Wat na dump door bindingsangst

15-07-2017 11:51 74 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dag iedereen

Ik ben bijna een jaar samen geweest met een man met extreme bindingsangst.
In het begin van onze relatie is hij een paar keer blijven slapen en ik een paar keer bij hem, maar al snel begon hij over zijn bindingsangst en begon afstand te scheppen. Met andere woorden: Hij bleef niet meer slapen. Ik bleef geduld hebben doorheen de rest van de relatie en ik bleef hopen. Deze week heb ik het gedaan gemaakt, gezegd dat ik niet meer kon. Hij denkt dat we niet goed bij elkaar passen omdat we andere hobby's hebben, in mijn ogen is dat een excuus om maar niet te moeten toegeven dat het zijn schuld is. Hij zei ook dat ik op de duur altijd negatief was, maar in feite lokte hij altijd ruzies uit. Bijvoorbeeld als ik vroeg of hij de volgende dag bleef eten, dan wist hij het niet. Praktisch is dat voor mij niet haalbaar, want ik moet boodschappen kunnen doen. Als ik hem vroeg wat hij wou in de toekomst, wat hij wou in zijn leven, dan wist hij het niet. Hij leeft van dag tot dag. Ook is hij constant aan het werk, hij heeft nooit geen tijd. Toen ik vroeg om te praten zei hij dat hij nu geen tijd heeft, dat hij te veel werk heeft. Mijn antwoord: Dat kan niet dat je 24/24 uur werkt, moest je om mij geven zou je een tijdstip voorstellen. En aan zijn bindingsangst wil hij niet werken, het zit te diep zegt hij, het kan er niet meer uit. Hij is geadopteerd en heeft in dat adoptiegezin nooit liefde gekend. En het is inderdaad een raar gezin. Zijn adoptiemoeder is een gemeen kreng.
Nu, ik heb het gevoel dat het hem niks doet. Heb hem gisteren nog gezegd per sms: besef jij eigenlijk dat je mij kwijt bent? Besef jij hoe ik me voel? Ik voel me gebruikt als een vod, alsof ik geen mens ben.
Ik heb hem doorheen de relatie talrijke keren gevraagd om 1 keer te blijven slapen, dat kwam er nooit van en de laatste maanden hadden we zelfs geen seks meer. Van affectie is er bij hem weinig sprake.
Als hij praat, gaat het ook steeds over zichzelf en in een gesprek luistert hij niet echt. In mijn ogen zit hij nooit te luisteren maar denkt hij over het volgende wat hij gaat zeggen. Hij vraagt extreem veel aandacht, maar volgens hem is dat niet zo. Hij vlucht gewoon van alles. Hij vlucht in allerlei excuses om zelf maar geen verantwoordelijkheid te nemen. Ok, wat er gebeurd is in zijn kindertijd, dat was onrechtvaardig en als kind sta je machteloos, maar als volwassen man van 38 jaar...Ik vind dat hij ervoor kiest om in die slachtofferrol te blijven. Hij zou in mijn ogen zichzelf een goede schop onder zijn kont moeten geven en veranderen. Ik heb hem ook gezegd: zolang je niks doet aan je bindingsangst, ga je nooit gelukkig zijn. Dat knagende gevoel zal bij je blijven voor de rest van je dagen. De vrienden die hij heeft, de weinige vrienden, zijn gepensioneerde mensen! Ik zei hem: als je niks doet aan je bindingsangst, dan ga jij alleen sterven. Je gaat de rest van je leven werken werken werken, tot je plots in een rusthuis belandt, wachtend op bezoek dat nooit zal komen.
Dit alles laat mij achter met een vreemd gevoel. Ik ben 33 jaar, heb geen kinderen en ik droom van een mooi leven met alles erop en eraan. Een hond en een huis heb ik al. Maar liefde, dat wil ik ook in mijn leven. Ik wil dit verwerken en ik wil praten, en omdat hij niet kan/wil praten, hoop ik om via dit forum vooruit te geraken en om dit een plaats te kunnen geven.
Als je al zoveel tijd kwijt bent geraakt door het aan deze man te besteden, dan is het nu tijd om vooruit te kijken.
Met het praten over deze relatie schiet je niets op.
En stop met dat zweverige geklets over bindingsangst. Jij kiest ervoor jezelf zielig te vinden en wie komt er zwak en als slachtoffer over?
Volgens mij ben jij dat.
Geef jezelf even die schop onder je kont.
Aurora84 schreef:
15-07-2017 15:39
Ik heb teveel geïnvesteerd in een verlieslatend bedrijf, zo zou je het kunnen stellen.
daar was je helemaal zelf bij

