Alles over Londen!!
dinsdag 11 juli 2017 om 14:49
Hoihoi, dit weekend is het eindelijk zover, dan ga ik met mijn vriend 2 dagen naar londen! Wij gaan voor het eerst dus ik wil graag een beetje weten waar wij naartoe moeten gaan of juist niet naartoe.
Wij zijn niet zo van die cultuursnuivers, we vinden het leuk om de London bridge te zien en de Big Ben (weet niet eens of dat dicht bij elkaar is) maar verder ook niet echt! Wel vinden we het leuk om in een bootje te gaan, of door de stad rijden met zo'n rood busje. Is dat leuk en waar moeten wij dan wezen?
Ook willen we een beetje shoppen en lekker eten natuurlijk! Ik zat al te kijken voor eventueel een musical of een horror tour (Jack the ripper tour misschien), alles wat jullie hebben meegemaakt en aanraden is welkom!
'S avonds willen wij naar een kroegje met live muziek, voor een drankje en een dansje. Waar o waar moeten wij dan naartoe?
Met de metro en ect. zijn we ook nog nooit geweest, moeten we van te voren kaarten regelen? Dus echt alle tips, do's & don'ts zijn van harte welkom!
Wij zijn niet zo van die cultuursnuivers, we vinden het leuk om de London bridge te zien en de Big Ben (weet niet eens of dat dicht bij elkaar is) maar verder ook niet echt! Wel vinden we het leuk om in een bootje te gaan, of door de stad rijden met zo'n rood busje. Is dat leuk en waar moeten wij dan wezen?
Ook willen we een beetje shoppen en lekker eten natuurlijk! Ik zat al te kijken voor eventueel een musical of een horror tour (Jack the ripper tour misschien), alles wat jullie hebben meegemaakt en aanraden is welkom!
'S avonds willen wij naar een kroegje met live muziek, voor een drankje en een dansje. Waar o waar moeten wij dan naartoe?
Met de metro en ect. zijn we ook nog nooit geweest, moeten we van te voren kaarten regelen? Dus echt alle tips, do's & don'ts zijn van harte welkom!
anoniem_263167 wijzigde dit bericht op 12-07-2017 21:40
0.69% gewijzigd
dinsdag 11 juli 2017 om 14:58
Je kunt in Londen een oyster card kopen, dat is het equivalent van onze ov-chipkaart, maar hij verloopt nooit, dus handig als je ooit nog een keer naar Londen gaat.
Een musical is absoluut aan te raden! Matilda is een hele vrolijke musical, Les Miserables is heel gaaf en van hele goede kwaliteit, The Phantom of the Opera is natuurlijk een aanrader, Wicked ook, absoluut doen!
Rode dubbeldekkers rijden gewoon in de stad als normale lijnbussen, dus die nemen is heel erg makkelijk, zeker als je een oystercard hebt.
Een musical is absoluut aan te raden! Matilda is een hele vrolijke musical, Les Miserables is heel gaaf en van hele goede kwaliteit, The Phantom of the Opera is natuurlijk een aanrader, Wicked ook, absoluut doen!
Rode dubbeldekkers rijden gewoon in de stad als normale lijnbussen, dus die nemen is heel erg makkelijk, zeker als je een oystercard hebt.
dinsdag 11 juli 2017 om 15:06
Oyster card kopen en dan lekker alles met de metro doen. Is supermakkelijk en erg goedkoop! Aan het einde van je vakantie kun je je Oyster card weer inleveren en dan krijg je direct je tegoed + borg van de kaart terug. Als je van shoppen houd is Harrods erg leuk. Veel te duur om iets te kopen, maar alle luxe en pracht en praal die je daar ziet is fantastisch.
dinsdag 11 juli 2017 om 15:08
London heeft ook een "bus op het water". Dat is niet duur en een leuke manier om vanaf het water wat te zien: https://tfl.gov.uk/modes/river/about-river-bus. En hij vaart onder zowel London Bridge door als langs de Big Ben, dus je hebt de toeristische must-sees dan ook meteen gehad
Ook erg leuk, bij helder weer, is een bezoekje aan The Shard: https://www.the-shard.com
Prachtig uitzicht! (Als je naar de WC moet, vergeet dan niet op het knopje te drukken om de ruiten van helder naar melkglas te transformeren, want er gaat nog wel eens een helicopter voorbij).
Ook erg leuk, bij helder weer, is een bezoekje aan The Shard: https://www.the-shard.com
Prachtig uitzicht! (Als je naar de WC moet, vergeet dan niet op het knopje te drukken om de ruiten van helder naar melkglas te transformeren, want er gaat nog wel eens een helicopter voorbij).
dinsdag 11 juli 2017 om 15:09
Tsja, normaal zou ik Camden Town aanraden om te shoppen maar dat ligt nu half in de as dus misschien niet zo'n goed idee.
Rode bussen zijn overal, niet specifiek op één plek. Oyster-card is zeker aan te raden, werkt heel makkelijk zowel voor bus als metro. Houdt er rekening mee dat je niet hoeft uit te checken bij de bus.
's Avonds zou ik richting Covent Garden gaan, daar zijn leuke kroegjes in de buurt.
London Bridge is niet hetzelfde als de Tower Bridge, London Bridge ligt ongeveer halverwege tussen de Tower Bridge en de Big Ben.
Rode bussen zijn overal, niet specifiek op één plek. Oyster-card is zeker aan te raden, werkt heel makkelijk zowel voor bus als metro. Houdt er rekening mee dat je niet hoeft uit te checken bij de bus.
's Avonds zou ik richting Covent Garden gaan, daar zijn leuke kroegjes in de buurt.
London Bridge is niet hetzelfde als de Tower Bridge, London Bridge ligt ongeveer halverwege tussen de Tower Bridge en de Big Ben.
dinsdag 11 juli 2017 om 15:24
Je kan ook de hop on hop off bus nemen. er zijn meerdere routes. Je kan alles zien. Je kan overal uit en daarna weer in stappen. Erg toeristisch maar je ziet alles zonder er veel moeite voor te doen. Het kaartje is vanaf begin 24 of 48 uur geldig. Dus start je op vrijdag 13 uur dan kan je zaterdag tot 13 uur reizen. De boot over de thames zit er ook bij in.
Nadeel van de metro vonden wij toen we er zo kort waren dat je als je er in zat zo weinig zag.
Nadeel van de metro vonden wij toen we er zo kort waren dat je als je er in zat zo weinig zag.
dinsdag 11 juli 2017 om 15:32
dinsdag 11 juli 2017 om 15:49
Als je met de metro naar de stop 'westminster' gaat heb je o.a. de big ben, london eye als bezienswaardigheden en om het hoekje kun je ook instappen bij een hop on/hop off bus. Kaartje kun je gewoon bij de chauffeur kopen. Hebben wij als een fijne startplek ervaren.
The hems is een nederlandse kroeg waar je zowel wat speciaalbiertjes uit nl/be kunt krijgen maar ook engels bier. Heel nederlands is het verder niet, meeste personeel is ook gewoon engels. Het ligt vlakbij picadilly circus, net in chinatown. Picadilly circus is verder ook leuk qua uitgaan.
Notting hill is persoonlijk mijn favoriete wijk. Erg mooi vond ik het daar. Even googlen, maar er is een markt midden op de hoofdweg die wel leuk is om te bezoeken.
Covent garden is ook leuk. Ook een (overdekte) markt en wat terrasjes. Veel straatartiesten.
Veel plezier! Als je van plan bent met de metro te gaan dan zoek van tevoren even op bij welke stop, welke bezienswaardigheid is. Is opzich wel prettig!
The hems is een nederlandse kroeg waar je zowel wat speciaalbiertjes uit nl/be kunt krijgen maar ook engels bier. Heel nederlands is het verder niet, meeste personeel is ook gewoon engels. Het ligt vlakbij picadilly circus, net in chinatown. Picadilly circus is verder ook leuk qua uitgaan.
Notting hill is persoonlijk mijn favoriete wijk. Erg mooi vond ik het daar. Even googlen, maar er is een markt midden op de hoofdweg die wel leuk is om te bezoeken.
Covent garden is ook leuk. Ook een (overdekte) markt en wat terrasjes. Veel straatartiesten.
Veel plezier! Als je van plan bent met de metro te gaan dan zoek van tevoren even op bij welke stop, welke bezienswaardigheid is. Is opzich wel prettig!
dinsdag 11 juli 2017 om 17:05
Mijn favoriete plek in Londen is Camden Town, maar dat zal hem denk ik even niet worden na die verschrikkelijke brand...
Shoppen: Oxford street (uiteraard), en overdekt Westfield strattford en Westfield white city.
'S avonds Covent Garden en Leicester square
Voor de metro moet je ff online kijken wat voor jou gunstiger is, een dagkaart of oyster. Hangt er vanaf hoe lang je gaat en vooral hoeveel je met de metro gaat reizen
Shoppen: Oxford street (uiteraard), en overdekt Westfield strattford en Westfield white city.
'S avonds Covent Garden en Leicester square
Voor de metro moet je ff online kijken wat voor jou gunstiger is, een dagkaart of oyster. Hangt er vanaf hoe lang je gaat en vooral hoeveel je met de metro gaat reizen
dinsdag 11 juli 2017 om 17:16
Je haalt hier 2 boot maatschappijen door elkaar denk ik.AnAppleADay schreef: ↑11-07-2017 15:45Oh de boot over de Thames kun je trouwens ook met de Oyster card betalen.
Gaat wel tergend langzaam![]()
Thames Clippers kun je met de Oyster betalen, en is een vervoersmiddel/openbaar vervoer op de Thames. De boten gaan erg snel.
City Cruises is een toeristen boot op de Thames. Kun je niet met je Oyster betalen en gaan langzaam, zodat je de bezienswaardigheden kan bekijken en er is een Engelstalig commentaar aan boord.
dinsdag 11 juli 2017 om 17:28
Er zijn ontzettend veel topics over London hier op het forum. Even zoeken en je hebt urenlang lees plezier..... en niet genoeg aan 2 dagen in London.
Als je nog niet eerder bent geweest zou ik het bij de bekende plekjes houden.
Van de Big Ben kun je de Westminster Bridge over lopen, naar de London Eye. Verder langs de Thames lopen en de eerst volgende brug weer over. Dan loop je zo naar Trafalgar Square en vandaar naar Piccadilly Circus, Chinatown, Leicester Square en Covent Garden.
De volgende dag met de metro naar Tower Bridge (Let op: niet London Bridge! Is hier al aan gegeven. Die mooie brug is de Tower Bridge). Vanaf daar naar London Bridge/Borough Market lopen, je bent dan dichtbij de Shard. Maar zoals al gezegd, daar niet naar boven gaan, het viewing platform is erg duur. Sky Garden is gratis, maar er zijn op 15 en 16 juli geen plekken meer beschikbaar.
Je kan ook naar Monument, daar loop je voor 4 pond naar boven en heb je ook een mooi uitzicht.
Lekker eten kan overal, al heeft London wel veel 'chain' restaurants. In iedere straat zie je dezelfde restaurants. Cafe Rouge, Pizza Express, Giraffe, Wahaca. Als je er voor het eerst komt misschien wel leuk, maar als je iets ander wil, zijn er ook veel andere tentjes met een internationale keuken. In Shepherds Bush veel Indisch. Marble Arch is veel Libanees.
En zo nog veel meer wijken met zijn eigen specialiciteiten. Heerlijk eten overal en goed betaalbaar. Maar duur kan ook als je wil X-D
Veel plezier.
Van de Big Ben kun je de Westminster Bridge over lopen, naar de London Eye. Verder langs de Thames lopen en de eerst volgende brug weer over. Dan loop je zo naar Trafalgar Square en vandaar naar Piccadilly Circus, Chinatown, Leicester Square en Covent Garden.
De volgende dag met de metro naar Tower Bridge (Let op: niet London Bridge! Is hier al aan gegeven. Die mooie brug is de Tower Bridge). Vanaf daar naar London Bridge/Borough Market lopen, je bent dan dichtbij de Shard. Maar zoals al gezegd, daar niet naar boven gaan, het viewing platform is erg duur. Sky Garden is gratis, maar er zijn op 15 en 16 juli geen plekken meer beschikbaar.
Je kan ook naar Monument, daar loop je voor 4 pond naar boven en heb je ook een mooi uitzicht.
Lekker eten kan overal, al heeft London wel veel 'chain' restaurants. In iedere straat zie je dezelfde restaurants. Cafe Rouge, Pizza Express, Giraffe, Wahaca. Als je er voor het eerst komt misschien wel leuk, maar als je iets ander wil, zijn er ook veel andere tentjes met een internationale keuken. In Shepherds Bush veel Indisch. Marble Arch is veel Libanees.
En zo nog veel meer wijken met zijn eigen specialiciteiten. Heerlijk eten overal en goed betaalbaar. Maar duur kan ook als je wil X-D
Veel plezier.
dinsdag 11 juli 2017 om 17:34
dinsdag 11 juli 2017 om 17:44
De stad is ook zo mega groot. Met ook gewone woonwijken, en als je daar per ongeluk terecht komt is het niet zo bijzonder.
De stad heeft zoveel moois te bieden. Zelf na 9 jaar er te wonen heb ik nog niet alles gezien. Gaat ook nooit lukken. X-D
dinsdag 11 juli 2017 om 18:14
Skygarden op zateravond na 21 uur naar binnen (soms wel lang wachten) of zondag ochtend voor 11 uur (lekker rustig). Je kan dan zo naar binnen lopen zonder te reserveren. Gewoon zeggen dat je een drankje wilt doen boven of wilt ontbijtenvivagirl schreef: ↑11-07-2017 17:28Er zijn ontzettend veel topics over London hier op het forum. Even zoeken en je hebt urenlang lees plezier..... en niet genoeg aan 2 dagen in London.
Veel plezier.
dinsdag 11 juli 2017 om 18:29
He, dat wist ik niet.kroketje88 schreef: ↑11-07-2017 18:14Skygarden op zateravond na 21 uur naar binnen (soms wel lang wachten) of zondag ochtend voor 11 uur (lekker rustig). Je kan dan zo naar binnen lopen zonder te reserveren. Gewoon zeggen dat je een drankje wilt doen boven of wilt ontbijten![]()
Ik ben wel eens binnengekomen met tickets voor de verkeerde datum X-D
Ik vind rond zonsondergang erg mooi.
Maar als TO er maar 2 dagen is, is het zonde om je tijd te verdoen met zo lang te wachten.
dinsdag 11 juli 2017 om 20:43
London Bridge vonden wij niet veel aan, we zijn toen snel doorgereisd naar de Tower Bridge die ik zo graag wilde zien
Die fout wordt meer gemaakt.
Als je niet echt van het cultuursnuiven bent vind je Harrods misschien ook wel leuk. Wij hebben toen geluncht daar, leek vrij chic maar de prijs viel op zich mee. Maar het mensen kijken was er ontzettend leuk.
Die fout wordt meer gemaakt.
Als je niet echt van het cultuursnuiven bent vind je Harrods misschien ook wel leuk. Wij hebben toen geluncht daar, leek vrij chic maar de prijs viel op zich mee. Maar het mensen kijken was er ontzettend leuk.
dinsdag 11 juli 2017 om 22:55
Ik vond de openbaar vervoer boot anders enorm sloom.vivagirl schreef: ↑11-07-2017 17:16Je haalt hier 2 boot maatschappijen door elkaar denk ik.
Thames Clippers kun je met de Oyster betalen, en is een vervoersmiddel/openbaar vervoer op de Thames. De boten gaan erg snel.
City Cruises is een toeristen boot op de Thames. Kun je niet met je Oyster betalen en gaan langzaam, zodat je de bezienswaardigheden kan bekijken en er is een Engelstalig commentaar aan boord.
Vooral omdat hij 10minuten bezig is per aanlegplaats en er elke 100 meter wel een plek lijkt te zijn.
Maar ik kan me voorstellen dat de toeristenoord nog langzamer gaat.
woensdag 12 juli 2017 om 06:02
Dan zat je wel op de Clippers, die heeft veel aanleg plaatsen, maar de boot zelf vaart wel snel.AnAppleADay schreef: ↑11-07-2017 22:55Ik vond de openbaar vervoer boot anders enorm sloom.
Vooral omdat hij 10minuten bezig is per aanlegplaats en er elke 100 meter wel een plek lijkt te zijn.
Maar ik kan me voorstellen dat de toeristenoord nog langzamer gaat.
Stuk sneller als de touristen boat in ieder geval X-D
woensdag 12 juli 2017 om 06:04
Aanrader is de breakfast, beste op dag van vertrek.
Ik weet niet wat het met breakfast is, maar heb 2 dagen niet hoeven eten na zo'n stevige maaltijd.
Mooi iets wat ik heb gedaan was de trein pakken naar een random plekje in London en daar in een restaurant eten. Beetje random in je leven is ook wel eens grappig.
Ik weet niet wat het met breakfast is, maar heb 2 dagen niet hoeven eten na zo'n stevige maaltijd.
Mooi iets wat ik heb gedaan was de trein pakken naar een random plekje in London en daar in een restaurant eten. Beetje random in je leven is ook wel eens grappig.