Time to let her go?

10-07-2017 06:41 29 berichten
Alle reacties Link kopieren
Damnit... Toch even van me afschrijven...

TLDR: ik word gedumpt omdat ze niet verliefd genoeg is terwijl ik denk dat het juist heel goed gaat. Afkicken of tijd geven?

Lang verhaal:
Na een lange relatie waar ik 2 mooie, jonge kinderen aan over gehouden heb, heb ik begin dit jaar een heel leuke vrouw leren kennen.

Het feit dat ik al 2 kinderen heb en dat daar altijd een ex bij zal horen die ook nog eens wat instabiel of dramatisch kan zijn maakt me niet aantrekkelijker, maar wist ze meteen.

Zij is begin dertig en heeft vrij veel dates gehad die niet verder kwamen dan hooguit een tweede keer. Ze heeft, ondanks dat ze aantrekkelijk is in alle opzichten, het pas 2 keer een paar maanden met een man uitgehouden. Slechts 1 ervan heeft kennig gemaakt met pa & ma, omdat ze nog studeerde en bij hen woonde. Nooit is ze alleen met een man op vakantie geweest, hoewel ze een flinke reeks tripjes gemaakt heeft. Voor het laatst tot over haar oren verliefd was ze 15 jaar geleden...

Toen ik mijn zomervakantie doorgegeven heb bij collega's vroeg ik haar naar haar plannen en dat heeft kennelijk iets losgemaakt, want vanaf toen kwamen haar twijfels in een stroomversnelling.

Juist omdat ik vrij recent uit een lange relatie kom en deeltijd voor mijn kinderen zorg had ik helemaal geen haast met settelen en vond ik het prima dat ze 50 km verderop woont. Ook de vakantie vroeg ik gewoon open, zonder druk. Ik heb zelf ook genoeg te doen, dus kom de tijd echt wel door.

Vorige week kwam ze bij me langs om het uit te maken, terwijl we het voor mijn gevoel altijd superleuk hadden. Waar ik het met haar ook na 4 maanden nog steeds zo leuk vond dat ik er de hele week naar uitkeek vrees ik dat ook ik af val bij de 'is dit voor altijd' test. We hebben intens zoenend afscheid genomen...

Ik weet dat als zij zich niet vooraf had voorgenomen om de knoop door te hakken dat ze weer een heerlijke middag en avond met me gehad zou hebben.

Gister plaatste ik een berichtje op facebook en na een week radiostilte van beide kanten is zij de eerste die het liked. Op zondag, de dag waarop we meestal afspraken. Ik kon het dus niet laten om daar via whatsapp 12 uur later nog iets over te zeggen dus we hebben even gechat.

Daarin heb ik haar ook laten weten dat ik het best een pittige week vond en dat ik geduld met haar heb, omdat ik geen haast heb. Zij miste mij ook, maar wil er toch meer tijd overheen laten gaan om te zien wat haar gevoel zegt.

Wat bezielt haar?

Als ze gewoon op me uitgekeken is kan ik daarmee leven. Ik zou het wel heel moeilijk vinden als ze me leuk vind, maar zou laten lopen, vanwege eventuele beren op de weg, zoals het al hebben van kinderen. Maar misschien ook afkeuring door ouders die vrij traditioneel en gelovig zijn. Dat laatste is alleen een gevoel van mij, maar ik kan me voorstellen dat dat onbewust een rol speelt.

We zouden een supersterk stel zijn samen en de wereld aan kunnen. Dat ziet zij ook zo.

Ik leg me er toch maar bij neer.

Hoewel ik heb geleerd dat verliefdheid alleen je een fijne start geeft, maar dat je het daarna toch echt zelf moet gaan onderhouden, wil ik wel dat de vrouw die aan mijn kinderen voorgesteld wordt zeker van haar zaak is.

En then you let her go...

Het was mooi zolang het duurde en ik heb genoten van elk moment. Dankzij haar weer wat onzekerheden en afkeren omgezet in plezier en ontspanning.
Ze vindt je gewoon niet leuk genoeg. Ik heb dat ook eens gehad, ik had een vriendje en voelde niet genoeg voor hem. Toen het uit was, miste ik hem toch ook wel weer, hij was zeker een leuke jongen. Twee keer opnieuw geprobeerd (ik was nog jong, nu zou ik het nooit meer zo gedaan hebben), maar hij was het gewoon niet. Ik had daarvoor ook nog nooit langer dan 3 weken verkering gehad, ik voelde nooit genoeg.
Twee jaar later smoorverliefd op mijn huidige man, nooit twijfels gehad en al bijna 20 jaar samen.

Conclusie: jij bent het gewoon niet voor haar.
Ze is begin dertig zeg je. Ik denk dat ze geen zin heeft in een man met 'bagage'.
Een man met een labiele ex.

Ze heeft misschien zelf nog wensen en wil een frisse start.

Daarbij zal jij het allemaal wat leuker hebben gevonden dan zij. Ze vond het vast leuk. Maar misschien niet leuk genoeg.
Ze maakt het in iedergeval niet voor niets uit.
Je hebt nu een fijne herinnering aan een vrouw, tijd nu om verder te gaan.
/
:hug: wat vervelend voor je.

Die kinderen van jou maken je niet onaantrekkelijk ik vind dat een man die zijn verantwoordelijkheden blijft nemen naar zijn kinderen toe veel aantrekkelijker dan een man die terug de puberteit in gaat na de scheiding.

Geef het de tijd. Maar laat je niet als speelbal gebruiken.
Niet achteraan lopen. Afscheid nemen. Als ze bijdraait merk je t vanzelf.
Met achteraan lopen maak je jezelf onaantrekkelijk.
Als jij niet verliefd genoeg op iemand bent voor een relatie, word jij dat dan wél als iemand "jou de tijd geeft"?
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Hoe oud ben je zelf? Ik kwam er zelf ook achter dat ik achteraf een bepaald leeftijdsverschil toch te groot vond, met name door een kinderwens.

Daarnaast heb ik ook een ex met een bipolaire ex en vermoeden van borderline, niets zo onaantrekkelijk als dat en hoe ze de kinderen inzette om haar zin te krijgen.
brennwert wijzigde dit bericht op 10-07-2017 08:50
6.22% gewijzigd
Lampie1986 schreef:
10-07-2017 07:29
:hug: wat vervelend voor je.

Die kinderen van jou maken je niet onaantrekkelijk ik vind dat een man die zijn verantwoordelijkheden blijft nemen naar zijn kinderen toe veel aantrekkelijker dan een man die terug de puberteit in gaat na de scheiding.

Geef het de tijd. Maar laat je niet als speelbal gebruiken.

Natuurlijk is een man met 2 kinderen en een labiele ex minder aantrekkelijk dan een man zonder bagage.

TO, ze vond je gewoon niet leuk genoeg, dat gaat ze ook niet vinden als je haar tijd geeft. Dat zegt niets over jou, maar alles over de chemie tussen jullie twee.

Zorg gewoon dat je je leven lekker op de rit krijgt met je kinderen en doe de volgende keer gewoon lekker rustig aan.
en me vriend die wilt ook nog wat zegge
Ze vindt je leuk maar niet leuk genoeg. Idd time to let her go.
Sterkte ermee
Wauw... Ontnuchterend als een koude douche!

Precies wat ik nodig had!

Thanks ladies!
Je klinkt als een leuke sympathieke man Sjaaak. Ik denk dat zij niet precies hetzelfde voelde als jij of ze heeft bindingsangst misschien gezien haar date verleden. Dat doet wel wat alarmbellen bij me rinkelen als ik dat zo lees. Maar dan alsnog verander jij daar weinig aan, het moet toch vanuit haar komen. Wie weet draait ze bij en komt ze bij je terug. Ik hoop het voor je. Anders heb je een mooie herinnering en kom je wel een andere leuke dame tegen.
Ik zou ook niet zo'n zin hebben in een man met 2 jonge kinderen en een labiele ex. Vaak kom je daar pas achter als je al een relatie met hem hebt en zoek je toch liever verder naar een man zonder kinderen.
Soms bestaan sprookjes,

De vrouw die het geen donder uit maakt of je een labiele ex hebt en 2 schattige kids.
Ze bestaan, alleen ben jij haar nog niet tegen gekomen.

