Centraal Moderatortopic

22-04-2017 22:03 2953 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

In dit topic kun je terecht met je verzoekjes voor de moderators.

Tevens is het mogelijk om een melding van een topic of een specifieke posting te maken d.m.v. het toverstafje. Dit toverstafje kun je vinden aan de rechterbovenkant van een topic, of Rechtsonder een posting.

Daarnaast kun je ons ook bereiken per e-mail: forum@viva.nl

Off-topic berichten en berichten over beleid zijn op dit topic niet toegestaan. Het forumbeleid, waar iedere gebruiker bij aanmelding mee akkoord is gegaan, is door Sanoma vastgesteld en geen onderwerp van discussie. Daarom hoort dit niet op het forum thuis.

Mocht je een vraag hebben over genomen beslissingen, of de uitvoering van het beleid kun je ons een e-mail sturen op bovenstaand e-mailadres. Elke mail zal in behandeling worden genomen en worden beantwoord.

Handig om te weten:

Algemene voorwaarden en de huisregels
http://www.viva.nl/algemene-voorwaarden ... els-forum/

Mededelingen van het Viva forum
http://forum.viva.nl/overig/moderator-m ... ges/181358

Reactie/bugstopic deel 3
http://forum.viva.nl/overig/reactie-en- ... ges/299389

Beleidsmededelingen
http://forum.viva.nl/overig/beleidsmede ... ges/132231

Hoofdletters aanvragen
http://forum.viva.nl/overig/meldpunt-ho ... ges/172276

Het vorige deel van het CM topic
http://forum.viva.nl/overig/centraal-mo ... ges/348709

Bantopic
http://forum.viva.nl/overig/bantopic/li ... 7#16543967

Topic om na te praten over beleid, bans etc zodat dit topic gebruikt kan worden voor vragen etc.
overig/napraattopic-deel-90/list_messages/389360

Suggesties m.b.t de pijler Actueel
http://forum.viva.nl/actueel/verzamelto ... 3#26946733

Vragen over de huisregels en het beleid kun je stellen aan forum@viva.nl.

Mochten er problemen zijn met banners, dan willen we je graag vriendelijk verzoeken om even een mailtje te sturen naar forum@viva.nl, zodat we hier zo adequaat mogelijk op kunnen reageren en het forummen voor iedereen even prettig kan verlopen.

Met vriendelijke groet,

Moderators Viva forum
juniormoderatorviva wijzigde dit bericht op 16-05-2017 20:07
24.96% gewijzigd
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
ModeratorViva schreef:
04-07-2017 22:33
Beste MoirenPhae,

We proberen inderdaad zo helder mogelijk te communiceren. Hier gaat veel intern overleg aan vooraf waardoor een antwoord soms even op zicht moet laten wachten. Onze excuses voor het ongemak.

Met vriendelijke groet,
Moderator Viva forum
Begrijpen jullie dat het voor ons forummers als een muur van stilzwijgen overkomt?
Dat geeft de irritatie, niet eens echt de bugs denk ik.
MoirenPhae schreef:
04-07-2017 21:21
Dat gepuber en gestagiair is echt zo kinderachtig.
Feitelijk zelfs provoceren en op de man.

Deze wijze van (niet) communiceren is ontzettend vervelend, maar door voortdurend dit soort woorden aan de mods te koppelen wordt het er echt niet beter op.
Beste MoirenPhae,

We proberen inderdaad zo helder mogelijk te communiceren. Hier gaat veel intern overleg aan vooraf waardoor een antwoord soms even op zicht moet laten wachten. Onze excuses voor het ongemak.

Met vriendelijke groet,
Moderator Viva forum
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

ModeratorViva schreef:
04-07-2017 22:26
Beste Knuffelheks,

Met offtopic berichten komen we ook niet veel verder. Serieuze meldingen kunnen gedaan worden in het bugtopic of via de mail. We proberen jullie zoveel mogelijk op de hoogte te houden, een reeks aan (gewiste) offtopic berichten draagt niet bij aan het overzicht voor de forummers.

