Lijf & Lijn alle pijlers

Ik ben dik omdat het veilig voelt...

03-07-2017 17:02 74 berichten
Alle reacties Link kopieren
.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 03-07-2017 19:08
Reden: OP verwijderd. Passende maatregelen genomen. Met vriendelijke groet, Moderator Viva
99.91% gewijzigd
YouWish schreef:
03-07-2017 18:29
Eh nee gewoon iedereens standaard. Waarom doen alsof maat 42/44 slank is? Het is gewoon aan de dikke kant.

Correctie; bij iemand die zo kort is is dit aan de dikke kant. Vrouwen van 1.78 met maat 42 is een ander verhaal.
Ik ben 166 en ik had met 68 kilo maat 36/38.
"Even if I knew that tomorrow the world would go to pieces, I would still plant my apple tree."
wiezel schreef:
03-07-2017 22:14
Ik ben 166 en ik had met 68 kilo maat 36/38.
Dat is heel fijn voor je maar de TO zegt notabene zélf dat ze dik is :frusty:

En ze was toch 73 kilo? 5 kilo is nogal een verschil op zo'n klein lichaam.
Ze vindt zichzelf dik. Of ze dat daadwerkelijk is weet niemand hier. Ik wil maar zeggen dat je met die lengte en dat gewicht niet dik hoeft te zijn. Jij beweert dat iemand met die afmetingen maat 42/44 heeft en dik is.

Maar goed dat is een discussie waar to idd niks aan heeft.
Ga met iemand hierover praten to. Een professional.
"Even if I knew that tomorrow the world would go to pieces, I would still plant my apple tree."
mevrouw_cactus88 schreef:
03-07-2017 20:31
Jongens, stop ermee!! Ik ben te dik en heb een vet percentage van bijna 40%. Laat het los en laat dit toppic lekker doodbloeden. Ik ben in ieder geval niet meer van plan te reageren, aangezien er echt geen serieuze reacties op gegeven kunnen worden. Voor de paar die dat wel deden, dankjewel.
Ik ga lekker ergens anders m'n hulp zoeken ipv hier op het forum, gelukkig genoeg verhalen gelezen inmiddels waar mensen hetzelfde beschrijven als ik deed.
vetpercentagemeting is alleen betrouwbaar bij onder water meting of via huidplooi
een weegschaal of handmeter is onbetrouwbaar, die meet vocht en geen vet
Ik ben 1.63. weeg 75 kilo en heb maat 38. Artsen zijn volkomen tevreden hierover.

Ik woog 135 en ben 60 kg afgevallen (van maat 50/52 naar 38)

Dus dik, neuh...
Ab imo pectore
Ja duh artsen zijn idd tevreden als je zoveel afgevallen bent...
Ik vind een Vetpercentage van 40% nog al wat. Ook al is de meting niet helemaal correct gedaan dan nog...
Zo veel minder zal het ook niet zijn.
Ik vind het aantal kg tov gewicht ook niet weinig.
Twobirds2 schreef:
04-07-2017 18:11
Ja duh artsen zijn idd tevreden als je zoveel afgevallen bent...
Ja want met maat 38 ben ik nog steeds een olifant natuurlijk :wtf:
Ab imo pectore
emmylou schreef:
04-07-2017 19:03
Ja want met maat 38 ben ik nog steeds een olifant natuurlijk :wtf:
Ik vind het heel knap dat je zoveel bent afgevallen daar is veel doorzettingsvermogen voor nodig. Maar met een BMI van 28 pas je toch niet echt in maat 38...?
Emmylou,je bent geen olifant meer ,maar maat 38? Mss bij miss etam of m& s mode.... Deze maat heb je echt niet in een gewone winkel, behalve,plus size, zie hier boven.. Niet erg maar doe niet alsof!!!

Bericht lief bedoeld! :daisy:
Zoveel afvallen is ontzettend knap en een bewonderswaardige prestatie, ik vraag me oprecht af of ik dat überhaupt zou kunnen.

Ik ben het verder wel met 2birds eens.. als ik 68kg weeg en van een gewicht van boven de 100 af kom is de arts natuurlijk tevreden, als ik bij een lengte van 1.60 altijd 48 kg heb gewogen en bij dezelfde arts kom met ineens een gewicht van 68kg dan zal mijn huisarts toch echt vragen of ik lekker in mijn vel zit/ongezonder ben gaan eten of wat er aan de hand is omdat mijn BMI ineens aan de hoge kant is.

En daarmee wil niemand zeggen dat je een olifant bent want dat ben je natuurlijk niet.

Ik vind overigens wel dat er ontzettend gevoelig gereageerd wordt hier. Het is maar je lichaamsbouw/gewicht wat zegt dat verder nou eenmaal over een persoon, niets toch
anoniem_348090 wijzigde dit bericht op 04-07-2017 20:35
8.47% gewijzigd
Twobirds2 schreef:
04-07-2017 20:29
Emmylou,je bent geen olifant meer ,maar maat 38? Mss bij miss etam of m& s mode.... Deze maat heb je echt niet in een gewone winkel, behalve,plus size, zie hier boven.. Niet erg maar doe niet alsof!!!

Hoe weet jij dat nou? Of ken je haar en weet je haar omvang?
Opblaasflamingo,mee eens!

Als je niet boven je lengte uitkomt ( zonder 1 dan voor de dommige onder ons...) heb je geen BMI meting nodig.. Flauwe kul!
Twobirds2 schreef:

Ja echt schattig, lekker schelden.
Het-groepje schreef:
04-07-2017 20:48
Ja echt schattig, lekker schelden.
Uhm, volgens mij was degene die je quote niet degene die het woord olifant het eerste postte.

Je kan natuurlijk ook gewoon iets zoeken om iemand af te fakkelen.

Ik vind overigens de vergelijking met een olifant ook respectloos maar dat woord zou in dit topic niet eens voorkomen als diegene het zelf niet geplaatst had. Ik denk niet dat iemand anders uit zichzelf dit er bij gehaald had.
zeeuwsmeisje1981 schreef:
04-07-2017 20:37
Hoe weet jij dat nou? Of ken je haar en weet je haar omvang?
Bekrompen ideeën over hoe een lichaam eruit 'hoort' te zien.
Ik pas makkelijk in maat 38 van reguliere winkels (Mango, Primark, Vero Moda, Only etc), of maat S

Hoezo doen alsof? Als het anders was zou ik het ook zeggen.
Ab imo pectore
Het-groepje schreef:
04-07-2017 20:57
Bekrompen ideeën over hoe een lichaam eruit 'hoort' te zien.
Dat geldt dan toch voor beide partijen die bekrompen ideeën? Wat een gedoe zeg. In combinatie met een bepaalde lengte en gewicht is iemand gewoon stevig/gezet/fors/dik.

Of mager/gratenpakkenhuis/skelet/niet vrouwelijk enz

Nou en?!als je maar happy bent en to gaf aan dat niet te zijn dus werk aan de winkel.
anoniem_348090 wijzigde dit bericht op 04-07-2017 21:02
17.30% gewijzigd
Sazed schreef:
03-07-2017 17:07
Muur van vet? Ik vind dat je schromelijk overdrijft, 1.67 en 73 kilo? Dat is hoogstens maat 42 ofzo?

Daarbij, wat zegt gewicht over je relatie en over je aantrekkelijkheid? Vrij weinig. Ik weeg nog wel iets meer bij een vergelijkbare lengte en ik heb nog nooit gehoord dat iemand me te dik of lelijk vond eerlijk gezegd. Sjans genoeg, belangstelling genoeg en ik vind mezelf eigenlijk best een lekker wijf. Dus je gewicht is nogal een flutexcuus, ik vermoed dat eerder je onzekerheid dwars zit dan die kilo's.

Ga naar de huisarts, laat je doorverwijzen naar een psycholoog of dietist, ga aan de gang met die onzekerheid, maar verschuill je er niet achter. Want dat is wat je nu doet, je geef alle regie uit handen en dat is wel lekker veilig.
Lengte en gewicht zegt niet altijd iets over kledingmaat. Ik zelfs nog kleiner dan 1.67m en iets zwaarder dan 73kg en heb maat 38/40 van broeken en meestal M van shirts. Van broeken wel altijd stretch want slanke taille en stevige bovenbenen. Maar ben niet dik, tenminste vind zelf van niet. Liever een klein beetje te zwaar dan te licht.
YouWish schreef:
03-07-2017 18:29
Eh nee gewoon iedereens standaard. Waarom doen alsof maat 42/44 slank is? Het is gewoon aan de dikke kant.

Correctie; bij iemand die zo kort is is dit aan de dikke kant. Vrouwen van 1.78 met maat 42 is een ander verhaal.
Lengte heeft niets te maken met of je maat 38/40/42 hebt. Ik heb zelf maat 38/40 en lengtemaat 30. Ken mensen die veel langer zijn dan ik en ook maat 38/40 hebben maar dan lengtemaat 34 ofzo.
Twobirds2 schreef:

Ik ben 1.64m en weeg ook tegen de 75kg. Maat 38/40 van C&A, Takko en Primark kan ik prima aan, maar wel stretch broeken omdat ik stevige bovenbenen heb. Maar bij de taille is het zelfs nog iets te wijd, moet altijd een riem dragen.
.
Ja in die winkels had ik altijd maat 36.
En hoewel mijn lichaam niks veranderd is heb ik nu opeens maat 34....

Tsja....
YouWish schreef:
04-07-2017 21:14
Ja in die winkels had ik altijd maat 36.
En hoewel mijn lichaam niks veranderd is heb ik nu opeens maat 34....

Tsja....
Ik heb bij Primark en C&A meestal 38 of 40, maar heb ook 1 C&A broek liggen in 36 en van andere winkels een paar in 42, per merk/winkel zijn maten heel verschillend, daarom bestel ik ook nooit online, moet kunnen passen. Lengtemaat altijd 30, hoewel dat nog iets te lang is tegenwoordig, maar lengte 28 verkopen ze bijna nergens. Tot vorig jaar paste 30 bijna altijd, maar ze maken ze steeds langer. Heb eens 2 dezelfde broeken gekocht waar 2 maten verschil in zat, maar ze waren even groot.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven