Het algemene 'ben ik zwanger (of niet)' topic

12-10-2015 14:55 3007 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Gezien de grote hoeveelheid topics met daarin de vraag of je 'wel of niet zwanger' bent, hebben wij dit algemene topic voor jullie aangemaakt.

Dit is dus de plek voor al je vragen en opmerkingen over een mogelijke zwangerschap, bijvoorbeeld nadat:

je de pil bent vergeten?

je menstruatie uitblijft?

het condoom is gescheurd?

Etc.

Andere topics met soortgelijke vragen zullen vanaf nu worden gesloten. Alle adviezen en wijsheden worden vervolgens hier op één plek verzameld.

Met vriendelijke groet,

Moderator Viva forum
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
MevrouwTomatensoep schreef:
13-07-2017 12:48
Oh en ik mag van mezelf héél onaardig doen want ik heb galstenen en daardoor alvleesklierontsteking en ik lig al 5 dagen in het ziekenhuis. Ik heb pijn, maak me zorgen en verveel me de tyfus.

Sterkte en beterschap :hug:
~ It takes a rad mama to be a father too ~
IntoTheWoods schreef:
13-07-2017 12:37
Eigenlijk wel gepland, maar een stuk sneller dan verwacht :-)
Leuk!
bam_1984 schreef:
13-07-2017 14:14
Sterkte en beterschap :hug:
Danku!
Natte tosti..
Afbeelding

Afbeelding

Inmiddels 5w4d, en ik vraag me af... had de clearblue niet al verder moeten zijn? 12 dagen geleden stond er 1-2 w, en nu 2-3w. Ik had gedacht dat ie inmiddels wel 3+ zou aangeven. Ik ga gelijk doomdenken... zit het wel goed? Iemand ervaring met het oplopen van die testen?

Aanvulling: de 1-2 weken gaf de test bij 3w6d, en de 2-3w vandaag bij 5w4d
Waarom doe je in godsnaam 10 zwangerschapstesten O_o
Ik zou het testen inderdaad maar even laten. Het is duidelijk dat je zwanger bent, gefeliciteerd daarmee! Ik heb nooit met clearblue getest, dus ik heb er geen adviezen over, maar het lijkt me sterk dat zo'n test precies zou kunnen aangeven hoe ver je bent. Ook als je bijv hier kijkt: https://www.24baby.nl/zwanger/gezondhei ... rmoon-hcg/ zie je dat het erg verschilt hoe hoog je hcg is per week.
Volgens mij is de telling bij clearblue vanaf de eisprong dus dan klopt het wel met je eigen berekening.
Verder zou ik het inderdaad proberen los te laten.. je bent zwanger, gefeliciteerd!
Thanks voor de link sneeuwwitje. Ik was al gestopt met testen hoor, donderdag had ik m'n laatste gebruikt. Ik had er nog een hele lading liggen en vind dit eerste stukje zwangerschap zo spannend :(
Gefeliciteerd Groupie!!
Clearblue is inderdaad vanaf de conceptie!
anoniem_350303 wijzigde dit bericht op 15-07-2017 11:00
15.66% gewijzigd
Goedemorgen,

Vanmorgen 2 dagen voor nod een zwangerschapstest gedaan. Ik ben al heel lang bezig en dit is onze derde IUI poging. Schrijf hier ook al tijd mee met mede forummers in de medische molen Heel veel overduidelijk negatieve testen zijn al gepasseerd.. En nu voor het eerst.... zie ik iets dat op een heel lucht plusje lijkt!???? Ik kan en durf niet te geloven dat het misschien wel echt raak is en man en ik zitten dus al een uur naar de foto van mn test te staren... Zou het???? Voel me zoo onzeker nu!
Dusss tijd om foto hier te delen en benieuwd naar jullie mening. Zien jullie ook een plusje? En zou het kunnen dat het raak is?

Afbeelding

Afbeelding
Mijn scherm is kapot, dus ik zie weinig, maar wilde je even waarschuwen voor blauwe verf testen. Daarop wordt vaker vals positief gezien. Ik raad je aan die twee voor vijf van kruidvat morgen te proberen. Zijn ook gevoeliger. Succes!

Edit: ik zie best wel duidelijk een plusje, maar zou alsnog valideren met een roze verf test! Spannend!
Oh nu nu word ik nog zenuwachtiger haha. Deze test is overigens wel van Kruidvat maar het is zo'n vroege test...
Ik ga straks een roze halen en morgenochtend nog een keer testen, thanks voor de tip :)
Sorry :-)
karzou schreef:
15-07-2017 10:55
Goedemorgen,

Vanmorgen 2 dagen voor nod een zwangerschapstest gedaan. Ik ben al heel lang bezig en dit is onze derde IUI poging. Schrijf hier ook al tijd mee met mede forummers in de medische molen Heel veel overduidelijk negatieve testen zijn al gepasseerd.. En nu voor het eerst.... zie ik iets dat op een heel lucht plusje lijkt!???? Ik kan en durf niet te geloven dat het misschien wel echt raak is en man en ik zitten dus al een uur naar de foto van mn test te staren... Zou het???? Voel me zoo onzeker nu!
Dusss tijd om foto hier te delen en benieuwd naar jullie mening. Zien jullie ook een plusje? En zou het kunnen dat het raak is?

Afbeelding

Afbeelding
Ik zie ook een plusje, maar ik raad je ook echt aan een roze test te halen. Kruidvat 2 voor €5 of die van de action zijn beide prima! Succes, ik hoop voor je dat die ook positief zijn ❤️
Jullie bedoelen die testen met een pipetje?
Ja :)
karzou schreef:
15-07-2017 11:55
Jullie bedoelen die testen met een pipetje?
Ja, de zogenaamde cassettes. Je kunt ook proberen ene paar uur niet te drinken en niet te plassen.
Ik zie ook duidelijk een plusje hoor! Spannend inderdaad!
karzou schreef:
15-07-2017 11:12
Oh nu nu word ik nog zenuwachtiger haha. Deze test is overigens wel van Kruidvat maar het is zo'n vroege test...
Ik ga straks een roze halen en morgenochtend nog een keer testen, thanks voor de tip :)
Ik zie een plus hoor!

By the way: ik heb ook een keer deze test gebruikt, en ondanks de claim 'early' was hij veel minder gevoelig dan de goedkope Kruidvat test.
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Jaaaa! Ik zie echt best wel een duidelijke +

Ik zal voor je duimen morgenvroeg!
flipje2 schreef:
15-07-2017 20:34
Ik zie een plus hoor!

By the way: ik heb ook een keer deze test gebruikt, en ondanks de claim 'early' was hij veel minder gevoelig dan de goedkope Kruidvat test.
Klopt. Deze heeft iets van 25 miu/ml HCG nodig en de goedkope 8 a 10 miu/ml.
Inmiddels ook de roze kruidvattest gedaan en ook hier een licht streepje zichtbaar! Ik begin er nu echt in te geloven. Volgende week is de gynaecoloog waar ik onder behandeling ben pas terug van vakantie dus ik zal in de tussentijd nog een testje doen om te kijken of het streepje donkerder wordt. Ik vind dit zooooo spannend!!!
(Voel trouwens echt wel steekjes beetje alsof ik ongesteld moet worden, maar geloof dat dat er bij kan horen he??)
karzou schreef:
16-07-2017 07:48
Inmiddels ook de roze kruidvattest gedaan en ook hier een licht streepje zichtbaar! Ik begin er nu echt in te geloven. Volgende week is de gynaecoloog waar ik onder behandeling ben pas terug van vakantie dus ik zal in de tussentijd nog een testje doen om te kijken of het streepje donkerder wordt. Ik vind dit zooooo spannend!!!
(Voel trouwens echt wel steekjes beetje alsof ik ongesteld moet worden, maar geloof dat dat er bij kan horen he??)
Kan ik me voorstellen! Steekjes kunnen erbij horen hoor, ik voelde me in het begin ook echt niet anders dan normaal. Echte kwaaltjes kwamen pas na een paar weken.
karzou schreef:
16-07-2017 07:48
Wauw! En ben je al na je nod? Gefeliciteerd! Over een paar dagen een digitale? Ik lees vaak dat vrouwen het dan echt geloven ;)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven