Corfu of Samos
maandag 3 juli 2017 om 19:39
Samen met mijn vriend zijn we aan het kijken naar de aanstaande zomervakantie. Weliswaar wat laat maar toch
Nu twijfelen we tussen Corfu en Samos. Ik las dat veel mensen Corfu te toeristisch vinden, we willen graag een rustige vakantie met eventueel een dag naar een grote stad zoals Corfu Stad. Verder vooral lekker rond rijden met de auto en strandjes en andere dingen bezoeken.Wat zijn de wat rustigere plekken? Of heeft Corfu dit niet?
Kunnen jullie aangeven waarom we juist voor Corfu of Samos moeten kiezen?
Nu twijfelen we tussen Corfu en Samos. Ik las dat veel mensen Corfu te toeristisch vinden, we willen graag een rustige vakantie met eventueel een dag naar een grote stad zoals Corfu Stad. Verder vooral lekker rond rijden met de auto en strandjes en andere dingen bezoeken.Wat zijn de wat rustigere plekken? Of heeft Corfu dit niet?
Kunnen jullie aangeven waarom we juist voor Corfu of Samos moeten kiezen?
maandag 3 juli 2017 om 19:57
maandag 3 juli 2017 om 20:18
Ik vond het veel minder toeristisch dan Samos en mooier.
En rustig. Maar als je echt in de zomdervakantie gaat dan denk ik dat er geen verschil is. Dan is het overal druk.
maandag 3 juli 2017 om 20:48
Wij zijn naar Samos(Kokkari) geweest en hebben erg genoten van het eiland, de rust (niet te rustig) de vele strandjes, lekker uiteten, auto gehuurd en touren , een prachtige natuur.
Zelf ook een keer in Corfu(Gouvia) geweest, daar zou ik niet zo snel weer heengaan, naar Samos wel over het geheel van het eiland gezien.
Succes : )
Zelf ook een keer in Corfu(Gouvia) geweest, daar zou ik niet zo snel weer heengaan, naar Samos wel over het geheel van het eiland gezien.
Succes : )
maandag 3 juli 2017 om 20:51
Corfu is in hoogseizoen wel vrij toeristisch, en omdat het vaak smalle straatjes en kleine stadjes zijn lijkt het dan soms suuuper druk, maar alsnog zijn er wel rustigere plekjes te vinden. Wij zijn er vorig jaar geweest, begin juli. Vonden het erg leuk! Auto gehuurd en het hele eiland over gereden. Alle plekjes op Corfu stellen niet zoveel voor, dus ook Pelekas niet, maar juist omdat het eiland zo klein is, is het leuk om van plekje naar plekje te hoppen. Pelekas is vrij centraal op Corfu, dus je kan wel makkelijk een dagje naar het zuiden of een dagje naar het noorden. Ook vanaf Corfu-stad is het niet zo ver.
maandag 3 juli 2017 om 21:36
Hier nog een vrij recent topic over Corfu: reizen/corfu-do-039-s-and-dont-039-s/li ... ges/367075
Mijn eerste reactie daar geeft gelijk mijn antwoord op je vraag
Mijn eerste reactie daar geeft gelijk mijn antwoord op je vraag
maandag 3 juli 2017 om 23:38
We zijn ook al een jaar naar Kefalonia geweest. Dat vonden wij een prachtig eiland. Wel vonden wij het leuk om een dag naar een grote stad te gaan, Corfu Stad zou hierbij een optie kunnen zijn. De rust wat Kefalonia had vonden we erg fijn. Het massale toerisme minder. Niet erg voor een dag, maar we vinden het lekker om in de auto te rijden en een rustig strandje op te zoeken. Is dit ook mogelijk in Corfu? En zo ja, welke?
Daarnaast las ik iets over het onvoorspelbare weer in Corfu. Is dit ook zo in Juli?
Dank voor al jullie snelle antwoorden.
Daarnaast las ik iets over het onvoorspelbare weer in Corfu. Is dit ook zo in Juli?
Dank voor al jullie snelle antwoorden.