Salaris indicatie
zondag 2 juli 2017 om 21:19
Ik werk momenteel 2 jaar als office manager bij een bedrijf. Ik heb daarvoor ook jaren als secretaresse gewerkt totdat ik ontslagen werd vanwege de crisis. Ik heb toen deze baan aangenomen en bleek al gauw dat het niet de baan is waar ik lang zou willen blijven. Solliciteren deed ik wekelijks helaas zonder resultaat. Nu heb ik morgen eindelijk een uitnodiging. Helaas staat er in de vacature geen salaris indicatie. Ik wil zelf niet te hoog inzetten maar ook niet te laag. Ik ben 42 jaar, hbo, jaren ervaring. Ik verdien nu 2250 obv 40 uur. Ik heb verder geen extra's, ook geen pensioen opbouw. Wat is realistisch om neer te leggen ?
zondag 2 juli 2017 om 22:42
Ik zou de vraag bij hun terug leggen, kijken waar zij mee komen. En voor jezelf in je hoofd op tussen de 2850 - 3000 inzetten + pensioen + bijdrage ziektekosten. Dit moet je echt al in je hoofd hebben, zodat je daar zelf overtuigd van bent.
Niet bang zijn om te hoog te zitten, je kan altijd nog naar beneden gaan en zeggen dat voor jou het hele plaatje belangrijker is, salaris in lijn met de verantwoordelijkheden, een mooie nieuwe volgende uitdaging, leuke werkomgeving. Zolang je gesprek goed gaat en je een goede klik hebt zullen ze je (als het een goede werkgever is) niet gelijk afwijzen. Zoals gezegd zou ik vooral kijken dat je de vraag bij haar terug kan leggen. Zeggen dat je het niet handig vindt om je verwachting neer te leggen omdat het jou om het hele plaatje gaat (zie hierboven), je hoort graag welk budget zij ingedachten hebben, dan is het voor jou prima om daarop te reageren. Wees wel eerlijk. Als ze je vragen wat je nu verdient niet zeggen dat je 2800 verdient, terwijl dat niet zo is. Je kan wel zeggen dat je al jaren stilstaat, dat het niet representatief is.
Succes!! Vooral zorgen dat je inhoudelijk goed overkomt, geinteresseerd bent in de organisatie en het werk en dat je als mens prima bent om in het bedrijf te hebben.
zondag 2 juli 2017 om 22:48