Werk & Studie alle pijlers

Salaris indicatie

02-07-2017 21:19 41 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik werk momenteel 2 jaar als office manager bij een bedrijf. Ik heb daarvoor ook jaren als secretaresse gewerkt totdat ik ontslagen werd vanwege de crisis. Ik heb toen deze baan aangenomen en bleek al gauw dat het niet de baan is waar ik lang zou willen blijven. Solliciteren deed ik wekelijks helaas zonder resultaat. Nu heb ik morgen eindelijk een uitnodiging. Helaas staat er in de vacature geen salaris indicatie. Ik wil zelf niet te hoog inzetten maar ook niet te laag. Ik ben 42 jaar, hbo, jaren ervaring. Ik verdien nu 2250 obv 40 uur. Ik heb verder geen extra's, ook geen pensioen opbouw. Wat is realistisch om neer te leggen ?
2800 bruto lijkt me wel het minimum. 2250 is echt heel weinig.
Ligt eraan wat voor functie het is.

Vind 2250 obv 40 uur voor een hbo-functie wel erg laag.
Ik zou me eerst bezig houden met aangenomen worden. Of verwacht je dat ze van jou nu al gaan vragen wat je zelf in gedachten had?
Bij andere gesprekken in het verleden werd dat idd gevraagd tijdens het 1e gesprek. Vandaar dat ik voorbereid wil zijn op die vraag.

Minke dat is behoorlijk, ik dacht zelf aan 2500.

De functie is gelijkwaardig aan wat ik nu doe.
Met 2500 zit je wat laag, zie bijvoorbeeld hier: https://www.intermediair.nl/carriere/sa ... ogle.nl%2F
Honingbij_ schreef:
02-07-2017 21:27
Ik zou me eerst bezig houden met aangenomen worden. Of verwacht je dat ze van jou nu al gaan vragen wat je zelf in gedachten had?
Je doet alsof dat heel raar is. En ook beetje raar negatief toontje.

Maar TO, dat is heel normaal. Zeker als er in de vacature geen indicatie staat wordt er in het eerste gesprek naar gevraagd om te bepalen of beide partijen enigszins op een lijn zitten.

Ik sluit me aan bij circa €2800 bruto.
Vind 2500 niet veel. Ik zou hoger gaan zitten.
vivamus schreef:
02-07-2017 21:39
Met 2500 zit je wat laag, zie bijvoorbeeld hier: https://www.intermediair.nl/carriere/sa ... ogle.nl%2F
Dit artikel leert me juist dat het heel erg van je taken als officemanager afhangt of je hoger of lager dan 2800 euro zou moeten gaan zitten.

Ik vind persoonlijk 2800 bruto behoorlijk veel als je basic officemanager/secretaresse bent. Doe je inderdaad p&o activiteiten erbij dan kan best wel passend zijn.

TO, op basis van de organisatie, hoe schat je het zelf in?
Ja geen idee eigenlijk. Het is een redelijk groot bedrijf met 250 medewerkers. Ik heb al zitten zoeken maar kan helemaal niks vinden.
Welke branche werk je?
Je salaris hangt niet alleen van je functie af, ook de branche waarin je werkt is bepalend. Word je ook verantwoordelijk voor de werklocatie(s)? Facilitaire verantwoordelijkheid? Hebben ze een wagenpark? Reizen ze?
Honingbij_ schreef:
bij al mijn banen werd dit in het eerste gesprek al gevraagd, dus juist goed van to dat ze hier over nadenkt.

ik denk dat je even moet kijken/vragen naar hoeveel neventaken je nog zou doen bij deze baan, en daarop je salarisindicatie moet vaststellen op basis van die link van intermediair bijv
Tamponvrouwtje ik werk nu in de facilitaire branche.

Ik vraag idd eerst wel tijdens het gesprek wat voor extra taken erbij komen. Nav beslis ik wel wat ik als indicatie neerleg.
Een vivatopic uit 2007 over salaris office manager: werk-studie/office-manager-salaris/list_messages/8600
handig er staat deze link in: https://www.loonwijzer.nl/home/salaris/salarischeck#/
Honingbij_ schreef:
Ik vind het juist slim dat TO hier op voorbereid is. Is een vrij normale vraag voor een eerste gesprek. Dan staat ze tenminste niet met haar mond vol tanden.
Arizona15 schreef:
02-07-2017 22:15
Tamponvrouwtje ik werk nu in de facilitaire branche.

Ik vraag idd eerst wel tijdens het gesprek wat voor extra taken erbij komen. Nav beslis ik wel wat ik als indicatie neerleg.
Is deze mogelijk nieuwe baan ook in de facilitaire branche?
Wat fijn dat je een uitnodiging hebt gekregen. Ik ben 44 en heb al 1 jaar geen uitnodiging meer gehad. Hier ook zoekende als office manager. HBO en veel ervaring.

Bij mijn vorige werkgever was mijn salaris 2500 euro bruto voor 30 uur. Daarnaast nog prima secundaire arbeidsvoorwaarden.

Ik zou inzetten op 2800 euro bruto als ze ernaar vragen. Ik zou eerst nog proberen om de vraag om te draaien, dat zij aangeven wat zij zelf in gedachten hebben.

Heel veel succes met je gesprek.
Vivamus ik heb het gelezen. Dit zijn mijn taken nu in een notendop:

Adm. Ondersteuning directie
Lunch verzorgen
Recruitment
Stukje HR
Facturatie
Faciliteit bedrijfspand.

Hmmm ik word zwaar onderbetaald lees ik al o_o
Tamponvrouwtje nee ik zou zeggen bouw.

Tet heel veel succes. Ik ben ook al heel lang aan t zoeken.
Gamechanger schreef:
02-07-2017 21:44
Je doet alsof dat heel raar is. En ook beetje raar negatief toontje.

Maar TO, dat is heel normaal. Zeker als er in de vacature geen indicatie staat wordt er in het eerste gesprek naar gevraagd om te bepalen of beide partijen enigszins op een lijn zitten.

Ik sluit me aan bij circa €2800 bruto.
Was een oprechte vraag hoor ;) In mijn branche is het zeker niet gebruikelijk dat dat ter sprake komt het eerste gesprek, dus ik had even het idee dat TO dat zelfde wilde gaan aankaarten.
Arizona15 schreef:
02-07-2017 22:21
Vivamus ik heb het gelezen. Dit zijn mijn taken nu in een notendop:

Adm. Ondersteuning directie
Lunch verzorgen
Recruitment
Stukje HR
Facturatie
Faciliteit bedrijfspand.

Hmmm ik word zwaar onderbetaald lees ik al o_o
Tsja. Krijgt niemand bij jullie een pensioenbijdrage?
Het kantoor personeel niet. Wij hebben geen cao. Het overige personeel wel die valt wel onder een cao.
Even opgezocht: bij mij op het werk is het max. salaris voor een office manager ca. 3300 euro/maand (40 uur per week, 28 vakantiedagen, 3 ATV dagen, pensioenregeling, aandelenplan). Het gaat om een bedrijf met zo'n 1500 medewerkers in Nederland.

Ongeacht het exacte takenpakket en grootte van het bedrijf is 2250 dus wel erg laag.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven