e-bike leasen?

08-07-2017 16:51 19 berichten
Drie tot vier keer in de week fiets ik, als het weer redelijk is, naar mijn werkplek, bijna 60km per dag. Dit doe ik momenteel op mijn mountainbike, maar het valt me best zwaar, ik word ook al een dagje ouder. Als het weer erg slecht is reis ik met ov, maar ik fiets veel liever.
Ik denk eraan om een e-bike te leasen, ik heb helaas geen geld om een goede nieuwe fiets aan te kunnen schaffen. Tweedehands zou kunnen, maar dan zit je ook met een tweedehands accu en ik zou graag fietsen zonder problemen. Wie heeft ervaring met het leasen van een fiets? Waar, welk model, waar moet je op letten?
Ik werk sinds een jaar als zzp`er, dat maakt op afbetaling kopen lastiger heb ik gemerkt.
Ik heb geen speciale eisen maar wil wel graag 60 km per dag met redelijke ondersteuning kunnen afleggen. Alle tips zijn welkom!
Ik zou voor weinig geld een tweedehands kopen en dan een nieuwe accu voor 500 euro erin laten zetten.
Dan ben je voor 600 euro klaar.
sinnombre schreef:
08-07-2017 16:54
Ik zou voor weinig geld een tweedehands kopen en dan een nieuwe accu voor 500 euro erin laten zetten.

Dit is wel erg optimistisch gerekend...
gizzmo-returns schreef:
08-07-2017 17:00
Dit is wel erg optimistisch gerekend...
Nee hoor, ik spreek uit ervaring.
Een tweedehands Sparta Ion is niet meer dan 100 euro waard.
De accu kost 500 euro. Dan ben je voorlopig klaar.
Alle reacties Link kopieren
sinnombre schreef:
08-07-2017 16:54
Dit is geen realistisch bedrag.

Kan je er niet een tijdje een huren en als het bevalt voor sparen?
You can breathe, you can blink, you can cry. Hell, you’re all gonna be doing that.
Ga naar een goede fietsenzaak en laat he voorlichten over de mogelijkheden.
Heeft het bedrijf waar je werkt geen fietsplan?
you go girl
Dan niet joh. Ik heb het voor dat bedrag geregeld. Bij een goede fietsenzaak.
Ik werk niet bij een bedrijf, dus geen fietsenplan.
Toch de optie van sinnombre maar eens onderzoeken.
Een 2e hands ebike voor 100.00 ben ik nog niet tegengekomen. Is wel erg goedkoop.
Leasen lijkt mij zo gek nog niet, want accu's gaan niet erg lang mee. Je kan hem ook leasen voor een periode en daarna alsnog een kopen als je wat meer geld hebt.
Wat zou leasen moeten kosten per maand?
google is your friend:
https://www.biketotaal.nl/fiets-huren-voor-3-jaar
1
anoniem_232817 wijzigde dit bericht op 30-09-2017 15:20
0.00% gewijzigd
Ik heb een gazelle E bike en doe al 4 jaar probleemloos met mijn accu.
Bij mij Batavus Padova easy na 10 (!) jaar de accu kapot. Was de eerste grote reparatie.
Is het geen optie om afwisselend de heen of terugreis met openbaar vervoer te gaan?
Dus heen met de fiets, terug van werkplek met openbaar vervoer en de volgende dag vica versa?
Heb je al gekeken naar wat het je kost als je de fiets zakelijk koopt?
https://www.deondernemer.nl/nieuwsberic ... -aftrekken
Gazelle biedt de mogelijkheid om te leasen of op afbetaling te kopen: https://www.gazelle.nl/financieren-en-leasen/
leasen is altijd duurder dan een fiets kopen. Ps tegenwoordig zijn de prijzen van E bikes flink gezakt.

Voor een 1500-1700 euro heb je een prima fiets (volgens mij kwam een Stella als beste koop uit de test bij de consumenten bond van dit jaar.........).
Ik heb een Trenergy e-bike, was 1600 euro,prima merk

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven