West Amerika -> tips voor de onbekende plekjes/activiteit

08-07-2017 14:37 21 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allen,

het is de bedoeling volgend jaar september 4 weken langs de west kust van Amerika te gaan reizen.

Nu ben ik me wat aan het inlezen op het Amerika Forum, maar ben nog op zoek naar de minder bekende plekjes in deze regio, die toch de moeite waard zijn? Of zijn er nog mensen die dingen hebben gedaan die niet op alle lijstjes staan? Of goede motels/hotels? Ik hoor graag ervaringen! (Dus ik bedoel niet Las Vegas, de nationale parken o.i.d., hier gaan we sowieso naartoe!)

Groet, SDD
Wat wij heel leuk vonden was salt river tubing in Phoenix Arizona.
Je krijgt een band mee, gaat in een bus naar de rivier en zo dobber je de rivier af, erg leuk om te doen.
Ghosttown Bodie, vlakbij Monolake
Oh west amerika, onze beste vakantie ooit.
Ik weet niet wat je route is, maar wij zijn per toeval over een oud stuk route66 gereden tussen kingman en williams.
Daar kom je een oud tankstation tegen die nu als toeristische trekpleister wordt gebruikt. De eigenaar verzameld allemaal oude auto's, verkeersborden etc. Wij vonden het een leuke verrassing om dit onderweg tegen te komen.
En verderop zitten een paar wegrestaurantjes wat ook leuk is om te zien.

Verder hebben wij van de grand canyon de skywalk gedaan, wel leuk maar persoonlijk vonden we het geld niet waard. Als je bij williams omhoog rijdt richting de grand canyon dan heb je veel mooier zicht op de grand canyon.

En waarschijnlijk heb je deze al op de planning staan, de horseshoe bend (echt niet missen). En antilope canyon ook prachtig.

Mocht je nog van San Fransisco naar LA rijden, dan zeker de highway 1 rijden, prachtig uitzicht. Er zijn alleen stukken dicht, dus even kijken of dat weer open is in september.
Ook grappig langs de HW1 tussen santa maria en santa barbara ligt Solvang, een plaatsje geheel gebouwd in de stijl van Zweden. Heel apart om te zien, leuk om even doorheen te lopen als je er toch langs komt.

En onze ervaring is dat eigenlijk bijna alle hotels rond de 60 euro sowieso heel goed te doen zijn.

Heel veel plezier, ik ben in ieder geval jaloers, wil zo weer terug. :rolling:
redbulletje schreef:
08-07-2017 14:50
Ghosttown Bodie, vlakbij Monolake
Oh jaaa hadden wij ook naartoe gewild, helaas konden we dat niet redden :-(
Als je 'n stuk Route66 wil rijden doe dan tussen Williams en Oatman. Bij dat laatste lopen wilde ezels door het dorpje.
Probeer je in te loten voor The Wave (vanuit Page te bereiken) Helaas lukte het mij niet een toegangsbewijs te bemachtigen, maar het ziet er waanzinnig uit op foto's.
Als je van paardrijden houdt is 'n rit door Monument Valley zeer aan te bevelen. Neem dan geen Disneyride, maar boek bij Roy Black die 'n booth heeft buiten 't View hotel. Dan krijg je 'n indiaan mee die zelf zadelloos rijdt en galoppeer je door het ultieme western landschap.
anoniem_109047 wijzigde dit bericht op 08-07-2017 18:53
0.72% gewijzigd
redbulletje schreef:
08-07-2017 15:09
Als je 'n stuk Route66 wil rijden doe dan tussen Williams en Oatman. Bij dat laatste lopen wilde ezels door het dorpje.
Jaa Oatman is leuk, wij gaan daar ook altijd langs. Al een paar keer geweest :-)

In Nelson vlak onder Las Vegas ligt ook een oud mijnstadje, waar je allerlei oude auto's en garagespullen kunt vinden. Een prachtige locatie voor als je gek bent van fotograveren. Toen ik er was waren er net een groep bezig om allerlei pin-up shoots te doen met mooie dames op de motorkap van auto klassieke auto's (wel gekleed, maar schaars). Grappig om te zien.

Wij zijn in Bearizona geweest vlak bij de Grand Canyon. Ook erg leuk. Zie je in ieder geval wat wilde dieren daar. Je mag het park door met je auto, wij hebben 3 rondjes gedaan. Super leuk om de bear cups in het wild te zien stoeien.

Iedereen rijdt er super snel voorbij, maar wij hebben overnacht in Bluff. Een oud dorpje waar de pioniers wonen die de barre tocht vanaf Escalante door de bergen hebben gemaakt. Daar zijn ze maar wat trots op. In het dorp heb je een museum met oude hutjes, huifkarren, alles uit de tijd van toen. Het verhaal over de "hole in the rock" wordt daar verteld. Wij vonden het leuk om eens niet iets super toeristisch te bekijken, maar juist iets lokaals wat een goed verhaal heeft.
Wij gaan over twee weken. 3,5 week, doen ook Bodie, horseshoe bend, antelope canyon etc.
Maar als ik zonder kinderen was geweest en ik had het eerder geweten: havasu canyon. Dat lijkt me zo mooi.
Ik lees mee. Wij gaan de 28ste voor bijna 4 weken. Tips volgen dus nog...
Volgend jaar september? Dat is wel erg lange termijn denken... Waarschijnlijk weet je dus ook nog niet hoe je vliegt etc (naar LA of SF of heel ergens anders). Aangezien je echt West kust noemt neem ik aan dat je Californië / Oregon bedoelt - of ga je ook nog landinwaarts? Mijn favorieten in Californië: San Diego, Santa Barbara, Big Sur, Carmel (+ werelds mooiste autoweg, de 17 mile drive), Hearst Castle (super vet kasteel - echt over de top), Nappa Valey, Sequoia (met die hele grote bomen), fietsen door San Francisco en Sausalito. Ik ben alle keren op de bonnefooi geweest, en heb me heerlijk laten verrassen door de prachtige omgeving. Veel plezier!
Volgens mij ligt Highway1 er helemaal uit tot het einde van het jaar. Vanwege landslides en dat ze dat weer moeten herstellen.
Highway 1 ligt er voor een deel uit. Rond big sur is een brug ingezakt en er zijn mudslides geweest. Het is nig niet duidelijk wanneer dat stuk weer open gaat maar dit jaar in ieder geval niet
Meld je aan op t allesamerika forum, daar krijg je de beste tips
Het AllesAmerika forum is inderdaad erg fijn, daar krijg je zeker wel goede tips. En kijk ook eens op ontdek-amerika.nl onder het kopje 'Overige bezienswaardigheden'. Daar staat The Wave, die Redbulletje hierboven al noemde, uitgebreid beschreven. En nog véél meer van dat soort minder bekende maar wel heel bijzondere plekjes.
Bedankt voor alle reacties, daar kunnen we zeker wat mee!
Wij hebben ook een reis gemaakt door west Amerika. Wat je echt ooit moet zien is de upper en lower canyon. Boek wel alvast voor je daar heen gaat anders zit het vol. Het zit in page en het is zo bijzonder en mooi....dit is nog echt van de indianen zelf en zij helpen je daar ook bij het instellen van je camera. En als je een tijdstip kan kiezen ga dan om 11.30...dan heb je de mooiste lichtinval en heb heb je de mooiste kleuren. Dit kun je gelijk combineren met de horseshoe band in page.

Als je naar yosemite gaat, ga dan zeker naar glacier point. Je hebt dan het mooiste uitzicht over de vallei, halfdome, watervallen. Echt een aanrader.
Als je in la bent ga dan naar echo park. Je hebt dan een mooi uitzicht over de skyline van la.

Wij zijn ook van la naar sf gereden over highway 1. Je komt halverwege een punt tegen waar allemaal zeehonden liggen. En als zeker de mc way falls niet over die halverwege liggen. Een mooi strandje waar een waterval op uit komt. Echt een aanrader.... daar rij je langs.

Alvast een fijne vakantie!!!
En bij monterey bay zijn wij met een boot meegewerkt om walvissen te spotten. Was zo gaaf....
Miss-Bolo schreef:
08-07-2017 14:56

Ook grappig langs de HW1 tussen santa maria en santa barbara ligt Solvang, een plaatsje geheel gebouwd in de stijl van Zweden. Heel apart om te zien, leuk om even doorheen te lopen als je er toch langs komt.
Denemarken toch?
heartsxdaggers schreef:
10-07-2017 08:13
Denemarken toch?
Ja klopt idd, je hebt gelijk. ;-)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven