uitkeringsfraude
dinsdag 11 juli 2017 om 20:37
Bij mij in het appartementencomplex is een situatie waar ik mijn twijfels bij heb.
Iets meer dan twee jaar geleden is er een nieuwe buurman gekomen bij mij in het appartementencomplex via een woningruil (sociale huur). Deze man is een WA-jonger vanwege psychische problemen en werkt dus niet.
Echter, deze man woont al twee jaar niet in zijn appartement. Nee, hij woont bij mijn buurvrouw in. Zijn eigen appartement ziet eruit als een van opslagplaats waar hij nooit is. Hij is altijd bij haar. Ik weet dit zeker want beide woningen zijn bij mij in het blok, zelf ontkennen ze het ook niet. Ik heb wel eens gevraagd of ze een relatie hebben maar dit wordt wel ontkent.De halve flat praat over deze twee. En andere buren willen hier melding van gaan maken bij De Woningbouw.
Hoe denken jullie over deze situatie? Is dit uitkeringsfraude ?
Iets meer dan twee jaar geleden is er een nieuwe buurman gekomen bij mij in het appartementencomplex via een woningruil (sociale huur). Deze man is een WA-jonger vanwege psychische problemen en werkt dus niet.
Echter, deze man woont al twee jaar niet in zijn appartement. Nee, hij woont bij mijn buurvrouw in. Zijn eigen appartement ziet eruit als een van opslagplaats waar hij nooit is. Hij is altijd bij haar. Ik weet dit zeker want beide woningen zijn bij mij in het blok, zelf ontkennen ze het ook niet. Ik heb wel eens gevraagd of ze een relatie hebben maar dit wordt wel ontkent.De halve flat praat over deze twee. En andere buren willen hier melding van gaan maken bij De Woningbouw.
Hoe denken jullie over deze situatie? Is dit uitkeringsfraude ?
dinsdag 11 juli 2017 om 21:14
Mijn buurman en buurvrouw hebben al jaren een relatie maar wonen ook niet officieel samen. Nu wonen wij koop en de buren ook en zijn ze beiden al met pensioen, maar het is echt nooit in me opgekomen hier iets van te vinden, laat staan iets negatiefs. En ik heb ook al nooit de behoefte gehad over de buren te roddelen met andere buren. Ik zal wel niet sociaal zijn ofzo maar ik zou ook echt niet weten wie wel en niet een uitkering krijgt bij mij in de straat.
Mijn hemel, je kan er maar druk mee wezen.
Mijn hemel, je kan er maar druk mee wezen.
dinsdag 11 juli 2017 om 21:19
dinsdag 11 juli 2017 om 21:55
Verhuurder zal mogelijk/waarschijnlijk als -huur-voorwaarde hebben, dat een woning bewoond moet worden?
Ik weet niet in hoeverre dat gechecked wordt, maar kan me wel voorstellen dat de verhuurder wil dat er in zn eigendom verwarmd wordt, dat er water door de leidingen loopt enz.
Ik weet niet in hoeverre dat gechecked wordt, maar kan me wel voorstellen dat de verhuurder wil dat er in zn eigendom verwarmd wordt, dat er water door de leidingen loopt enz.
“Intelligentie zonder vriendelijkheid is een zeer gevaarlijk wapen”. (Francoise Sagan)
"De moord die niet mocht worden opgelost". (Maaike Vaatstra)
dinsdag 11 juli 2017 om 22:04
Die moet je uitleggen, echt nog NOOIT van gehoord.simbalabimba schreef: ↑11-07-2017 21:55Verhuurder zal mogelijk/waarschijnlijk als -huur-voorwaarde hebben, dat een woning bewoond moet worden?
Waarom zou je de verwarming aan moeten zetten en water door de leidingen laten lopen?
Vertel, hoe kom je daarbij?? En hoezo 'kan je je dat wel voorstellen'?
dinsdag 11 juli 2017 om 22:07
Dit dus. Hij houdt zijn huis gewoon. Duizenden mensen latten, dus dan zijn die allemaal verkeerd bezig? Hij heeft gewoon zijn huurkosten, andere kosten.
dinsdag 11 juli 2017 om 22:17
Lekker zo`n flat waar iedereen vreselijk over elkaar roddelt. Ik woon helaas ook in zo`n flat. Gelukkig duurt het niet lang voordat we gaan verhuizen. Kijk uit wat je ook allemaal zegt. Voor je het weet beschuldig je iemand of zeg je iets wat helemaal niet waar is en daar gaan mensen hem wel op aan kijken. Helaas heb ik het idee dat het jou helemaal niets kan schelen. Zo zijn de mensen hier bij mij in de flat ook. Met zulke buur heb je geen vijanden meer nodig. Misschien moet je meer uren gaan werken of zo joh. Veel leuker om daar met je buurtjes over te hebben.
Verschrikkelijk mensen zoals jij en je buurtjes.
Ik heb nog een vraag: weet deze man dat er over hem geroddeld wordt? Of doen jullie allemaal poes lief tegen hem en zijn vriendin als jullie hem tegenkomen?
Verschrikkelijk mensen zoals jij en je buurtjes.
Ik heb nog een vraag: weet deze man dat er over hem geroddeld wordt? Of doen jullie allemaal poes lief tegen hem en zijn vriendin als jullie hem tegenkomen?
dinsdag 11 juli 2017 om 22:18
dinsdag 11 juli 2017 om 22:19
Bekijk het van de positieve kant; een flat zonder bewoners bezorgt de buren geen geluidsoverlast. Ik heb net nog een topic gelezen van iemand die dat appartement best wel als bovenbuur had willen hebben.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
dinsdag 11 juli 2017 om 22:34
Als hij huurtoeslag ontvangt terwijl hij er feitelijk niet woont fraudeert hij daar mee.
Ik zou mij er niet druk over maken en die man lekker met rust laten.
Ik vind het overigens wel vreemd dat half Nederland elke keer op zijn kop staat over taakstellers die een sociale huurwoning krijgen waardoor er minder huurwoningen beschikbaar zijn, maar deze man die een huurwoning ten onrechte lijkt aan te houden mag dat wel doen?
Ik zou mij er niet druk over maken en die man lekker met rust laten.
Ik vind het overigens wel vreemd dat half Nederland elke keer op zijn kop staat over taakstellers die een sociale huurwoning krijgen waardoor er minder huurwoningen beschikbaar zijn, maar deze man die een huurwoning ten onrechte lijkt aan te houden mag dat wel doen?
dinsdag 11 juli 2017 om 22:41
Ik kom erbij omdat ik weet dat, in elk geval, mijn verhuurder dat in de huurvoorwaarden heeft staan.Bestaardigopzich schreef: ↑11-07-2017 22:04Die moet je uitleggen, echt nog NOOIT van gehoord.
Waarom zou je de verwarming aan moeten zetten en water door de leidingen laten lopen?
Vertel, hoe kom je daarbij?? En hoezo 'kan je je dat wel voorstellen'?
Een woning moet bewoond worden, niet alleen maar huur betalen.
“Intelligentie zonder vriendelijkheid is een zeer gevaarlijk wapen”. (Francoise Sagan)
dinsdag 11 juli 2017 om 22:50
Nou inderdaad. Zeker niks beters te doen. Get a life!yourlocalhero schreef: ↑11-07-2017 22:44Persoonlijk? Ik zou niet tussen jullie bemoeials willen inwonen.
dinsdag 11 juli 2017 om 23:01
dinsdag 11 juli 2017 om 23:15
Serieus??simbalabimba schreef: ↑11-07-2017 22:41Ik kom erbij omdat ik weet dat, in elk geval, mijn verhuurder dat in de huurvoorwaarden heeft staan.
Een woning moet bewoond worden, niet alleen maar huur betalen.
Staat dat in je contract? Lijkt me niet rechtsgeldig; als jij een paar maanden in het buitenland gaat werken/logeren/op vakantie kan je nooit uit je huis gezet worden als je gewoon je huur op tijd betaald.
Komt hij dan af en toe controleren of je de verwarming aanzet?
Een LAT relatie mag dus ook niet.
Ik ben geen jurist maar denk dat hij geen poot heeft om op te staan als het erop aankomt, er is geen wet die je verplicht een huis dat je huurt ook daadwerkelijk een x aantal dagen per week/maand/jaar te bewonen...
dinsdag 11 juli 2017 om 23:26
Als hij in de bijstand zit komen ze dat wel eens controleren of je niet samenwoont.
Ik ben tegen fraudeurs; maar ik zou dit ook niet melden en het op zijn beloop laten en de gemeente zelf zijn werk laten doen.
Dat komt ook omdat ik zelf heb meegemaakt hoe irritant deze bemoeienis is. Als ik in de bijstand zit vind ik dat er geen recht mag zijn om te bepalen of ik 2 of 7 nachten per week bij mijn partner ben; ik betaal alsnog gewoon mijn eigen huur en boodschappen. (vaker dan 2 nachten tellen ze als samenwonen...) En al zou mijn partner nog zo gek zijn om alles voor mij te betalen dan heb ik gewoon geluk met iemand die mijn financieel steunt tijdens een arme periode en vind ik dit geen fraude. Controleren hoe vaak ik bij mijn ouders eet/slaap doen ze gelukkig nog net niet.
Maar bijna niemand zit voor zijn lol in de bijstand, en er mee frauderen door stiekem samen te wonen ben je niet opeens veel rijker dan gewoon werken. Van het gekort worden als je bij je partner of ouders woont mogen ze van mij ook afschaffen; je kunt niet automatisch verwachten van ouders/partners dat ze wel meebetalen aan de bijstandstrekker. De tijd dat een gezin kan rondkomen van één inkomen is helaas namelijk al voorbij; dus verwacht dit dan ook niet.
Ik ben tegen fraudeurs; maar ik zou dit ook niet melden en het op zijn beloop laten en de gemeente zelf zijn werk laten doen.
Dat komt ook omdat ik zelf heb meegemaakt hoe irritant deze bemoeienis is. Als ik in de bijstand zit vind ik dat er geen recht mag zijn om te bepalen of ik 2 of 7 nachten per week bij mijn partner ben; ik betaal alsnog gewoon mijn eigen huur en boodschappen. (vaker dan 2 nachten tellen ze als samenwonen...) En al zou mijn partner nog zo gek zijn om alles voor mij te betalen dan heb ik gewoon geluk met iemand die mijn financieel steunt tijdens een arme periode en vind ik dit geen fraude. Controleren hoe vaak ik bij mijn ouders eet/slaap doen ze gelukkig nog net niet.
Maar bijna niemand zit voor zijn lol in de bijstand, en er mee frauderen door stiekem samen te wonen ben je niet opeens veel rijker dan gewoon werken. Van het gekort worden als je bij je partner of ouders woont mogen ze van mij ook afschaffen; je kunt niet automatisch verwachten van ouders/partners dat ze wel meebetalen aan de bijstandstrekker. De tijd dat een gezin kan rondkomen van één inkomen is helaas namelijk al voorbij; dus verwacht dit dan ook niet.