Zwanger worden in 2009

19-01-2009 10:45 649 berichten
Er zijn een hoop meiden die er voor gaan dit jaar, en binnenkort de voorbehoedsmiddelen de deur uit doen. Of dat al gedaan hebben en nu proberen zich nog met werk en andere aardse zaken bezig te houden en niet alleen met babies maken.

Met een stel hebben we al heel wat afgekletst in dit topic. Hier gaan we dan verder, ditmaal met een schema van onze vorderingen zeg maar

nicknameleeftijdperkindjeNODanoniempje2121juli 2008117/02arucamba27sept 2008114/02conscienza28feb 20091nvtEva25juni 20091nvtExcited3219/12/2008119/01Gorgi3327/12/071maart 2009 (IVF)Ittje2526/12/08121/02Jo8821zomer 20091nvtJoy30feb 2009106/03JWvB3228/12/08128/02Karan26mei 20091nvtKatalinova27feb 20091nvtKippie2323juli 2008106/02Lilith753427/12/08409/03Lily7929jan 2009315/02loeske28sep 20081 londen25april 20091begin meilucy12329zomer 20081?nata19mei 2008106/03renza2901/09/08123/02Schapekop31nov 2008122/02soeze29jan 20091?spikie3212/12/08115/02StefanieV23aug/sept 20091nvtzon29april 20091nvt

Welkom!
Alle reacties Link kopieren
Arucamba, dank je wel voor alle info!

Alcohol en roken geen probleem, dat doe ik zo al niet.

Dat regelmatig en evenwichtig eten is heel wat anders. Ik ben helemaal geen regelmatige eter. Ik eet eigenlijk de hele dag door. En niet specifiek groentjes en fruit. gewoon waar ik zin in heb. Nu mijn gewicht zit wel goed op enkele kg na. 64 kg voor 1m70.

Dat van die Franse kazen wist ik niet. Wel goed dat je het zegt want die vakantie waar we beginnen is in de "provence" Frankrijk....

Dat van die honing wist ik ook niet.

Die foliumzuur, wanneer begin ik daar best mee? nog tijdens het pilslikken? of pas nadien?

Bedankt al alleszins!
sorry maar wil meteen even een fabeltje uit de wereld helpen; honing mag je gewoon eten! (er is denk ik een verwarring met dat kleine baby's zelf geen honing mogen eten, als ze een paar maanden zijn, zelf mag je het!!!) ook peperkoek mag je eten!

geen;

-rauwmelkse kazen

-rauw vlees

-vacuumverpakte vis

-ongewassen groenten

-te veel leverproducten (teveel vit A)

-alcohol

-roken

-meer dan 3 kopjes koffie per dag

dat is het, verder lekker genieten en zorgen dat je alle vitamines binnenkrijgt, maar dat doen de meesten hier al met multivitamines speciaal voor zwangeren (in gewone zit teveel vitamine A)
moet je eigenlijk eerst een maand natuurlijk ongesteld worden? Dus een normale cyclus hebben of kan je ook direct zwanger geraken? Stel nu dat ik stop met de pil. 4 dagen later ben ik dan ongesteld. dat duurt dan opnieuw 4 dagen. Ben ik de week nadien dan op mijn vruchtbaarste of hoe zat dat precies?

Of geldt die ongesteldheid helemaal niet.

't is dat ik anders misschien vroeger zou stoppen met de pil en nog met condoom zou verder doen. Alleen heb ik geen flauw benul wanneer ik ongesteld ga zijn en hoe mijn cyclus is. ik zit al 15 jaar aan de pil.... zou het jammer vinden dat ik dan net op vakantie ongesteld ben.

Kan iemand mij hier een antwoord op geven?

thx

Eva
Hai dames!

Mijn excuses dat ik niet meer langs geweest ben. Ik ben bang dat dat ook niet vaak genoeg lukt om iedereen hier bij te kunnen houden. Dus ik mag wel uit het lijstje. Ik zal wel mee b blijven lezen hoor!

Iedereen heeft veel succes en ik hoop voor iedereen op snelle zwangerschappen!

Liefs,

Sabine
Eva, nee in juli mag k niet stoppen, dus tot in augustus. Het is rond de 16de dacht k, dus valt wel mee..

Ik dacht dat het niet noodzakelijk was om eerst ongesteld te worden, maar dat kan je mss beter voor jezelf uitmaken.. Tegen april moet ik zowiezo naar de gyne en dan praat k ook over het stoppen in augustus,dus dan kan k je meer vertellen. Maar mss ben je zelf ook al geweest tegen dan :P
hai eva 777

foliumzuur kun je gelijk gaan slikken daar hoef je niet voor te wachten ze zeggen minimaal ongeveer 2 maanden beginnen met slikken voordat je zwanger wordt en als je al net zwanger bent er dan zo snel mogelijk mee starten, dat van die peperkoek is ook nieuw voor mij ik las het ergens in dit forum, maar volgens london is het niet waar dus weet ook niet zeker anders moet je maar even googelen zodat je het zeker weet
Hey ladies,

Inderdaad wat London zegt van die peperkoek, daar zit een stof in die je niet mag en is pas schadelijk als je 15 pererkoeken tegelijk opeet, ik denk niet dat iemand dat gaat doen, of wel? Verder klopt het lijstje van London helemaal, niks op aan te merken.......... En die van voorverpakte vis geldt dus ook voor gerookte zalm..........heel veel bact. Honing mogen baby's niet tot hun eerste jaar. (belangrijk voor opa's en oma's tegen die tijd, die zweren bij honing) hihihi

Lillith; sterkte meid, tis toch de vader van je kinderen...... Succes meis!

tot straks......
Meteen na je stopweek van de pil, kan je zwanger worden hoor. Mijn vriendin vroeg vriendlief ten huwelijk, dezelfde avond besluiten ze geen pil meer te gebruiken, twee weken later test positief :-) Maar goed die mazzel heb je niet vaak.

Ik heb mijn vriend trouwens uitgelegd wat Foliumzuur is en waarvoor het is. Maar hij wil dan het liefst nog weten hoeveel procent minder kans je dan heb.....ja weet ik veel....

En waarom neem je het dan nu en niet pas als je zwanger bent? Nou schat omdat je de eerste 3 weken zeker niet weet dat je zwanger bent...

Hij heeft zich er nu bij neergelegd, dat het blijkbaar goed is.

Joy
Joy4brit,

dan denk ik dat ik niet vroeger ga stoppen met de pil. Want dan heb ik geen flauw idee wanneer ik ongesteld ga zijn (misschien net op vakantie) én dan moet ik 2 maand met condoom...

tenzij m'n vriend natuurlijk plots beslist dat hij wel vroeger wil beginnen.

Stefanie, heb ergens half maart een afspraak met de gyn. zal je op de hoogte houden van alle vragen en antwoorden.

xxx
jahaa daar ben ik weer

sorry even een paar dagen niet gereageerd, heb op dit moment van alles aan mijn hoofd dus had even geen tijd. nu voor het werken maar snel even een berichtje doen dan he

met mij gaat alles goed, ondanks een paar klachten, hoofdpijn en misselijk, maar verder is alles ok.

wachten tot ik ongi word he haha

lillith, griepje lees ik ? laat je verwennen meid, je hebt het verdient!!

meiden allemaal een fijne dag en een dikke kus
Hee allemaal,

Even dit eerst: JEEEEEE HIJ IS ERUIT! Geen mirena meer. Een flinke steek toen ie eruit gehaald werd, daarna geen centje pijn. Ik stond letterlijk binnen vijf minuten weer buiten.

Dan: ik pas de dingen liever morgen pas aan in het schema (NOD van nata en Joy en Londen). Vandaag lag het forum plat en net toen het weer werkte en ik het aan paste, ging het weer mis. Frusti dus.

Londen, welkom! Kan je leeftijd, NOD, etc doorgeven voor de lijst?
@Eva: Ja dat is inderdaad weer niet zo fijn precies ongi tijdens de vakantie.

Vraagje: Hebben jullie in je omgeving verteld dat jullie aan het klussen zijn? Of houden jullie het echt als jullie geheimpje?

Hier weet dus niemand het en niemand verwacht het ook. Al zag ik wel mijn moeder van de week een beetje raar kijken, maar dat kan ook zijn dat ik dat weer zie omdat ik het weet :-)

Ik vind het dan ook fijn dat dit forum er is om er lekker over te kunnen kletsen.

@Anoniempje: heb je nog een tweede test gedaan?

Joy
@Joy Je bedoelde misschien Kippie, of zij een 2e test had gedaan? Enne...wij hebben in principe ook tegen niemand iets verteld hoor, sommigen weten het wel, maar dat zijn dan onze beste vrienden die zelf ook een groot gezin willen.

Verder is het hier lekker rustig en gaat alles zijn gangetje. Weer een beetje rustiger op het werk, alle botbreuken en brandwonden van het vuurwerk zijn nu op zijn retour en alle reguliere controles gaan gewoon door.

Aankomende periode zit ik in mijn vruchtbare periode, dus we gaan ons best doen , ik hoop dat mijn mannetje ook zo actief wil zijn als ik, hij heeft het nogal druk op zijn werk en dan is slapen toch echt wel heel erg fijn.

Kippie: alles goed? Vertel, vertel.........ben erg benieuwd hoe het met je is, en of je nog een test hebt gedaan??

Eva: waar gaan jullie naar toe met vakantie? Wel een super leuk uitzicht, lekker vakantie en daarna jullie wens waar gaan maken (wat geen straf zal zijn )

Anoniempje: doe het rustig aan meid, we horen of lezen je wel weer.........

Stefanie: lekker genieten nog even samen, dan is het zo augustus en kunnen jullie ook beginnen.

Lillith: eeej meis, hoe gaatie nu? Heeft je mannetje jou lekker in de wattenbolletjes gelegd?? Wat een scheet dat ie zo lief is voor je he! Mag ook wel, nu jij het zo moeilijk hebt met je ex.........wij zijn er ook nog als je ff van je af wil schrijven

Ga ff lekker koffie zetten en daarna lekker hangen op de bank (ook wel eens lekker) morgen werken en vrijdag nog drukker hier thuis, mijn vriendinnen komen vrijdag op de koffie en wil dan alles netjes hebben natuurlijk.........
quote:conscienza schreef op 11 februari 2009 @ 17:31:

Hee allemaal,

Even dit eerst: JEEEEEE HIJ IS ERUIT! Geen mirena meer. Een flinke steek toen ie eruit gehaald werd, daarna geen centje pijn. Ik stond letterlijk binnen vijf minuten weer buiten.

Dan: ik pas de dingen liever morgen pas aan in het schema (NOD van nata en Joy en Londen). Vandaag lag het forum plat en net toen het weer werkte en ik het aan paste, ging het weer mis. Frusti dus.

Londen, welkom! Kan je leeftijd, NOD, etc doorgeven voor de lijst?

Heeeee!! Joepie, wat geweldig zeg! Dat is idd snel gepiept ja, bij mij was dat ook zo, stond ook binnen 5 min. weer buiten (ook omdat ik al laat was op het werk). Heb je geen buikkrampen? Ik had dat een heel klein beetje, niet hetzelfde als bij het erin laten zetten.

Zoooo en nu is het afwachten wanneer je ongi op gang komt, ik hoop voor je dat je een goed gewicht hebt daarvoor. Maar dat gaat goed komen!! Ben erg benieuwd, houd ons maar op de hoogte he Knuf van mellie
Mellie: genieten doen we zeker hoor Dus das het probleem niet :-) Maar ik hou het wel vol tot augustus, zolang is het uiteindelijk niet meer.

Eva, dank je wel, hou me maar op de hoogte. Want ik zou ook wel willen weten of ik vroeger moet beginnen of niet, dus als ik augustus stop, of k dan eventueel juli moet beginnen. Al kan ik dat wel vragen aan mijn gynaecoloog als k ga :-)
@conscienza; ik ben 25, NOD pas begin mei, want we beginnen in april, 1e kindje.

fijne avond allemaal!
Hey mellie,

Nu gaan we naar oostenrijk, lekker gaan skieën en in de zomer naar 't zuiden van Frankrijk.

Stefanie,

heb al wat opgezocht. Je kan net zo goed direct zwanger geraken na het stoppen van de pil. Doch zijn er veel vrouwen die lang aan de pil gezeten hebben waar het enkele maanden duurt alvorens ze weer ongesteld zijn.

Ze raden aan om een volledig cyclus voorbij te laten gaan. En dit vooral omdat je dan beter kan bepalen wanneer de bevruchting heeft plaatsgevonden.

slechts 30% van de vrouwen is na 3 maanden al zwanger.

Ik twijfel ook wat ik ga doen....

Voor mijn vriend maakt het niets uit. Hij wil gerust 2 maanden met condoom verder. Zolang we pas in juni voor kids gaan...

Ik vertrek nu op vakantie, dus je zal een weekje niets meer van me horen. Veel succes aan iedereen!!!!

Eva
daar ben ik weer

joy4britt jaa heb 3 weken geleden een test gedaan ongeveer 1 week na mijn miskraam en die was negatief

mellie, zeker lezen en horen jullie van mij, zo snel zijn jullie niet van mij af hoor haha
Als het goed is is de tabel nu up-to-date. Er zijn echter best wel veel meiden die al een tijdje niks van zich hebben laten horen. Ik dacht erover om over een maand of twee daarom een soort van opschoning van de lijst te maken- ik vind het eigenlijk niet heel handig dat je elkaar hier geen persoonlijke berichten kan sturen.

Hier alles goed verder! Wel opeens best veel pukkels, what the hell? Lief durfde mij gisteren nog niet te bespringen, de gek, die vind het maar een naar idee dat de gyn er met een eendebek in wroet en dat ik daar dan verder geen last van heb. Haha, de hele avond was het 'hoe gaat het?, voel je iets?, heb je pijn??'. Dus.

Ik heb mezelf nu voorgenomen niet enorm bezig te gaan met temperaturen, of opeens om de dag per se sex etc. Het moet wel leuk blijven. Eerst maar eens kijken hoe mijn cyclus is. Stel je voor dat ik meteen zwanger ben, dan ben ik superdik in mijn trouwjurk hahaha. Het zou me geen bal kunnen schelen want het wordt een rustige mooie viering met alleen intimi, maar toch.
Hoi dames!

Hier alles even wat minder,want ook ik heb griep.

Pff,heb me in tijden niet zo beroerd gevoeld!

Afgelopen weekend idd flink geklust. Ik vraag me af of direct na je eisprong ziek worden invloed heeft. Ikga er maar vanuit dat het deze maand niks wordt.

Ga weer lekker naar bed,tot snel dames en dan ben ik weer wat actiever hopelijk.
London: Leuk nog een newbe op het forum!

Conscienza: Fijn dat het spiraaltjes gedoe allemaal goed is gegaan. Ikzelf durfde nooit een spiraaltje alleen al vanwege die eendenbek. Maar misschien als ik eenmaal een kindje heb ga ik er ook wel voor. Dan maakt een eendenbek meer of minder ook niks meer uit ;)

Renza: Beterschap!

Voor mij nog 6 dagen te gaan voordat m'n strip helemaal af is. Ik merk dat ik sind zondag toen m'n man vertelde dat hij 'om' was aan niks anders meer kan denken. Ik speur het hele internet af naar vanalles wat maar met zwanger worden te maken heeft. Ik ben dan ook zooo ongeduldig. Het idee dat het misschien wel een halfjaar kan duren (of met een beetje pech nog veel langer) maakt me helemaal gek. Het liefst koop ik een voorraad ovulatietests en hou ik me straks aan een strakke vrijplanning om geen kans te missen. Al zegt m'n verstand: 'alle tijd van de wereld ik ben pas 27 en een paar maanden meer of minder maakt ook niet uit' Maar m'n gevoel zegt: 'Ik wil NU zwanger worden! '

Zijn er naast het niet weten wanneer de bevruchting heeft plaatsgevonden nog andere redenen om eerst je eigen cyclus af te wachten en de eerste tijd met condoom te vrijen?
Eva: ja dat had ik ook al gehoord, maar mensen die per ongeluk zwanger zijn, weten het ook niet direct.. Zowiezo mag k pas stoppen in augustus, dus daar moet k niet over twijfelen Ik zie wel

Renza, je bent niet de enige, ik ben ook ziek aan het worden. Het nu een grote verkoudheid en hoop dat ik geen griep krijg, maar zo te zien zal het wel zo zijn.. Van de ene dag op de ander een grote verkoudheid krijgen, is ook al vrij snel voor mij dusja Zullen we dan samen ziek zijn :D
Hallo allemaal, wat gebeurt er toch veel op het forum. Leuk zoveel leven in de brouwerij.

Conscienza, wanneer ga je eigenlijk trouwen als ik mag vragen?

Wij gaan ook trouwen, maar hebben nog geen datum, ik wil het nu eigenlijk zo snel mogelijk, om ook een dikke buik op DE dag te voorkomen, hihi.

Maar heb nu even een ander dilemma. Gaan morgen op wintersportvakantie, uiteraard hartstikke leuk! Echter, wij lusten allemaal wel een lekker rood wijntje/ biertje. Maar... nu heb ik net mijn vruchtbare periode achter de rug (afgelopen weekend) en is het dus niet verstandig te gaan drinken.

Nu al testen is volgens mij niet echt zinvol, dus zal ik mij echten moeten gaan onthouden. Voor mij geen enkel probleem, kan best zonder een drankje. Maar ik vermoed dat het de rest wel zal gaan opvallen.

Hoe zouden jullie hiermee omgaan?
En aan alle zieke/ bijna zieke dames, beterschap! Maar veel vitamientjes naar binnen werken en rustig aan!
hai

ik had gister een etentje van een vriend van ons, en toen hoorde ik van een kennis dat ze al een tijd lang last van een raar gevoel in haar buik enzo toen is ze naar de dokter gegaan blijkt ze al een half jaar zwanger te zijn zonder dat ze het wist.

Ze is ongeveer 45 en had dus een 2e kind helemaal niet verwacht sterker nog haar dochter is in verwachting van haar 2e kleinkind en ze was zich nu ook helemaal aan het focussen op het opnieuw oma worden.

Kunnen jullie het voorstellen dat je niet in de gaten hebt dat je zwanger bent??? je moet toch je menstruatie krijgen??? of dikker worden, ik begrijp er niets van, ik denk bij elk krampje al zou ik dan toch.....zwanger zijn

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven