro/maand (40 uur per week, 28 vakantiedagen, 3 ATV dagen, pensioenregeling, aandelenplan). Het gaat om een bedrijf met zo'n 1500 medewerkers in Nederland.
Ongeacht het exacte takenpakket en grootte van het bedrijf is 2250 dus wel erg laag.
Ongeacht het exacte takenpakket en grootte van het bedrijf is 2250 dus wel erg laag.