als ik in het wilde weg ga interpreteren kom je over als een 'hulpverlener' die baalt dat het niet is gelukt hem te 'redden'
je hoopte dat hij zou veranderen, dingen zou inzien, dat de relatie wel zou gaan lopen, en je hebt lang gewacht tot je kon gaan incasseren
maar er valt niks te incasseren, helaas
en erover blijven emmeren maakt niet dat er ineens wél wat te halen valt
haal je aandacht weg bij die man, zonde van je energie
zorg dat je open gaat staan voor iemand die dezelfde dingen wil in het leven als jij, dat is veel leuker!
To, ik dacht ook dat ik een bepaalde vorm van bindingsangst had. Ik presteerde het eigenhandig om elke relatie om zeep te helpen. Omdat ik ruimte nodig had, rust nodig had, mijn eigen ik bewaakte.
Weet ik wat voor excuses ik er allemaal aan hing.

Tot mijn vriend voorbij kwam.
Weg bindingsangst.

Joh ik had helemaal geen bindingsangst, ik was gewoon niet verliefd genoeg.

Ik vrees dat het met jouw ex niet heel anders is.

Sorry, meer kan ik er niet van maken
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Je wilt hem een schop onder de kont geven, maar heb jij die niet even hard nodig?
Dat je wakker wordt om te beseffen dat die man is zoals hij is, en blijkbaar niet nodig vindt dat te veranderen. Zijn keuze, en of je dat nu bindingsangst noemt of egocentrisch maakt niet uit. Hij is niet wat jij zoekt in een man, dus kijk eens wat verder, er zijn er vast wel die wel zijn zoals jij je voorstelt dat het zou moeten gaan.
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Summerdance schreef:
15-07-2017 16:43
To, ik dacht ook dat ik een bepaalde vorm van bindingsangst had. Ik presteerde het eigenhandig om elke relatie om zeep te helpen. Omdat ik ruimte nodig had, rust nodig had, mijn eigen ik bewaakte.
Weet ik wat voor excuses ik er allemaal aan hing.

Tot mijn vriend voorbij kwam.
Weg bindingsangst.

Joh ik had helemaal geen bindingsangst, ik was gewoon niet verliefd genoeg.

Ik vrees dat het met jouw ex niet heel anders is.

Sorry, meer kan ik er niet van maken
Totdat je zooooo verliefd werd.
Ja echt hè...weg bindingsangst.
Nu is er het verlangen.

TO, lees dit nog eens van Summerdance.
Verlies jezelf niet nog meer.
Ga terug, dicht naar jezelf toe.

Sterkte. :hug:
Wie zich gelukkig voelt met het geluk van anderen, bezit een rijkdom zonder grenzen.
Sinnombre ik vind je opmerking over bindingsangst zweverig gedoe bullshit, hij zit echt wel degelijk met een probleem. Hij praat niet over zijn gevoelens, wil geen contact met zijn familie, hij gaat daar gewoon eventjes om werkjes uit te voeren maar van praten komt er nooit iets. Affectie is hem vreemd. Ook niet ten opzichte van familieleden. Ik heb vanalles geprobeerd om hem te helpen, maar hij wil niet geholpen worden. Als al zijn relaties mislukken door hetzelfde fenomeen trek ik wel de conclusie dat hij een probleem heeft. Ik ben niet de enige, familieleden van hem ervaren net hetzelfde. En ja ik heb mij te lang laten daarin meeslepen, maar ik ben zeker geen slachtoffer omdat ik dit alles wil verwerken, want ik ben geen gevoelloos wezen, weet je. Deze man wil geen relatie, met niemand. Hij wil geen binding, met niemand. En ik ben van plan om nu verder te gaan met mijn leven. Ik was op zoek hier naar mensen die begrip hebben voor de situatie, die mij inzichten kunnen bieden. En ja natuurlijk voel ik mij nu niet goed omdat ik heel veel geïnvesteerd heb voor niks. Maar dat hoort bij het verwerken en dat is geen slachtofferrol.
nlies schreef:
15-07-2017 17:05
Je wilt hem een schop onder de kont geven, maar heb jij die niet even hard nodig?
Dat je wakker wordt om te beseffen dat die man is zoals hij is, en blijkbaar niet nodig vindt dat te veranderen. Zijn keuze, en of je dat nu bindingsangst noemt of egocentrisch maakt niet uit. Hij is niet wat jij zoekt in een man, dus kijk eens wat verder, er zijn er vast wel die wel zijn zoals jij je voorstelt dat het zou moeten gaan.
Dit.
Hij was niet eerlijk. En inderdaad, ik kom tot de conclusie dat deze man niet bij mij past. Maar dan moest hij me dat veel eerder gezegd hebben en me niet aan het lijntje gehouden hebben. Moest ik dit niet gestopt hebben, dan zou hij nog veel langer mijn tijd verspild hebben.
Aurora84 schreef:
15-07-2017 17:42
Hij was niet eerlijk. En inderdaad, ik kom tot de conclusie dat deze man niet bij mij past. Maar dan moest hij me dat veel eerder gezegd hebben en me niet aan het lijntje gehouden hebben. Moest ik dit niet gestopt hebben, dan zou hij nog veel langer mijn tijd verspild hebben.
Misschien heeft hij het je niet in woorden verteld, maar wel in daden, je hebt jezelf aan het lijntje gehouden en je tijd laten verspillen.
Je zoekt hier begrip voor je situatie en de lezers hier begrijpen dat je je hebt laten gebruiken, teveel de reddende engel hebt willen zijn. Dat begrip is er, nu moet jij dat nog begrijpen.
Mijn moeder zei vroeger: waar er 2 vechten hebben er 2 schuld. Nu vochten jullie niet, maar je hebt je wel allebei in een situatie geplaatst die voor jullie allebei niet werkt.
En dat is nu eenmaal gebeurd, verwerk het, eventueel met de hier altijd gegeven suggestie van chocola, vriendinnen en film. En ga verder met je leven
succes je komt er wel overheen
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Ja, ik moet werken aan opkomen voor mezelf. Dat is waar. En ik heb me inderdaad laten gebruiken. En de schuld ligt inderdaad bij alletwee. Maar toch is het zo dat deze man zich nooit zal kunnen binden, aan niemand. En summerdance zei dat ze zich wel kon binden als haar ideale man verscheen. Deze man zal dit nooit kunnen, want hij heeft zelfs geen binding met familie en 'vrienden'. Het enige wat hem interesseert is werken, en dat is al altijd zo geweest. Maar hij moet werken aan zijn probleem als hij ooit wil gelukkig zijn, weliswaar niet met mij, dat begrijp ik. Hij zijn shit, ik het mijne. Ik wil wel iedereen hier bedanken die me sterkte toewensen. Dat getuigt van empathie. Een kus van de juf en een bank vooruit. :-)
Aurora84 schreef:
15-07-2017 17:42
Je hebt er zelf een jaar lang aan vastgeplakt gezeten (voor zover hij dat toeliet tenminste)
lekker makkelijk om met terugwerkende kracht alles aan een ander te wijten
je hebt zelf een jaar lang in een situatie gezeten die eigenlijk niet naar je zin was, hoezo is dat zijn schuld?
Aurora84 schreef:
15-07-2017 17:36
Sinnombre ik vind je opmerking over bindingsangst zweverig gedoe bullshit, hij zit echt wel degelijk met een probleem. Hij praat niet over zijn gevoelens, wil geen contact met zijn familie, hij gaat daar gewoon eventjes om werkjes uit te voeren maar van praten komt er nooit iets. Affectie is hem vreemd. Ook niet ten opzichte van familieleden. Ik heb vanalles geprobeerd om hem te helpen, maar hij wil niet geholpen worden. Als al zijn relaties mislukken door hetzelfde fenomeen trek ik wel de conclusie dat hij een probleem heeft. Ik ben niet de enige, familieleden van hem ervaren net hetzelfde. En ja ik heb mij te lang laten daarin meeslepen, maar ik ben zeker geen slachtoffer omdat ik dit alles wil verwerken, want ik ben geen gevoelloos wezen, weet je. Deze man wil geen relatie, met niemand. Hij wil geen binding, met niemand. En ik ben van plan om nu verder te gaan met mijn leven. Ik was op zoek hier naar mensen die begrip hebben voor de situatie, die mij inzichten kunnen bieden. En ja natuurlijk voel ik mij nu niet goed omdat ik heel veel geïnvesteerd heb voor niks. Maar dat hoort bij het verwerken en dat is geen slachtofferrol.
en al heeft ie inderdaad echt een bindingsprobleem, wat dan?
mensen die problemen hebben kunnen alleen zichzelf helpen

echt wees blij dat je er vanaf bent, heel goed gedaan dat je er uit bent gestapt
volle kracht vooruit!
Allgoodnamesaretaken en canvas, ik heb het gevoel dat jullie een glasheldere kijk hebben op de zaak.
Pinda-kaas, ik zeg dat de schuld bij alletwee ligt.
Ik neem nu verantwoordelijkheid voor mijn fouten in de relatie, maar dat doet hij niet en dat vind ik niet correct.
allgoodnamesaretaken, ik denk dat er bij hem inderdaad sprake is van angstige hechting, ik herken wat je vermeldt.
Pinda-Kaas schreef:
15-07-2017 18:13
en al heeft ie inderdaad echt een bindingsprobleem, wat dan?
mensen die problemen hebben kunnen alleen zichzelf helpen

echt wees blij dat je er vanaf bent, heel goed gedaan dat je er uit bent gestapt
volle kracht vooruit!
Ja inderdaad. Ik ben blij dat ik die stap heb genomen.
Waar heeft hij precies schuld aan dan?
Zoals ik het lees heb jij lang lopen trekken aan een dood paard.
Maar heeft hij ooit verbetering laten zien?
Hebben jullie er ooit gesprekken overgehaald waarin hij aangaf voor 100% voor jou te gaan?

Ik lees namelijk alleen maar iemand die gewoon geen relatie wil.
Dat wil niet zeggen dat hij ongelukkig is of raar
Niet iedereen wordt gelukkig van een relatie.
Dit was waarschijnlijk het meeste wat hij kan/wilde geven

Als dat niet genoeg is voor een ander dan staat het de ander vrij te vertrekken toch?

In mijn relatie praten we met elkaar, en stellen we elkaar af en toe de vraag, ben je gelukkig?
Zou je willen dat er iets anders zou zijn.

Gelukkig is het antwoord voor be9de partijen nog altijd nee ;-)
Summerdance schreef:
15-07-2017 18:58
Waar heeft hij precies schuld aan dan?
Zoals ik het lees heb jij lang lopen trekken aan een dood paard.
Maar heeft hij ooit verbetering laten zien?
Hebben jullie er ooit gesprekken overgehaald waarin hij aangaf voor 100% voor jou te gaan?

Ik lees namelijk alleen maar iemand die gewoon geen relatie wil.
Dat wil niet zeggen dat hij ongelukkig is of raar
Niet iedereen wordt gelukkig van een relatie.
Dit was waarschijnlijk het meeste wat hij kan/wilde geven

Als dat niet genoeg is voor een ander dan staat het de ander vrij te vertrekken toch?

In mijn relatie praten we met elkaar, en stellen we elkaar af en toe de vraag, ben je gelukkig?
Zou je willen dat er iets anders zou zijn.

Gelukkig is het antwoord voor be9de partijen nog altijd nee ;-)
In het begin van onze relatie ging hij er 100% voor ja, maar dat bekoelde toen ik over de toekomst begon te praten.
Het probleem is dat hij niet kan praten. Hij ontwijkt elke vraag over gevoelens.
Zelfs gevoelens die niet over de relatie gaan.
Hij antwoordt er niet op, niet met mij, met niemand.

Ik kijk uit naar het verdere verloop van mijn leven nu en ik besef dat ik er te lang aan vast heb gehangen.
Ik hoop dat hij ooit boven zijn problemen komt te staan en ik wens hem het beste.

En na de nodige verwerkingsperiode hoop ik een lieve man te vinden waarmee ik over vanalles kan praten.
Ik kijk uit naar een relatie met affectie en verbondenheid.

Met mijn ex wil ik zo weinig mogelijk contact houden, zodanig dat we beide verder kunnen met ons leven.
Aurora84 schreef:
15-07-2017 18:16
Ik neem nu verantwoordelijkheid voor mijn fouten in de relatie, maar dat doet hij niet en dat vind ik niet correct.
wat zou hij dan moeten doen volgens jou en wat levert jou dat dan op?

ik zou em lekker overal blokkeren en het nummer verwijderen, letterlijk ruimte voor jezelf maken
Lieve schat, hij heeft geen problemen.
Het niet kunnen of willen hebben van een relatie is njet per definitie een probleem.

Gewoon alle contact vermijden en doorgaan met je leven.
Ennnnn......bij een eventuele volgende relatie, niet luisteren naar woorden, maar vetrouwen op daden
In je laatste berichten klink je al een stuk helderder.

Weet je, ook iemand als hij kan gehoopt hebben dat de relatie dit keer anders zou verlopen. Je zegt dat hij niet eerlijk is geweest, maar misschien heeft hij het toen wel oprecht gehoopt.

Je schrijft dat hij een liefdeloze jeugd heeft gekend. Daarin was geen ruimte voor vertrouwen en geborgenheid. Om hemzelf te mogen zijn in alle facetten. Hij zal best bindingsangst hebben. En dat is al verdrietig genoeg. Dat iemand in zijn volwassen leven nog reageert als zijnde het kind van toen. Misschien ga je ooit zien dat hij niet anders kon. Niet tenzij hij die beerput van een verleden durft te openen. Maar die motivatie moet helemaal uit zichzelf komen.

Je hebt hem niet kunnen redden, al zie je vast voldoende potentie tot een fijne partner. Stop met de negatieve energie. Want hoe klote jij je ook voelt nu, jij komt hier overheen. En hij zit dan nog steeds vast in zijn eigen leven en patronen. Dus als je hem iets wil (ver)wensen. Misschien dan oprecht dat hij ooit zijn muren durft af te breken.
Ja Ananas, ik zie dat nu. Het moet inderdaad ook pijnlijk zijn voor hem. Wie weet wat er daar allemaal gebeurd is in zijn kindertijd. Het moet erg geweest zijn. Ik wens hem toe dat hij daar werk van maakt om zo zijn eigen geluk nog te vinden.
Ikzelf haal daar niks uit, moest hij willen zijn bindingsangst aanpakken. Maar ik wil dat hij gelukkig is. Er zijn ook natuurlijk veel mooie momenten geweest in onze relatie en ik wens hem goeie dingen toe. Ik hoop dat hij zijn patroon zal kunnen doorbreken en echt gelukkig zijn.
Aurora84 schreef:
15-07-2017 20:58
Ikzelf haal daar niks uit, moest hij willen zijn bindingsangst aanpakken. Maar ik wil dat hij gelukkig is. Er zijn ook natuurlijk veel mooie momenten geweest in onze relatie en ik wens hem goeie dingen toe. Ik hoop dat hij zijn patroon zal kunnen doorbreken en echt gelukkig zijn.
En dat zal hij zonder jou moeten doen. Echt, verbreek al het contact. Het is fijn als je gewoon terug kunt kijken op de mooie dingen, en hem in stilte het beste kunt wensen. Jij kunt zijn geluk niet maken, dat zal hij echt zelf moeten doen. Laat het los, zoek afleiding als je aan hem denkt, zorg dat hij uit je systeem verdwijnt.
Aurora84 schreef:
15-07-2017 18:16
Richt je hélemaal op het oplossen van je eigen problemen ontstaan door die relatie.
Je lost je eigen problemen op door je op jezelf te richten, blijf heel dicht bij jezelf, in jouw eigen leven. Om die band die je hebt gekregen met hem zeg maar langzaam los te kunnen koppelen en zo kun je pas loskomen. Niet als je denkt 'recht' te hebben dat hij zijn fouten toegeeft. "Ik vind het niet correct, hij moet ook verantwoordelijkheid nemen". Dan zit je in zijn leven... zonder controle. En niet meer in die van jou. Met wél de controle over jouw leven. En het is moeilijk de eerste tijd. 'Wij' :nut: zijn daar ook ooit geweest.
Je hebt geen controle over een ander. Al die tijd ging het niet zoals jij het graag zou willen zien. Ook nu niet.
Hóe graag had jij affectie gekregen.
Hoe graag!
Ik snap dat.
Het is er nu ook niet, nu het uit is.
eslarealidad wijzigde dit bericht op 16-07-2017 12:59
57.77% gewijzigd
Wie zich gelukkig voelt met het geluk van anderen, bezit een rijkdom zonder grenzen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven