Afvallen (>10kg) vanaf juli 2017, wie doet er mee?
woensdag 28 juni 2017 om 13:23
Hi Afvallers!
In onderstaande tabel houden we onze resultaten bij!
We zijn op 1 juli begonnen en ik ga elke zaterdag (of zondag als ik er niet aan toekom) de resultaten bijwerken in de tabel!
Laat op zaterdag dus even de tussenstand weten. Wanneer je 2 weken of meer je gewicht niet doorgeeft zal ik je uit de tabel halen... zo blijft hij overzichtelijk!
Bye Bye kilo's! Tot nooit!
In onderstaande tabel houden we onze resultaten bij!
We zijn op 1 juli begonnen en ik ga elke zaterdag (of zondag als ik er niet aan toekom) de resultaten bijwerken in de tabel!
Laat op zaterdag dus even de tussenstand weten. Wanneer je 2 weken of meer je gewicht niet doorgeeft zal ik je uit de tabel halen... zo blijft hij overzichtelijk!
Bye Bye kilo's! Tot nooit!
| Naam | Lengte | Doel | 01/07 | 08/07 | 15/07 | 22/07 | 29/07 | 05/08 | 12/08 | 19/08 | 26/08 | afgevallen tot nu toe |
| Myrre29 | 1.80 | 79 | 98.4 | 96.3 | 96.3 | 96 | 95.2 | (vak) | (vak) | 95.2 | 94.1 | -4.3 |
| Carolinetje | 1.74 | 62 | 76 | 75.5 | 75.5 | 74.9 | 74 | 73.2 | 73 | 73.1 | -2.9 | |
| Viva888 | 1.58 | 58 | 68.3 | 66.8 | 66.8 | 66.2 | 65.3 | 65.0 | 64.9 | 64.3 | -4.0 | |
| Moon-Alisa | 1.78 | 80 | 88 | 88 | 88.5 | 89.0 | 88.5 | 88.5 | 88.5 | 88.5 | 88.5 | -+0.5 |
| Snoesje666 | 1.63 | 70 | 96 | 94.5 | 93 | 93 | 92.5 | 92.5 | X | X | -3.5 | |
| Martjeb | 1.74 | 74 | 83 | 81.7 | 80.3 | 79.7 | 80.3 | 79.2 | 79.2 | -3.8 | ||
| Ninguna | 1.61 | 59 | 67 | 67.7 | 65.7 | 65.5 | 65.5 | 64.5 | 64.5 | 63.8 | 64.3 | -3.4 |
| M_W | 1.62 | 75 | 89 | 88.6 | 87.9 | 86.9 | 87 | (vak) | (vak) | 86.7 | 86.3 | -2.7 |
| Juliette87 | 1.73 | 75 | 85 | 84.5 | 84.5 | 83.6 | 83 | 82.6 | 82.2 | 81.1 | 80.3 | -4.2 |
| NymphadoraTonks | 1.76 | 65 | X | X | X | 88 | 86.7 | 85.7 | 85.2 | 84.6 | -3.4 | |
| Ikbenik | 1.61 | 60 | 65.8 | 65.4 | 65 | 64.4 | 64.8 | 64 | 64 | 62.6 | 62.6 | -3.2 |
| Whiterabbit | 1.65 | 70 | X | X | X | X | X | X | 76.6 | 75.8 | -0.8 | |
| 43.2 |
| Naam | Lengte | Doel | 02/09 | 09/09 | 16/09 | 23/09 | 30/09 | 07/10 | 14/10 | 21/10 | 28/10 | afgevallen tot nu toe |
| Myrre29 | 1.80 | 79 | 93.5 | |||||||||
| Carolinetje | 1.74 | 62 | 72 | 71 | -5.0 | |||||||
| Viva888 | 1.58 | 58 | X | 64 | -4.3 | |||||||
| Moon-Alisa | 1.78 | 80 | 88 | 88 | - | |||||||
| Snoesje666 | 1.63 | 70 | 93 | 93 | -3 | |||||||
| Martjeb | 1.74 | 74 | 79.5 | |||||||||
| Ninguna | 1.61 | 59 | 63.7 | 63.5 | -3.5 | |||||||
| M_W | 1.62 | 75 | 85 | 86 | -3.0 | |||||||
| Juliette87 | 1.73 | 75 | 80 | 80 | -5.0 | |||||||
| NymphadoraTonks | 1.76 | 65 | 82.5 | 81.8 | 6.2 | |||||||
| Ikbenik | 1.61 | 60 | 62.2 | 61 | -4.8 | |||||||
| Whiterabbit | 1.65 | 70 | 75.4 | 74.1 | -2.5 | |||||||
| Bois01 | 1.61 | 75 | 91.1 | 90.8 | 20.3 | |||||||
| Barlis | 1.78 | 75 | X | 83.8 | - | |||||||
anoniem_347675 wijzigde dit bericht op 10-09-2017 21:39
95.16% gewijzigd
donderdag 6 juli 2017 om 22:45
Hmm delphicat, eigenlijk is dat wel een goeie. Wel jammer dat ik dat niet meteen heb gedaan! Zou nu nog wel kunnen maar weet niet of ik zo heel nauwkeurig kan meten zodat het ook echt betrouwbaar is.
Ik ga het denk ik maar meten adhv mijn spiegelbeeld en of broeken losser gaan zitten haha!
Ik ga trouwens morgenochtend ook maar wegen om alvast een idee te krijgen van t resultaat, voordat evt vocht vasthouden na 2 wijntjes t resultaat verziekt haha.
Ik ga het denk ik maar meten adhv mijn spiegelbeeld en of broeken losser gaan zitten haha!
Ik ga trouwens morgenochtend ook maar wegen om alvast een idee te krijgen van t resultaat, voordat evt vocht vasthouden na 2 wijntjes t resultaat verziekt haha.
donderdag 6 juli 2017 om 23:00
Ik heb dat vorig jaar of 2 jaar geleden wel een tijdje gedaan, borst/taille/heup meten.. nu meet ik het alleen heel af en toe als mijn moeder mijn maten opmeet om kleding voor me te maken.. word ik al depri genoeg van, vooral als iedere keer de opmerking komt dat het toch wel veel is die centimeters.. joh.. maar kan best helpen ja! Als ik weer meer ga hoelahoepen ga ik ook mijn taille weer vaker meten!
Ben nu heerlijk aan het genieten van een pot thee! Drink ik gelijk genoeg vocht, groene thee helpt voor het afvoeren van vetten en afvalstoffen (wordt gezegd) en ik heb er dit keer geen koekjes of chocola bij genomen..
Wat is het eerste waar jullie naar op zoek gaan als jullie op je streefgewicht zitten? Ik zie al laarzen voorbij komen, wat nog meer?
Ben nu heerlijk aan het genieten van een pot thee! Drink ik gelijk genoeg vocht, groene thee helpt voor het afvoeren van vetten en afvalstoffen (wordt gezegd) en ik heb er dit keer geen koekjes of chocola bij genomen..
Wat is het eerste waar jullie naar op zoek gaan als jullie op je streefgewicht zitten? Ik zie al laarzen voorbij komen, wat nog meer?
donderdag 6 juli 2017 om 23:08
Wel een goed idee om maten te nemen, ik heb dit nog niet gedaan.
Hier ook de heel veel thee op een dag. Wat goed dat je geen koekjes of chocola erbij hebt genomen.
Bij mijn streefgewicht wil ik voor mijn volgende vakantie een mooie bikini ipv het saaie zwarte badpak dat ik nu heb en een mooi jurkje van de steps.
Hier ook de heel veel thee op een dag. Wat goed dat je geen koekjes of chocola erbij hebt genomen.
Bij mijn streefgewicht wil ik voor mijn volgende vakantie een mooie bikini ipv het saaie zwarte badpak dat ik nu heb en een mooi jurkje van de steps.
vrijdag 7 juli 2017 om 08:20
Grappig dat jullie het nu over laarzen hebben. Ik heb vorig jaar maanden zitten kwijlen bij peperdure laarzen. Uiteindelijk kon ik ze in de uitverkoop met een flinke korting scoren dus heb ik ze online besteld. En toen kwamen ze, en pastte ik ze niet! Ik heb ze toen toch gehouden als stok achter de deur. En, inmiddels kan ik ze aan! Ik kan er alleen nog niet mee zitten want ze zitten nog net wat te strak om de benen te kunnen buigen
dus dat is mijn volgende doel.
Ik ga niet echt lekker met mijn dieet. Mijn hormonen trekken hard aan me momenteel, maar ik probeer dat zoveel mogelijk met goede maaltijden op te lossen. Gisteravond was een dieptepunt, dus ik baalde enorm was heel erg blij dat we niets meer in huis hadden!
Ik ga niet echt lekker met mijn dieet. Mijn hormonen trekken hard aan me momenteel, maar ik probeer dat zoveel mogelijk met goede maaltijden op te lossen. Gisteravond was een dieptepunt, dus ik baalde enorm was heel erg blij dat we niets meer in huis hadden!
vrijdag 7 juli 2017 om 08:27
@moduleX
1,5 liter drinken is echt te weinig, en zeker als je zoveel beweegt op een dag bij deze temperaturen. Probeer minimaal tussen de 2-2,5 liter uit te komen en reken met dit weer een halve liter extra voor elk half uur (intensief) bewegen. Ik drink altijd veel, maar van mensen die te weinig drinken hoor ik dat het helpt om standaard een flesje drinken in de buurt te houden.
1,5 liter drinken is echt te weinig, en zeker als je zoveel beweegt op een dag bij deze temperaturen. Probeer minimaal tussen de 2-2,5 liter uit te komen en reken met dit weer een halve liter extra voor elk half uur (intensief) bewegen. Ik drink altijd veel, maar van mensen die te weinig drinken hoor ik dat het helpt om standaard een flesje drinken in de buurt te houden.
vrijdag 7 juli 2017 om 08:48
Vanochtend woog ik 76 kg, dus daar ben ik heel blij mee! Weet ik dat vast voor als ik t vanavond ga verpesten met wijn hahaha!
Mooie motivatie met die laarzen nummerzoveel!
Gelukkig had je niets in huis nummerzoveel! Misschien ietsin huis halen waar je wel veel van mag hebben?
Komkommer/paprika/augurk/meloen/rijstewafels. Gekookt eitje vult ook goed en is lekker voor hartige trek. ook cup a soup trouwens!
Wat leuk van je broer zijn aanzoek gsleutel! Zou super leuk zijn als je je helemaal.topvoelt in een mooie outfit bij de bruiloft!
Mooie motivatie met die laarzen nummerzoveel!
Gelukkig had je niets in huis nummerzoveel! Misschien ietsin huis halen waar je wel veel van mag hebben?
Komkommer/paprika/augurk/meloen/rijstewafels. Gekookt eitje vult ook goed en is lekker voor hartige trek. ook cup a soup trouwens!
Wat leuk van je broer zijn aanzoek gsleutel! Zou super leuk zijn als je je helemaal.topvoelt in een mooie outfit bij de bruiloft!
vrijdag 7 juli 2017 om 09:05
@Gsleutel: Dat is inderdaad een mooi doel om voor te gaan!
@PinkLday: Wat een goed resultaat zeg voor de eerste week!!
Ik heb mijn maten laatst moeten opmeten omdat mijn broer gaat trouwen in Indonesie in november. We moeten/ mogen in traditionele kleding. Ik hoop dat die kleding me tegen die tijd veel te wijd gaat zitten haha, maar het is wel een mooie om die maten te hebben ter vergelijking.
Ook ik heb een laarzenprobleempje. Op zich heb ik slanke kuiten, maar helaas na ongeveer 10kilo aankomen gaat nu mijn rechter rijlaars voor het paardrijden niet meer dicht na een dag werken (dan zwellen ze toch wat op na een dag zitten). Nu heb ik volgende week zondag een wedstrijd (weer de eerste in een jaar tijd) en moet ie toch echt dicht
Oftewel nog ff goed doorzetten de komende week ook, zodat dat in ieder geval weer mogelijk is!
@PinkLday: Wat een goed resultaat zeg voor de eerste week!!
Ik heb mijn maten laatst moeten opmeten omdat mijn broer gaat trouwen in Indonesie in november. We moeten/ mogen in traditionele kleding. Ik hoop dat die kleding me tegen die tijd veel te wijd gaat zitten haha, maar het is wel een mooie om die maten te hebben ter vergelijking.
Ook ik heb een laarzenprobleempje. Op zich heb ik slanke kuiten, maar helaas na ongeveer 10kilo aankomen gaat nu mijn rechter rijlaars voor het paardrijden niet meer dicht na een dag werken (dan zwellen ze toch wat op na een dag zitten). Nu heb ik volgende week zondag een wedstrijd (weer de eerste in een jaar tijd) en moet ie toch echt dicht
flow186 wijzigde dit bericht op 07-07-2017 09:58
1.49% gewijzigd
vrijdag 7 juli 2017 om 09:24
Als je een paar dagen eerder naar Indonesië gaat kun je daar voor een prikje kleding laten maken.Flow186 schreef: ↑07-07-2017 09:05
snoesje666 wijzigde dit bericht op 07-07-2017 12:03
47.86% gewijzigd
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
vrijdag 7 juli 2017 om 11:49
Nummerzoveel, lijkt me zo lastig als je hormonen je zo tegenwerken! Heb je dan vooral zoete of zoute trek? (Of afwisselend, zoals ik altijd heb...
).
Vanmorgen even op de weegschaal gestaan, gewoon omdat ik dat nog niet echt structureel doe en ik het altijd 's middags of 's avonds bedenk en dan is de weegschaal minder vriendelijk. Zegt ie gewoon 100.1
Ik begin zowaar te geloven dat ik echt naar de twee cijfers kan!
Vanmorgen even op de weegschaal gestaan, gewoon omdat ik dat nog niet echt structureel doe en ik het altijd 's middags of 's avonds bedenk en dan is de weegschaal minder vriendelijk. Zegt ie gewoon 100.1
vrijdag 7 juli 2017 om 12:04
Vanmorgen een schuimomelet met een theelepel boemboe voor besengeh en een plakje ham.
Lunch wordt weer coeur de boeuf tomaat met buffelmozzarella.
Avondeten prei,ui,worteltjes met kalkoenshoarma (Turkse slager) en een zelfgemaakt sausje van Griekse yoghurt, verse knoflook en tijm.
Toetje een beker melk.
Twee smeltkaasblokjes gesnoept, maar ze smaken erg zoet. Daar zit dus suiker in.
Lunch wordt weer coeur de boeuf tomaat met buffelmozzarella.
Avondeten prei,ui,worteltjes met kalkoenshoarma (Turkse slager) en een zelfgemaakt sausje van Griekse yoghurt, verse knoflook en tijm.
Toetje een beker melk.
Twee smeltkaasblokjes gesnoept, maar ze smaken erg zoet. Daar zit dus suiker in.
snoesje666 wijzigde dit bericht op 07-07-2017 20:17
46.59% gewijzigd
vrijdag 7 juli 2017 om 19:13
Ooh lekker, nutella!!
Mijn dag zag er als volgt uit:
Ochtend: magere kwark met aardbei en kiwi
Tussendoor: Snelle Jelle kruiskerk
Lunch: 2 broodjes (1 met smeerworst en 1 met een eitje) en 2 beschuitjes met Jan
Tussendoor: bakje fruit met aardbei, kiwi en druiven
Diner: zoete aardappel frietjes met wortels en cordon bleutje.
Ben benieuwd naar morgen. Heb niks naar huis, dus deze avond komt vast goed haha. Ik hoop iig op de eerste kilo.
Mijn dag zag er als volgt uit:
Ochtend: magere kwark met aardbei en kiwi
Tussendoor: Snelle Jelle kruiskerk
Lunch: 2 broodjes (1 met smeerworst en 1 met een eitje) en 2 beschuitjes met Jan
Tussendoor: bakje fruit met aardbei, kiwi en druiven
Diner: zoete aardappel frietjes met wortels en cordon bleutje.
Ben benieuwd naar morgen. Heb niks naar huis, dus deze avond komt vast goed haha. Ik hoop iig op de eerste kilo.
vrijdag 7 juli 2017 om 20:11
vrijdag 7 juli 2017 om 20:47
Oo zoet en zout zijn allebij zo lekker!
Mijn dag vandaag;
Ontbijt; cracker met 2 plakjes grillworst(ik weet slecht, maar zo lekker
)
Lunch; gekookt ei en cracker met 2 plakjes grillworst
Avond: 2 wraps met gerookte zalm, kruidenkaas, sla en komkommer
Tussendoor: handje chips en 1 bonbon
Activiteit: 1 uur virtuele dansles in de sportschool.. ook erg goed voor het lachen
Het is inderdaad ook fijn om te meten en daar het verschil in te zien. Helemaal als je ook gaat sporten, als je spieren kweekt gaan die ook meer wegen.
Mijn dag vandaag;
Ontbijt; cracker met 2 plakjes grillworst(ik weet slecht, maar zo lekker
Lunch; gekookt ei en cracker met 2 plakjes grillworst
Avond: 2 wraps met gerookte zalm, kruidenkaas, sla en komkommer
Tussendoor: handje chips en 1 bonbon
Activiteit: 1 uur virtuele dansles in de sportschool.. ook erg goed voor het lachen
Het is inderdaad ook fijn om te meten en daar het verschil in te zien. Helemaal als je ook gaat sporten, als je spieren kweekt gaan die ook meer wegen.
vrijdag 7 juli 2017 om 21:04
Vandaag door mijn vakantie pas de eerste echte dag. En ik heb zo n honger gevoel dat is vast normaal neemt dat in de loop der tijd af? Vandaag salade ipv veel brood tussen de middag gehad en vanavond weer een salade.
Iemand nog tips voor iets hartigs s avonds ter vervanging van chips?
En is t waar dat na bepaalde tijd je s avonds slechter verteerd/verbrand? Dan is dat wel een stok achter de deur..
En hoe gaan jullie om met alcohol?
Iemand nog tips voor iets hartigs s avonds ter vervanging van chips?
En is t waar dat na bepaalde tijd je s avonds slechter verteerd/verbrand? Dan is dat wel een stok achter de deur..
En hoe gaan jullie om met alcohol?
vrijdag 7 juli 2017 om 21:09
vrijdag 7 juli 2017 om 21:15
@Martjeb
Voeg eiwitten (vis, mager vlees, eitje of kaas) en vet (olijfolie, bijvoorbeeld) toe aan je salade. Je bent geen rups, op sla alleen kun je niet leven. De eiwitten zorgen voor een verzadigd gevoel.
Alcohol neem ik nu niet, maar ook geen Radler 0%.
Ik heb absoluut gen hongergevoel als ik koolhydraatarm eet.
Voeg eiwitten (vis, mager vlees, eitje of kaas) en vet (olijfolie, bijvoorbeeld) toe aan je salade. Je bent geen rups, op sla alleen kun je niet leven. De eiwitten zorgen voor een verzadigd gevoel.
Alcohol neem ik nu niet, maar ook geen Radler 0%.
Ik heb absoluut gen hongergevoel als ik koolhydraatarm eet.