Chemie is chemie. Als de chemie maar van1 kant komt en je moet trekken, zeulen en zuchten.... Gaat het even goed en dan .....
Doeiiiiiiiiiiiiiiiii. Liefdesverdriet van de gene die het wel zag zitten.

Denk maar zo, je bent weer een ervaring rijker. fff geen leuke, maar toch je blijft leren in het leven.
Succes verders
Hoop dat de love of your life op je pad komt.
SoeteLieve schreef:
10-07-2017 08:53
Ik denk dat zij niet precies hetzelfde voelde als jij of ze heeft bindingsangst misschien gezien haar date verleden. Dat doet wel wat alarmbellen bij me rinkelen als ik dat zo lees. Maar dan alsnog verander jij daar weinig aan, het moet toch vanuit haar komen. Wie weet draait ze bij en komt ze bij je terug.
En dan zou je je kunnen afvragen of jij en vooral je kinderen wel gebaat zijn bij een relatie met haar. Als je je kinderen tezijnertijd aan haar voorstelt, maar ze gaat er alsnog weer vandoor - dat lijkt me niet handig.
Het maakt niet uit wat de reden is. Ze heeft je gedumpt omdat ze niet verliefd (genoeg) op je is. Analiseren waarom dat is helpt niets.
Hoezo denk jij dat je haar tijd moet geven ofzo?

Ze geeft duidelijk aan dat het niks word. Heel naar maar hoezo denk je dat er dan toch nog wat inzit? Dat jij kan kiezen of je haar laat gaan of iets dergelijks.
Als zij zegt dat niet verliefd genoeg is en niet meer wil, dan houdt het gewoon op. Dat is droevig hoor, maar het is wat het is. Jij hebt geen keuze hierin, want zij heeft haar keus al gemaakt.
Hier een soortgelijk verhaal. Hij had een rugzakje, slechte relaties en vaak teleurgesteld. Ondanks dat wilde hij het met mij proberen. Rustig aan omdat ik kinderen heb en hij daar in een eerdere relatie problemen mee heeft ervaren toen dit uit ging. Ik heb gezegd dat ik geen speeltje ben, geen scharrel wil zijn etc. Nu heeft hij het een paar weken geleden uitgemaakt omdat hij zijn leven op de rit wil krijgen. Hij was al lange tijd neerslachtig en wil eerst voor zichzelf zorgen. Hij weet na drie jaar samen niet eens of hij wel een relatie wil. Had hij zich wel eerder mogen bedenken. Maar goed. Hij zegt me nog steeds leuk enz te vinden maar weet niet of hij me na zijn "traject" nog wil. Zegt daarbij ook dat hij niet kan zeggen dat hij me NIET wil pfff. Pijnlijk. Hij zegt tzt zeker nog terug te komen op een brief die ik hem schreef waarin ik hem vertelde hoe ik een relatie zie. Niet 24/7. Daar was wat onduidelijkheid over en dit leek hem wat lucht te geven. Als hij het over "de breuk" heeft dan zet hij daar tussen haakjes "tijdelijk?" voor. Ik bleef hopen daardoor en twijfelde of ik het contact aan moest houden omdat ik bang was dat hij me anders wel eens zou kunnen vergeten. Ik wilde op hem wachten als hij had gezegd dat het alleen een time-out zou zijn om eea op orde te krijgen. Maar hee ik kan toch niet mijn eigen leven on hold zetten voor iets dat misschien nooit gaat gebeuren?! Hoe graag ik ook wil. Het zou dom zijn. Als hij niet ziet dat hij een leuke vrouw aan me heeft dan niet (zei ze dapper) Het is moeilijk maar je moet verder.
oh mijn excuus! erg lang verhaal.
Maak het uit/ laat het los lijkt hier altijd het advies te zijn. Ben ik het niet altijd mee eens.

Geen zin in baggage is alleen een argument als er niet genoeg aantrekkingskracht is. Als je echt gek op iemand bent, maakt baggage opeens niet of veel minder uit.

Bij mij zijn er twee redenen om een man te dumpen.

Hij heeft zich als een hufter gedragen en is over mijn grenzen gegaan

of

hij zorgde niet voor genoeg spanning en/of aantrekkingskracht

beide is vooral afhankelijk van zijn houding en manier van gedragen
aan beide oorzaken is ook iets te doen.

Ik dacht ik gooi er even een andere invalshoek in.
Apart dat je het gelijk op jezelf betrekt (niet aantrekkelijk want kinderen en laniele ex), terwijl je over haar ook wat kunt zeggen (nog nooit relatie gehad, alleen maar kortstondige scharrels).

Maar, wat maakt het uit. Ze wil niet meer. Laat haar gaan. Analyseren heeft geen zin.
Perzina schreef:
11-07-2017 06:46
Apart dat je het gelijk op jezelf betrekt (niet aantrekkelijk want kinderen en laniele ex), terwijl je over haar ook wat kunt zeggen (nog nooit relatie gehad, alleen maar kortstondige scharrels).

Maar, wat maakt het uit. Ze wil niet meer. Laat haar gaan. Analyseren heeft geen zin.
Kijk eens naar het dik gedrukte hierboven: +1
Wat een kut situatie, ik leef met je mee! Vrouwen kunnen zo lastig zijn in dit soort situaties. Als je haar echt wilt zul je moeten laten zien hoe leuk je bent en wat zij allemaal mist. Dat kan maar op 1 manier en dat is zoveel mogelijk andere vrouwen daten. Dat brengt jouw gedachte van haar af en geeft haar het gevoel dat jij haar niet nodig hebt. Dat maakt jou weer aantrekkelijk voor haar. Veel vrouwen zullen dat hier ontkennen maar het is waar. Hoe meer aandacht je een vrouw geeft hoe sneller ze op je is uitgekeken. Laat een vrouw zien dat je haar niet nodig hebt om een leuk leven te hebben en hoe interessanter ze je vindt. Logisch nee, maar zo zijn vrouwen nou eenmaal.
Frankdeman schreef:
11-07-2017 10:46
Wat een kut situatie, ik leef met je mee! Vrouwen kunnen zo lastig zijn in dit soort situaties. Als je haar echt wilt zul je moeten laten zien hoe leuk je bent en wat zij allemaal mist. Dat kan maar op 1 manier en dat is zoveel mogelijk andere vrouwen daten. Dat brengt jouw gedachte van haar af en geeft haar het gevoel dat jij haar niet nodig hebt. Dat maakt jou weer aantrekkelijk voor haar. Veel vrouwen zullen dat hier ontkennen maar het is waar. Hoe meer aandacht je een vrouw geeft hoe sneller ze op je is uitgekeken. Laat een vrouw zien dat je haar niet nodig hebt om een leuk leven te hebben en hoe interessanter ze je vindt. Logisch nee, maar zo zijn vrouwen nou eenmaal.

Whahaha, wat een onzin.

Je kan ook gewoon naar de vrouw luisteren en haar met rust laten. Uit is uit.
Daar hoef je dan niet voor te gaan rond daten ofzo.
frank de man is iemand die trouwt met de liefde van zijn leven maar dagelijks fantaseert over een jonger grietje douwen

als dat het leven is dat je ambieert, en ik kan me voorstellen dat het overkomt als leuke luxeproblemen, dan luister je naar die kul

maar andere vrouwen daten terwijl je nog gevoelsmatig vast zit is niet zo lief en zonde, wel goed is jezelf afleiding bezorgen
ga er lekker op uit, met en zonder je kinderen, als je zo'n lange relatie hebt gehad is het gezond om even op jezelf terug te vallen
Lorem Ipsum

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven