Corfu of Samos

03-07-2017 19:39 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Samen met mijn vriend zijn we aan het kijken naar de aanstaande zomervakantie. Weliswaar wat laat maar toch :)

Nu twijfelen we tussen Corfu en Samos. Ik las dat veel mensen Corfu te toeristisch vinden, we willen graag een rustige vakantie met eventueel een dag naar een grote stad zoals Corfu Stad. Verder vooral lekker rond rijden met de auto en strandjes en andere dingen bezoeken.Wat zijn de wat rustigere plekken? Of heeft Corfu dit niet?

Kunnen jullie aangeven waarom we juist voor Corfu of Samos moeten kiezen?
Corfu. Vond ik mooier.

Ik zou zonder kinderen wel gewoon buiten de 6 weken schoolvakantie gaan.. dan is het overal heerlijk rustig.
Corfu is erg mooi! wij waren begin mei daar, was erg rustig! We waren net iets te vroeg, niet alle restaurants waren open, waardoor we goed moesten zoeken naar een leuk restaurantje elke avond. Maar we hebben alsnog een leuke vakantie gehad. Auto gehuurd en veel van het eiland gezien.
In Corfu inderdaad niet in Gouvia eo gaan zitten, maar naar boven, in het noorden gaan zitten.
Stuk rustiger en precies wat je zoekt. Accharavi of Roda bijvoorbeeld. En goed te doen met de auto.

Samos weet ik niet dus een vergelijk kan ik niet maken.
En waarom is Corfu mooier? Is Corfu niet te toeristisch?

We hebben nu iets gezien vlakbij Pelekas. Is dit qua ligging gunstig?
JSE schreef:
03-07-2017 20:10
En waarom is Corfu mooier? Is Corfu niet te toeristisch?

We hebben nu iets gezien vlakbij Pelekas. Is dit qua ligging gunstig?
Ik vond het veel minder toeristisch dan Samos en mooier.
En rustig. Maar als je echt in de zomdervakantie gaat dan denk ik dat er geen verschil is. Dan is het overal druk.
Volgens mij is dat een mooie locatie om vakantie te vieren.
Wij zijn naar Samos(Kokkari) geweest en hebben erg genoten van het eiland, de rust (niet te rustig) de vele strandjes, lekker uiteten, auto gehuurd en touren , een prachtige natuur.
Zelf ook een keer in Corfu(Gouvia) geweest, daar zou ik niet zo snel weer heengaan, naar Samos wel over het geheel van het eiland gezien.

Succes : )
Corfu is in hoogseizoen wel vrij toeristisch, en omdat het vaak smalle straatjes en kleine stadjes zijn lijkt het dan soms suuuper druk, maar alsnog zijn er wel rustigere plekjes te vinden. Wij zijn er vorig jaar geweest, begin juli. Vonden het erg leuk! Auto gehuurd en het hele eiland over gereden. Alle plekjes op Corfu stellen niet zoveel voor, dus ook Pelekas niet, maar juist omdat het eiland zo klein is, is het leuk om van plekje naar plekje te hoppen. Pelekas is vrij centraal op Corfu, dus je kan wel makkelijk een dagje naar het zuiden of een dagje naar het noorden. Ook vanaf Corfu-stad is het niet zo ver.
Ik vond beide eilanden mooi.
Mocht ik weer gaan zou ik eerder voor Samos kiezen dan voor Corfu. Ik vond Samos authentieker.
Maar.....let wel op dat je niet tè dicht bij het vliegveld zit, de vliegtuigen vliegen aan over het strand namelijk.
Hier nog een vrij recent topic over Corfu: reizen/corfu-do-039-s-and-dont-039-s/li ... ges/367075

Mijn eerste reactie daar geeft gelijk mijn antwoord op je vraag :)
En als je voor Samos gaat; Pythagorion!!

Afbeelding
Jaaah , Samos!! Ben inmiddels op diverse plekken geweest in Griekenland en Samos behoort wel tot mijn favorieten :heart:
jippie55 wijzigde dit bericht op 03-07-2017 22:28
2.50% gewijzigd
Corfu is prachtig, maar Zakynthos is ook erg leuk (als dat nog het overwegen waard is).
We zijn ook al een jaar naar Kefalonia geweest. Dat vonden wij een prachtig eiland. Wel vonden wij het leuk om een dag naar een grote stad te gaan, Corfu Stad zou hierbij een optie kunnen zijn. De rust wat Kefalonia had vonden we erg fijn. Het massale toerisme minder. Niet erg voor een dag, maar we vinden het lekker om in de auto te rijden en een rustig strandje op te zoeken. Is dit ook mogelijk in Corfu? En zo ja, welke?

Daarnaast las ik iets over het onvoorspelbare weer in Corfu. Is dit ook zo in Juli?

Dank voor al jullie snelle antwoorden.
Samos!!!!!!!!!!!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven