Budget maaltijden

02-10-2008 15:12 240 berichten
Alle reacties Link kopieren
In navolging van het besparen op boodschappen topic.

Wie weet er goedkope en lekkere avondmaaltijden?

Voor ongeveer 3 personen? wij zijn met zijn 2en maar mijn vriend eet voor 2 en het liefst geen salade of pasta. ( dat is mijn eigen voorkeur:P)

Oftewel: dump je goedkope en lekkere recepten hier
Rijst+boontjes even roerbakken en daaroverheen zo'n zakje satéstokjes+satesaus.

Of rijst met een husseltje van ui, champignons, paprika en kip
Campingeten, zoals mijn ouders het noemen:

Kip, courgette, paprika, ui en champignons bakken, (of wat je verder aan groenten of vlees in de koelkast hebt) en dat op een broodje of met donker brood met kruidenboter. Erg lekker. Eventueel kun je er nog een sausje over gooien.
Sorry -xxx- maar da's zoals je het nu schrijft echt niet te nassen, zuinig zijn prima maar ik at zelfs beter toen ik net op kamers woonde..
quote:Mevrouwdekees schreef op 02 oktober 2008 @ 15:21:

Sorry -xxx- maar da's zoals je het nu schrijft echt niet te nassen, zuinig zijn prima maar ik at zelfs beter toen ik net op kamers woonde..Eens met Mevrouwdekees. Saté uit zo'n zakje is echt niet te vreten. Dan eet ik liever geen vlees!

Stamppot bruine bonen is erg goedkoop. Aardappelen koken en mixen met warm gemaakte bruine bonen (klontje boter en wat melk erbij voor de smeuiigheid). Gehaktbal erbij. Klaar.

Bruine bonen zijn te vervangen door andijvie (rauw), wortels (gekookt) en appels (gekookt). Meng ui door de aardappels en je hebt een soort hutspot.

(vind het zelf niet lekker, maar dat is een ander verhaal)
Gehakt, roerbakgroenten, aardappelpuree in ovenschaal en half uurtje in de oven.
Diepvries boerenkool/spinazie of zak zuurkool, met aardappelpurree waar alleen water bij hoeft en een rookworst.

Zit je voor 3 euro te eten
Mie met groenten die je lekker vindt, wokken, wat pinda's erdoor en een beetje kruiden en ketjap.

Met kip kan ook, is iets duurder.
Brood met sate

Tosti's
Denk dat het handiger is om tips te geven als je ook aangeeft hoeveel je per avondmaaltijd maximaal wilt/kunt uitgeven.

Wat voor de een besparen is, kan voor een ander nog prijzig of boven budget voor dagelijks zijn....
Ik heb geen idee.

Wil vooral bewuster worden wat dingen kosten en op ideen gebracht worden. Ik ben er van overtuigd dat het echt goedkoper kan want wij geven echt veel uit in de week.

Alleen ik ben niet zo creatief.
.
grote pan boerenkoolstamppot maken met spek en worst
Alle hollandse pot maaltijden zijn gezond en goedkoop:

Boerenkool met worst

Zuurkool met spek

Rauwe andijviestamp met spekjes (of oude kaas)

Hutspot met een gehaktbal

...
stampot

ik eet altijd saté uit zakjes. en ik vind het eigenlijk nog lekker ook.
OK, iets creatiever dan.

Wij aten deze week een bami met:

Tauge (kost bijna niets bij toko)

GEmarineerde schouderkarbonade

Reepjes spitskool (rest eet ik vanavond bij gehaktbal)

Roerbakken, kruiden erbij.

We hadden een gebakken ei erbij en wat augurkjes. Was echt lekker! Kost geen drol.
Seizoensgroenten en fruit eten. Als er iets in de aanbieding is, grote porties kopen en invriezen.

-Prei met ham en kaas uit de oven + aardappelpuree

-Witlof met ham en kaas uit de oven + aardappelpuree

-Lasagne (gehakt, lasagnesaus, bladen, zak groente)

-zuurkoolschotel (gehakt, aardappelpuree, zuurkool evt ananas en tomaat)

-Worteltjes met aardappels en vissticks

-Rauwe andijvie met aardappeltjes en spekjes

Etc.
...
aardappel/eiomelet maken,daar kan je alles in kwijt,waar je van af wil en wat komkommer/ijsbergsalade drbij.

erg goedkoop,voedzaam en lekker.

ovenschotels maken met zelf gekookte aardappelen.

ik betaal hier 1 euro voor 2 1/2kg,bij grote hoeveelheden is ut vast nog goedkoper.
Het probleem bij ons is dat we geen basis ingredienten hebben.

Ik zelf ben een zeikerd met groente en lust echt niet alles zodat er bij ons geen bakjes champingons en uien, paprika zijn. We kopen altijd kant en klare zakjes aardappelen.

en als mijn vriend sla wil koopt hij een zakje omdat ik het dus niet eet.

Sausjes kopen we ook in een zakje.
Kun je groente ook invriezen?
Gewoon diepvriesgroenten kopen, Flashy
Iglo diepvries spinazie ala creme en boerenkool in deelblokjes kopen en dat kun je gewoon in gewenste hoeveelheid klaarmaken zonder dat 't overschot bederft.

Ik zie bruine bonen genoemd worden. Vind dat dus weer helemaal niks, smaakt veel te melig.

Vraag iemands pasje om 'n keer bij makro of sligro te kunnen shoppen. Haal dan diepvries kiloverpakkingen met panga, tilapia, tigerprawns etc. zodat je daar ook weer heel lang van kunt eten.
wat ik de afgelopen dagen gehad heb:

maandag:

pannekoeken

dinsdag:

witlof met ham & kaas uit de oven

woensdag:

hutspot

donderdag:

witte bonen in tomatensaus, kipkrokant-snitzel, sla ( gekookte aardappels lust ik niet)
quote:Flashy schreef op 02 oktober 2008 @ 16:34:

Kun je groente ook invriezen?ik vries altijd verse groenten rauw in en doe het dan in de stoomkoker klaar maken.zo eet ik de hele winter lekker en goedkoop.
Bij de Lidl ; 1 blik bruine bonen , blik rode kidneybonen , blikje champignons , blikje mais , pak tortilla spullen , gehakt .

( extra ; creme fraiche , ijsbergsla , verse tomaat oid , (geraspte) kaas , tortillachips en saus .

Wat je over hebt ; en dat héb je ; wraps mee vullen , kaas erover , tortillachips verkruimelen en in de oven .

Met de creme fraiche die je over hebt ( en twee kleine schepjes mais ) versier je dag drie een gepofte aardappel ; sla is er ook nog wel ....

pizza ; Lidl Turks brood , overdwars doorsnijden , en beleggen ( voordeligst ; tomatenketchup , kaas , salami , pizza/italiaanse kruiden , maar er kan ook gehakt op , groente , kaassoorten...........
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven