Zwanger worden in 2009

19-01-2009 10:45 649 berichten
Er zijn een hoop meiden die er voor gaan dit jaar, en binnenkort de voorbehoedsmiddelen de deur uit doen. Of dat al gedaan hebben en nu proberen zich nog met werk en andere aardse zaken bezig te houden en niet alleen met babies maken.

Met een stel hebben we al heel wat afgekletst in dit topic. Hier gaan we dan verder, ditmaal met een schema van onze vorderingen zeg maar

nicknameleeftijdperkindjeNODanoniempje2121juli 2008117/02arucamba27sept 2008114/02conscienza28feb 20091nvtEva25juni 20091nvtExcited3219/12/2008119/01Gorgi3327/12/071maart 2009 (IVF)Ittje2526/12/08121/02Jo8821zomer 20091nvtJoy30feb 2009106/03JWvB3228/12/08128/02Karan26mei 20091nvtKatalinova27feb 20091nvtKippie2323juli 2008106/02Lilith753427/12/08409/03Lily7929jan 2009315/02loeske28sep 20081 londen25april 20091begin meilucy12329zomer 20081?nata19mei 2008106/03renza2901/09/08123/02Schapekop31nov 2008122/02soeze29jan 20091?spikie3212/12/08115/02StefanieV23aug/sept 20091nvtzon29april 20091nvt

Welkom!
Alle reacties Link kopieren
Als je 45 bent, dan kan je toch al denken dat je in de overgang bent, of is dat nog veel te vroeg? Het dikker worden snap k wel niet uiteindelijk Maar het kan wel gebeuren, mijn schoonzus was ook bijna niets aangekomen..
Hahaha zo zie je maar arucamba... als je er niet zo mee bezig bent kan de natuur je nog verassen! Een kennis van mijn ouders was METEEN na de bevalling opnieuw zwanger, dat denk je ook niet, want deze bevalling was van de tweede en daar hebben ze JAAAREN over gedaan (heel ontmoedigend en frustrerend en dan ben je opeens zonder pauze zwanger, duh).

Ittje, ik zou de alcohol laten staan persoonlijk of heeeel erg beperken. Maar ik ben misschien geen goede raadgever omdat ik uberhaupt nooit drink. Maar het 'moeten uitleggen' daar zit ik aan de andere kant altijd mee. Je HOEFT niet aan mensen uit te leggen waarom je niet drink t, maak er zelf gewoon geen issue van dan doen anderen het ook niet is mijn ervaring. Ik bestel gewoon ijsthee, verse sap, thee, water. Ik ben het natuurlijk al jaren gewend en zit ook niet heel vaak in een context waar mensen het vragen, maar bij etentjes is het vaak zo van 'Goh zeg cons, jij bent vegetarier, en je drinkt niet, ..., eh?'. Soms zeg ik: waarom drink JIJ eigenlijk WEL? Dan is het gesprek meestal over (dat is alleen als mensen het me op een vervelende manier vragen, sommigen vinden het nl. echt een bespottelijk idee dat je niet drinkt uit principe).

Arme Renza!!! Ik leef helemaal met je mee! Ik heb sinds vanmorgen ook weer een dikke keel en ben nogsteeds zo slap en moe, blegh wat een rot griepen dit jaar.

Steef, jij ook beterschapsels! Hopelijk zet het niet al te erg door.

Katalinova, spannend he! Ik had precies hetzelfde hoor, en nu zit ik een beetje met een ander lijf voor mijn gevoel. Aan het spiraaltje moest ik ook altijd even wennen (ook bij de tweede, het voelt toch hormonaal anders ofzo). Ik hoef natuurlijk niet te ontpillen, dat had ik bij mijn eerste spiraal wel. Maar ik haatte de pil echt, dus dat was echt zooo'n opluchting.

anoniemje, je bent er nog!!

.. en hoe is het met Lilith, eh, houden we ons nog aan het pact? We moeten gezonde hollandse dames zijn voor de zeer bevlekte ontvangenissen
Conscienza, wil je me uit het schema halen? Het lukt me niet om julle bij te benen, jullie gaan veel te hard. Als je al 2 kinderen hebt en een baan (en straks m'n studie weer oppakken) dan is het soms gewoon heel druk.

Alle andere meiden, veel succes met zwanger worden en wachten voor degenen die nog een tijdje moeten wachten.

Liefs ADL
Hoi Meiden,

Hier alles goed. Zondag moet ik ongesteld worden en heb al een paar dagen buikpijn, maar nog geen menstruatie. Even afwachten dus.

Ik hou jullie op de hoogte, maar wil me toch afmelden. Ik was enthousiast met 2 topics begonnen, maar dat is echt veel te veel.

Ik zal af en toe wat meelezen, maar verder niet meer echt actief zijn op dit topic.

Groetjes mariska
Sabine, Mariska en ADLmamavanM, jammer maar begrijpelijk, ik vind het zelf soms ook erg druk...

Succes met zwanger worden!
Hallo,

Ik zit al een paar keer op deze topic te lezen.

En ga mij toch aansluiten bij jullie.

Ik ben 29 en ben al gestopt in sep 2008 maar toen bleek dat mijn man er toch nog niet aan toe was.

Dus hebben hele poos nog met condoom gedaan.

Maar sinds januari zijn we ook begonnen.Mijn man zich zorgen over hoe moet het geld en kinderen kosten geld.

Kinderopvang hoe zit het daarmee.

Als we een kleintje mogen krijgen was mijn bedoeling om wel te blijven wel minder uur.

Zulke dingen maakt mijn man zich zorgen om.

Ik zei tegen hem ik ben nog niet zwanger en je weet ook niet hoe lang het duurt of het wel lukt.

Mijn man zal het ook onzin vinden als ik dit hier neer zal zetten.Je gaat toch zulke dingen niet delen met wilt vreemden ik hoor het hem al zeggen hahaha.

Maar ik heb er behoefte aan omdat je eigen omgeving niet over wil praten omdat het een verassing moet wezen als ik zwanger mag worden haha.

Nou ja 1 persoon weet het en dat is een hele goeie vriendin van mij waar ik eigelijk heel veel mee deel.

We zijn eigelijk al jaren vriendinnen.

Het lijkt mij leuk om met elkaar over te praten hihihi.

Ik wil er ook niet teveel mee bezig zijn ze zeggen dan ook kan beinvloeden??

*En hoe kun je bepalen wanneer je eisprong is alleen door temperaturen.

En sinds ik gestopt ben met de pil is mijn ongesteld regelmatig meestal de laaste week van de maand.

*En moet echt om de dag sex hebben het lukt niet altijd bij ons omdat wij allebei onregelmatig werken. En mijn man heeft 2x een week nachtdienst in de maand.

Dus ja dan lukt het niet altijd,en daardoor ben ik bang dat het niet zo gaat lukken.

Wat een vragen ik dacht gooi het er meteen uit hahaha.

Soeze
Hallo iedereen !

Ik heb het moeilijk om deze discussies bij te houden :-)

Lezen doe ik wel maar tot reageren kom ik meestal niet toe...

Welkom aan alle nieuwe in ieder geval !!!

En veel beterschap aan alle zieken !

Over wel of niet drinken in het begin en tijdens de zwangerschap... Als het met mate is kan het toch geen kwaad... Een zwangerschap is echt geen ziekte of gevangenschap. Geniet ervan maar doe alles met mate.

Bij mijn eerste zwangerschap was ik gestopt met roken. Bij mijn 2de zwangerschap rookte ik opnieuw. Mijn gyne heeft mij toen gezegd dat het veel gezonder was (zowel voor mij als voor de baby) om verder te roken maar dan wel max 3 per dag.

Maar dat blijft natuurlijk iedereen zijn eigen keuze !

Aanstaande zondag zou ik mjin menstruatie moeten hebben al hoop ik van niet maar hoe groot is het toeval dat het van de 1ste keer lukt? Mijn onderrug doet pijn en heb dit steeds enkele dagen voor mijn menstruatie dus zullen we naar ronde 2 gaan denk ik

Dan nog vlug over die vrouw die 6 maand zwanger is.. ergens kan ik mij inbeelden dat ze van niks wist. Ikzelf was 17weken zwanger van mijn eerste eer ik het wist ! Ik nam braaf mijn pil en ging gewoon op jaarlijkse controle bij mijn gyne toen ie mij vertelde dat ik 17 weken zwanger was !! Ben altijd enorm onrelmatig met mijn menstruatie en ze eens wel of niet hebben was normaal bij mij. Ik was wel bijgekomen maar we hadden net 8mnd in het buitenland gezeten (lees= mooi weer, terrasjes, eten,.. )

Ik ga nu wat voortlezen !

Tot later iedereen !!
jaja ik ben er nog !!!!!!!!!!hahaha
Hey anoniempje, gelukkig je bent er nog........

Lily: gezonder? door roken? Dat snap ik even niet , ik werk zelf in het ziekenhuis en ik zie niks als ellende door die stinkstokjes, wat zou er gezond aan moeten zijn dan? Misschien heb ik het verkeerd begrepen, dan mijn excuses.

Het is heel wat bijlezen geblazen, wat wordt er veel geschreven zeg. Wel heel gezellie.

Soeze welkom! Idd wat een vragen, maar hier kun je de gekste vragen stellen, geen probleem hoor. Is het in jouw functie wel mogelijk om eventueel minder te gaan werken, en zoja, hoeveel uur wil je dan gaan werken? Spannend he, allemaal. Succes met zwanger worden.
Hey Conscienza! Hoest nou? Helemaal geen klachten gehad?

Die kennissen van je ouders..........jeetje, dat is schrikken. Ik moet zeggen dat ik mijn man ook moest indimmen hoor, tja na 2 weken na de bevalling had ik zoiets van "okay, hij kan weer", maar dan wel met condoom, was ie bijna vergeten..........neeee niet zonder!!! Pffff net op tijd........anders had ik nu ook al een derde van 9 maanden!! Hihihihi
oeps had ik de verkeerde naam? Ik bedoelde degene die een test had gedaan en een licht streepje kreeg. Sorry Anoniempje!

Hier wordt druk geklust, verder niets nieuws. Ik probeer nu ook te ontdekken wanneer ik ovuleer, maar tot nu toe geen idee...

Ach om de dag, en we zien wel...

Hebben jullie voor je zwanger word een idee welk geslacht het gaat worden? Ik heb gek genoeg altijd gedacht dat we alleen meiden zouden krijgen en nu denk ik al de hele week, als het deze maand lukt wordt het een jongen... raar mens ben ik....

Joy
quote:Mellie1976 schreef op 12 februari 2009 @ 21:59:

Soeze welkom! Idd wat een vragen, maar hier kun je de gekste vragen stellen, geen probleem hoor. Is het in jouw functie wel mogelijk om eventueel minder te gaan werken, en zoja, hoeveel uur wil je dan gaan werken? Spannend he, allemaal. Succes met zwanger worden.

Ik werk nu 28-32 uur.

En zit er dan over te denken naar 16 of 20 uur.Maar ik heb eerst proberen zwanger te raken en dan kijken we verder

Dan hebje nog 9 maanden hahaha

Wel appart hoor als jezelf in de lijst ziet staan,maakt het nog spannender
quote:Joy4britt schreef op 12 februari 2009 @ 23:12:

Hebben jullie voor je zwanger word een idee welk geslacht het gaat worden? Ik heb gek genoeg altijd gedacht dat we alleen meiden zouden krijgen en nu denk ik al de hele week, als het deze maand lukt wordt het een jongen... raar mens ben ik....

Joy

Nee ik sta er persoonlijk niet zo bij stil wat het lan worden.

Als ik zo over nadenk weet ik het eigelijk niet.

Nee is niks raars aan vind ik niet iedergeval
Lily: gezonder? door roken? Dat snap ik even niet , ik werk zelf in het ziekenhuis en ik zie niks als ellende door die stinkstokjes, wat zou er gezond aan moeten zijn dan? Misschien heb ik het verkeerd begrepen, dan mijn excuses.

Mellie, je hebt helemaal gelijk dat het niet gezond is, zeker en vast niet maar... Als je een verstokte rookster ben (zoals ik vroeger) dan is het effectief beter om af te bouwen naar 2-3 sigaretjes per dag dan helemaal niks en dan nerveus en stressy bij te lopen, begrjip je? Ik keur het roken helemaal niet goed en het is op geen enkel vlak gezond, dat ga ik zeker niet tegenspreken.
quote:Lily79 schreef op 13 februari 2009 @ 13:00:

Mellie, je hebt helemaal gelijk dat het niet gezond is, zeker en vast niet maar... Als je een verstokte rookster ben (zoals ik vroeger) dan is het effectief beter om af te bouwen naar 2-3 sigaretjes per dag dan helemaal niks en dan nerveus en stressy bij te lopen, begrjip je? Ik keur het roken helemaal niet goed en het is op geen enkel vlak gezond, dat ga ik zeker niet tegenspreken.Oh bedoel je het zo.........sorry. No hard feelings. Ieder zijn ding en op zijn manier, toch? Ik ben misschien daarin nog ouderwets.....en nu hier thuis van de RRR (rust, reinheid en regelmaat), daar doen mijn mannetjes het heel goed op moet ik zeggen.......hihihihi.
Soms denk ik wel eens dat we teveel weten. Je mag niet dit en je mag niet dat... Mijn vriendin die per ongeluk zwanger werd, heeft gedronken (klein beetje) en gerookt (10 sigaretten per dag) en heeft een gezond prachtig kindje. Een andere vriendin heeft alles gedaan zoals het hoort en is al 7 maanden aan het dokteren met haar kleintje. Natuurlijk moet je er wel rekening mee houden, maar niet te krampachtig. Een slokje champagne als je een bruiloft hebt, kan heus geen kwaad. Zelf rook ik niet en drink ik nauwelijks, dus voor mij is het makkelijk. Stress is ook heel slecht voor je baby, misschien wel slechter dan roken.

Ik veroordeel mensen dan ook niet om hun keuzes. Als iedereen zijn eigen gevoel volgt, denk ik dat het best goed komt. Joy
Even verstandig gesproken: Of je kindje gezond is, is grotendeels genetisch, danwel erfelijk bepaald, doch heb je er weldegelijk invloed op door een manier van leven. Ieder voor zich heeft hierin een keuze. Dat respecteer ik ten zeerste.

Even weer huis, tuin en keuken praat: ik had volgens mij vannacht mijn eisprong, maar man man was pas laat thuis en ik dacht nog, als hij thuis komt wil ik dat horen, dan kunnen we nog ff lekker vrijen voor het goede doel, hihi. Maar heb keivast geslapen en heb hem niet horen thuiskomen (shit), vanavond maar proberen, de kans zal al voorbij zijn, maar toch. Wie weet. Tis absoluut geen straf om met mijn mannetje intiem te zijn, na 10 jaar nog steeds leuk hihihi)
Misschien een domme vraag maar wat is NOD.Ik kan zo niks bedenken.

Ach als ik het lees denk zeker van Oja tuurlijk hahaha
Ik rook nog wel helaas!

Maar ik ben nu met mijn laaste pakje shag bezig en dan stoppen.Maar ik sta er niet alleen voor mijn man gaat ook stoppen.Vanaf morgen die heeft dat zijn pakje leeg.

Hij zei vanmorgen nog, Dan kan ik morgen helemaal niet roken bij mijn zwager met een biertje erbij.Niet goed gepland zei hij.Ik zei al stoppen met roken is nooit het juiste moment.

Maar ik ga ervoor ook omdat wij zwanger willen worden en dan het liefst voor die tijd stopppen.En niet als ik al zwanger ben dan krijg je nog een gestress bij en dat lijkt mij niet goed.

En drinken doe ik nooit nee als ik drink is het hoogstens 3x in het jaar hahaha.

Ik ben meestal de bob mijn man drinkt altijd een biertje als we ergens op visite zijn.

Ik zal eigelijk niet weten wanneer mijn eiersprong is en om de dag doen lukt eigelijk niet.

En ik ben geen type om te gaan temperaturen.

En ik wil er ook niet te veel mee bezig zijn ik ben bang dat het invloed heeft op het zwanger worden.

Eigelijk moet het spontaan gebeuren hahaha maar ja wanneer???
hoi meiden, was even in het tabel aan het loeren en vroeg me af hoe het gaat met de volgende meiden

al tekenen van een zwangerschap????? ben benieuwd

arucamba

Excited

Ittje

Lily79

renza

Schapekop

spikie
Ja soeze ik ken dat wel, het niet geobsedeerd willen zijn! Hahaha.

Ik zou je echt willen aanmoedigen om te stoppen met roken, hoop dat het je lukt. Ik ben nu 1.5 jaar gestopt en ben nu zooo blij. Niet alleen vanwege de kinderwens, gewoon ook omdat ik geen verslaafde meer ben, niet meer stink, en nu halve marathons kan lopen- het is het zo waard.

En dan... als roker heb je per maand 40% minder kans om zwanger te raken dan een niet-roker. (bron Zita West 'Ik wil zwanger worden!').
quote:Londen schreef op 10 februari 2009 @ 15:45:

sorry maar wil meteen even een fabeltje uit de wereld helpen; honing mag je gewoon eten! (er is denk ik een verwarring met dat kleine baby's zelf geen honing mogen eten, als ze een paar maanden zijn, zelf mag je het!!!) ook peperkoek mag je eten!

geen;

-rauwmelkse kazen

-rauw vlees

-vacuumverpakte vis

-ongewassen groenten

-te veel leverproducten (teveel vit A)

-alcohol

-roken

-meer dan 3 kopjes koffie per dag

dat is het, verder lekker genieten en zorgen dat je alle vitamines binnenkrijgt, maar dat doen de meesten hier al met multivitamines speciaal voor zwangeren (in gewone zit teveel vitamine A)Even aansluitend: de hele lijst staat hier: http://www.voedingscentrum.nl/EtenEnGez ... passen+met (doorklikken voor het lijstje met kruiden)
quote:arucamba schreef op 12 februari 2009 @ 12:14:

Kunnen jullie het voorstellen dat je niet in de gaten hebt dat je zwanger bent??? je moet toch je menstruatie krijgen??? of dikker worden, ik begrijp er niets van, ik denk bij elk krampje al zou ik dan toch.....zwanger zijn

Ja hoor, dat kan ik me voorstellen. Ik heb in 2003 eens een heel artikel gelezen (volgens mij in Viva) over meiden die het ook pas laat of pas tijdens de bevalling ontdekten. Dat waren mensen die al onregelmatig ongesteld waren (stress), of soms nog steeds maandelijks een beetje vloeiden. En bij sommigen zie je het gewoon niet.

quote:StefanieV schreef op 12 februari 2009 @ 12:25:

Als je 45 bent, dan kan je toch al denken dat je in de overgang bent, of is dat nog veel te vroeg? Het dikker worden snap k wel niet uiteindelijk Maar het kan wel gebeuren, mijn schoonzus was ook bijna niets aangekomen..

Iemand in mijn omgeving was 24 toen ze in de overgang kwam, dus (hoewel gelukkig zeldzaam) zelfs dat kan.

Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik wel een aantal keer bang ben geweest voor een vervroegde overgang bij pijntjes e.d. dan dat ik bang was voor een zwangerschap (ik was immers aan de ring).

P.S.wijziging Consc, ik heb een NOD indicatie via de kalender: 28 feb.
quote:conscienza schreef op 14 februari 2009 @ 22:22:

Ja soeze ik ken dat wel, het niet geobsedeerd willen zijn! Hahaha.

Ik zou je echt willen aanmoedigen om te stoppen met roken, hoop dat het je lukt. Ik ben nu 1.5 jaar gestopt en ben nu zooo blij. Niet alleen vanwege de kinderwens, gewoon ook omdat ik geen verslaafde meer ben, niet meer stink, en nu halve marathons kan lopen- het is het zo waard.

En dan... als roker heb je per maand 40% minder kans om zwanger te raken dan een niet-roker. (bron Zita West 'Ik wil zwanger worden!').

Ik ben ook van plan om te stoppen.

Ben nog bezig met mijn laaste pakje shag en die is vanavond wel op.

En mijn man heeft gisteravond zijn laaste sigaret gerookt toen was zijn shag op.

Het is ook beter en dat weet ik.

En ik wil ook van de verlaving af!!

Dus ik ga ervoor!!
Hoi dames,

Ik wilde even afscheid nemen van jullie, ik stop ermee hier (cons. wil je me van de lijst halen aub). Maar ik blijf wel meelezen hoor, zo af en toe om te kijken hoe het met jullie is!!

Succes allemaal met zwanger worden!!

Groetjes van Mellie

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven