Vanuit Egypte naar Nederland komen
zondag 2 juli 2017 om 20:04
Hallo allemaal,
Op het moment zit ik een beetje vast in een bepaalde situatie en weet niet goed wat ik hiermee moet. Vandaar dat ik jullie hulp/adviezen wil vragen of als je er mee bekend bent zou het nog mooier zijn.
Sinds een tijdje heb ik een relatie met een Egyptenaar, nu is het zo, dat hij het leger in moest en dus niet vrij uit kan reizen nog. Begin december is hij hier mee klaar. Uiteraard willen we nadat hij dit heeft afgerond een toekomst opbouwen, maar hoe krijg ik hem hier? Vorig jaar ben ik bij hem op bezoek geweest en heb ik hem een uitnodiging gegeven om hier te komen, helaas is dit maar voor maximaal 90 dagen. Een logies verstrekking is dat, simpel weg gezegd.
Hij wil hier straks aan het werk als bouw engineer en hier samen met mij wonen. Zelf heb ik niet de mogelijkheid om naar Egypte te komen en daar te wonen omdat ik een kind uit een vorige relatie heb. Wat zijn de stappen die ik moet ondernemen? Voordat hij klaar is met het leger zou ik het liefst het meeste al rond willen hebben aangezien het leger veel energie van hem neemt en stress bezorgd.
Groetjes,
Connii
Op het moment zit ik een beetje vast in een bepaalde situatie en weet niet goed wat ik hiermee moet. Vandaar dat ik jullie hulp/adviezen wil vragen of als je er mee bekend bent zou het nog mooier zijn.
Sinds een tijdje heb ik een relatie met een Egyptenaar, nu is het zo, dat hij het leger in moest en dus niet vrij uit kan reizen nog. Begin december is hij hier mee klaar. Uiteraard willen we nadat hij dit heeft afgerond een toekomst opbouwen, maar hoe krijg ik hem hier? Vorig jaar ben ik bij hem op bezoek geweest en heb ik hem een uitnodiging gegeven om hier te komen, helaas is dit maar voor maximaal 90 dagen. Een logies verstrekking is dat, simpel weg gezegd.
Hij wil hier straks aan het werk als bouw engineer en hier samen met mij wonen. Zelf heb ik niet de mogelijkheid om naar Egypte te komen en daar te wonen omdat ik een kind uit een vorige relatie heb. Wat zijn de stappen die ik moet ondernemen? Voordat hij klaar is met het leger zou ik het liefst het meeste al rond willen hebben aangezien het leger veel energie van hem neemt en stress bezorgd.
Groetjes,
Connii
dinsdag 4 juli 2017 om 00:58
Dat is geen probleem, ken hem sinds 2005.. dus we waren hiervoor al vrienden, ook destijds toen ik een relatie had met de vader van mijn kind wat in 2014 uit is geraakt, dus ben hem een aantal keren komen opzoeken met mijn dochter en gelukkig kunnen ze het samen goed vinden.
dinsdag 4 juli 2017 om 01:31
Het goed samen kunnen vinden is nog heel wat anders dan 24 uur maand in maand uit met hem samen moeten leven en jou met hem delen.Connii schreef: ↑04-07-2017 00:58Dat is geen probleem, ken hem sinds 2005.. dus we waren hiervoor al vrienden, ook destijds toen ik een relatie had met de vader van mijn kind wat in 2014 uit is geraakt, dus ben hem een aantal keren komen opzoeken met mijn dochter en gelukkig kunnen ze het samen goed vinden.
dinsdag 4 juli 2017 om 01:49
Als hij ingenieur is zou het toch moeten lukken om hier een baan te vinden? Wat de rest al zegt: zonder inkomen ga jij het niet kunnen fixen dus zijn er 2 opties:
1. Hij moet een studie of werk visum krijgen om hier te kunnen werken
2. Jij moet flink aan de bak, modaal gaan verdienen of zoiets: check even de exacte eisen. En hou er rekening mee dat je ook nog iets moet hebben als een contract van een minimumperiode al dan niet vast.
Optie 1 is absoluut het meest ideaal maar zie ik zelden lukken bij mannen uit die regio. Optie 2 is haalbaarder maar dan moet je dus wel gaan werken.
En tsjah bezznez komt helaas vaak voor maar hoeft natuurlijk niet-ken ook veel gevallen waarin dat niet zo is. Zorg in elk geval dat je niet trouwt en zeker geen kind krijgt samen voordat zijn verblijf hier geregeld is. Dat wordt drama en ellende.
1. Hij moet een studie of werk visum krijgen om hier te kunnen werken
2. Jij moet flink aan de bak, modaal gaan verdienen of zoiets: check even de exacte eisen. En hou er rekening mee dat je ook nog iets moet hebben als een contract van een minimumperiode al dan niet vast.
Optie 1 is absoluut het meest ideaal maar zie ik zelden lukken bij mannen uit die regio. Optie 2 is haalbaarder maar dan moet je dus wel gaan werken.
En tsjah bezznez komt helaas vaak voor maar hoeft natuurlijk niet-ken ook veel gevallen waarin dat niet zo is. Zorg in elk geval dat je niet trouwt en zeker geen kind krijgt samen voordat zijn verblijf hier geregeld is. Dat wordt drama en ellende.
woensdag 5 juli 2017 om 00:46
Ik kan mijn familie hier niet achter laten, dat is een te grote stap voor me. Hij zou dol graag eerst hier een baan willen vinden om niet op "mijn zak" te teren. Hoe krijgt hij dit voor elkaar in het noorden van Nederland. Want ook hij zei dat zijn voorkeur daar naar uit ging omdat het niet van zelfdprekend is dat de vrouw alles maar betaald en regelt.
We weten allemaal dat werk tegenwoordig niet voor het oprapen is én waarom zou een werkgever juist hém een baan aanbieden terwijl er zoveel Nederlanders als ik geen baan hebben. Dan maakt hij toch geen schijn van kans? Alhoewel hij wel zei ook al zou het eerst productie werk zijn, inkomen is inkomen.
Snap dat jullie zo reageren dat het misschien een gelukzoeker is maar hij heeft mij ook aangeboden om bij hem te komen wonen. (Hij heeft een eigen huis, die wordt "vrijgegeven" zodra hij is getrouwd). Ik heb hem mijn situatie ook uitgelegd dat dit voor mij gewoon niet mogelijk is.. heb ook nog een kind, en ik wil wel dat mijn kind het contact onderhoud met de vader.
We weten allemaal dat werk tegenwoordig niet voor het oprapen is én waarom zou een werkgever juist hém een baan aanbieden terwijl er zoveel Nederlanders als ik geen baan hebben. Dan maakt hij toch geen schijn van kans? Alhoewel hij wel zei ook al zou het eerst productie werk zijn, inkomen is inkomen.
Snap dat jullie zo reageren dat het misschien een gelukzoeker is maar hij heeft mij ook aangeboden om bij hem te komen wonen. (Hij heeft een eigen huis, die wordt "vrijgegeven" zodra hij is getrouwd). Ik heb hem mijn situatie ook uitgelegd dat dit voor mij gewoon niet mogelijk is.. heb ook nog een kind, en ik wil wel dat mijn kind het contact onderhoud met de vader.
woensdag 5 juli 2017 om 01:02
Is dit echte liefde? Houdt hij echt van je? En hou jij echt van hem?. En zo ja, hoe weet je dat zo zeker?. Hebben jullie een echte liefdesrelatie? Is hij wel eens in Nederland geweest?. Hoe lang hebben jullie in totaal samen doorgebracht?.
En natuurlijk geeft geen werkgever hem een baan als hij de Nederlandse (en Engelse) taal niet (goed) spreekt en zijn diploma zeer waarschijnlijk lager is dan wat er hier wordt gevraagd en hij onze cultuur e.d. niet kent. Dat heb je zelf dus al goed begrepen, hij maakt geen schijn van kans.
Jij hebt geen baan en kunt hem niet onderhouden. Ik denk dat dit echt kansloos is.
En natuurlijk geeft geen werkgever hem een baan als hij de Nederlandse (en Engelse) taal niet (goed) spreekt en zijn diploma zeer waarschijnlijk lager is dan wat er hier wordt gevraagd en hij onze cultuur e.d. niet kent. Dat heb je zelf dus al goed begrepen, hij maakt geen schijn van kans.
Jij hebt geen baan en kunt hem niet onderhouden. Ik denk dat dit echt kansloos is.
woensdag 5 juli 2017 om 01:03
Connii schreef: ↑05-07-2017 00:46Ik kan mijn familie hier niet achter laten, dat is een te grote stap voor me. Hij zou dol graag eerst hier een baan willen vinden om niet op "mijn zak" te teren. Hoe krijgt hij dit voor elkaar in het noorden van Nederland. Want ook hij zei dat zijn voorkeur daar naar uit ging omdat het niet van zelfdprekend is dat de vrouw alles maar betaald en regelt.
Test: zeg tegen hem ,dat je toch wil onderzoeken of je het leven van jou en je kind niet beter in Egypte kunt voortzetten.
Grote kans, als je dat stug volhoudt, hij niet meer met je verder wil.
anoniem_306783 wijzigde dit bericht op 05-07-2017 10:30
0.15% gewijzigd
woensdag 5 juli 2017 om 03:46
Dit lijkt mij idd een goede test!karin12345 schreef: ↑05-07-2017 01:03Test: zeg tegen hem ,dat je toch wil onderzoeken of je leven van jou en je kind niet beter in Egypte kunt voortzetten.
Grote kans, als je dat stug volhoudt, hij niet meer met je verder wil.
woensdag 5 juli 2017 om 05:22
Dat huis dat wordt vrijgegeven zodra hij getrouwd is heb ik helaas ook eerder gehoord. En vrouwen trappen er helaas in. Gevolg getrouwd en vent gaat hoer in nl de hort op en laat vrouw achter met schulden. MaAr dit is uiteraard echte liefde. Voor productiewerk gaan ze niemand uit Egypte late komen als er zat personeel voor is.
woensdag 5 juli 2017 om 07:58
woensdag 5 juli 2017 om 12:19
Daar sla één van de spijkers op z'n kop; een werkgever moet aantonen dat hij geen Nederlander kan vinden voordat hij een tewerkstellingsvergunning mag aanvragen.Connii schreef: ↑05-07-2017 00:46Ik kan mijn familie hier niet achter laten, dat is een te grote stap voor me. Hij zou dol graag eerst hier een baan willen vinden om niet op "mijn zak" te teren. Hoe krijgt hij dit voor elkaar in het noorden van Nederland. Want ook hij zei dat zijn voorkeur daar naar uit ging omdat het niet van zelfdprekend is dat de vrouw alles maar betaald en regelt.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
zondag 16 juli 2017 om 20:11
Je doet alsof je je hebt bedacht en toch graag wil emigreren naar Egypte.
Het is namelijk een test.
zondag 16 juli 2017 om 20:54
Maar wat voor soort ingenieur is hij? Je kunt bij het Nuffic zijn diploma naar de Nederlandse situatie laten vertalen. Ik denk toch dat de meest kansrijke optie is dat hij hier een baan vindt en zijn werkgever alles voor hem regelt. Zeker omdat jij zelf werkloos bent en niets verdient, dus jij kan hem niet naar Nederland halen.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
maandag 17 juli 2017 om 07:57
Ik denk niet dat TO onze waarschuwingen wil zien.....
Laten we t zo zeggen to : ik weet niet hoe oud jou dochter is maar je beseft toch wel dat je straks haar ook meetrekt in de schulden als het verkeerd gaat hé? Zo breed heb je t niet als je totaan je nek toe in de schulden zit....ik.zou wel geweten hebben waar mijn prioriteiten lagen... Test m nou uit en trek alles na dikke kans dat de dames hier gelijk gaan krijgen
Laten we t zo zeggen to : ik weet niet hoe oud jou dochter is maar je beseft toch wel dat je straks haar ook meetrekt in de schulden als het verkeerd gaat hé? Zo breed heb je t niet als je totaan je nek toe in de schulden zit....ik.zou wel geweten hebben waar mijn prioriteiten lagen... Test m nou uit en trek alles na dikke kans dat de dames hier gelijk gaan krijgen