Centraal Moderatortopic

22-04-2017 22:03 2953 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

In dit topic kun je terecht met je verzoekjes voor de moderators.

Tevens is het mogelijk om een melding van een topic of een specifieke posting te maken d.m.v. het toverstafje. Dit toverstafje kun je vinden aan de rechterbovenkant van een topic, of Rechtsonder een posting.

Daarnaast kun je ons ook bereiken per e-mail: forum@viva.nl

Off-topic berichten en berichten over beleid zijn op dit topic niet toegestaan. Het forumbeleid, waar iedere gebruiker bij aanmelding mee akkoord is gegaan, is door Sanoma vastgesteld en geen onderwerp van discussie. Daarom hoort dit niet op het forum thuis.

Mocht je een vraag hebben over genomen beslissingen, of de uitvoering van het beleid kun je ons een e-mail sturen op bovenstaand e-mailadres. Elke mail zal in behandeling worden genomen en worden beantwoord.

Handig om te weten:

Algemene voorwaarden en de huisregels
http://www.viva.nl/algemene-voorwaarden ... els-forum/

Mededelingen van het Viva forum
http://forum.viva.nl/overig/moderator-m ... ges/181358

Reactie/bugstopic deel 3
http://forum.viva.nl/overig/reactie-en- ... ges/299389

Beleidsmededelingen
http://forum.viva.nl/overig/beleidsmede ... ges/132231

Hoofdletters aanvragen
http://forum.viva.nl/overig/meldpunt-ho ... ges/172276

Het vorige deel van het CM topic
http://forum.viva.nl/overig/centraal-mo ... ges/348709

Bantopic
http://forum.viva.nl/overig/bantopic/li ... 7#16543967

Topic om na te praten over beleid, bans etc zodat dit topic gebruikt kan worden voor vragen etc.
overig/napraattopic-deel-90/list_messages/389360

Suggesties m.b.t de pijler Actueel
http://forum.viva.nl/actueel/verzamelto ... 3#26946733

Vragen over de huisregels en het beleid kun je stellen aan forum@viva.nl.

Mochten er problemen zijn met banners, dan willen we je graag vriendelijk verzoeken om even een mailtje te sturen naar forum@viva.nl, zodat we hier zo adequaat mogelijk op kunnen reageren en het forummen voor iedereen even prettig kan verlopen.

Met vriendelijke groet,

Moderators Viva forum
juniormoderatorviva wijzigde dit bericht op 16-05-2017 20:07
24.96% gewijzigd
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
FiIee schreef:
04-07-2017 14:17
Kunnen jullie de stafjes op napraat beoordelen? Er is een forummer die manieren noemt om achter persoonlijke informatie van een andere forummer te komen. Vorige keer ondernamen jullie geen actie. Doe dat deze keer wel graag.

Nou inderdaad. En nee ik hoef daar verder geen inhoudelijke reactie op van de mods. Al ze maar zich maar aan hun belofte in diezelfde napraat laatst. Dat ze passende maatregelingen gingen nemen.

Word echt schijtziek van dat aluhoedjes geneuzel hierboven en in de napraat al 200 pagina's en dan zelf nu voor de 2e keer privedingen van buiten Viva aanhalen en aanwijzen.
Fee-de-Goede schreef:
04-07-2017 14:24
Nou inderdaad. En nee ik hoef daar verder geen inhoudelijke reactie op van de mods. Al ze maar zich maar aan hun belofte in diezelfde napraat laatst. Dat ze passende maatregelingen gingen nemen.

Word echt schijtziek van dat aluhoedjes geneuzel hierboven en in de napraat al 200 pagina's en dan zelf nu voor de 2e keer privedingen van buiten Viva aanhalen en aanwijzen.
Ik wijs geen prive dingen aan. Dit bedoel ik dus, ik wordt keer op keer beschuldigd van prive informatie openbaren. Dat is onzin. De mods hebben me toegezegd hierop te gaan letten en in te grijpen. Maar actie ho maar.
.
impala schreef:
04-07-2017 14:35
Ik wijs geen prive dingen aan. Dit bedoel ik dus, ik wordt keer op keer beschuldigd van prive informatie openbaren. Dat is onzin. De mods hebben me toegezegd hierop te gaan letten en in te grijpen. Maar actie ho maar.
Sorry hoor, maar dit is ******.
Jij valt die betreffende forummer elke keer lastig. Ook als het niet over haar gaat. En dan ook nog op slinkse wijze manieren noemen om privé informatie te vinden van haar zonder dat de mods het doorhebben.
Mods, willen jullie de stafjes beoordelen, want dit is al de tweede keer.
Fee-de-Goede schreef:
04-07-2017 14:24

Eens, heel erg irritant.
impala schreef:
04-07-2017 13:38
Er wordt ook óp het forum gestalkt. Sommige forummers worden gevolgd en achtervolgd. Zodra zij ergens iets posten, wordt dat in napraat (of in achterkamertjes) gemeld en duikt men er groepsgewijs bovenop om die forummer op dat topic eens flink af te zeiken, terwijl er ondertussen op napraat nog 'gezellig' wat zaken worden opgerakeld die zij in de loop der jaren heeft geschreven. Onder deze of onder een oude nick. En ik heb het dan over inhoudelijke zaken he. Dingen zij zij ooit eens gedeeld heeft over haar leven. Vaak gevoelige informatie.
Vinden jullie dát geen stalken? (NB: Dit is een concrete vraag, waar ik graag een antwoord op zou zien. In het openbaar)
Ik weet in elk geval zeker dat daar niét tegen wordt opgetreden. Terwijl er wél over geklaagd wordt door de slachtoffers. Ter plekke, per stafjes en per mail. Niet alleen door het slachtoffer zelf, ook door 'getuigen'.
En als het zo'n achtervolgde forummer dan eens teveel wordt, en zij uit haar slof schiet, dan krijgt zij een ban. Dat is wat hier al járen gebeurt, waar niet tegen wordt opgetreden en waardoor ik menig forummer gefrustreerd heb zien afhaken.
Beste Impala,

Wat betreft het stalken, wij doen wat we kunnen. Helaas hebben wij wel concreet bewijs nodig anders kunnen wij er helaas niet veel aan doen. Als er wel bewijs is, gaan wij dit uiteraard beoordelen en zonodig maatregelen nemen. Veel gestalk vindt buiten het forum plaats, hier kunnen wij helaas niets aan doen. Wij modereren een forum niet het hele internet. Nogmaals wij doen wat we kunnen.

Met vriendelijke groet,
Moderator Viva
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Gaan jullie ook de stafjes beoordelen?
ModeratorViva schreef:
04-07-2017 15:03
Beste Impala,

Wat betreft het stalken, wij doen wat we kunnen. Helaas hebben wij wel concreet bewijs nodig anders kunnen wij er helaas niet veel aan doen. Als er wel bewijs is, gaan wij dit uiteraard beoordelen en zonodig maatregelen nemen. Veel gestalk vindt buiten het forum plaats, hier kunnen wij helaas niets aan doen. Wij modereren een forum niet het hele internet. Nogmaals wij doen wat we kunnen.

Met vriendelijke groet,
Moderator Viva
Beste mods

Mijn vraag ging juist over stalken óp het forum. Bewijs daarvoor staat in jullie eigen archief. Y is slechts één van de vele voorbeelden.
Misschien kan de concrete vraag uit mijn post alsnog beantwoord worden?

Het gaat dus om dit fenomeen, ik quote mezelf: "Sommige forummers worden gevolgd en achtervolgd. Zodra zij ergens iets posten, wordt dat in napraat (of in achterkamertjes) gemeld en duikt men er groepsgewijs bovenop om die forummer op dat topic eens flink af te zeiken." Vinden jullie dat geen stalken ?
impala wijzigde dit bericht op 04-07-2017 15:24
22.14% gewijzigd
.
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 04-07-2017 15:28
Reden: off-topic
99.29% gewijzigd
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 04-07-2017 15:27
99.03% gewijzigd
.
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 04-07-2017 15:30
98.83% gewijzigd
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 04-07-2017 15:30
97.78% gewijzigd
impala schreef:
04-07-2017 15:19
Beste mods

Mijn vraag ging juist over stalken óp het forum. Bewijs daarvoor staat in jullie eigen archief. Y is slechts één van de vele voorbeelden.

Het gaat dus om dit fenomeen, ik quote mezelf: "Sommige forummers worden gevolgd en achtervolgd. Zodra zij ergens iets posten, wordt dat in napraat (of in achterkamertjes) gemeld en duikt men er groepsgewijs bovenop om die forummer op dat topic eens flink af te zeiken." Vinden jullie dat geen stalken ?
Man man man, wat een eenpersoons heksenjacht. Wat is in vredesnaam in jou gevaren?
impala schreef:
04-07-2017 15:19
Beste mods

Beste Impala,

Zoals wij al aangegeven hebben, nemen wij bij concreet bewijs maatregelen waar nodig. Verdere vragen hierover kun je ons mailen.

Met vriendelijke groet,
Moderator Viva

7102 schreef:
04-07-2017 15:07
Gaan jullie ook de stafjes beoordelen?
Ja!

Met vriendelijke groet,
Moderator Viva

Het topic 'Zon vakantie met mijn vrouw in november.' is verplaatst naar de pijler 'Reizen'.

Met vriendelijke groet,
Moderator Viva

Beste forummers,

Vele van jullie wilden graag een reactie van mij in dit topic. Het topic wordt dagelijks in ons team besproken. Ik wil jullie zoals ook de moderators eerder vandaag al hebben gedaan wijzen op de regels zoals vermeldt in de OP. Deze zullen we blijven hanteren en dus wil ik jullie er op wijzen dat off-topic berichten ook in dit topic net als op de rest van het forum niet is toegestaan.

Met vriendelijke groet,

CM VIVA
ModeratorViva schreef:
30-06-2017 18:41
Beste Impala,

Op dit moment is het geen prioriteit en ook geen wens voor de toekomst. Je kunt er altijd voor kiezen om het topic (de OP) te staffen met een toevoeging betreffende de post waar je ons op wilt attenderen (gebruiker / tijdstip).

Met vriendelijke groet,
Moderator Viva forum

Dus de OP van een topic kan wél oneindig vaak gestaft worden bedoel je? Apart dat dat zo anders werkt dan de rest van de berichten.
CommunityManagerViva schreef:
04-07-2017 17:35
Beste forummers,

Vele van jullie wilden graag een reactie van mij in dit topic. Het topic wordt dagelijks in ons team besproken. Ik wil jullie zoals ook de moderators eerder vandaag al hebben gedaan wijzen op de regels zoals vermeldt in de OP. Deze zullen we blijven hanteren en dus wil ik jullie er op wijzen dat off-topic berichten ook in dit topic net als op de rest van het forum niet is toegestaan.

Met vriendelijke groet,

CM VIVA
volgens mij wil het overgrote deel van het forum een andere reactie dan deze. Waarom duurt het allemaal zo lang, waarom wordt er niet goed gecommuniceerd met ons, waarom krijgen we niets van bovenaf te horen? De modjes weten eigenlijk niets te melden, behalve dat het meegenomen wordt en wordt doorgegeven. En dan is bovenstaande het enige wat er vanuit de CM komt?? Werkelijk het is toch van de zotte? We draaien nu een week of 10 op het nieuwe forum en er is een handvol bugs opgelost en een karrevracht aan nieuwe bij gekomen. Ik vind het gewoon onbeschoft dat dan jou enige reactie is, dat er een reactie van jou verwacht werd en dat we niet off topic mogen gaan. Dat kunnen de modjes ook wel melden, dat is nl het enige wat ze ongeveer kunnen zeggen/weten
En dat terwijl het topic dagelijks (..) in het team wordt besproken.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
impala schreef:
04-07-2017 13:38
Er wordt ook óp het forum gestalkt. Sommige forummers worden gevolgd en achtervolgd. Zodra zij ergens iets posten, wordt dat in napraat (of in achterkamertjes) gemeld en duikt men er groepsgewijs bovenop om die forummer op dat topic eens flink af te zeiken, terwijl er ondertussen op napraat nog 'gezellig' wat zaken worden opgerakeld die zij in de loop der jaren heeft geschreven. Onder deze of onder een oude nick. En ik heb het dan over inhoudelijke zaken he. Dingen zij zij ooit eens gedeeld heeft over haar leven. Vaak gevoelige informatie.
Vinden jullie dát geen stalken? (NB: Dit is een concrete vraag, waar ik graag een antwoord op zou zien. In het openbaar)
Ik weet in elk geval zeker dat daar niét tegen wordt opgetreden. Terwijl er wél over geklaagd wordt door de slachtoffers. Ter plekke, per stafjes en per mail. Niet alleen door het slachtoffer zelf, ook door 'getuigen'.
En als het zo'n achtervolgde forummer dan eens teveel wordt, en zij uit haar slof schiet, dan krijgt zij een ban. Dat is wat hier al járen gebeurt, waar niet tegen wordt opgetreden en waardoor ik menig forummer gefrustreerd heb zien afhaken.
Huh, ben je nu boos op jezelf?
Beste forummers,

Met vriendelijke groet,

CM VIVA
Communicatie is geen onderdeel van de studie community manager zeker?
anoniem_338027 wijzigde dit bericht op 04-07-2017 20:08
0.08% gewijzigd
friezinnetje2014 schreef:
04-07-2017 19:28
volgens mij wil het overgrote deel van het forum een andere reactie dan deze. Waarom duurt het allemaal zo lang, waarom wordt er niet goed gecommuniceerd met ons, waarom krijgen we niets van bovenaf te horen? De modjes weten eigenlijk niets te melden, behalve dat het meegenomen wordt en wordt doorgegeven. En dan is bovenstaande het enige wat er vanuit de CM komt?? Werkelijk het is toch van de zotte? We draaien nu een week of 10 op het nieuwe forum en er is een handvol bugs opgelost en een karrevracht aan nieuwe bij gekomen. Ik vind het gewoon onbeschoft dat dan jou enige reactie is, dat er een reactie van jou verwacht werd en dat we niet off topic mogen gaan. Dat kunnen de modjes ook wel melden, dat is nl het enige wat ze ongeveer kunnen zeggen/weten
Dit. Tenenkrommend. Een aantal forummers hier zijn kundiger dan jullie hele TD bij elkaar. En dat jullie daaraan vasthangen is een beslissing van het bedrijf, dat begrijp ik. Maar ook jij, CM, blijft een persoon die voor dat bedrijf werkt en er een verantwoordelijkheid voor heeft dat de klanten die de omzet generen bediend worden. Ik weet dat ik akkoord gegaan ben met de AV en dat dat betekent dat mijn input jullie eigendom is. Voor wat hoort wat. Maar dat hoort wel win-win te zijn.
oudblond wijzigde dit bericht op 04-07-2017 19:59
0.07% gewijzigd
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Vele van jullie wilden graag een reactie van mij in dit topic.

Nóg meer forummers willen een update over de bugs: hoeveel zijn er nu opgelost in al die weken en wat is de planning voor de nog openstaande bugs? Of hopen jullie dat met het sluiten van het bugtopic het gezeur ook ophoudt?
MoirenPhae schreef:
04-07-2017 19:48
Communicatie is geen onderdeel van de studie community maager zeker?
Ik ken nog wel wat communicatie studenten die kunnen helpen. Bijzonder zo'n bericht om het bericht. Kunnen we allemaal weer tevreden zijn! Eindelijk een bericht van de cm.
S-Groot schreef:
04-07-2017 19:25
Dus de OP van een topic kan wél oneindig vaak gestaft worden bedoel je? Apart dat dat zo anders werkt dan de rest van de berichten.

Natuurlijk werkt dat niet anders, ook de OP kan maar één keer worden gestaft. Dit is dus een 'oplossing' die niet werkt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven