Lesbisch?
maandag 3 juli 2017 om 15:30
De laatste tijd zit ik met mij zelf in de knoop... De laatste maanden krijg ik een heel fijn gevoel als ik bij bepaalde meisjes ben of zie. Dit gevoel heb ik een maand lang geprobeerd te negeren, maar het lukte maar niet. Nou heb ik 2 dagen geleden gedroomd dat ik een meisje zoende en haar in haar nek kuste (zulke dromen heb ik vaker gehad). Maar over het algemeen vind ik het ook wel leuk om naar sommige jongens te kijken, maar niet zo veel als mijn vriendinnen. Zelf zou ik het niet zo graag willen dat ik lesbisch ben, want ik denk dat er dan heel veel kan veranderen... Kan iemand mij vertellen wat dit zou kunnen betekenen?
xx
maandag 3 juli 2017 om 15:33
Het kan zijn dat je op zowel jongens als meisjes valt. Dan ben je biseksueel.
Er hoeft niet zoveel te veranderen als je lesbisch bent. Ik was bang voor alles wat zou komen toen ik er achter kwam, maar alles is me 200% meegevallen en ik ben nu super gelukkig met mijn vriendin.
Ik weet niet hoe oud je bent, maar geef jezelf de tijd om alles te ontdekken en je komt er dan vanzelf achter. Praat er eventueel over met iemand die je kent .
Er hoeft niet zoveel te veranderen als je lesbisch bent. Ik was bang voor alles wat zou komen toen ik er achter kwam, maar alles is me 200% meegevallen en ik ben nu super gelukkig met mijn vriendin.
Ik weet niet hoe oud je bent, maar geef jezelf de tijd om alles te ontdekken en je komt er dan vanzelf achter. Praat er eventueel over met iemand die je kent .
maandag 3 juli 2017 om 15:39
Ja maar als ze dat niet doen houd je niemand meer over. Zo was ik een keer een serie aan het kijken en daar gingen 2 meisjes zoenen, en mijn oma walgde er van. ( ik ben daar bijna elke dag). Het lijkt mij daarom dus heel moeilijk om dat zo te zeggen. Ik kan het niet eens hardop zeggen.. Er is wel al iemand die denkt dat ik lesbisch ben. Ik trouwens 16
maandag 3 juli 2017 om 15:43
Ik snap dat je dit lastig vind. En als ze je niet accepteren dan zegt dat heel wat over hun dan over jou! Praat anders met je ouders en dat je het vooral lastig vind om het tegen je oma te zeggen maar het is al heel knap dat je dat dan tegen je ouders zegidontknow1 schreef: ↑03-07-2017 15:39Ja maar als ze dat niet doen houd je niemand meer over. Zo was ik een keer een serie aan het kijken en daar gingen 2 meisjes zoenen, en mijn oma walgde er van. ( ik ben daar bijna elke dag). Het lijkt mij daarom dus heel moeilijk om dat zo te zeggen. Ik kan het niet eens hardop zeggen.. Er is wel al iemand die denkt dat ik lesbisch ben. Ik trouwens 16
maandag 3 juli 2017 om 15:46
maandag 3 juli 2017 om 15:46
Ik snap dat je bang bent dat mensen je anders behandelen als je op vrouwen valt. Niet dat ik het niet belachelijk vind als het je zou overkomen, maar het gebeurt. Er zijn toch mensen die wat dat betreft in de middeleeuwen leven.
Maar dat moet je jouw eigen geluk niet in de weg laten staan.
Stel je valt inderdaad uitsluitend op vrouwen, wie hou je dan voor de gek als je het toch gaat proberen met een man omdat dat geaccepteerd is? Laat het me je direct vertellen, jezelf en die man.
Dus kies voor jezelf en experimenteer met vrouwen en mannen, want misschien val je wel op allebei, misschien toch alleen op mannen of alleen op vrouwen.
Maar dat moet je jouw eigen geluk niet in de weg laten staan.
Stel je valt inderdaad uitsluitend op vrouwen, wie hou je dan voor de gek als je het toch gaat proberen met een man omdat dat geaccepteerd is? Laat het me je direct vertellen, jezelf en die man.
Dus kies voor jezelf en experimenteer met vrouwen en mannen, want misschien val je wel op allebei, misschien toch alleen op mannen of alleen op vrouwen.
maandag 3 juli 2017 om 15:48
Je verhaal klinkt zo herkenbaar. Ik was eens bij mijn opa en oma en toen keken we tv en tijdens het kijken van gtst zoenden twee mannen. Mijn opa zette de tv uit. Ik was dus bang dat ze me niet zouden accepteren. Gelukkig ben ik samen met mijn vriendin meer dan welkom bij ze. Meestal reageren mensen ineens anders als het om iemand gaat die ze kennen.
maandag 3 juli 2017 om 15:55
Wat jammer nou, dat deze gevoelens je zo angstig maken.
Je puberteit is nou juist een periode die je kunt gebruiken om naar hartenlust te experimenteren.
Vertel het gewoon aan je ouders.
Dat je er nog niet uit bent welke kant het uit zal gaan: lesbisch, hetero of biseksueel.
Je ouders willen toch in de eerste plaats dat jij gelukkig bent.
Wees in de eerste plaats trouw aan jezelf!
Je puberteit is nou juist een periode die je kunt gebruiken om naar hartenlust te experimenteren.
Vertel het gewoon aan je ouders.
Dat je er nog niet uit bent welke kant het uit zal gaan: lesbisch, hetero of biseksueel.
Je ouders willen toch in de eerste plaats dat jij gelukkig bent.
Wees in de eerste plaats trouw aan jezelf!
maandag 3 juli 2017 om 15:57
Over een jaar of 2 ben je toch niet meer iedere dag onder de pannen bij oma dan kan je je eigen weg gaan.idontknow1 schreef: ↑03-07-2017 15:39Ja maar als ze dat niet doen houd je niemand meer over. Zo was ik een keer een serie aan het kijken en daar gingen 2 meisjes zoenen, en mijn oma walgde er van. ( ik ben daar bijna elke dag). Het lijkt mij daarom dus heel moeilijk om dat zo te zeggen. Ik kan het niet eens hardop zeggen.. Er is wel al iemand die denkt dat ik lesbisch ben. Ik trouwens 16
You can breathe, you can blink, you can cry. Hell, you’re all gonna be doing that.
maandag 3 juli 2017 om 16:00
Dat kan ik me goed voorstellen.idontknow1 schreef: ↑03-07-2017 15:51Maar hoe weet je dan een beetje dat het het juiste moment is? Want ik voel me nog niet helemaal op mijn gemak bij het idee
De hele maatschappij is doordrongen van het mannetje-vrouwtje idee.
Heb je wel eens iets geprobeerd met een meisje?
Of is het tot nu toe beperkt gebleven tot dromen erover?
maandag 3 juli 2017 om 16:10
Maar je hoeft toch niet nu vast te stellen of je lesbisch bent of niet? Misschien val je op vrouwen en op mannen, kan ook nog. Ik word zelf de ene keer verliefd op een vrouw, dan weer op een man. Als het zover is dat je echt verliefd bent op iemand en het is wederzijds dan is het nog vroeg genoeg om het je omgeving te melden denk ik. En dan nog is het niet nodig om daar een hele coming out van te maken, je kunt ook gewoon meedelen dat je een vriendinnetje hebt.
maandag 3 juli 2017 om 16:23
Idd dit! Je moet eerst de tijd nemen voor jezelf.Sazed schreef: ↑03-07-2017 16:10Maar je hoeft toch niet nu vast te stellen of je lesbisch bent of niet? Misschien val je op vrouwen en op mannen, kan ook nog. Ik word zelf de ene keer verliefd op een vrouw, dan weer op een man. Als het zover is dat je echt verliefd bent op iemand en het is wederzijds dan is het nog vroeg genoeg om het je omgeving te melden denk ik. En dan nog is het niet nodig om daar een hele coming out van te maken, je kunt ook gewoon meedelen dat je een vriendinnetje hebt.
Heb je iemand ontmoet en je denkt dit is iemand waar ik verliefd op ben en het is wederzijds dan deel je het mede. Eerst je eigen gevoel ontdekken.
maandag 3 juli 2017 om 16:41
maandag 3 juli 2017 om 17:48
Ik heb in dezelfde situatie gezeten als jij nu zit. Eerst moest ik er helemaal niks van weten, omdat ik zelf super onzeker was. En dan ook nog vertellen dat je op vrouwen valt..
Op een gegeven moment heb ik het mijn moeder verteld, en die reageerde er echt super op. Toen ben ik er met mijn psychologe over gaan praten, en die heeft mij echt heel veel inzichten gegeven. Ook heeft ze mij geholpen met het vertellen aan mijn vader. Was achteraf helemaal niet nodig, want hij vond het gewoon super dat ik weet waar ik gelukkig van word. De psychologe gaf me als tip om het pas aan mijn oma te vertellen als ik een relatie heb. Maakt de stap iets minder groot. Vertellen aan vriendinnen ging na die tijd een stuk makkelijker. Dit is in hele korte tijd erg veranderd. Het gesprek met mijn moeder en psychologe was pas in februari.
Heel veel succes met alles, en wie weet helpt praten met een psycholoog jou ook?
Op een gegeven moment heb ik het mijn moeder verteld, en die reageerde er echt super op. Toen ben ik er met mijn psychologe over gaan praten, en die heeft mij echt heel veel inzichten gegeven. Ook heeft ze mij geholpen met het vertellen aan mijn vader. Was achteraf helemaal niet nodig, want hij vond het gewoon super dat ik weet waar ik gelukkig van word. De psychologe gaf me als tip om het pas aan mijn oma te vertellen als ik een relatie heb. Maakt de stap iets minder groot. Vertellen aan vriendinnen ging na die tijd een stuk makkelijker. Dit is in hele korte tijd erg veranderd. Het gesprek met mijn moeder en psychologe was pas in februari.
Heel veel succes met alles, en wie weet helpt praten met een psycholoog jou ook?