Salaris issue
woensdag 5 juli 2017 om 10:18
Heb even meningen nodig wat betreft salalrsi.
Verdien 1850 netto voor 36 uur. Mbo niveau werk (al zou hbo ook passen). Lft 37 jaar. Heb wel een superleuke baan, geen reiskosten, en fijne collega's. Ik ben alleen met 2 kinderen. En doorgroei is niet mogelijk. Soms is het gewoon niet genoeg en denk ik om een andere baan te zoeken waar ik meer kan verdienen.
Maar van de andere kant denk ik, ach voor wat ik doe is het ook een prima inkomen.
Wat vinden jullie?
Verdien 1850 netto voor 36 uur. Mbo niveau werk (al zou hbo ook passen). Lft 37 jaar. Heb wel een superleuke baan, geen reiskosten, en fijne collega's. Ik ben alleen met 2 kinderen. En doorgroei is niet mogelijk. Soms is het gewoon niet genoeg en denk ik om een andere baan te zoeken waar ik meer kan verdienen.
Maar van de andere kant denk ik, ach voor wat ik doe is het ook een prima inkomen.
Wat vinden jullie?
woensdag 5 juli 2017 om 23:57
Ok Viva dames, hoe doe ik dat? Dat is iets waar ik heel erg slecht in ben. Veel te soft. İk wil eigenlijk blijven, en iets meer salaris ontvangen. Want ik doe mijn werk prima.Marmo schreef: ↑05-07-2017 12:46Kan goed begrijpen dat je gewoon financieel iets meer wil verdienen met 2 kinderen dat geeft toch wat meer armslag als het op bepaalde dingen/gebieden aankomt.
De economie trekt behoorlijk aan dus je kan dan ook wat meer eisen in een nieuwe baan.
Ik weet niet wat voor werk je doet, je kan ook onderhandelen met je baas over je salaris veel dames worden toch vaak 10% onder betaald in dezelfde functie als mannen.
donderdag 6 juli 2017 om 12:46
Ze kunnen het salaris aanpassen in de administratie, daar valt altijd wel een mouw aan te passen.
Als je je functioneringsgesprek hebt en ze vinden dat het werk goed wordt uitgevoerd door jou en ze zijn tevreden met je instelling etc., kan je gewoon vragen dat je een stukje beloning wil zien voor vele jaren goede arbeid daar is helemaal niks vreemds aan.
Nogmaals je positie is nu een stuk beter op de markt want zoals je al hebt aangegeven je kan ook ergens anders een betere baan krijgen.
Werkgevers geven zelden uit hunzelf een verhoging ze denken als de werknemers erzelf niet om vragen dan laat ik het zo.
Als je gaat onderhandelen met je chef en het is een man hou het dan wel zakelijk en werk gerelateerd.
Begin niet over sociale acties dat jij 3 keer koffie haalt voor de afdeling iedere dag en je collega's maar 1 keer, dat soort dingen interesseren hem dus geen reet.
donderdag 6 juli 2017 om 12:54
Begrijp ik goed dat je in een overheidsachtig salarissysteem zit. Met schalen en treden en dat jij op de eindtrede voor jouw schaal zit?
Dan is verhoging wel lastiger. Soms zijn er bij uitmuntend functioneren mogelijkheden om nog hoger de gaan dan de laatste trede, maar dat komt maar heel weinig voor.
Wel zou je bijvoorbeeld bij je leidinggevende een pop-gesprek aan kunnen vragen. DAn kan je bespreekbaar maken dat je hogerop wilt en wellicht kun je met een opleidingsplan in aanmerking komen voor een hoger ingeschaalde functie. Of een senior variant van je eigen functie.
Dan is verhoging wel lastiger. Soms zijn er bij uitmuntend functioneren mogelijkheden om nog hoger de gaan dan de laatste trede, maar dat komt maar heel weinig voor.
Wel zou je bijvoorbeeld bij je leidinggevende een pop-gesprek aan kunnen vragen. DAn kan je bespreekbaar maken dat je hogerop wilt en wellicht kun je met een opleidingsplan in aanmerking komen voor een hoger ingeschaalde functie. Of een senior variant van je eigen functie.