Vanuit Egypte naar Nederland komen

02-07-2017 20:04 47 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Op het moment zit ik een beetje vast in een bepaalde situatie en weet niet goed wat ik hiermee moet. Vandaar dat ik jullie hulp/adviezen wil vragen of als je er mee bekend bent zou het nog mooier zijn.

Sinds een tijdje heb ik een relatie met een Egyptenaar, nu is het zo, dat hij het leger in moest en dus niet vrij uit kan reizen nog. Begin december is hij hier mee klaar. Uiteraard willen we nadat hij dit heeft afgerond een toekomst opbouwen, maar hoe krijg ik hem hier? Vorig jaar ben ik bij hem op bezoek geweest en heb ik hem een uitnodiging gegeven om hier te komen, helaas is dit maar voor maximaal 90 dagen. Een logies verstrekking is dat, simpel weg gezegd.

Hij wil hier straks aan het werk als bouw engineer en hier samen met mij wonen. Zelf heb ik niet de mogelijkheid om naar Egypte te komen en daar te wonen omdat ik een kind uit een vorige relatie heb. Wat zijn de stappen die ik moet ondernemen? Voordat hij klaar is met het leger zou ik het liefst het meeste al rond willen hebben aangezien het leger veel energie van hem neemt en stress bezorgd.

Groetjes,

Connii
Lees je in op de site van de IND, dat is hier niet even in een paar stappen uit te leggen.
Je moet werken en voldoende verdienen voor beiden te onderhouden.
Hij zit in het leger en wil hier als ingenieur in de bouw aan de slag?
Bijzondere carrière switch, of doet hij nu in het leger iets soortgelijks + diploma?
Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
IND.
AeonOfWinter schreef:
02-07-2017 20:15
Hij zit in het leger en wil hier als ingenieur in de bouw aan de slag?
Bijzondere carrière switch, of doet hij nu in het leger iets soortgelijks + diploma?

Egypte heeft een dienstplicht. Afhankelijk van de vooropleiding 1-3 jaar. Geen switch dus.
safrat schreef:
02-07-2017 20:24
Egypte heeft een dienstplicht. Afhankelijk van de vooropleiding 1-3 jaar. Geen switch dus.
Ah, dank je voor de opheldering :thumbsup:
Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
Er zijn diverse eisen. Zo moet jij voldoende verdienen en minimaal een jaarcontract hebben die minimaal 1 jaar geldig is op het moment van aanvraag. Daarnaast moet hij geslaagd zijn voor de inburgeringscursus. De IND kan je alle details vertellen.
Een andere optie is dat hij hier in een baan vindt en zijn Nederlandse werkgever een verblijfsvergunning voor hem regelt, maar dat moet hij echt een expat zijn en iets kunnen waar hier grote behoefte aan is. Denk aan mensen uit India die hier in de IT werken.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Op deze site vind je de informatie die je nodig hebt: https://ind.nl/Familie/Paginas/Echtgeno ... rtner.aspx
Verblijf bij partner in Nederland is nogal een hoop gedoe geloof ik.
Lees het boek bezness
En dat jij het rond gaat krijgen is een illusie: hij moet zelf ook een aantal documenten aanleveren, een inburgeringsexamen doen etc. Maar inderdaad, raadpleeg de site van de IND.
Ja ik heb al gekeken op de IND maar het is allemaal zo verwarrend voor me vind ik, want wordt doorgelinkt naar vele onderwerpen. Op het moment zit ik werkloos thuis, december 2016 is mijn contract afgelopen en ben opnieuw in de studieboeken om mijn kans op een baan te vergroten. Heb nu namelijk een ww-uitkering wat niet veel voorsteld.

De eerste stap is, hoe krijg ik hem hier? Inburgering examens e.d. is geen probleem, zo lang hij hier eerst maar is en dan de vervolgstappen kan doen.
Bezness
Gisselle schreef:
03-07-2017 01:54
Bezness
Dit dus.

Waar begin je aan... laat je er niet inluizen.
Gisselle schreef:
03-07-2017 01:54
Bezness
Ook Mijn eerste gedachte....
Connii schreef:
03-07-2017 01:02
Ja ik heb al gekeken op de IND maar het is allemaal zo verwarrend voor me vind ik, want wordt doorgelinkt naar vele onderwerpen. Op het moment zit ik werkloos thuis, december 2016 is mijn contract afgelopen en ben opnieuw in de studieboeken om mijn kans op een baan te vergroten. Heb nu namelijk een ww-uitkering wat niet veel voorsteld.

De eerste stap is, hoe krijg ik hem hier? Inburgering examens e.d. is geen probleem, zo lang hij hier eerst maar is en dan de vervolgstappen kan doen.
Kansloos. Jij leeft op de staat dus kan hemniet onderhouden. Ingenieurs heeft Nederland echt meer dan genoeg dus de kans dat hij hier in die tak aan het werk kan is gering. En het zal vast echte liefde zijn maar ik acht de kans groot dat als hij hier is hij ineens niet meer van je houdt en weg is. Maar vertel, wat doet hij nu al om zich voor te bereiden? Volgt hij al nl-les? Al aan t voorbereiden op inburgering?
En als jij hem hier heen haalt moet hij bij jou wonen, leukvoor je kind ook om meteen 24/7 het nieuwe liefje van ma in huis te hebben.
Denk nou eens even na: hoe denk jij jullie allemaal te gaan onderhouden van die ww-uitkering van je?!
Jullie moeten dat al beginnen te regelen nu hij nog daar zit. Dat kan niet allemaal vanuit hier. En stel dat hij nu al hier komt, kunnen jullie dan samen leven van jouw uitkering?
bel het IND even: 088 043 04 30
Ik vind de site van de IND niet echt verwarrend, volgens mij kies je gewoon de situatie en dan staat het redelijk helder uitgelegd. Als leek, maar ik heb wel met de IND te maken gehad in het verleden, zijn er een paar optie's. Hij kan hier komen studeren en dan regelt de HBO/WO instelling de verblijfsvergunning etc. Maar dan moet hij wel genoeg geld hebben. Of hij komt hier werken en zijn werkgever regelt het. Of hij komt als partner, maar dan moet jij aan bepaalde inkomenseisen voldoen. Je maakt een denkfout; je kunt hem niet hier halen en dan alles regelen, het precies andersom. Je moet van alles regelen en dan kan hij hierheen komen.
Je hebt niet voldoende inkomsten, dus gaat het niet lukken om hem als partner hierheen te halen. Weet je zeker dat hij een relatie met je heeft omdat hij je leuk vindt en niet omdat hij als ticket voor West-Europa ziet? Ik vind je naïef.
Connii schreef:
03-07-2017 01:02

Geen contract en ww?

Kansloos.
http://vakantie-info.org/bezness/

:whistle:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven