Eten van heel weinig

13-07-2017 00:01 98 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deze maand zit letterlijk alles tegen. T mobile thuis komt wéér met een te hoge factuur omdat het bellen compleet nog niet was geactiveerd terwijl ik dit uitdrukkelijk verzocht had, twee keer rijd ik mijn fiets kapot.. Een oud barrel dat eigenlijk niet meer te redden is maargoed.. Je moet toch iets.. Vriend heeft stukken aan de auto.. Met andere woorden wij gaan het enorm krap krijgen...
Ik moet tot de zorgtoeslag zien te doen met 24 euro en 93 cent op de bank. Heb nog voor twee dagen aardappelen en wat rijst in huis, en twee potten groente.. Wie heeft er creatieve tips om tot de 20ste te kunnen eten?
Als jij meer dan 7 dagen kunt eten van dat rijtje boodschappen vind ik dat knap. Volgens mij is dit een prima hoeveelheid voor een week.
Dan wordt het tijd om de financieeen beter te beheren. Zien wat erin komt en wat eruit gaat.
Zelf ook in het verleden een bende gemaakt van de rekeningen waardoor ik altijd te weinig had.
Ben toen begonnen met 2 mappen te kopen...1 met rekeningen die betaald moesten worden en 1 met betaalde rekeningen. Alleen dat al maakte dat ik nu iedere maand rondkom en wat achter de hand heb.
Nu zal je waarschijnlijk boete op boete krijgen door te laat te betalen. Dat bedrag kan enorm oplopen elke maand.

Was even iets van advies van een chaoot.

En de dames geven goede adviezen qua eten.
_Marana_ schreef:
13-07-2017 01:06
Als jij meer dan 7 dagen kunt eten van dat rijtje boodschappen vind ik dat knap. Volgens mij is dit een prima hoeveelheid voor een week.
Sorry hoor, het is geen aanval. Ik weet oprecht niet wanneer die toeslag komt, dat zie ik niet in de OP. Over een week dus.

Als ik aan 5 kilo aardappelen denk, dan denk ik dat het op z'n allerminst nog 2 weken moet duren voor er een keer geld binnen komt.
Maar ik eet geen aardappelen, dus wie ben ik :P Ik zou voor die 5 euro dan 10 pakken rijst kopen, zeg maar :P
Nou weet je
financiele hulp...
Na 3 jaar vrijwillige onderbewindstelling zijn wij tot de conclusie gekomen dat alles dat afbetaald is door middel van loonbeslag gebeurd is.. rest vd 25000 euro 13000 euro... en daarnaast heeft de bewindvoerder dmv toeslagen aanvragen ten tijde vd loonbeslagen terwijl je daar geen recht op hebt en niet betalen vd vaste lasten enz 11000 extra schuld gemaakt.. concreet resultaat is dus 1000 euro minder schuld. dus daar geloven we niet meer zo in... We zitten liever nog een tijdje op de blaren als nog eens zo iets mee te maken

En helaas.. de belastingdienst is niets mals met betalingsregelingen... betalen 485 over die toeslagen af
Freggle1 schreef:
13-07-2017 01:17
Nou weet je
financiele hulp...
Na 3 jaar vrijwillige onderbewindstelling zijn wij tot de conclusie gekomen dat alles dat afbetaald is door middel van loonbeslag gebeurd is.. rest vd 25000 euro 13000 euro... en daarnaast heeft de bewindvoerder dmv toeslagen aanvragen ten tijde vd loonbeslagen terwijl je daar geen recht op hebt en niet betalen vd vaste lasten enz 11000 extra schuld gemaakt.. concreet resultaat is dus 1000 euro minder schuld. dus daar geloven we niet meer zo in... We zitten liever nog een tijdje op de blaren als nog eens zo iets mee te maken

En helaas.. de belastingdienst is niets mals met betalingsregelingen... betalen 485 over die toeslagen af
ik begrijp geen klap van je verhaal. Dat kan gewoon niet, het is echt compleet onmogelijk dat jullie bewindvoerder voor jullie schulden heeft gemaakt.
En wie heeft jullie er na 3 jaar weer van laten ontslaan? Loonbeslag mag gewoon bij bewind. Beslagvrije voet in de gaten houden en dat is het dan ook. Hebben jullie wel genoeg meegewerkt? Ik denk maar zo van niet.
De 20e komt je toeslag lees ik, dat zijn 6 dagen. Ik zie echt het probleem niet, wat hier al staat, pannenkoeken, brood met pindakaas dat soort dingen kost bijna niks.
Pasta met kaassaus uit een pakje en diepvriesspinazie, nou ja er staat genoeg om die paar dagen door te komen.

Ik snap alleen niet waarom je nog een auto hebt met zulke schulden, 'ik kan niet zonder' is onzin, er zijn zoveel mensen zonder rijbewijs die toch overal komen dat weet ik heel zeker ;) ja je bent mss lang onderweg maar dat moet dan maar.

En kan je niet bij een voedselbank terecht al is het maar om alvast een voorraadje aan te leggen? Wat blikken bonen etc tsja mss niet echt lekker maar beter dan honger lijden.
Tussendoortjes, limonade en dat soort spul heb je niet nodig; ik zie echt het probleem niet. Er zijn mensen in de bijstand met schulden die structureel van 25,- p.w. moeten eten....

Tsja, dan schaft de pot aan het eind van de maand soms 3 dagen lang zelfgebakken patat met een gebakken ei.
Niet lekker, niet gezond maar als je eenmaal uit de schulden bent kan je de schade weer inhalen. Boodschappen doen vlak voor sluitingstijd is ook een idee: vaak zijn groenten dan afgeprijsd, ik heb vandaag een zak Italiaanse groenten houdbaar tot de 15e voor 90 cent gekocht (400 gram) niks mis mee.
Als je in de buurt woont dan geef ik je ff wat basics (aardappels, brood, eieren, wat groente etc) mee. Maar ik zie geen woonplaats
24 euro voor een kleine week?
- Pasta met zelfgemaakte tomatensaus, dus niet uit een pakje/pot dus gewoon een pot tomaten. Groente uit de aanbieding, boontjes zijn verrassend lekker.
- Gebakken rijst met groentes zoals ui, worteltjes en erwtjes met een gebakken ei
- Zelfgemaakt linzensoep met weer een blik tomaten en wat groentes en een broodje,
- Curry

Echt, zo moeilijk is het niet.
Valhalla! Where the brave may live Forever!
En je hebt geen vrienden, kennissen, buren waar je wat geld kunt lenen? Of die wat eten willen doneren?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Het diner maakt maar een klein deel uit van je budget. Goedkope calorieën zijn aardappelen, meel, rijst, brood en pindakaas. Van pindakaas kan je pindasaus maken en die kan je zowel bij de aardappelen als op brood eten.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Lucylucille schreef:
13-07-2017 01:24
ik begrijp geen klap van je verhaal. Dat kan gewoon niet, het is echt compleet onmogelijk dat jullie bewindvoerder voor jullie schulden heeft gemaakt.
Dat kan wel hoor, het is een paar keer in het nieuws geweest dat bewindvoerders mensen belazeren en er met hun geld vandoor gaan. (Google bewindsvoerders belazerd)

Maar ik snapte het verhaal ook niet helemaal.

Sterkte TO...
www.sayswho.nl - het NIEUWE forum - Says who? Says you!
Is er nog iets dat je kan verkopen op marktplaats? Mensen in de omgeving die een oppas zoeken?
Mamica schreef:
13-07-2017 07:22
Dat kan wel hoor, het is een paar keer in het nieuws geweest dat bewindvoerders mensen belazeren en er met hun geld vandoor gaan. (Google bewindsvoerders belazerd)

Maar ik snapte het verhaal ook niet helemaal.

Sterkte TO...
lijkt me eerder, gezien hoe to reageert, dat het altijd de schuld van anderen is en nooit van hunzelf..
TO, hier een topic met goedkope maaltijden.
eten/budget-maaltijden/list_messages/31063
anoniem_63c8faa80abd0 wijzigde dit bericht op 13-07-2017 08:04
4.80% gewijzigd
Een diner bevat typisch 300-900 kcal, wat ongeveer eenvierde is van je dagmenu, dus van die 25 euro kan je maar 6,25 euro besteden aan je avondeten, wil je de rest van de dag geen honger lijden.
Doreia schreef:
13-07-2017 07:29
lijkt me eerder, gezien hoe to reageert, dat het altijd de schuld van anderen is en nooit van hunzelf..
Ja kan ook :).

Een familielid komt ook altijd in de problemen door het ontvangen van teveel toeslagen. Ik vind dat altijd zo dom, het is echt niet moeilijk om wijzigingen door te geven. Ik wijs hem er elke keer op als zijn situatie veranderd en dan nog verbaast doen als hij moet terugbetalen :facepalm: .
www.sayswho.nl - het NIEUWE forum - Says who? Says you!
Je kan een maaltijd uit de super halen die is afgeprijsd. Italiaanse maaltijden zijn het goedkoopst. Die deel je door tweeën (twee dagen) en vul je aan met wat goedkope gekookte pasta. Dan kom je met die 6,25 nét uit voor zes dagen. Succes.
retrostar schreef:
13-07-2017 07:53
Een diner bevat typisch 300-900 kcal, wat ongeveer eenvierde is van je dagmenu, dus van die 25 euro kan je maar 6,25 euro besteden aan je avondeten, wil je de rest van de dag geen honger lijden.
Met twee broden en een pot pindakaas kom je een heel eind. Totaal 5 euro.
Het mooiste is natuurlijk als je tóch af moet slanken. Dan zijn die soort gedwongen schaarse perioden juist een buitenkansje om wat gewicht te verliezen.
sandra1905 schreef:
13-07-2017 08:07
Met twee broden en een pot pindakaas kom je een heel eind. Totaal 5 euro.
Of een pot pastasaus en wat macaroni; nog goedkoper
Je hebt nog voor twee dagen eten. De 20e is volgende week donderdag. Dus effectief hoef je maar vijf dagen te eten van die 25 euro toch?
Heb je misschien nog statiegeldflessen in de schuur liggen? Een euro extra is op die manier makkelijk verdiend.

Vijf dagen van 25 euro eten met z'n tweeën is te doen hoor. Er zijn prima opties genoemd.

Ik las ook iets over een huurachterstand, in het verleden of nog steeds? De huur is het meest belangrijke wat iedere maand betaald moet worden. Mijn advies is altijd om die rekening automatisch te laten afschrijven iedere maand, dan krijg je daar nooit gedonder mee. Idem voor gas/water/licht.
retrostar schreef:
13-07-2017 08:11
Of een pot pastasaus en wat macaroni; nog goedkoper
klopt. Ik zeg ook niet dat het lekker is. Maar in mijn studententijd heb ik ook wel eens in crisisweken alleen brood met pindakaas gegeten. Goedkoop en ik heb het wel overleefd. Het gaat maar om een week voor TO.
Je hebt het dus nooit goed geregeld blijkt wel.
Je zal alles de deur uit moeten doen wat geld oplevert.
Die auto moet weg en andere spullen als dure mobiele telefoons.

Ga aan het eind van de dag naar de markt en supermarkt om de goedkope producten te kopen.
Of zelfs gratis spullen op de markt.

Maar volgens mij zoek je geen tips, maar hoop je hier geld te kunnen krijgen....
Doreia schreef:
13-07-2017 00:47
Achterstand in de huur? Dan hebben jullie echt veel en vaak geld tekort denk ik. Investeer in financiële hulp.

Dit dus. Dit klinkt eerder als een structureel probleem. Zoek een budgetcoach, klop bij de gemeente aan voor ondersteuning (hebben ze daar geen loket voor?) En onderneem nu, meteen, vandaag actie. Ga er niet maar van uit dat je dit zelf oplost. Er is een kans dat je nog veel verder in de soep draait en dan heb je serieuzere problemen dan moeten eten van 23 euro.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven