Lijf & Lijn alle pijlers

Afvallen (>10kg) vanaf juli 2017, wie doet er mee?

28-06-2017 13:23 912 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi Afvallers!
In onderstaande tabel houden we onze resultaten bij! :cheer2:
We zijn op 1 juli begonnen en ik ga elke zaterdag (of zondag als ik er niet aan toekom) de resultaten bijwerken in de tabel!
Laat op zaterdag dus even de tussenstand weten. Wanneer je 2 weken of meer je gewicht niet doorgeeft zal ik je uit de tabel halen... zo blijft hij overzichtelijk! ;-)

Bye Bye kilo's! Tot nooit! :bye: :bye:

Naam Lengte Doel 01/07 08/07 15/07 22/07 29/07 05/08 12/08 19/08 26/08 afgevallen tot nu toe
Myrre29 1.80 79 98.4 96.3 96.3 96 95.2 (vak) (vak) 95.2 94.1 -4.3
Carolinetje 1.74 62 76 75.5 75.5 74.9 74 73.2 73 73.1 -2.9
Viva888 1.58 58 68.3 66.8 66.8 66.2 65.3 65.0 64.9 64.3 -4.0
Moon-Alisa 1.78 80 88 88 88.5 89.0 88.5 88.5 88.5 88.5 88.5 -+0.5
Snoesje666 1.63 70 96 94.5 93 93 92.5 92.5 X X -3.5
Martjeb 1.74 74 83 81.7 80.3 79.7 80.3 79.2 79.2 -3.8
Ninguna 1.61 59 67 67.7 65.7 65.5 65.5 64.5 64.5 63.8 64.3 -3.4
M_W 1.62 75 89 88.6 87.9 86.9 87 (vak) (vak) 86.7 86.3 -2.7
Juliette87 1.73 75 85 84.5 84.5 83.6 83 82.6 82.2 81.1 80.3 -4.2
NymphadoraTonks 1.76 65 X X X 88 86.7 85.7 85.2 84.6 -3.4
Ikbenik 1.61 60 65.8 65.4 65 64.4 64.8 64 64 62.6 62.6 -3.2
Whiterabbit 1.65 70 X X X X X X 76.6 75.8 -0.8
43.2

Naam Lengte Doel 02/09 09/09 16/09 23/09 30/09 07/10 14/10 21/10 28/10 afgevallen tot nu toe
Myrre29 1.80 79 93.5
Carolinetje 1.74 62 72 71 -5.0
Viva888 1.58 58 X 64 -4.3
Moon-Alisa 1.78 80 88 88 -
Snoesje666 1.63 70 93 93 -3
Martjeb 1.74 74 79.5
Ninguna 1.61 59 63.7 63.5 -3.5
M_W 1.62 75 85 86 -3.0
Juliette87 1.73 75 80 80 -5.0
NymphadoraTonks 1.76 65 82.5 81.8 6.2
Ikbenik 1.61 60 62.2 61 -4.8
Whiterabbit 1.65 70 75.4 74.1 -2.5
Bois01 1.61 75 91.1 90.8 20.3
Barlis 1.78 75 X 83.8 -
anoniem_347675 wijzigde dit bericht op 10-09-2017 21:39
95.16% gewijzigd
Ik ben ook benieuwd naar de resultaten! :D
@Waterjuffer, een Bbq valt prima in te plannen in het dagmenu. Misschien van te voren alvast beslissen of je wel of geen brood neemt, wel of geen alcohol. En daar ipv direct te beginnen, rustig te bekijken waar je echt zin in hebt.
@Moon-Alisa, jaaa, dan weet ik natuurlijk wie je bent. Leuk om elkaar hier weer te zien. Minder leuk dat dat is omdat we te dik zijn :proud:

Ik gebruik nu MyFitnessPal om de calorieen te tellen. Ik wil rond de 1500 per dag eten, en dan via het "duurzaam"-plan van MFP: 55% uit koolhydraten, 15% uit eiwitten en 30% uit vetten. Maandag en gisteren is dat goed gegaan, vandaag ook op schema. Maar vandaag wel veel meer hongergevoel ineens.

Bewegen ben ik niet zo goed in. Ik wil wel gaan fitnessen, omdat ik vind dat ik fitter moet worden, maar ik moet nog even de moed verzamelen. Ik zie dat wel een beetje los van het afvallen. Ik denk echt dat mijn belangrijkste probleem is dat ik al jaren te veel inneem. En dat de oplossing dus zit in structureel minder innemen (te beginnen met een periode van te weinig innemen, zodat ik afval).

Ik volg geen dieet, maar probeer gewoon een beetje verstandig naar mijn eten te kijken. Ben niet van de light-producten, dus eet gewoon Turkse yoghurt, maar dan wat minder. En de echte zoete producten (koek, sap, etc) mijd ik helemaal op 1 a 2 blokjes extra pure chocola na.
Ik wil ook niet dat kind merkt dat ik aan het lijnen ben, want ik wil zijn idee over eten niet verstoren. Hij weet namelijk ook niet dat ik 's avonds regelmatig pakken koek en zakken chips wegeet.
@ZVLtje: plannen werkt voor mij ook goed! Ik plan voor 3 a 4 dagen vooruit (een hele week vooruitplannen vind ik zelf weer niet handig, maar dat is ieder voor zich). Ik kies ook vaker voor dingen die ikzelf echt lekker vind (garnalen/champignons). Mijn man houdt hier niet van. Dus ik plan ik dat lekker voor lunch op de dagen dat ik niet werk. Op dagen dat je wat meer tijd hebt, kun alvast vooruit koken.

@waterjuffer: wat Milady83 ook al zegt: vooraf bedenken waar je voor gaat. bv alcohol of eet je toch liever je kcal? Keuzes maken. Ga voor wat je het allerlekkerst vindt en geniet daar dan ook van!

Mijn dagmenu voor vandaag
Ontbijt: 2 crackers met kipfilet
tussendoor: schaaltje kwark met een schepje jam
lunch: salade met gebakken zalm
tussendoor: snoeptomaatjes
diner: pitabroodje met gekruide kip, sla, tomaat, ui en avocado en knoflooksaus (zelfgemaakt obv kwark)
avondsnack: 2 blokjes pure chocolade

Vanavond nog een uur wandelen.

Ik herken het snaaien als ik moe ben ook. Ik moet mezelf echt "toespreken": ik wordt niet minder moe van eten.....alleen maar zwaarder. Dat is niet wat ik wil. Dat hielp me gister wel om het pak koekjes toch weer terug te leggen (trots op mezelf!)
Bij Lidl kun je zakken met kleine, droge worstjes kopen. Makkelijk om eentje mee te nemen in een zakje, het neemt niet meer ruimte in dan een pen. Fijn voor de plotselinge rammelmomenten.
Afbeelding
snoesje666 wijzigde dit bericht op 05-07-2017 21:56
14.61% gewijzigd
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Ontbijt en lunch hetzelfde als de afgelopen dagen.
Avondeten shoarmavlees met worteltjes.

Het voordeel van koolhydraatarm vind ik dat ik absoluut geen last heb van winderigheid. Lekker ontspannen buik en darmen.

Ik denk trouwens dat ik in de overgang ben.
Geen opvliegers (tot nu toe), maar wel enorm nachtzweten.
Niets aan.
:-(
Bbq kan heel goed koolhydraatarm. Vlees, vis en salades zonder sausje. Zelfgemaakt smaakwater met pepermunt, basilicum of limoen i.p.v. alcohol.
Ik gebruik ook de app MyFitnessPal! Vind het heel handig om zo een beetje beter inzicht te krijgen in wat ik allemaal naar binnen werk. Merk toch dat ik onbewust vaak meer calorieën eet dan ik denk. Ik probeer rond de 1500 kcal per dag te eten. Ik zie dat Delphicat hetzelfde aantal aanhoudt! Wat doet de rest?

De afgelopen dagen ging in ieder geval (redelijk) goed! Weinig gesnaaid 's avonds (mijn valkuil) en bijna geen alcohol gedronken (ook een valkuil, maar vanwege de tentamens was het wel makkelijker om dat af te zweren).

Vandaag een uur spinning les gedaan dus qua beweging helemaal goed! :yes:
Vanavond nog een banaan eten en dan zorgen dat ik geen ongezonde dingen meer eet, maar heb ook niets in huis dus dat moet goed komen.
Snoesje, eet je helemaal koolhydraatarm? Ikzelf eet de laatste tijd wel veel minder koolhydraten, met name minder brood/pasta/rijst/koekjes/etc, maar verder let ik er niet heel erg op. Ik ga me er eens wat meer in verdiepen.

Delphikat, mijn kinderen weten ook niet hoeveel ik snoep, haha. Terwijl zij braaf eerst een stukje fruit eten en dan 1 snoepje mogen, stop ik er 5 in mijn mond. Erg eigenlijk. Maar ik heb dus best een gezond eetpatroon, als ik dat snoepen en snaaien zou laten zou er al meteen heel wat af gaan (hoop ik).

Mijn ontbijt is meestal een glas melk/ yoghurt, een kop thee, 1 of 2 geroosterde boterhammen met dun beleg.
Tussendoor: een stukj fruit/ geroosterde boterham, of gewoon een heel speciaal kopje koffie met niets erbij.
Lunch: wij lunchen warm (ik woon niet in NL), vrij gevarieerd kwa groenten en vlees of vis. We eten ook minstens een keer vega. Over het algemeen best gezond.

Tussendoor: potje thee met fruit, snackgroenten.

´s Avonds ben ik al gauw tevreden met een bak yoghurt met muesli of cornflakes of zo. Maar mijn man wil graag echt iets eten, dus soms eet ik met hem mee: een omeletje, wat gegrilde groentes met kaas, etc.

Over het algemeen zijn we best gezond bezig. Mij probleem is echt mijn sociale leven met veel etentjes en bbq´s en drank. Op zich drink ik niet zo veel, maar 3 wijntjes tikken al gauw aan. Daar wil ik echt op gaan letten nu.
Oh ja, en inderdaad plannen op drukke dagen, want anders gaat het bij mij ook mis met eten. Ik zorg voor gezonde snacks in huis en wat maaltijden in de vriezer voor als het niet lukt om gezond te koken. Morgen wordt het weer zo`n dag hier, maar dat weet ik gelukkig van te voren.
Nummerzoveel, hoe is je dag verder verlopen?

Snoesje, rot dat je last hebt van nachtzweten! Vervelend lijkt me dat.

Goed gedaan gsleutel! En wat klinkt dat lekker, omelet met zalm!! Hmmm

Chocoladeaardbei, goede reden om er nu weer hard voor te gaan dus! Wel grappig dat iemand je een compliment gaf dat je afgevallen was :-D

Milady hier ook verveling eten.

Zvltje, als ik de tijd neem om mijn brood ook lekker te smeren met sla erbij op of zelf tonijnsalade maken, dan geniet ik er.ook veel.meer van eigenlijka. Maarja, ook hier vaak snelsnelsnel eten.

Mijn eetlijstje:
O: galiameloen met bio magere.yoghurt
T: volk boterham met sandwichspread
L: 2 volkoren crackers 1 met kaas belegen en andere met roomkaas light en 2 plakjes runderrookvlees
D: aardappel, rode kool en 1 bbq worstje.
T: glas appelsap ranja
Ehhhmm.... Gisteravond was toch een stuk minder consequent dan dinsdagavond. Ik had een stukje chocola genomen bij een kop thee. Was er echt voor gaan zitten, afwas aan de kant en dag soort dingen. En op de een is manier heb ik me toch niet kunnen beheersen. Echt balen weer.
Vandaag er weer 100% voor gaan dus!
Milalady83, was het een klein stukje chocolade?

Deze week eigenlijk enkel buiten de lijntjes gekleurd bij 'sociale verplichtingen'.
2x schepijs gegeten terwijl ik daar niet eens een grote fan van ben. Had mijn calorieën liever besteed aan chocolade!

Vinden jullie ook dat deze week zo traag gaat? Ben zo benieuwd naar zaterdag!

eetschema voor vandaag:
ontbijt: griekse vanilleyoghurt
middag: wrap met zalm en kruidenkaas
avondmaal: lasagne
Bij mij gaat het ook best aardig. Ik ben me veel meer bewust wat ik eet. Alleen na het concert van Robbie Williams ging het even mis. Op de terugweg langs een benzinepomp gereden en daar (veel) snaai gehaald. Dat was even jammer, maarja..

Mijn eetschema van gister zag er als volgt uit:

Ontbijt: Magere kwark met perzik, aardbei en een beetje honing
Tussendoor: Eierkoek
Lunch: 1 broodje smeerworst en 3 beschuitjes (2x jam en 1x smeerworst)
Tussendoor: Eierkoek
Diner: Bloemkool met cordon bleu en kaassaus
Avond: Liuk ijsje :heart:

Heb vanmorgen op de weegschaal gestaan en ben vanaf maandag 0.4 kilo kwijt... het begin is er haha
Het erge was, dat ik het niet alleen bij chocola heb gehouden. Ik kreeg echt zo'n 'alles is nu toch al verpest' snack bui. :'(
Maar, vandaag gewoon weer een nieuwe dag. En dan zaterdag wegen, was gisteren wel een halve kilo lichter, dus er zal vast wel iets af zijn. Het is meer het stomme gevoel, dat het gisteravond dan niet goed ging.
Mijn dag werd gisteren helaas alsnog een rommeltje. Ook ik zit beginnend in de overgang, en dat betekent voor mij oa dat ik last heb van PMS in het kwadraat. Het is net of mijn lijf denkt "nu kan het nog even, dus we nemen het er maar goed van". Dit vertaalt zich oa in een slecht gevoel met bijpassend humeur, flinke buikpijn en misselijkheid, maar ook enorme flauwtes en daardoor een enorme behoefte aan eten. Een bizarre combi en bijna onbedwingbaar.

In dat licht bezien ben ik eigenlijk nog best trots op het feit dat ik het eten nog enigzins binnen de perken heb weten te houden, ook al was het niet dieetproef.

Ik heb met 1 boterham met oude kaas geluncht, als avondmaaltijd at ik een bescheiden bordje 4-kazen ravioli met salieboter (ik eet bijna nooit pasta, en zeker niet gevuld, ivm de calorieën) en een flink stuk kipfilet, en s' avonds heb ik ter afsluiting nog 3 minimarsjes naar binnen gewerkt. Allemaal niet best dus!

Van de positieve kant bekeken (excuus-alert!): het is natuurlijk wel stukken beter dan voorheen, toen dit soort dagen zich nog vertaalden in een ritje naar de Mac voor het Big Tasty menu met kip nuggets en ijskoffie, gevolgd door een avond extreem zoet/zout/zoet/etc. snacken.

En ik heb gister wel 10 seconden geplankt en 11.500 stappen gezet!

Ik sta elke ochtend even op de weegschaal en dat gaat natuurlijk ook op en neer door de PMS. Ik was eergisterochtend een kilo zwaarder dan zaterdag, en vanochtend was ik daarvan weer 0,6 kilo daarvan kwijt. Ik hou me vandaag vast aan die 0,6 kilo als begin van een nieuwe positieve trend, en ga weer voor max 1500 calorieën vandaag!
Zou het ook in de lucht hebben gehangen gister? Ik lees nu dat ik niet de enige was met een (vr)eetbui?
Gisteren
Ontbijt: banaan
Snack: overgebleven wrapvulling van de dag ervoor (guacamole, boontjes, tomaat, stukjes vlees)
Snack: koffie met blokje pure choco
Lunch: mozzarella, tomaat, verse basilicum en een peer
Snack: blokje pure choco, handje groentechips
Avond: Groene curry met rijst, kip en witlof
Snack: blokje pure choco

Ik vond het gisteren ook heel moeilijk, net als anderen hier. Ben wel binnen de 1500 gebleven. Vandaag ook al een constant gezeur in mijn buik.
Maar ik wil zooo graag afvallen. Ik herken mezelf niet op foto's en in de spiegel. En ik ben toch ook cold turkey gestopt met een flinke nicotineverslaving, 10 jaar geleden. Dus Dit Kan Ik Ook!
En jullie ook :-D
Oei Die "Alles is nu toch al verpest" vreetbuien ken ik maar al te goed... Dan zit er bij mij ook echt geen rem meer op.

Ik heb een tijd terug het boekje Het geheim van slanke mensen gelezen. Hierin wordt deze redenatie ook heel goed omschreven. Dit boekje gaf me wel veel inzicht in mijn gedachten en eetgewoontes. Pak het er van de week nog maar eens bij, wellicht geeft het me nu weer wat houvast ook.
Ik ben heel benieuwd naar wat daarover in dat boekje staat, Flow. Zou je dat hier willen delen?

Delphicat, je bent toch prima bezig binnen die 1500 calorieën?

Ik heb net ontbeten: havermout met amandelmelk en een klein handje walnoot en een glas Optimel toe. Was lekker, ik zit vol, en de calorieën zijn heel schappelijk.
Ik zal binnenkort eens kijken of ik het boekje kan opsnorren. Ik vond het erg leuk om te lezen in ieder geval.
@Flow186 Ik heb die boeken inderdaad ook. En kon dinsdag heel goed tegen mezelf zeggen dat ik me niet beter zou voelen als ik meer zou gaan eten. Gisteravond lukte dat dan gek genoeg weer helemaal niet
Ja, bij mij wil het ook nog wel eens wisselen hoor. Het blijft lastig voor mij om te stoppen. Had afgelopen vrijdag ook echt geen rem, maar op gegeven moment was ik halverwege de zak M&M's er zo klaar mee. Ik merkte dat ik ze niet eens echt lekker vond, maar toch aan het vreten was. Heb in ene de rest van de zak weggegooid haha. Zonde, maar wel effectief :-P
Ik wilde gisterenavond ook nog heel graag chips toen ik thuis kwam. Om 23:00! Uiteindelijk afgeleid geraakt en niks meer op (alleen een glas water). Yes!

Vanmorgen ontbeten met snelle warme 'chocolade cake'. Heerlijk! Donderdag is mijn vaste marktdag en eet ik vaak kibbeling (grote favoriet van dochter en mij), vandaag de portie gehalveerd en er drie mandarijnen bij gepakt. Vanavond taco's met rundergehakt en mais.

Ik tel geen calorieën maar probeer betere keuzes te maken en vooral brein honger van echte honger te onderscheiden. Morgen nog een dagje braaf eten, 's avonds naar de sauna (en daar hebben ze heerlijke maaltijdsalades) en dan zaterdag laat ik het een beetje los. We gaan die dag verhuizen en ik weet nu al dat ik dan gewoon trek heb ik suiker en een wit broodje knakworst :whistle:
Oh, en twee keer 40 minuten gefiets (op en neer naar mijn repetitie waar ik ook nog veel moest staan), dus best wel tevreden over gisteren :)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven