Mooi servies?

10-02-2009 15:23 30 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ik heb een beetje een kneuterige vraag... Voor ons nieuwe huis heb ik een hele mooie kast gekocht met aan de bovenkant van die mooie glazen deuren. Daarachter zou ik heel graag een mooi servies zetten, wat mijn oma ook heeft zeg maar .

Nou ben ik zelf toevallig in het bezit van een prachtig IKEA servies. Maar om dat nou uit te stallen... Niet helemaal wat ik bedoel. Wie van jullie heeft er voor mij een tip waar je een mooi servies kunt kopen? En met mooi bedoel ik geen servies wat 'hip' is. Het moet over 10 jaar ook nog mooi zijn om naar te kijken... Ik ben benieuwd naar jullie tips!
My heart says chocolate and wine. But my jeans say, for the love of god woman, eat a salad!
http://www.serviezenonlin...PHK1fyU0pgCFQ0zQgodqj124w
Op www.servies.nl hebben ze er een heleboel.
Thank you!!
My heart says chocolate and wine. But my jeans say, for the love of god woman, eat a salad!
Het eerste wat ik uitkies... Een dekschaal van ¤284,00.

Hoe krijg ik het voor elkaar....
Ik zou even op marktplaats kijken!
Tegen oma zeggen dat dat servies veeeeel mooier staat in jouw kast ;)
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Het ligt er trouwens maar aan wat je leuk vindt, gaat t echt om een oud servies, dan misschien wat rommelmarkten aflopen.Maar of je dan een kompleet servies krijgt, geen idee
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
ik heb sowieso al een rommelmarkten tic, maar wat ik heel leuk vind is om van een bepaald servies van villeroy en boch uitgegeven rond 1930 vanalles bijelkaar te sprokkelen. Door de jaren heen is het al heel behoorlijk veel.
Ik heb ook mijn servies in een servieskast staan. Ik heb edme plain van Wedgwood. Bewust voor gekozen destijds omdat dit nooit (tenzij ze echt failliet gaan) uit productie gaat en ik dus jaren kan doorsparen, want het is best duur. Ook kun je via internet speciale pakketten kopen voor een mooie prijs.

Ik heb jaren gespaard en toen ben ik gestopt. Ik heb dus nog lang niet alles. Ik heb alles rond de koffie en de thee muv de potten enzo en ben nu weer begonnen met borden. Ben gestart toen ik 18 was en ben nu 32 en ik vind het nog steeds erg mooi en tijdloos.

Als glasservies heb ik Schott Zwiesel. Dit heb ik voor ons trouwen gekregen. Lekker burgerlijk, maar ik vind ook weer erg mooi staan. Dit is een wat moderner glasservies (Pure).

Vooral met verjaardagen vind ik het handig en prettig. Wedgewood kan gewoon in de vaatwasser. Mijn glasservies vind ik zonde dus dat doe ik netjes met de hand.
wedgwood IS zo goed als failliet!
In mijn servieskast staan allerlei soorten servies door elkaar heen, maar wel allemaal in dezelfde kleuren ( denk aan alles blauw/wit zwart/wit of iets dergelijks). Opgezocht bij de kringloop, op de rommelmarkt enz, niet duur dus en ik vind alles hetzelfde een beetje tuttig en saai. De enige voorwaarde die ik heb gesteld aan mijn servies is dat er een merkje op de onderkant staat,zodat te achterhalen is waar het gemaakt is.
das ook leuk, een vriendin van me heeft alles blauw-wit, van druk romantisch gedoe met rozen tot strakke art deco vierkantjes, staat zo leuk bijelkaar!
Zoiets heb ik ook, hoe meer je hebt met verschillende dessins, hoe leuker het bij elkaar gaat staan, vind ik
Vind ik ook. Ik heb m'n servieskast vol staan met allemaal gebroken wit servies van verschillende merken. Wedgwood, Blokker, Hema en Xenos door elkaar, en nog wat uniekjes van rommelmarkten, tuincentra en toevallige winkeltjes. Staat heel gezellig, al zeg ik het zelf :-)

En het vloekt absoluut niet met elkaar omdat ik het allemaal in dezelfde stijl en tint heb.
Wat een hoop reacties allemaal en leuke tips! Ben zelf dol op Delfts blauw dus misschien ga ik wel wat bij elkaar sprokkelen. Laten we het hopen.... En Sanmi, wat jij zegt lijkt me ook wel wat, heeft ook wel iets om stukje bij beetje te kopen, volgens mij geniet je er dan ook veel meer van.
Is Blau Saks niet iets voor je als je gek bent op blauw?

Ik ben er verliefd op, heb een hele kast vol.

En ook altijd bij te bestellen als er wat kapot is, wel zo praktisch....

Bij V&D hadden/hebben ze een mooi 'Japans' servies. Ook wit/blauw.

Ik heb alleen de kleine kommetjes. Wel erg druk, maar mooi!

Die Blau Saks vind ik trouwens ook erg leuk.
Poelepoelepoelepoes!
quote:misschicken schreef op 10 februari 2009 @ 18:28:

Is Blau Saks niet iets voor je als je gek bent op blauw?

Ik ben er verliefd op, heb een hele kast vol.

En ook altijd bij te bestellen als er wat kapot is, wel zo praktisch....

[afbeelding]Ja, die is inderdaad prachtig! Had m ook al op marktplaats gezien. Ze vragen voor het complete servies ¤575,00 absoluut teveel voor mij. In ieder geval in één keer. Misschicken, jij weet vast waar je dit nog meer kunt kopen!!
als je van oosters houdt, ga dan naar chinatown in amsterdam of rotterdam, daar heb je heel mooi aardewerk. Kommen en schalen.

Dat cremekleurige wedgwoodje met ribbel heeft echt de hele wereld al geloof ik, dus als wedgwood op de fles gaat kun ej dat denk ik zeker nog jaren via MP krijgen.
Ga eens langs bij Villeroy en Boch.

Ik heb vooral New Wave in m'n kast staan, klassiek wit zonder tierenlantijnen, en het blijft zo mooi!

Succes met je keuze!

www.villeroy-boch.com
quote:Grob schreef op 10 februari 2009 @ 19:05:

[...]

Ja, die is inderdaad prachtig! Had m ook al op marktplaats gezien. Ze vragen voor het complete servies ¤575,00 absoluut teveel voor mij. In ieder geval in één keer. Misschicken, jij weet vast waar je dit nog meer kunt kopen!!

In elke goede servieswinkel, en als ze het niet hebben staan kunnen ze het waarschijnlijk wel bestellen. Het is zo'n beetje de duitse boerenbont, dus ook daar heel goed te verkrijgen.

Ik had de mazzel dat mijn schoonmoeder hetzelfde servies had, dat hebben we geërfd, en we hadden zelf ook al veel. En ook nog een leuke slag geslagen bij een servieswinkel die leegverkoop had...
Meiden bedankt!

Ik heb nu gewoon iets om naar op jacht te gaan!

Helemaal goed!! Als het compleet is horen jullie van mij
hallo,

zoekt iemand bovengenoemd servies nog? Saksisch??

Gr Tessa
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-08-2011 02:02
Reden: spam
% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven