Werk & Studie alle pijlers

Salaris issue

05-07-2017 10:18 31 berichten
Heb even meningen nodig wat betreft salalrsi.
Verdien 1850 netto voor 36 uur. Mbo niveau werk (al zou hbo ook passen). Lft 37 jaar. Heb wel een superleuke baan, geen reiskosten, en fijne collega's. Ik ben alleen met 2 kinderen. En doorgroei is niet mogelijk. Soms is het gewoon niet genoeg en denk ik om een andere baan te zoeken waar ik meer kan verdienen.
Maar van de andere kant denk ik, ach voor wat ik doe is het ook een prima inkomen.
Wat vinden jullie?
Je kunt wel meer willen, maar voor dit niveau is het prima betaald.
Ik betwijfel of je ergens beter kunt verdienen.

Je zal moeten kijken naar waar jij tekort komt en waarom je niet rondkomt.
Alle reacties Link kopieren
Voor MBO werk is dat toch niet een heel raar salaris?

Wat let je om gewoon op zoek te gaan naar een andere baan? Kan toch altijd?
Heb je nog een partner met inkomen?
Ik vind het een goed salaris.
Ja, beetje lastig te beoordelen...Als je het ermee redt, en je hebt een fijne baan, en fijne collega's..Dat is ook wat waard!
Als het een maandelijkse strijd is, om rond te komen, is het weer een ander verhaal...Werk je 4 of 5 dagen? 4x9 is nl ook wel heel fijn!
En als nu iedereen zegt dat je een andere baan moet zoeken ga je dat dan ook doen? Omdat het VIVA Forum het zei?
Straks lukt dat niet en zit je thuis met een bijstandsuitkering.

Op basis van de informatie uit jouw openingspost zou ik blijven. Je hebt een leuke baan, leuke collega's, geen reiskosten. En niet onbelangrijk je verdient voldoende (alhoewel het geen vetpot is). Nou, dikke prima toch?
Vivo per lei
DuploPanda schreef:
05-07-2017 10:31
En als nu iedereen zegt dat je een andere baan moet zoeken ga je dat dan ook doen? Omdat het VIVA Forum het zei?

Op basis van de informatie uit jouw openingspost zou ik blijven. Je hebt een leuke baan, leuke collega's, geen reiskosten. En niet onbelangrijk je verdient voldoende (alhoewel het geen vetpot is). Nou, dikke prima toch?
Ja ik weet het, maar ik weet dat ik meer kan verdienen. Als ik zou solliciteren op hbo niveau weet ik dat ik een goeie kans maak. Ben al zelfs op gesprekken geweest, maar zeg iedere keer af vanwege de afstand. En ondanks ik het naar mijn zin heb ben ik bang om vast te roesten, en straks gewoon niet meer kan veranderen.
DuploPanda schreef:
05-07-2017 10:31

Nee vraag ook alleen maar om meningen.
Tja dan moet je voor jezelf beslissen of die reistijd het waard is.
Vroeger moest ik elke dag 2,5 uur met de trein reizen. Ik had daar zelf geen probleem mee, ik kon gewoon lekker muziek luisteren, boekje lezen, of alvast bezig met mijn werk. En ik was dan wel laat thuis maar ik hoefde niets meer te doen.
Ik kan me echter ook weer voorstellen dat als je met de auto moet en elke dag in de file staat dat je dat opbreekt.

Hoe oud zijn je kinderen? Kunnen die zelfstandig van/naar school?
Vivo per lei
gaultier schreef:
05-07-2017 10:35
Ja ik weet het, maar ik weet dat ik meer kan verdienen. Als ik zou solliciteren op hbo niveau weet ik dat ik een goeie kans maak. Ben al zelfs op gesprekken geweest, maar zeg iedere keer af vanwege de afstand. En ondanks ik het naar mijn zin heb ben ik bang om vast te roesten, en straks gewoon niet meer kan veranderen.
Ik heb de overstap gemaakt van een baan waar ik het prima naar mijn zin had, naar een baan met hoger salaris (dat was mijn motivatie om over te stappen) en meer reistijd. Deze baan leverde me veel meer stress op, bij het hogere salaris hoorde ook andere verantwoordelijkheden, moest ik ruimer dan mijn arbeidstijden bereikbaar zijn en door de langere reistijden zat ik vaak in de knel met opvang van de kinderen e.d. Ook de collega's waren wel ok, maar niet zoals de collega's van mijn andere baan.

Inmiddels heb ik weer een andere baan. Ik heb me nu niet laten leiden door salaris en verdien minder dan eerst. Maar ik zit wel op een plek waar ik me fijn voel, iedere dag fluitend naar mijn werk ga, mijn collega's zijn super.

Nu weet je dat natuurlijk allemaal niet van tevoren. Maar laat je niet alleen door salaris leiden. Werkplezier is echt belangrijk. Dat ervaar je pas als je in een omgeving komt waar je eigenlijk helemaal niet past en er tegenop ziet om iedere dag naar je werk te gaan.
protocol wijzigde dit bericht op 05-07-2017 12:48
0.14% gewijzigd
En vragen naar een salarisverhoging?
Lizzy75 schreef:
05-07-2017 10:53
Lijden? Leiden bedoel je zeker.
jij voelt de pijn van TO niet! :-D
Lijden? Leiden bedoel je zeker. Verder ben ik het met je eens. Laat je vooral leiden door werkplezier en goede randvoorwaarden. Geen reistijd is heel fijn als je (kleine) kinderen hebt. In vakanties vrij zijn ook, als dat zou kunnen. Leuke collega's en een goede werksfeer is ook heel belangrijk. Dat soort dingen.

Als je maandelijks tekort komt, zou ik verder solliciteren. Anders niet.
Protocol schreef:
05-07-2017 10:45
Ik heb de overstap gemaakt van een baan waar ik het prima naar mijn zin had, naar een baan met hoger salaris (dat was mijn motivatie om over te stappen) en meer reistijd. Deze baan leverde me veel meer stress op, bij het hogere salaris hoorde ook andere verantwoordelijkheden, moest ik ruimer dan mijn arbeidstijden bereikbaar zijn en door de langere reistijden zat ik vaak in de knel met opvang van de kinderen e.d. Ook de collega's waren wel ok, maar niet zoals de collega's van mijn andere baan.

Inmiddels heb ik weer een andere baan. Ik heb me nu niet laten lijden door salaris en verdien minder dan eerst. Maar ik zit wel op een plek waar ik me fijn voel, iedere dag fluitend naar mijn werk ga, mijn collega's zijn super.

Nu weet je dat natuurlijk allemaal niet van tevoren. Maar laat je niet alleen door salaris leiden. Werkplezier is echt belangrijk. Dat ervaar je pas als je in een omgeving komt waar je eigenlijk helemaal niet past en er tegenop ziet om iedere dag naar je werk te gaan.
Mooie Freudiaanse vertyping. :proud:
Als je wel rond kunt komen en een beetje comfortabel leeft zou ik lekker blijven waar je bent. Maar dat is echt mijn perspectief, want ik ben vanuit een hogere functie (hbo/wo) juist op zoek naar iets wat een stuk minder stress oplevert. Heb nu een hele verantwoordelijke baan, heel druk, veel stress, veel verantwoordelijkheid en een flinke reistijd in het ov. En ja, ik heb een fijn salaris. Maar ik heb het er zeker voor over om (een stuk) minder te verdienen in een baan die ook minder drukte en stress en reistijd met zich meebrengt.
Protocol schreef:
05-07-2017 11:13
:-D Ik zag hem zelf idd ook na het posten, heb hem maar even aangepast, zo erg was het nou ook weer niet, alhoewel.....
Haha, ik herken het wel, heb me te vaak wel laten lijden door het salaris. :proud:
Renaissance_ schreef:
05-07-2017 11:03
Mooie Freudiaanse vertyping. :proud:
:-D Ik zag hem zelf idd ook na het posten, heb hem maar even aangepast, zo erg was het nou ook weer niet, alhoewel.....
Het is verstandig om er vanuit te gaan dat een hoger salaris altijd betekent dat je meer zult gaan 'geven' aan je werkgever. Of dat langere reistijd is, of langere werktijd, minder flexibiliteit, meer verantwoordelijkheid of wellicht meer stress.

De vraag is of meer salaris je dat waard is. Als je graag een nieuwe stap wilt maken en wilt groeien in je werk, ben je waarschijnlijk gemotiveerder om die extra stappen te zetten dan wanneer je 'gewoon' meer wilt verdienen. Als dat laatste het geval is zou ik je aanraden om goed in te calculeren wat die stap netto oplevert.

Ter vergelijking, ik heb een hoog salaris, maar dat kost me eigenlijk ook best veel geld, omdat ik (veel) flexibele opvang moet afnemen, boodschappen laat bezorgen, extra uren van mijn schoonmaakster moet afnemen om de boel enigszins toonbaar te houden. Ook ben ik constant aan het jongleren met werkuren, afspraken en reisschema's om op tijd thuis te kunnen zijn. Mijn leven is kortom best hectisch, en als ik daar niet heel goed voor gecompenseerd kreeg, zou het me dat niet waard zijn.
madamejean wijzigde dit bericht op 05-07-2017 11:21
0.42% gewijzigd
Je bent alleen met twee kinderen, dan vind ik je salaris niet geweldig. Ik zou op zoek gaan naar een baan met meer salaris en omdat je nu een fijne baan hebt mag je daar best kritisch bij zijn. Er zijn meer banen met leuke collega's.
Leg je probleem eens voor aan je leidinggevende. Onderhandelen over je salaris is niet eng. Wat zou je kunnen gebeuren?
Pluisi schreef:
05-07-2017 11:57
Waar zie je dat ze/hij alleen is met 2 kinderen?
OP, zesde zin.
Als een alleenstaande mama, moet je haast wel zorgtoeslag, kindgebondenbudget en inkomensafhankelijke combinatiekorting krijgen.
Althans ik wel, ik heb een soort gelijke salaris als jij, bij 30uur werk dat dan wel, en kom in aanmerking voor het bovengenoemde, waardoor ik netto een ruim inkomen heb.
reisa1978 schreef:
05-07-2017 11:22
Je bent alleen met twee kinderen, dan vind ik je salaris niet geweldig. Ik zou op zoek gaan naar een baan met meer salaris en omdat je nu een fijne baan hebt mag je daar best kritisch bij zijn. Er zijn meer banen met leuke collega's.
Waar zie je dat ze/hij alleen is met 2 kinderen?
ninanoname schreef:
05-07-2017 11:48
Leg je probleem eens voor aan je leidinggevende. Onderhandelen over je salaris is niet eng. Wat zou je kunnen gebeuren?
Ja, dit. Misschien willen ze je graag houden en zijn ze bereid je tegemoet te komen.
gaultier schreef:
05-07-2017 10:18
Heb even meningen nodig wat betreft salalrsi.
Verdien 1850 netto voor 36 uur. Mbo niveau werk (al zou hbo ook passen). Lft 37 jaar. Heb wel een superleuke baan, geen reiskosten, en fijne collega's. Ik ben alleen met 2 kinderen. En doorgroei is niet mogelijk. Soms is het gewoon niet genoeg en denk ik om een andere baan te zoeken waar ik meer kan verdienen.
Maar van de andere kant denk ik, ach voor wat ik doe is het ook een prima inkomen.
Wat vinden jullie?
Kan goed begrijpen dat je gewoon financieel iets meer wil verdienen met 2 kinderen dat geeft toch wat meer armslag als het op bepaalde dingen/gebieden aankomt.
De economie trekt behoorlijk aan dus je kan dan ook wat meer eisen in een nieuwe baan.

Ik weet niet wat voor werk je doet, je kan ook onderhandelen met je baas over je salaris veel dames worden toch vaak 10% onder betaald in dezelfde functie als mannen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven