Het algemene 'ben ik zwanger (of niet)' topic

12-10-2015 14:55 3007 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Gezien de grote hoeveelheid topics met daarin de vraag of je 'wel of niet zwanger' bent, hebben wij dit algemene topic voor jullie aangemaakt.

Dit is dus de plek voor al je vragen en opmerkingen over een mogelijke zwangerschap, bijvoorbeeld nadat:

je de pil bent vergeten?

je menstruatie uitblijft?

het condoom is gescheurd?

Etc.

Andere topics met soortgelijke vragen zullen vanaf nu worden gesloten. Alle adviezen en wijsheden worden vervolgens hier op één plek verzameld.

Met vriendelijke groet,

Moderator Viva forum
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Het is niet te zeggen vanaf wanneer je kan testen, doordat je geen cyclus had met Mirena. Je kunt vast testen of nog even afwachten. Ik had drie weken na mirena een heel klein beetje bloed en drie weken later de eerste menstruatie.
Ik doe morgenochtend wel even een test en als die negatief is wacht ik het voorlopig nog even af. Dank jullie wel!
Spannend!
Ik heb een heel licht streepje!!! Maar een streepje is een streepje toch. Ik ga over een paar dagen nog een keer testen.

!!!!
Wauw! Dat je dat volhoudt een paar dagen wachten haha
Hoi dames!

Even een vraagje.. sinds begin april gestopt met de pil en heb een hele onregelmatige cyclus. Zo'n onregelmatige cyclus voelt ook niet goed eigenlijk.
Mijn cyclus ziet er als volgt uit:
1e cyclus: 18 dagen
2e cyclus: 51 dagen
Zit nu in mijn 3e cyclus en zit momenteel weer op dag 51.

Ik had gelezen dat je je langste cyclus aan moest houden voor een zwangerschapstest. Wanneer kan ik het beste testen? Morgen of is het beter om er dan nog een paar dagen bij op te tellen?

Iemand ervaring mee? :rolling:
Hoi, het is lastig met zo'n lange cyclus, omdat men zegt dat er bij een cyclus langer dan 44 dagen vaak geen eisprong heeft plaatsgevonden. Had je voor de pil een regelmatige cyclus? Dan is de kans groot dat je dat snel weer hebt. Succes.
oops..
anoniem_351876 wijzigde dit bericht op 02-08-2017 08:55
Reden: verkeerde topic
99.42% gewijzigd
Goedemiddag, heb een vraagje. Ik slik al jaren de pil, meestal rond een vast tijdstip maar niet altijd. Nu heb ik sinds iets minder dan een maand meerdere keren seks gehad zonder condoom. (Ik krijg heel snel last van blaasonstekingen en andere klachten na seks, een condoom en/of glijmiddel verergert dit nog meer) Nu heb ik toch elke keer een beetje paniek als ik een keertje misselijk ben of een keertje erg moe. Ik slik de pil maanden door, dus doormiddel van mijn menstruatie kan ik niet kijken of ik zwanger ben of niet. Hoe heb ik hier toch meer kijk op? Ik slik de pil inprincipe elke dag netjes op tijd, maar ik houd toch een beetje een angst..
Vaker een stopweek inlassen? Of tussendoor een keer testen of je zwanger bent
Aan een stopweek heb je ook weinig, dat is geen menstruatie, maar een ontrekkingsbloeding.

Testen is de enige manier. Action heeft goedkope testen.
Lieve meiden,

Ik probeer al een tijdje zwanger te worden, en zit nu tegen mijn ongesteldheid aan. (verschilt soms 2 dagen). Ik had gister rond 15.00 uur een druppeltje oud bloed, echt ieniemienie weinig en daarna is het opgehouden. Vandaag ook geen bloedverlies meer. Kan dit een innesteling zijn?

Ik ben zo benieuwd, durf nog niet te testen... Met een ovulatietest weet ik dat mijn eisprong 12 dagen geleden was.
Anna: het kan een late innestelling zijn, maar ook een beginnende menstruatie. Mijn menstruatie begon soms ook met een druppel bloed...Ik zou, als je geen bloedverlies hebt, gewoon op je NOD testen.
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Lastig te zeggen, 12dagen na eisprong is wel vrij laat, of bedoel je 12 dagen na positieve ovulatietest? Ik zou gewoon afwachten, je kunt het van tevoren niet weten.
#
anoniem_203219 wijzigde dit bericht op 06-08-2017 12:44
0.00% gewijzigd
Als je op de NOD een negatieve test hebt, zou ik er niet vanuit durven gaan dat je zwanger bent. In uitzonderlijke gevallen is het wel zo dat vrouwen pas heel laat zijn met de aanmaak van HCG. Maar dat zijn echt uitzonderingen. Ik zou ergens volgende week nog eens testen.
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Baggal schreef:
04-08-2017 16:01
Als je op de NOD een negatieve test hebt, zou ik er niet vanuit durven gaan dat je zwanger bent. In uitzonderlijke gevallen is het wel zo dat vrouwen pas heel laat zijn met de aanmaak van HCG. Maar dat zijn echt uitzonderingen. Ik zou ergens volgende week nog eens testen.
Mn beste vriendin teste ook pas een week na haar nod pas positief. Maar ik heb nog nooit zo liht gemenstrueerd dus vandaar mn vraag
Ja, snap je twijfel helemaal. Maar 5 dagen is lang voor een innestelling en laat na dag 12. Even afwachten dus en ik hoop dat je zwanger bent!
Hoe weet je wanneer je eisprong was?

Een positieve ovulatietest na je eisprong zegt niks hoor, want vrouwen hebben vaak meerdere LH pieken of kleine pieken.

ik denk dat als iemand tien dagen na nod past positief test, diegene gewoon een latere eisprong heeft gehad..

Succes met afwachten.
Omdat ik Ovulatietest gebruik. Maar na je menstruatie een positieve Ovulatietest is toch vreemd? Dank je.
Spannend arwen! Klinkt alsof je inderdaad gewoon nog even geduld moet hebben... Een positieve ovulatietest na je menstruatie klinkt inderdaad vreemd. Ben benieuwd!
arwen1 schreef:
05-08-2017 07:46
Omdat ik Ovulatietest gebruik. Maar na je menstruatie een positieve Ovulatietest is toch vreemd? Dank je.
Zoals ik zei kan je meerdere LH pieken hebben. Lh is wat je ovulatie test meet. Het klinkt alsof je geen menstruatie gehad hebt.
Ik dacht dat ik alleen een lh piek had tijdens m'n eisprong.
anoniem_203219 wijzigde dit bericht op 06-08-2017 12:43
52.76% gewijzigd
Temperatuur heeft wel invloed bij veel vrouwen. Het is onzin om een ovulatietest te doen als je wilt weten of je zwanger bent. Veel vrouwen hebben altijd LH In urine. En je kunt dus meerdere pieken hebben. Wat ook nog kan is dat eitje niet gesprongen is en nu springt, dat je daarom weer positief test. Het blijft spannend!
Dat zou wel verklaren waarom er ineens slijm mee komt.
anoniem_203219 wijzigde dit bericht op 06-08-2017 12:43
22.30% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven