Telefoon checken van partner?
dinsdag 4 juli 2017 om 17:54
Lieve Viva-lezers,
Ik heb een onderwerp waarover ik graag jullie mening wil weten. Ik ben nu al een klein poosje samen met mijn partner ( 2,5 jaar), in de tijd dat ik met hem samen ben zijn er helaas een aantal dingen voorgevallen. Zo is hij in het begin van onze relatie vreemd gegaan. Hier ben ik er toen der tijd achtergekomen nadat ik na aanleiding van erg veel argwaan stiekem in zijn telefoon heb gekeken ( waar ik geen voorstander van ben). Na veel erover te hebben gepraat en hij natuurlijk belooft te hebben dat het niet meer zou gebeuren, hebben we uiteindelijk besloten om verder te gaan en het achter ons te laten.
Nu 2 jaar verder heb ik weer dezelfde argwaan, naar aanleiding van een paar situaties en voorvallen die ik niet vertrouw. Ook heeft hij overal waar hij heen gaat (toilet, douch, bed, keuken) altijd zijn telefoon bij zich.
Als ik hem vraag of er iets aan de hand is of als ik vraag of hij contact heeft met een andere vrouw, beweert hij natuurlijk van niet. Daarom wil ik graag in zijn telefoon kijken. Ik wil dit niet meer stiekem doen dus wil ik hem vragen of ik in zijn telefoon wil kijken. Nu is het probleem van eerlijk vragen natuurlijk dat hij met NEE kan antwoorden. Hoe denken jullie er over als je partner het niet toelaat om in haar/zijn telefoon te kijken. Ik denk dan bij mezelf, als je niks te verbergen hebt dan doe je daar toch ook niet moeilijk over?
Mijn vraag is nu dus aan jullie, hoe zouden jullie reageren als je niet in je partners telefoon mag kijken. (hij mag wel altijd in mijn telefoon kijken, hij gebruikt zelfs vaak mijn telefoon als die van hem niet in de buurt is)
Bedankt voor het antwoorden op mijn Topic.
Liefs,
Ik heb een onderwerp waarover ik graag jullie mening wil weten. Ik ben nu al een klein poosje samen met mijn partner ( 2,5 jaar), in de tijd dat ik met hem samen ben zijn er helaas een aantal dingen voorgevallen. Zo is hij in het begin van onze relatie vreemd gegaan. Hier ben ik er toen der tijd achtergekomen nadat ik na aanleiding van erg veel argwaan stiekem in zijn telefoon heb gekeken ( waar ik geen voorstander van ben). Na veel erover te hebben gepraat en hij natuurlijk belooft te hebben dat het niet meer zou gebeuren, hebben we uiteindelijk besloten om verder te gaan en het achter ons te laten.
Nu 2 jaar verder heb ik weer dezelfde argwaan, naar aanleiding van een paar situaties en voorvallen die ik niet vertrouw. Ook heeft hij overal waar hij heen gaat (toilet, douch, bed, keuken) altijd zijn telefoon bij zich.
Als ik hem vraag of er iets aan de hand is of als ik vraag of hij contact heeft met een andere vrouw, beweert hij natuurlijk van niet. Daarom wil ik graag in zijn telefoon kijken. Ik wil dit niet meer stiekem doen dus wil ik hem vragen of ik in zijn telefoon wil kijken. Nu is het probleem van eerlijk vragen natuurlijk dat hij met NEE kan antwoorden. Hoe denken jullie er over als je partner het niet toelaat om in haar/zijn telefoon te kijken. Ik denk dan bij mezelf, als je niks te verbergen hebt dan doe je daar toch ook niet moeilijk over?
Mijn vraag is nu dus aan jullie, hoe zouden jullie reageren als je niet in je partners telefoon mag kijken. (hij mag wel altijd in mijn telefoon kijken, hij gebruikt zelfs vaak mijn telefoon als die van hem niet in de buurt is)
Bedankt voor het antwoorden op mijn Topic.
Liefs,
woensdag 5 juli 2017 om 10:08
woensdag 5 juli 2017 om 10:10
Ik verbaas me altijd over hoe mensen in een relatie vaak met telefoons omgaan. Als die van mij toevallig in de buurt ligt en die van mijn vriend niet, of andersom, dan gebruiken we die van elkaar om even iets op te zoeken. Of als hij overgaat nemen we die van de ander op. Ik zit echt niet zijn berichtjes allemaal te lezen, maar ik zie echt wel eens wat langskomen? Zit er niet al iets mis in je relatie als je elkaars telefoon of email totaal niet mag zien?
Anarchie is leuk, maar je blijft van mijn kaas af
woensdag 5 juli 2017 om 10:20
Mijn telefoon kan je alleen met een paswoord of vingerafdruk openen dus mijn partner kijkt er nooit in. Maar als hij even will bellen met mijn telefoon of iets op wil zoeken dan mag dat uiteraard. Ik heb er alle vertrouwen in dat hij niet mijn prive conversaties door gaat lezen en ook niet die behoefte voelt. Andersom precies hetzelfde. Ik mag van hem best zijn telefoon gebruiken (al is het zelden nodig) maar ik denk niet dat hij het prettig zou vinden als ik al zijn apps door zou lezen. Die behoefte heb ik ook niet verder.
Jouw situatie is natuurlijk anders vanwege het verleden dus ik kan me goed voorstellen dat het vertrouwen weg is. Maar ja, hoe bouw je dat vertrouwen weer op? Als jij het nodig vind om in zijn telefoon te kijken dan kan je dat voorstellen., wie weet stelt het je gerust. Ik vind wel dat je vriend begrip zou moeten hebben voor dat verzoek.. ik weet alleen niet hoeveel het echt zegt als je wel kan kijken. Hij kan ook een 2de telefoon aanschaffen waar hij dat soort gesprekken houdt.
Jouw situatie is natuurlijk anders vanwege het verleden dus ik kan me goed voorstellen dat het vertrouwen weg is. Maar ja, hoe bouw je dat vertrouwen weer op? Als jij het nodig vind om in zijn telefoon te kijken dan kan je dat voorstellen., wie weet stelt het je gerust. Ik vind wel dat je vriend begrip zou moeten hebben voor dat verzoek.. ik weet alleen niet hoeveel het echt zegt als je wel kan kijken. Hij kan ook een 2de telefoon aanschaffen waar hij dat soort gesprekken houdt.
woensdag 5 juli 2017 om 10:41
Heb jij vroeger een dagboek gehad?handigmetgeld schreef: ↑05-07-2017 10:10Ik verbaas me altijd over hoe mensen in een relatie vaak met telefoons omgaan. Als die van mij toevallig in de buurt ligt en die van mijn vriend niet, of andersom, dan gebruiken we die van elkaar om even iets op te zoeken. Of als hij overgaat nemen we die van de ander op. Ik zit echt niet zijn berichtjes allemaal te lezen, maar ik zie echt wel eens wat langskomen? Zit er niet al iets mis in je relatie als je elkaars telefoon of email totaal niet mag zien?
Net zoiets, daar zet je gewoon dingen in die niemand wat aangaat.
Velen gebruiken nu ook daar hun telefoon voor.
Gewoon netjes vragen of ze de phone mogen gebruiken en vragen waarvoor. Prima toch?
Dit is mijn motto
woensdag 5 juli 2017 om 12:03
Ik heb er geen behoefte aan , alleen onze relatie is bijv nog heel pril . Ik had laatst een vermoeden dat een verhaal van hem niet klopte.. Ik dacht toch even stiekem kijken .. Hij had gezegd dat dit altijd mocht. Ik dacht ik kan beter even kijken voor de zekerheid! Klopt zijn verhaal? Dan ben ik gerust gesteld , klopt het niet ? Dan weet ik ook genoeg en kan ik hem confronteren.. Win win dus ! Ik was blij dat ik het gedaan had . Onze relatie is nu sterker en ik heb meer vertrouwen en wil doorgaan met energie in hem steken.. Je kan t beter maar zo vroeg mogelijk weten
woensdag 5 juli 2017 om 16:58
Mijn man mag van mij en over mij alles weten, IK heb geen geheimen voor hem.handigmetgeld schreef: ↑05-07-2017 10:10Zit er niet al iets mis in je relatie als je elkaars telefoon of email totaal niet mag zien?
