Salaris indicatie
zondag 2 juli 2017 om 21:19
Ik werk momenteel 2 jaar als office manager bij een bedrijf. Ik heb daarvoor ook jaren als secretaresse gewerkt totdat ik ontslagen werd vanwege de crisis. Ik heb toen deze baan aangenomen en bleek al gauw dat het niet de baan is waar ik lang zou willen blijven. Solliciteren deed ik wekelijks helaas zonder resultaat. Nu heb ik morgen eindelijk een uitnodiging. Helaas staat er in de vacature geen salaris indicatie. Ik wil zelf niet te hoog inzetten maar ook niet te laag. Ik ben 42 jaar, hbo, jaren ervaring. Ik verdien nu 2250 obv 40 uur. Ik heb verder geen extra's, ook geen pensioen opbouw. Wat is realistisch om neer te leggen ?
zondag 2 juli 2017 om 22:42
Ik zou de vraag bij hun terug leggen, kijken waar zij mee komen. En voor jezelf in je hoofd op tussen de 2850 - 3000 inzetten + pensioen + bijdrage ziektekosten. Dit moet je echt al in je hoofd hebben, zodat je daar zelf overtuigd van bent.
Niet bang zijn om te hoog te zitten, je kan altijd nog naar beneden gaan en zeggen dat voor jou het hele plaatje belangrijker is, salaris in lijn met de verantwoordelijkheden, een mooie nieuwe volgende uitdaging, leuke werkomgeving. Zolang je gesprek goed gaat en je een goede klik hebt zullen ze je (als het een goede werkgever is) niet gelijk afwijzen. Zoals gezegd zou ik vooral kijken dat je de vraag bij haar terug kan leggen. Zeggen dat je het niet handig vindt om je verwachting neer te leggen omdat het jou om het hele plaatje gaat (zie hierboven), je hoort graag welk budget zij ingedachten hebben, dan is het voor jou prima om daarop te reageren. Wees wel eerlijk. Als ze je vragen wat je nu verdient niet zeggen dat je 2800 verdient, terwijl dat niet zo is. Je kan wel zeggen dat je al jaren stilstaat, dat het niet representatief is.
Succes!! Vooral zorgen dat je inhoudelijk goed overkomt, geinteresseerd bent in de organisatie en het werk en dat je als mens prima bent om in het bedrijf te hebben.
zondag 2 juli 2017 om 22:48
Tamponvrouwtje dat is een hele goede tip, zo ga ik in het gesprek in. Ik laat naturlijk eerst zien wat ik waard ben en een positieve invulling ben voor het bedrijf. Wat voor mij inderdaad belangrijk is behalve het salaris is een leuke werkplek met fijne collega's. Dat heb ik nu niet en dat mis ik gewoon. Nou ik hoop dat ik een goede indruk achter laat, ik houd jullie op de hoogte morgen.
zondag 2 juli 2017 om 22:52
Ik zal voor je duimen!Arizona15 schreef: ↑02-07-2017 22:48Tamponvrouwtje dat is een hele goede tip, zo ga ik in het gesprek in. Ik laat naturlijk eerst zien wat ik waard ben en een positieve invulling ben voor het bedrijf. Wat voor mij inderdaad belangrijk is behalve het salaris is een leuke werkplek met fijne collega's. Dat heb ik nu niet en dat mis ik gewoon. Nou ik hoop dat ik een goede indruk achter laat, ik houd jullie op de hoogte morgen.
zondag 2 juli 2017 om 23:05
Laatste tips, voorbereid het gesprek in gaan, weten wat het bedrijf doet. Tijdens sollicitatiegesprek nooit negatief uitlaten over een vorige of je huidige werkgever. Nooit doen. Altijd professioneel blijven. Als ze vragen wat er minder leuk is, het niet over anderen hebben maar bij jezelf houden of het hebben over de woon- werkafstand en dat soort praktische dingen.
zondag 2 juli 2017 om 23:25
Honingbij_ schreef: ↑02-07-2017 22:26Was een oprechte vraag hoorIn mijn branche is het zeker niet gebruikelijk dat dat ter sprake komt het eerste gesprek, dus ik had even het idee dat TO dat zelfde wilde gaan aankaarten.
OK, excuses dan!
maandag 3 juli 2017 om 00:10
Een bedrijf met 250 werknemers heeft vast een loongebouw/salarisstructuur. Als ze iets vragen over het salaris zou ik de vraag terug stellen hoe zij de functie zelf hebben ingeschaald? Als ze echt om een indicatie vragen zou ik zeggen: tussen de 2500 en 3.000 euro had ik zelf in gedachten, maar ik ga graag in gesprek over een concreet voorstel. En iets zeggen over dat salaris niet alles zegt, ook reiskosten, flexibiliteit, sfeer, secondaire arbeidsvoorwaarden spelen mee in het feit of het interessant voor je is.
Heel veel sterkte morgen!!
Heel veel sterkte morgen!!
Beter een half motto....
maandag 3 juli 2017 om 11:13
Nou het gesprek is achter de rug, het duurde 1 uur en 10 minuten. Was een fijn en goed gesprek. Op het eind vroeg ze mij om een salaris indicatie. Nav de werkzaamheden heb ik 2600 neergelegd, maar dat het totaalplaatje voor mij belangrijker is.
In deze functie ligt de nadruk meer op het secretariële dan op Office Management. HR taken zitten er niet bij.
Volgende week hoor ik meer.
In deze functie ligt de nadruk meer op het secretariële dan op Office Management. HR taken zitten er niet bij.
dinsdag 4 juli 2017 om 07:22
Wat fijn zeg!!! Dit is sowieso een overwinning en goed voor je zelfvertrouwen als sollicitant! Ik zou met deze spirit/energie gelijk nog een paar sollicitaties schrijven. Nu afwachten, spannend!!Arizona15 schreef: ↑03-07-2017 11:13Nou het gesprek is achter de rug, het duurde 1 uur en 10 minuten. Was een fijn en goed gesprek. Op het eind vroeg ze mij om een salaris indicatie. Nav de werkzaamheden heb ik 2600 neergelegd, maar dat het totaalplaatje voor mij belangrijker is.
maandag 10 juli 2017 om 10:22
Nou dames ik ben net gebeld. Woensdag heb ik een kennismaking en ze willen als alles goed gaat met mij verder. Ik ben gewoon helemaal aan het trillen. Na 2 jaar eindelijk iets anders gevonden, ik had de hoop al opgegeven.
Maar nu komt dilemma nr 2 om de hoek kijken. Hoe ga ik het hier vertellen? Ik ga eind juli namelijk 5 weken op vakantie, dat zou betekenen dat mijn laatste werkdag al bijna is ivm mijn vakantie. Ik vind het altijd heel moeilijk om dit soort dingen te vertellen vooral omdat zij het absoluut niet zien aankomen. Ik heb mij altijd gedragen alsof ik het hier naar mijn zin had.
Maar nu komt dilemma nr 2 om de hoek kijken. Hoe ga ik het hier vertellen? Ik ga eind juli namelijk 5 weken op vakantie, dat zou betekenen dat mijn laatste werkdag al bijna is ivm mijn vakantie. Ik vind het altijd heel moeilijk om dit soort dingen te vertellen vooral omdat zij het absoluut niet zien aankomen. Ik heb mij altijd gedragen alsof ik het hier naar mijn zin had.