Gedumpt
vrijdag 7 juli 2017 om 17:23
Hallo beste lezers,
Ik heb een relatie van 6 maanden achter de rug en afgelopen weekend ging het opeens mis. We kregen een discussie en we hebben soms best wel meningsverschillen nu vind ze dat natuurlijk niet leuk en ik ook niet. Maar goed ze vond dat we soms discussies hadden om niets ik ben koppig ja maar dat is zei ook. Nu heeft ze er een punt achter gezet boem zo ineens en de reden waren de discussies. Ik snap best dat het niet leuk is maar als je echt om iemand geeft dan zou je er toch over praten en je best doen het optelossen we hadden echt een leuke tijd alleen soms de koppigheid van ons beiden was lastig omdat we samen niet optijd afremmen ik weet wel dat ze het aardig druk heeft en last van hypermobiliteit ook heeft ze last van migraine zou dit ooit nog goed komen?
Ik heb een relatie van 6 maanden achter de rug en afgelopen weekend ging het opeens mis. We kregen een discussie en we hebben soms best wel meningsverschillen nu vind ze dat natuurlijk niet leuk en ik ook niet. Maar goed ze vond dat we soms discussies hadden om niets ik ben koppig ja maar dat is zei ook. Nu heeft ze er een punt achter gezet boem zo ineens en de reden waren de discussies. Ik snap best dat het niet leuk is maar als je echt om iemand geeft dan zou je er toch over praten en je best doen het optelossen we hadden echt een leuke tijd alleen soms de koppigheid van ons beiden was lastig omdat we samen niet optijd afremmen ik weet wel dat ze het aardig druk heeft en last van hypermobiliteit ook heeft ze last van migraine zou dit ooit nog goed komen?
vrijdag 7 juli 2017 om 17:27
Te veel gedoe in pas 6 maanden. Wij kregen ons eerste 'discussie' na anderhalf jaar ofzo. Een heel kleintje. Na 6 maanden al zoveel meningsverschillen is een teken dat jullie niet bij elkaar passen. Na 6 maanden hoef je nog niet te vechten voor je relatie. Hell dat hoeven wij na 22 jaar nog niet eens. Dat loopt gewoon.
vrijdag 7 juli 2017 om 17:28
vrijdag 7 juli 2017 om 17:43
maar denk je niet dat het puur komt omdat je nu elkaar pas beter gaat leren kennen? ik noem een voorbeeld zei vond dat ze toen haar tante en oom op vakantie gingen perse elke dag bij de katten moest blijven om op te passen we zouden nog een verjaardag hebben maar ze wou niet blijven slapen ivm met de katten die eten moesten krijgen om 06:00 dus ik stelde voor om haar tante te vragen of hun de katten geen eten konden geven om 03:00 en dat wij rond 09:00 daar zouden zijn maar dat wou ze dus niet vragen.
Hetzelfde geld met het openen van een bierflesje met de mond als ik daar iets van zeg met betrekking tot kijk uit voor je tanden (iemand behouden) dan krijg ik de wind van voren te horen dat ze het allemaal zelf wel bepaald en zelf moet weten terwijl ik het niet eens bot of vervelend bedoel dan want het zou zonde zijn als er een tand afknapt en ik heb het vaak zat zien gebeuren
vrijdag 7 juli 2017 om 17:47
Hmm maar de eerste 2 maanden waren fantastisch nu beginnen we elkaar te leren kennen en ja het is misschien niet leuk maar ik weet zeker dat we heel veel leuke dingen hadden ook en dan door een paar meningsverschillen wat relatief normaal is want je hoeft het niet altijd met elkaar in te stemmen of met elkaar eens te zijn dan al de relatie uitmaken dat vind ik vreemd en ik zit nu alleen maar te malen wat ik fout heb gedaan maar ik heb haar altijd met respect behandeltOrangetree schreef: ↑07-07-2017 17:27Te veel gedoe in pas 6 maanden. Wij kregen ons eerste 'discussie' na anderhalf jaar ofzo. Een heel kleintje. Na 6 maanden al zoveel meningsverschillen is een teken dat jullie niet bij elkaar passen. Na 6 maanden hoef je nog niet te vechten voor je relatie. Hell dat hoeven wij na 22 jaar nog niet eens. Dat loopt gewoon.
vrijdag 7 juli 2017 om 17:50
We hadden juist heel veel leuke dingen! en ik snap wel dat daar niet over nagedacht word maar je hoeft het toch ook niet altijd eens te zijn met elkaar? en ja misschien heeft ze zelf veel problemen of is ze er nog niet aan toe
vrijdag 7 juli 2017 om 17:51
jaa en natuurlijk zeg ik dan dat het misschien verstandig is om niet te doen en dan ben ik gelijk de lul die niets goed kan doen?
vrijdag 7 juli 2017 om 17:52
Nee dat niet maar je bent blijkbaar niet het type wat ze zoekt. Dat kan dat maakt jou geen lul en haar geen trut. Gewoon geen goede match en ja dat blijkt idd "pas" na een paar maanden. Dan leer je de ware ik kennen.
Bovendien zou ik het ook irritant vinden als ik steeds commentaar krijg op wat ik doe. Daar heeft mijn vriend ook een handje van maar die heeft weer zoveel andere goede punten dat ik dit maar voor lief neem. Misschien ontbrak dat gevoel bij je ex.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
is meer
lief
dan hebben
vrijdag 7 juli 2017 om 17:54
Dat kan jij vinden maar in feite is "ik wil niet meer verder met jou" genoeg om de relatie te stoppen. Daar hoef jij het niet mee eens te zijn.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
vrijdag 7 juli 2017 om 17:57
Iemand die er als een speer vandoor gaat om relatief niks? Lekker laten gaan. Die wil je echt niet als partner.
En er vooral NIET achteraan gaan, dat is namelijk precies de bedoeling.
Spoiler: als je inderdaad niks doet kan het zomaar zijn dat ze over 3 dagen ineens huilend op je stoep staat. Omdat ze zo'n, spijhijhijt heeft en jij de liefde van haar leven bent.
Doe vooral niet open, zet je mobiel op stil en haal voldoende bier en pizza in huis om een week met de deur op slot binnen te kunnen blijven.
En zoek daarna een leuke vrouw om mee te daten.
Spoiler: als je inderdaad niks doet kan het zomaar zijn dat ze over 3 dagen ineens huilend op je stoep staat. Omdat ze zo'n, spijhijhijt heeft en jij de liefde van haar leven bent.
Doe vooral niet open, zet je mobiel op stil en haal voldoende bier en pizza in huis om een week met de deur op slot binnen te kunnen blijven.
vrijdag 7 juli 2017 om 18:05
Ik pas integendeel goed bij haar dat hoor ik van haar vrienden en van haar ouders natuurlijk is het lastig te geloven en moet ik misschien het met je eens zijn maar kan het niet zijn dat er gewoon te veel word voor haar? ze is ook enigskind en hoefde verder niets te delen en nu ben ik opeens in haar leven en ik ben echt haar 3de relatie en het meest serieuze wat ze me ook verteldeIBIopviva schreef: ↑07-07-2017 17:52Nee dat niet maar je bent blijkbaar niet het type wat ze zoekt. Dat kan dat maakt jou geen lul en haar geen trut. Gewoon geen goede match en ja dat blijkt idd "pas" na een paar maanden. Dan leer je de ware ik kennen.
Bovendien zou ik het ook irritant vinden als ik steeds commentaar krijg op wat ik doe. Daar heeft mijn vriend ook een handje van maar die heeft weer zoveel andere goede punten dat ik dit maar voor lief neem. Misschien ontbrak dat gevoel bij je ex.
vrijdag 7 juli 2017 om 18:07
Dymphnatam schreef: ↑07-07-2017 17:57Iemand die er als een speer vandoor gaat om relatief niks? Lekker laten gaan. Die wil je echt niet als partner.
Ja relatief niets? ik noem meningsverschille niet iets waardoor je de relatie gelijk uit zou maken het is anders dan vreemd gaan of dat iemand diegene zou slaan het is een kwestie van anders over bepaalde dingen denken wat menselijk is en iedereen heeft en ja misschien zou ze spijt hebben of krijgen maar wat is dan het juiste wat ik moet doen want ik vind haar eht leuk en lief maar eerlijk gezegd ik ga best kapot van binnen
vrijdag 7 juli 2017 om 18:08
Laat me raden: je bent van het gemoedelijke type en kon haar buien goed handelen?meneeruil schreef: ↑07-07-2017 18:05Ik pas integendeel goed bij haar dat hoor ik van haar vrienden en van haar ouders natuurlijk is het lastig te geloven en moet ik misschien het met je eens zijn maar kan het niet zijn dat er gewoon te veel word voor haar? ze is ook enigskind en hoefde verder niets te delen en nu ben ik opeens in haar leven en ik ben echt haar 3de relatie en het meest serieuze wat ze me ook vertelde
vrijdag 7 juli 2017 om 18:08
In feite is het eerste jaar een try out voor beide partijen. Natuurlijk kan je in het begin al redelijk inschatten of iemand bij je past: kom je uit hetzelfde milieu, denk je een beetje hetzelfde over de wereld, heb je dezelfde humor, vind je elkaar aantrekkelijk, et cetera. Echter: vervelende karaktereigenschappen komen pas later boven. Kennelijk waren jullie in haar ogen incompatibel.
vrijdag 7 juli 2017 om 18:11
Waarom niet? Als je niet eens bent over bepaalde zienswijze of normen en waarden of uberhaupt wat een goede relatie is, waarom zou je dan niet gewoon kunnen beslissen dat je niet bij elkaar past?meneeruil schreef: ↑07-07-2017 18:07Ja relatief niets? ik noem meningsverschille niet iets waardoor je de relatie gelijk uit zou maken het is anders dan vreemd gaan of dat iemand diegene zou slaan het is een kwestie van anders over bepaalde dingen denken wat menselijk is en iedereen heeft en ja misschien zou ze spijt hebben of krijgen maar wat is dan het juiste wat ik moet doen want ik vind haar eht leuk en lief maar eerlijk gezegd ik ga best kapot van binnen
Daar hoef je echt niet voor geslagen worden hoor of bedonderd.. je mag ook voor 'minder' gewoon beslissen dat het niet de relatie is die je zoekt.
Ja maar van mij part vind heel de wereld jullie bij elkaar passen, je ex vind dat niet!meneeruil schreef: ↑07-07-2017 18:05Ik pas integendeel goed bij haar dat hoor ik van haar vrienden en van haar ouders natuurlijk is het lastig te geloven en moet ik misschien het met je eens zijn maar kan het niet zijn dat er gewoon te veel word voor haar? ze is ook enigskind en hoefde verder niets te delen en nu ben ik opeens in haar leven en ik ben echt haar 3de relatie en het meest serieuze wat ze me ook vertelde
En ik ben de eerste serieuze relatie van mijn aanstaande en hij was 42 toen we elkaar leerde kennen en ook samenwonen is geen probleem. Dat kan prima als beide partners er volledig achter staan.
Hoe oud zijn jullie eigenlijk?
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
is meer
lief
dan hebben
meneeruil schreef: ↑07-07-2017 18:07Ja relatief niets? ik noem meningsverschille niet iets waardoor je de relatie gelijk uit zou maken het is anders dan vreemd gaan of dat iemand diegene zou slaan het is een kwestie van anders over bepaalde dingen denken wat menselijk is en iedereen heeft en ja misschien zou ze spijt hebben of krijgen maar wat is dan het juiste wat ik moet doen want ik vind haar eht leuk en lief maar eerlijk gezegd ik ga best kapot van binnen
Ik maak er misschien een grappig stukje van, maar mijn advies blijft staan: NIETS
Dit is echt garantie voor een paar jaar drama waarbij je het risico loopt jezelf compleet te verliezen.
Waar zit je eigenwaarde man? Als zij jou dumpt vanwege drie keer niks moet je haar toch niet eens terugwillen? Binnen drie weken flikt ze dit weer.
vrijdag 7 juli 2017 om 18:16
Fee-de-Goede schreef: ↑07-07-2017 18:11Waarom niet? Als je niet eens bent over bepaalde zienswijze of normen en waarden of uberhaupt wat een goede relatie is, waarom zou je dan niet gewoon kunnen beslissen dat je niet bij elkaar past?
Daar hoef je echt niet voor geslagen worden hoor of bedonderd.. je mag ook voor 'minder' gewoon beslissen dat het niet de relatie is die je zoekt.![]()
Als je de OP leest, zie je dat ex de stekker er eenzijdig heeft uitgetrokken zonder duidelijke verklaring. Anders zou TO nu niet zo in verwarring zijn.
Dat klinkt niet als "in goed overleg uit elkaar"