Raar gedrag

14-07-2017 11:44 104 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi Allen,

Zou graag jullie mening willen horen over onderstaande.

Nadat ik vorige week thuis kwam van een cursus was mijn partner behoorlijk geërgerd. Hij was zijn sleutels kwijt en er van overtuigd dat ik deze in mijn tas had. Dit was voor hem de aanleiding om vrij ruig in mijn tas te graaien. Ik was verbaasd en vroeg wat doe je? Waarop hij begon te schreeuwen: sleutels!!!! Jij hebt mijn sleutels!!

Omdat ik er niet van gediend was dat hij zo ruig met mijn spullen omsprong pakte ik mijn tas. Dit was voor hem aanleiding om mijn arm weg te slaan en me weg te drukken. Uit reactie drukte ik terug en zei ik dat hij normaal moest doen. Hierdoor ontstond een worsteling waarbij hij mij pols naar achter duwde. Aangezien ik een polsblessure heb gehad, raakte ik een beetje in paniek en begon ik te gillen, omdat ik bang was dat hij mijn pols zou breken. Die kans is nl vrij aanwezig. Hij heeft me vervolgens op de grond gewerkt en gezegd dat ik niet zo hysterisch moest doen.

Rest van de avond heb ik hem niet meer gezien. De volgende avond excuses gehad voor het graaien in mijn tas. Dat hij me op de grond duwde had ik aan mezelf te danken, want ik was "hysterisch".

Ik snap dit gedrag niet, vind het onacceptabel en vraag me af waarom iemand dit doet? Is dit een macht dingetje Ofzo? Dit is toch een buitenproportionele reactie?

Hij heeft wel vaker rare trekjes en ik ben daar een beetje zat van. Ben er over aan het nadenken wat ik nou precies wil. Zou graag willen horen of mensen dit herkennen en wat jullie reactie zou zijn?
Leuk zo'n vent. Verder is ie zeker heel lief?
Hup weg...wat een idioot. O_O
Mijn reactie zou zijn dat ik een ander slot op de deur zou zetten en hem niet meer binnen zou laten.
Wat een rare vent. Ik herken dit zeer zeker niet en zou het niet pikken. Mijn eerste reactie is of hij aan de drugs kan zijn of zo.
Je vindt het onacceptabel gedrag, maar je bent nog wel steeds bij hem?

Het moment dat ik met mijn partner in een worsteling terecht kom en we elkaar pijn gaan doen, is voor mijn het moment de relatie per omgaande te verbreken.

Dat vind ik ervan
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Raar gedrag en zeker niet normaal, ik zou als ik jou was maar is goed nadenken of je wel bij iemand wil blijven die je hard bij je pols grijpt en je vervolgens op de grond drukt.
wat zegt hij er zelf van?
(mocht hij de fout 100% bij jou leggen: DUMPEN! vandaag nog)
Hij heeft je tegen de grond gewerkt? Dat zou bij mij over mijn grens gaan hoe ik behandeld zou willen worden. Het is namelijk niet normaal. En dan nog even fijntjes vertellen dat jij dit aan jouw gedrag te wijten hebt? Dat is pure manipulatie.
Je zegt zelf al dat het onacceptabel is. Nou, dat klopt.
De volgende keer breekt hij je pols wel. Of slaat hij je bont en blauw. Sorry is niet goed genoeg. Kappen voordat je je volgende topic vanuit een blijf van mijn lijf huis schrijft.
Eigenlijk weet je diep van binnen ook wel dat dit niet normaal is binnen een relatie. Ga zijn gedrag dus niet goedpraten.
Egels kunnen momenteel moeilijk aan water komen. Help ze door een schoteltje met water op een beschut plekje neer te zetten, liefst met wat speciaal egelvoer (te koop in dierenwinkels). Voor insecten op een hogere plek een schoteltje water met steentjes.
Ja, ik vind het ook erg raar. Heb er nog niet heel erg uitgebreid met hem over gesproken verder, omdat ik eerlijk gezegd even niet zo de behoefte had om hem te zien. Ga ik binnenkort nog wel doen.
Ik herken het niet. Ik kan me ook niet voorstellen dat ik met iemand een worsteling zou aangaan. En dan zeker niet met partner op die manier. Ik kan niet met zekerheid zeggen; ik ben weg want ik zit niet in de situatie en ik ken jullie niet. Maar dit zou ik zeker niet willen in een relatie (welke relatie dan ook). Een herhaling zou voor mij wel exit zijn.
ik zou jouw sleutels terugvragen
Lorem Ipsum
Had hij drugs op?
In plaats van je op de grond werken, had hij ook een stap achteruit kunnen doen. Als hij dat bij mij had geprobeerd had hij echt een beuk gekregen. Met je poten van mijn spullen en lijf af. Bizar dit. Ik zou proberen te achterhalen wat er nou werkelijk aan de hand is.
Sorry, I can't hear you over the sound of how awesome I am
Kokosbrood schreef:
14-07-2017 11:49
Ja, ik vind het ook erg raar. Heb er nog niet heel erg uitgebreid met hem over gesproken verder, omdat ik eerlijk gezegd even niet zo de behoefte had om hem te zien. Ga ik binnenkort nog wel doen.
Dit is vaak het begin van de ellende, ik herken het helaas wel en bij mij ging het geweld van kwaad tot erger. Inmiddels ben ik gelukkig bij hem weg gegaan en ik zou willen dat ik het veel eerder had gedaan, namelijk bij de eerste tekenen van geweld.
Pastelblauw schreef:
14-07-2017 11:45
Leuk zo'n vent. Verder is ie zeker heel lief?
En keigoed in bed hoop ik.....

Serieus TO moet je hier nou echt een topic over openen??.
Tegenwoordig lijkt niemand meer zelf na te kunnen denken als een partner zulk gedrag laat zien. Nee gauw naar Viva, kijken wat daar de adviezen zijn en daar naar handelen.
Wilhelmina82 schreef:
14-07-2017 11:55
Elk verhaal heeft twee kanten... Hij was waarschijnlijk nogal gefrustreerd over iets en jij zal misschien hysterischer hebben gereageerd dan je denkt, kan zomaar gebeuren met een schrikreactie.

Geweld is natuurlijk nooit de oplossing maar het standaard: 'snel weg' en 'verder is hij wel heel lief' verhaal hoeft ook niet altijd. Probeer op een opbouwende manier tot hem door te dringen wat er aan de hand was. Daar help je jezelf en hem veel meer mee en zou het zomaar kunnen dat het niet meer voorkomt. Geeft voor hem ook een opening om makkelijker te praten als hij daar wat moeite mee zou hebben
Sorry hoor maar geweld is nooit de oplossing en vriend van TO had met zijn handen van TO af moeten blijven, jij zoekt hier excuses voor zijn gedrag terwijl zijn gedrag gewoonweg niet goed te praten valt
Elk verhaal heeft twee kanten... Hij was waarschijnlijk nogal gefrustreerd over iets en jij zal misschien hysterischer hebben gereageerd dan je denkt, kan zomaar gebeuren met een schrikreactie.

Geweld is natuurlijk nooit de oplossing maar het standaard: 'snel weg' en 'verder is hij wel heel lief' verhaal hoeft ook niet altijd. Probeer op een opbouwende manier tot hem door te dringen wat er aan de hand was. Daar help je jezelf en hem veel meer mee en zou het zomaar kunnen dat het niet meer voorkomt. Geeft voor hem ook een opening om makkelijker te praten als hij daar wat moeite mee zou hebben
En, zaten zijn sleutels in je tas?
Ginerva schreef:
14-07-2017 11:55
Sorry hoor maar geweld is nooit de oplossing en vriend van TO had met zijn handen van TO af moeten blijven, jij zoekt hier excuses voor zijn gedrag terwijl zijn gedrag gewoonweg niet goed te praten valt
Lees eens de eerste zin van de 2e alinea in mijn post. En ik zoek geen excuses maar oorzaken. Sloten veranderen en wegrennen lijkt me nou ook niet echt een optie
Wilhelmina82 schreef:
14-07-2017 12:00
Lees eens de eerste zin van de 2e alinea in mijn post. En ik zoek geen excuses maar oorzaken. Sloten veranderen en wegrennen lijkt me nou ook niet echt een optie
Wat de oorzaak is maakt niet uit, hij mag zo niet handelen punt
Wintertime16 schreef:
14-07-2017 12:00
En, zaten zijn sleutels in je tas?
Daar ben ik ook benieuwd naar!
Sorry Wilhelmina, maar jouw reactie vind ik om op te spugen. Hoe achterlijk zij ook gedaan zou hebben, hoe dwars hem de dingen zitten, je blijft met je poten van elkaar af.

Ik snap dan ook niet waar TO nog over wil praten.
Kastanjez schreef:
14-07-2017 12:04
Sorry Wilhelmina, maar jouw reactie vind ik om op te spugen. Hoe achterlijk zij ook gedaan zou hebben, hoe dwars hem de dingen zitten, je blijft met je poten van elkaar af.

Ik snap dan ook niet waar TO nog over wil praten.
Eens
Kokosbrood schreef:
14-07-2017 12:08
Nee, ik had zijn sleutels niet.
En al had je ze wel dan nog heeft je vriend buiten proportie gereageerd.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven