Vriend oververmoeid.. help
woensdag 12 juli 2017 om 20:15
Hoi allemaal,
8 maanden geleden kreeg ik een relatie en het kon niet op. Alles klopte, ik wist niet dat het bestond maar het was echt net een sprookje.
Tot nu, hij werkt omdat het zomer is nu heel erg veel, 13u per dag en volgt daarnaast nog een opleiding.
M'n vriend en ik woonde zo goed als samen maar hij gaf aan dat hij nu echt even tijd nodig heeft om bij te komen.. ik woon dus weer thuis. We spreken zo'n 3-4 keer per week af.
Ik merk dat hij gewoon heel erg moe en futloos is en hierdoor dus ook geen zin/puf in sex heeft. Hij geeft aan het ook te missen, de sex.. maar hij is gewoon op.
Ik weet niet meer wat ik moet doen, ik voel me hierdoor erg onzeker en het feit dat verlatingsangst heb maakt het nog moeilijker.. ik weet dat het niks met mij te maken heeft, maar hij heeft echt rust nodig en wil dus regelmatig alleen zijn en slapen oid.
Heeft er iemand tips? Hoe ga ik hiermee om? Hoe hou ik dit vol?
8 maanden geleden kreeg ik een relatie en het kon niet op. Alles klopte, ik wist niet dat het bestond maar het was echt net een sprookje.
Tot nu, hij werkt omdat het zomer is nu heel erg veel, 13u per dag en volgt daarnaast nog een opleiding.
M'n vriend en ik woonde zo goed als samen maar hij gaf aan dat hij nu echt even tijd nodig heeft om bij te komen.. ik woon dus weer thuis. We spreken zo'n 3-4 keer per week af.
Ik merk dat hij gewoon heel erg moe en futloos is en hierdoor dus ook geen zin/puf in sex heeft. Hij geeft aan het ook te missen, de sex.. maar hij is gewoon op.
Ik weet niet meer wat ik moet doen, ik voel me hierdoor erg onzeker en het feit dat verlatingsangst heb maakt het nog moeilijker.. ik weet dat het niks met mij te maken heeft, maar hij heeft echt rust nodig en wil dus regelmatig alleen zijn en slapen oid.
Heeft er iemand tips? Hoe ga ik hiermee om? Hoe hou ik dit vol?
life is not about waiting for the storm to pass, it's about learning to dance in the rain
woensdag 12 juli 2017 om 20:37
Chentolove:
Ja, inprincipe alleen de zomerperiode.. omdat hij zoveel werkt nu is hij in de winter weer heel veel vrij.. maar hij gaat solliciteren op hetgeen waar hij ook de opleiding voor doet.. dat zal al veel schelen.
Summerdance: hij werkt als kok.. in een strandtent.
Ja, inprincipe alleen de zomerperiode.. omdat hij zoveel werkt nu is hij in de winter weer heel veel vrij.. maar hij gaat solliciteren op hetgeen waar hij ook de opleiding voor doet.. dat zal al veel schelen.
life is not about waiting for the storm to pass, it's about learning to dance in the rain
woensdag 12 juli 2017 om 20:43
In een strandtent. Lange dagen, daarnaast nog leren. Geen tijd voor ontspanning.
En jij die aan hem loopt te trekken omdat je bang bent dat hij je zal verlaten. En extra (negatieve!) energie opslokt.
Laat die man met rust. Nog 3 maanden dan is het seizoen alweer voorbij. Stel je er op in dat jij nu gewoon even niet op plek 1,2 of 3 staat. Hij is moe.
Liever geef je hem een massage, zorg je dat er eten is voor hem als hij thuis komt. Help je hem dus in plaats van het op jezelf te betrekken. Je weet toch waar het vandaan komt dat hij nu minder tijd voor je heeft? Begrijp het dan ook en doe een stap terug.
En jij die aan hem loopt te trekken omdat je bang bent dat hij je zal verlaten. En extra (negatieve!) energie opslokt.
Laat die man met rust. Nog 3 maanden dan is het seizoen alweer voorbij. Stel je er op in dat jij nu gewoon even niet op plek 1,2 of 3 staat. Hij is moe.
Liever geef je hem een massage, zorg je dat er eten is voor hem als hij thuis komt. Help je hem dus in plaats van het op jezelf te betrekken. Je weet toch waar het vandaan komt dat hij nu minder tijd voor je heeft? Begrijp het dan ook en doe een stap terug.
woensdag 12 juli 2017 om 20:55
@Doreia
Ja, zeker.. is ook zo maar hoe doe je dat als je je teveel voelt als je er bent? Als je geen genegenheid krijgt, er altijd om moet vragen, geen sex..
Ik kan mezelf gerust op de tweede plaats zetten , maar hij praat niet, zegt niet wat hij wil voelt denkt.. ik vind het dan gewoon heel moeilijk.. ik wil hem zo graag helpen maar ik wil hem ook niet kwijt/ uit elkaar groeien..
Ja, zeker.. is ook zo maar hoe doe je dat als je je teveel voelt als je er bent? Als je geen genegenheid krijgt, er altijd om moet vragen, geen sex..
Ik kan mezelf gerust op de tweede plaats zetten , maar hij praat niet, zegt niet wat hij wil voelt denkt.. ik vind het dan gewoon heel moeilijk.. ik wil hem zo graag helpen maar ik wil hem ook niet kwijt/ uit elkaar groeien..
woensdag 12 juli 2017 om 20:56
Oh, heel andere situatie zo inderdaad!keepitweezy schreef: ↑12-07-2017 20:37Chentolove:
Ik zou je gewoon goed amuseren en begrijpen dat hij eventjes weinig tijd en energie heeft!
Ook normaal dat hij geen seks wilt, hij is gewoon uitgeput.... probeer dat gewoon langs je neer te zetten.
woensdag 12 juli 2017 om 21:12
Laten merken dat je er voor hem bent in deze zware periode lijkt mij een goed idee. Wel goed in de gaten houden of dit inderdaad tijdelijk is of dat je een vriend hebt die stelselmatig te veel hooi op zijn vork neemt. Dat laatste zou om een andere reactie vragen.
woensdag 12 juli 2017 om 21:15
Het staat hem helemaal vrij om ruimte en rust te vragen en vervolgens staat het jou vrij om hier ook een keuze in te maken. Als jij meer nodig hebt dan dit, kun je hem loslaten. Niet uit onbegrip maar omdat het niet werkt. Ga iig niet aan hem lopen trekken; dat is echt funest in zulke situaties.
En werken aan je angsten is altijd een goed idee want die gaan niet zomaar weg.
woensdag 12 juli 2017 om 22:22
Volgens mij is dat iets wat mannen nooit graag doen, laat staan als ze moe zijn. Geef hem de ruimte en gebruik deze extra tijd voor jezelf om minder onzeker te worden.keepitweezy schreef: ↑12-07-2017 20:55@Doreia
woensdag 12 juli 2017 om 22:45
Ik vraag niet de hele tijd van alles, ik probeer er voor hem te zijn.. ik ruim voor hem op, doe de was als ik er ben etc. Ik vraag alleen een beetje liefde, een knuffel een aai. Maar zelfs daar moet ik om vragen en dát vind ik lastigLucylucille schreef: ↑12-07-2017 21:08Als hij al zo ontzettend moe is kan hij er ook niet nog eens een meisje bij hebben die 4 keer in de week van alles van vraagt en verlangd. Daar kan je toch wel inkomen?
Plof gewoon naast hem op de bank, kijk een film.
Niet zo moeilijk doen hoor.
woensdag 12 juli 2017 om 22:47
Ja, precies.. ik snap het. Ik wil er voor hem zijn, als ik degene was in zijn situatie zou ik dat ook willen, dat 'ie even zichzelf wegcijfert voor mij.. maar daarentegen zou ik wel mijn waardering daar voor uitspreken en er niet vanuit gaan dat dat "vanzelfsprekend" is.. dat vind ik dus het lastige..vivautrecht85 schreef: ↑12-07-2017 21:15Het staat hem helemaal vrij om ruimte en rust te vragen en vervolgens staat het jou vrij om hier ook een keuze in te maken. Als jij meer nodig hebt dan dit, kun je hem loslaten. Niet uit onbegrip maar omdat het niet werkt. Ga iig niet aan hem lopen trekken; dat is echt funest in zulke situaties.
Ja, ik ga weer naar de psycholoog en ik doe op andere manieren er alles aan om die angst te overwinnen.
woensdag 12 juli 2017 om 23:07
Jij vind dat je iets ervoor terug moet krijgen en dat het dan een beetje liefde een knuffel en een aai moet zijn. Misschien laat hij zijn blijk van waardering wel op hele andere manieren zien. Door je favoriete broodbeleg in huis te halen ofzo. Maar iets geven om er iets voor terug te krijgen is geen geven. Geven is zonder er iets voor terug te verwachten.
woensdag 12 juli 2017 om 23:26
Kun je opnoemen wat hij WEL doet?keepitweezy schreef: ↑12-07-2017 22:45Ik vraag niet de hele tijd van alles, ik probeer er voor hem te zijn.. ik ruim voor hem op, doe de was als ik er ben etc. Ik vraag alleen een beetje liefde, een knuffel een aai. Maar zelfs daar moet ik om vragen en dát vind ik lastig
Ik vind het gezond als hij je knuffelt of kusje geeft of af en toe lief appje. En niet als een grote vermoeide beer binnen komt eet, kakt en slaapt.
En jij moet maar stil zijn en vooral niet vaak komen of sex verlangen.
En dit dan 3 a 4 maanden lang?
13 uur werken is kapot veel. Dan nog jezelf verzorgen en je huis ofzo. Deze jongen is wel druk zeg. Maar als die niet een "vriendelijk"tegen je doet....
Come on
woensdag 12 juli 2017 om 23:54
Hij kiest er zelf voor om een bijbaan te nemen met zoveel uren. Als hij dat niet aankan in combinatie met een vriendin zal hij keuzes moeten maken. Waarom moet to zich aan de kant schuiven om hem maar te ontzien?
Voortaan hier oostenwind en alle ruimte aan bodemloze putten van pure slechtheid. Juli 2020
donderdag 13 juli 2017 om 07:09
Eh, hij is gewoon moe. Op hoeveel manieren wil je dat besproken hebben??keepitweezy schreef: ↑12-07-2017 20:55@Doreia
Je zit er teveel op. Geef hem de ruimte. Je hoeft jezelf niet weg te cijferen, zoals jij dat noemt (hoe dramatisch), je doet gewoon je eigen dingen. Dat is heel normaal hoor, in een relatie, een eigen leven hebben. Elkaar een korte periode niet zoveel zien als jij wilt (3-4 x oer week vind ik behoorlijk wat) zou niet moeten uitmaken.
donderdag 13 juli 2017 om 09:09
Eva luna:
Het gaat er niet op dat ik er boven op zit, dat is niet zo. Het gaat er ook niet om dat we elkaar minder zien..
Áls we elkaar zien, is 'ie ook hartstikke moe, chagrijnig en heb ik het gevoel dat ik teveel ben en dat ik beter maar weer weg kan gaan. Dát vind ik moeilijk, dat ik hem ruimte geef, en dat als ik er dan een keer ben, hij zelfs niet de puf heeft om leuk gezelschap te zijn. Sorry, maar dan vind ik het heel moeilijk wat ik moet doen.
Kopjekoffie70:
Ja, het is tijdelijk en icm zijn opleiding nu.. in het laagseizoen heeft hij weer heel veel tijd.
Ilovefairytales:
Hij appt me wel, niet zo als eerst maar dat is normaal.. hij stuurt wel veel hartjes en kusjes etc.
Als ik bij hem kom, ligt 'ie op de bank en dan kijken we een film.. dan gaan we naar bed, worden we wakker, ligt 'ie de hele tijd alleen maar naar z'n telefoon te kijken en dan uiteindelijk gaat 'ie of leren of zwemmen of werken.. en dat was het.. ik knuffel hem dan wel is even, zeg dat ik trots op hem ben en dat ik er voor hem ben..
Het gaat er niet op dat ik er boven op zit, dat is niet zo. Het gaat er ook niet om dat we elkaar minder zien..
Áls we elkaar zien, is 'ie ook hartstikke moe, chagrijnig en heb ik het gevoel dat ik teveel ben en dat ik beter maar weer weg kan gaan. Dát vind ik moeilijk, dat ik hem ruimte geef, en dat als ik er dan een keer ben, hij zelfs niet de puf heeft om leuk gezelschap te zijn. Sorry, maar dan vind ik het heel moeilijk wat ik moet doen.
Kopjekoffie70:
Ja, het is tijdelijk en icm zijn opleiding nu.. in het laagseizoen heeft hij weer heel veel tijd.
Ilovefairytales:
Hij appt me wel, niet zo als eerst maar dat is normaal.. hij stuurt wel veel hartjes en kusjes etc.
Als ik bij hem kom, ligt 'ie op de bank en dan kijken we een film.. dan gaan we naar bed, worden we wakker, ligt 'ie de hele tijd alleen maar naar z'n telefoon te kijken en dan uiteindelijk gaat 'ie of leren of zwemmen of werken.. en dat was het.. ik knuffel hem dan wel is even, zeg dat ik trots op hem ben en dat ik er voor hem ben..
donderdag 13 juli 2017 om 09:15
Pfff na acht maanden al zo goed als samenwonen, en niet meer terug kunnen gaan naar elkaar max 3x per week zien...
Je moet hem ook ruimte geven als je er wel bent. 'Als ik er dan een keer ben' schrijf je, dan moet hij dus ineens van alles. Maar 4x per week is niet een keertje, dat is meer dan de helft van zijn vrije tijd + etenstijd + slaaptijd.
Blijkbaar is leuk gezelschap zijn voor hem energieslurpend nu. Vraag niet aan hem om leuke dingen te doen, ga gewoon samen op de bank hangen en een film kijken of zo.
Je moet hem ook ruimte geven als je er wel bent. 'Als ik er dan een keer ben' schrijf je, dan moet hij dus ineens van alles. Maar 4x per week is niet een keertje, dat is meer dan de helft van zijn vrije tijd + etenstijd + slaaptijd.
Blijkbaar is leuk gezelschap zijn voor hem energieslurpend nu. Vraag niet aan hem om leuke dingen te doen, ga gewoon samen op de bank hangen en een film kijken of zo.
donderdag 13 juli 2017 om 09:27
Een relatie waarin alleen gegeven wordt en je niets terug krijgt is niet gezond.
Een relatie is geven en nemen. Je hoort er voor elkaar te zijn. Niet dat de ene er alleen maar is voor de ander.
Een kus, een knuffel, een blijk van waardering en normaal communiceren is echt niet te veel gevraagd.