Maar mijn vrienden en vriendinnen denken daar waarschijnlijk ietsje anders over, dus leest mijn man mijn appjes/mailtjes/berichtjes niet. HUN geheimen gaan hem niets aan dacht ik zo.
woensdag 5 juli 2017 om 18:02
Maar dat is toch ook vertrouwen? Natuurlijk gaan geheimen van vrienden en vriendinnen je partner niks aan. Maar net zoals je wel eens een kamer binnenloopt en een zin van een gesprek opvangt, of een flard van een telefoongesprek hoort, zo zie je ook wel eens een berichtje op de telefoon van je partner voorbijflitsen? Als je elkaar vertrouwt en begrijpt gaat je partner daarna niet uitgebreid lopen neuzen in de geheimen van je vriendinnen. Maar daarom hoef je het toch niet krampachtig af te sluiten? Of doe je ook de deur dubbel op slot als je vriendin langskomt en iets prive bespreekt?QueenArachnia schreef: ↑05-07-2017 16:58Mijn man mag van mij en over mij alles weten, IK heb geen geheimen voor hem.
Maar mijn vrienden en vriendinnen denken daar waarschijnlijk ietsje anders over, dus leest mijn man mijn appjes/mailtjes/berichtjes niet. HUN geheimen gaan hem niets aan dacht ik zo.
Vriendinnen van mij die er niet mee om zouden kunnen gaan dat mijn vriend wel eens 'iets' zou kunnen horen hebben niet helemaal begrepen hoe wij met elkaar omgaan. Nee, ik vertel niet meteen alles in geuren en kleuren aan hem. Maar als je 100% zeker wilt weten dat hij er helemaal niks van te horen krijgt, is het misschien verstandig het ook niet aan mij te vertellen.
woensdag 5 juli 2017 om 18:11
Hoezo krampachtig? In ons huwelijk is het normaal om elkaars privacy te respecteren. Ik gebruik zijn telefoon om foto's te maken omdat mijn camera kapot is, en hij gebruikt die van wel eens om iets op te zoeken ofzo. Maar we blijven uit elkaars berichten.
Jouw vraag ging ook over email toch? Ik zou het echt niet waarderen als hij daarin ging neuzen nee, en dat doet hij dus ook niet. Maar dat heeft niets te maken met of er iets mis is in je relatie wat mij betreft.
Jouw vraag ging ook over email toch? Ik zou het echt niet waarderen als hij daarin ging neuzen nee, en dat doet hij dus ook niet. Maar dat heeft niets te maken met of er iets mis is in je relatie wat mij betreft.
woensdag 5 juli 2017 om 18:20
Dan heb ik het dus niet over jou. Wij gebruiken elkaars telefoon om soms wat op te zoeken, en nemen elkaars telefoon soms op. En ik maak foto's met de zijne omdat zijn camera beter is. Ik lees niet in zijn berichten, en hij niet in de mijne. Maar als er een popup langskomt, dan zie je die voorbijflitsen. En soms zeg je iets tegen de ander als 'oh, het adres van Truus? Dat heeft ze me laatst gemaild, kijk maar even in mijn mailbox' als je zelf ondertussen je handen vol hebt zitten met gehakt of smeerolie.QueenArachnia schreef: ↑05-07-2017 18:11Hoezo krampachtig? In ons huwelijk is het normaal om elkaars privacy te respecteren. Ik gebruik zijn telefoon om foto's te maken omdat mijn camera kapot is, en hij gebruikt die van wel eens om iets op te zoeken ofzo. Maar we blijven uit elkaars berichten.
Maar als je dat soort 'gewoon handig' gebruik van elkaars telefoon dus verbiedt, omdat je bang bent dat de ander dan misschien ook wel eens iets zou kunnen zien of lezen wat niet voor zijn/haar ogen in bestemd, dan vind ik dat krampachtig. Ik ga echt niet mijn handen wassen, mijn telefoon pakken, Truus haar adres opzoeken en dat aan hem voorlezen. Dat bedoel ik.
Blijkbaar sta jij daar ongeveer net zo in, maar sommige anderen hier dus duidelijk niet.