Met vriendelijke groet,
Moderator Viva forum
Misschien kunnen jullie dan inhoudelijk reageren in het bugtopic zodat wij weten waar wij aan toe zijn. Jullie laatste reactie was op 16 mei.
I’m doing superhero stuff. I’m staying focused. If anybody comes in here looking for trouble, oh, they’re going to meet my partners. We’re talking about paw and order.
Ik denk dat mijn vraag over het hoofd gezien is. Ik vroeg verduidelijking omtrent onderstaande opmerking (dat we er altijd voor zouden kunnen kiezen op de OP van een topic te staffen). Ik vraag me namelijk af of deze uitspraak/dit advies doordacht is en het dus klopt (want dan zou een OP wél oneindig vaak gestaft kunnen worden, itt alle andere berichten).

ModeratorViva schreef:
30-06-2017 18:41
Beste Impala,

Op dit moment is het geen prioriteit en ook geen wens voor de toekomst. Je kunt er altijd voor kiezen om het topic (de OP) te staffen met een toevoeging betreffende de post waar je ons op wilt attenderen (gebruiker / tijdstip).

Met vriendelijke groet,
Moderator Viva forum
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 05-07-2017 00:05
Reden: offtopic
99.73% gewijzigd
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 05-07-2017 00:03
98.92% gewijzigd
.
CommunityManagerViva schreef:
04-07-2017 17:35
Beste forummers,

Vele van jullie wilden graag een reactie van mij in dit topic. Het topic wordt dagelijks in ons team besproken. Ik wil jullie zoals ook de moderators eerder vandaag al hebben gedaan wijzen op de regels zoals vermeldt in de OP. Deze zullen we blijven hanteren en dus wil ik jullie er op wijzen dat off-topic berichten ook in dit topic net als op de rest van het forum niet is toegestaan.

Met vriendelijke groet,

CM VIVA

Beste CM,

Waarschijnlijk zijn we niet duidelijk genoeg geweest in onze vraagstelling. We wilde graag een inhoudelijke en constructieve reactie.
Excuus voor de verwarring.

Met vriendelijke groet,

Shifty
Beste forummers,

Bedankt voor jullie meldingen, de foutmeldingen zijn doorgegeven en IT is er mee bezig. Onze excuses voor het ongemak.

Met vriendelijke groet,
Moderator Viva forum

[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 05-07-2017 00:05
94.44% gewijzigd
Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
charlottew88 schreef:
04-07-2017 22:38
Misschien kunnen jullie dan inhoudelijk reageren in het bugtopic zodat wij weten waar wij aan toe zijn. Jullie laatste reactie was op 16 mei.
We hebben de focus rondom de live-gang van het nieuwe forum verlegd naar "Het forum is live" topic en gebruiken vanaf vandaag weer actief het Reactie- en Bugtopic. We houden dit topic bij en zullen waar nodig reageren en waar mogelijk updates geven.

Met vriendelijke groet,
Moderator Viva forum

S-Groot schreef:
04-07-2017 23:28
Ik denk dat mijn vraag over het hoofd gezien is. Ik vroeg verduidelijking omtrent onderstaande opmerking (dat we er altijd voor zouden kunnen kiezen op de OP van een topic te staffen). Ik vraag me namelijk af of deze uitspraak/dit advies doordacht is en het dus klopt (want dan zou een OP wél oneindig vaak gestaft kunnen worden, itt alle andere berichten).
Beste S-Groot,

Dit was een suggestie, als het bericht al is gestaft, maar je wilt het topic (en de post) alsnog bij ons onder de aandacht brengen, dan zou je bijvoorbeeld de OP kunnen staffen. Het is niet zo dat de OP wel onbeperkt te staffen valt. Hopende het zo voor je opgehelderd te hebben.

Met vriendelijke groet,
Moderator Viva forum

ModeratorViva schreef:
05-07-2017 00:03
Beste S-Groot,

Dit was een suggestie, als het bericht al is gestaft, maar je wilt het topic (en de post) alsnog bij ons onder de aandacht brengen, dan zou je bijvoorbeeld de OP kunnen staffen. Het is niet zo dat de OP wel onbeperkt te staffen valt. Hopende het zo voor je opgehelderd te hebben.

Met vriendelijke groet,
Moderator Viva forum
Ik denk dat ik de suggestie wel begrijp, maar als iemand anders de OP van dat topic al gestaft heeft werkt deze suggestie alsnog niet, toch? Dan klopt het niet dat dat 'altijd' kan. Als ik het zo goed begrijp.
S-Groot schreef:
05-07-2017 00:22
Ik denk dat ik de suggestie wel begrijp, maar als iemand anders de OP van dat topic al gestaft heeft werkt deze suggestie alsnog niet, toch? Dan klopt het niet dat dat 'altijd' kan. Als ik het zo goed begrijp.
Het kan inderdaad niet 'altijd'.

Met vriendelijke groet,
Moderator Viva forum

ModeratorViva schreef:
04-07-2017 22:26
Met offtopic berichten komen we ook niet veel verder. Serieuze meldingen kunnen gedaan worden in het bugtopic of via de mail.
Ik heb forummers zelden zo serieus over 'hun' forum zien melden als nu. :|
En niet vaak was dat meer 'on-topic' dan nu. :|

Ik hoop dat jullie die forummers en hun welgemeende meldingen net zo ter harte nemen als wij dit forum. :rose:
ModeratorViva schreef:
04-07-2017 23:59
We hebben de focus rondom de live-gang van het nieuwe forum verlegd naar "Het forum is live" topic

Dat topic dat jullie gisteren gesloten hebben? Handig, dat jullie je er pas op gaan focussen als er niet meer gereageerd kan worden. :facepalm:
Beste mods,
Willen jullie mijn account anonimiseren?

De vele bugs en namaaktopics, in combinatie met slordige comminicatie en moderatie, maken dat ik geen plezier meer beleef aan dit forum.
Bedankt.
Tr0tter schreef:
05-07-2017 05:16
Dat topic dat jullie gisteren gesloten hebben? Handig, dat jullie je er pas op gaan focussen als er niet meer gereageerd kan worden. :facepalm:
Menen jullie dit?

Er komen dagelijks bugs bij en dan leggen jullie de focus op een gesloten topic waar geen nieuwe bugs meer gemeld kunnen worden.
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 05-07-2017 09:13
98.68% gewijzigd
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 05-07-2017 09:13
99.12% gewijzigd
Tr0tter schreef:
05-07-2017 05:16
FiIee schreef:
05-07-2017 08:09
Menen jullie dit?

Er komen dagelijks bugs bij en dan leggen jullie de focus op een gesloten topic waar geen nieuwe bugs meer gemeld kunnen worden.
Beste forummers,

er werd bedoeld dat het de focus wordt verlegd van het 'live topic' naar het bug topic. Het bug topic kan je hier vinden:
overig/reactie-en-bugtopic-3/list_messages/299389.

Met vriendelijke groet,
Moderator Viva forum

Beste mods,

Ik wil ook graag op anoniem.

Bedankt!
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 05-07-2017 10:07
96.70% gewijzigd
Wanneer is de verwachting dat het forum weer via mobiel te bekijken is?
Mod, verander snel die 2 spelfouten!
ModeratorViva schreef:
05-07-2017 10:12
Beste lolllaaa,

er zijn bij ons nog geen klachten bekend dat het forum niet mobiel te bereiken is. Zou je ons misschien willen mailen wat er precies gebeurd (of niet gebeurd)? forum@viva.nl

Alvast bedankt.

Met vriendelijke groet,
Moderator Viva forum
Mod, verander snel die 2 spelfouten!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven