Werk & Studie alle pijlers

0,3 tekort

12-07-2017 16:11 33 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal!

Ik heb morgen voor mijn hertentamen een review sessie geregeld aangezien ik 0,3 tekort kom om door te kunnen gaan naar het volgende jaar. Nu vraag ik mij af of iemand hier ervaring mee heeft en of het nog wel nut voor mij heeft om te hopen dat ik direct door kan gaan naar het volgende jaar en geen studievertraging oploop? De reden dat ik niet door zou kunnen gaan is omdat ik al mijn studiepunten nodig heb om mijn thesis te kunnen schrijven en dit mijn laatste kans is voor dit tentamen, of volgend jaar in juni weer. Ik heb hier eerlijk gezegd nog nooit ervaring mee gehad en heb alles meestal in 1 of 2 keer kunnen halen.

Ik hoor graag jullie mening aangezien ik loop te stressen of ik wel of niet over ga sinds ik mijn hertentamen cijfer heb gehoord. En misschien wat tips of handigheden om mijn lerares morgen te kunnen overtuigen? Alvast bedankt!
maxi14 schreef:
12-07-2017 23:27
Een antwoordmodel kan inderdaad aangepast worden, maar dat voorbeeld wat hierboven werd gegeven kan je niet fatsoenlijk onderbouwen. "Nou, de student liet bij de inzage blijken de stof toch te beheersen" ...het is een inzage, geen herkansing.

Voor de TO: Let op fouten bij het optellen, onjuiste of erg strenge toepassing vd antwoordsleutel, en ondeugdelijke vraagstellingen (niet specifiek of helder/op meerdere manieren te interpreteren/vragen die vragen om een mening).
Ik denk dat je niet goed begreep wat er stond :)
Het gaat er niet om dat de student de stof bij de inzage toch goed beheerste, maar dat het kan voorkomen dat door een ongelukkige vraagstelling de student niet heeft kunnen laten zien dat hij de stof goed beheerst.
Een beter voorbeeld dan: de tentamenvraag is "waarom meet het knmi elke dag de hoeveelheid neerslag in een jaar?".
Stduent geeft als antwoord "om klimatologische trends in kaart te brengen" dus antwoord op de vraag waarom het knmi meet.
Maar bedoeld was het antwoord "omdat de neeerslag van dag tot dag kan verschillen" dus antwoord op de vraag waarom die meting elke dag plaatsvindt.

Bij de inzage kan dan blijken dat de vraag onduidelijk is gesteld (zoals je zelf ook al aangeeft) maar dat de student het antwoord wel degelijk geweten had of dat zijn antwoord wel degelijk goed was als je de vraag anders leest. Maar je moet wel in gesprek gaan om erachter te komen wat er precies aan de hand was.

In de correctie van het antwoordmodel zet je uiteraard niet datbde student het antwoord toch wist (ik zei al, een gemotiveérde correctie) maar dat de vraagstelling dubbelzinnig was en dat meerdere antwoorden goed te rekenen zijn.
zweva schreef:
13-07-2017 08:53

Als je natuurlijk over een smeltpunt geschreven hebt en daarna over het kookpunt begint helpt dat niet. Maar als een antwoord de goede richting in gaat, kan je best nog wat punten sprokkelen
Het voorbeeld van smeltpunt en kookpunt dat ik gaf heb ik niet goed uitgelegd. Ik bedoelde dat in de vraag iets zou staan over faseovergang, en de student begint over smeltpunten terwijl de vraag bedoeld was over kookpunten te gaan.
Dan is de vraag gewoon niet goed gesteld.
Sorry ik liep een beetje door te emmeren. Ben ziek, daardoor wat chagrijnig en dan ga ik de schooljuf lopen uithangen :$
Ik heb het niet gehaald. Desalniettemin, bedankt voor alle reacties!
jammer.
Jammer bankina :|
hamerhaai schreef:
12-07-2017 16:57
vaak heeft de docent al geprobeerd om je cijfer naar een voldoende te krijgen wanneer je 0,3 punten te kort komt. zeker bij studenten die alles netjes gehaald hebben.
Dat deden ze bij ons echt niet hoor, alleen nog op de middelbare school.

Ontopic; ik zou het nog eens doornemen en kijken of je niet ergens puntjes kan bijsprokkelen door vragen die op meerdere manieren te interpreteren zijn, punten die niet zijn opgeteld of antwoorden die te streng zijn afgekeurd.
Foodisgood schreef:
15-07-2017 18:32
Dat deden ze bij ons echt niet hoor, alleen nog op de middelbare school.

Ontopic; ik zou het nog eens doornemen en kijken of je niet ergens puntjes kan bijsprokkelen door vragen die op meerdere manieren te interpreteren zijn, punten die niet zijn opgeteld of antwoorden die te streng zijn afgekeurd.
Doen ze bij ons ook niet. 700 studenten. Vaak is er helemaal geen tijd voor een tweede correctie bij randgevallen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven