Gemengd vrijgezellenfeest
zondag 16 juli 2017 om 15:40
Traditiegetrouw gaat de bruid met vriendinnen en vrouwelijke familieleden op pad en de bruidegom met vrienden en mannelijke familieleden.
Nou is het zo dat een vriendin van mij volgend jaar gaat trouwen en ze houdt heel erg van tradities op dit gebied en dus ook deze. Maar nu heeft de toekomstige bruidegom ook een aantal dierbare vriendinnen die natuurlijk zijn feestje niet willen missen... Hebben jullie ervaring met gemengde vrijgezellenfeesten?
Nog voor de duidelijkheid; dus niet bruid en bruidegom bij elkaar, maar mannen & vrouwen op het feestje van de bruidegom.
Nou is het zo dat een vriendin van mij volgend jaar gaat trouwen en ze houdt heel erg van tradities op dit gebied en dus ook deze. Maar nu heeft de toekomstige bruidegom ook een aantal dierbare vriendinnen die natuurlijk zijn feestje niet willen missen... Hebben jullie ervaring met gemengde vrijgezellenfeesten?
Nog voor de duidelijkheid; dus niet bruid en bruidegom bij elkaar, maar mannen & vrouwen op het feestje van de bruidegom.
zondag 16 juli 2017 om 15:40
Ik heb er geen ervaring mee, maar bij mijn beste vriend zou ik dat heel leuk gevonden hebben! Helaas deden ze het traditioneel dus ik mocht naar het vrijgezellenfeest van zijn verloofde. Een heel leuke meid hoor, daar niet van, maar ik ben eigenlijk van origine bevriend met hem.
Maar het is dan niet zo dat dat ook vriendinnen van de bruid zijn en misschien niet beschikbaar zullen zijn op de vrijgezellendag van de bruid?
Maar het is dan niet zo dat dat ook vriendinnen van de bruid zijn en misschien niet beschikbaar zullen zijn op de vrijgezellendag van de bruid?
zondag 16 juli 2017 om 15:43
zondag 16 juli 2017 om 15:43
zondag 16 juli 2017 om 15:45
De dames zijn toch vriendinnen van de bruidegom? Dan gaan ze naar zijn vrijgezellenfeestje lijkt me, het zijn toch zíjn vriendinnen, niet die van de bruid?
Ik zou het heel raar vindan als ik niet naar het vrijgezellenfeestje van mijn goede vriend mag omdat ik een vrouw ben en dan naar het vrijgezellenfeestje van zijn vriendin zou gaan, waar ik helemaal niet zoveel mee heb misschien.
Ik zou het heel raar vindan als ik niet naar het vrijgezellenfeestje van mijn goede vriend mag omdat ik een vrouw ben en dan naar het vrijgezellenfeestje van zijn vriendin zou gaan, waar ik helemaal niet zoveel mee heb misschien.
zondag 16 juli 2017 om 15:46
Tja, dat is een beetje de insteek van een vrijgezellenfeestje; de mannen mogen nog even een keertje los gaan met elkaar en de vrouwen ook. Waarom moeten persé die vriendinnen ook aanwezig zijn bij de mannen? Op zich vind ik dat hele vrijgezellenfeestjes-gedoe nogal overbodig, maar áls je het doet, doe het dan gewoon zoals het hoort.
zondag 16 juli 2017 om 15:54
Maar zo erg is het toch niet dat je een feestje "mist"? Als het een goede vriend is van jou maar je kent haar verder niet echt, dan zou ik niet naar haar vrijgezellenfeestje gaan. Maar ik zou ook niet naar zijn feestje willen. Het lijkt me echt een mannen-ding. Een feestje vieren doe je dan op de bruiloft wel, toch?
zondag 16 juli 2017 om 15:58
zondag 16 juli 2017 om 15:58
Huh? Wauw, dit is echt helemaal nieuw voor me. Gaat bij mij nog een probleem worden dan, ik heb vrijwel alleen mannelijke vrienden. 
Wat erg lijkt me dat ook als ik dan shotjes moet wegtikken en op barren moet dansen zonder mijn jongens.
Wat erg lijkt me dat ook als ik dan shotjes moet wegtikken en op barren moet dansen zonder mijn jongens.
vikhui wijzigde dit bericht op 16-07-2017 16:01
27.46% gewijzigd
zondag 16 juli 2017 om 15:59
Het is niet zomaar een feestje hè.vivamien schreef: ↑16-07-2017 15:54Maar zo erg is het toch niet dat je een feestje "mist"? Als het een goede vriend is van jou maar je kent haar verder niet echt, dan zou ik niet naar haar vrijgezellenfeestje gaan. Maar ik zou ook niet naar zijn feestje willen. Het lijkt me echt een mannen-ding. Een feestje vieren doe je dan op de bruiloft wel, toch?
zondag 16 juli 2017 om 16:03
Dus de bruid bepaalt de gastenlijst van het partijtje van haar aanstaande? En dat zijn vriendinnen er dus niet bij mogen zijn? Wat een flauwekul zeg.
zondag 16 juli 2017 om 16:09
Maar zouden die mannen daarop zitten te wachten dan? Die gaan óf met een bierfiets naar de kroeg waar de bruidegom een lapdance krijgt van een stripteasedanseres óf ze gaan iets sportiefs doen, mountainbiken of parachutespringen of zo. Ik denk dan; laat die kerels lekker samen lol maken, daar zou ik geen deel van uit hoeven maken.gizzmo-returns schreef: ↑16-07-2017 16:03Dus de bruid bepaalt de gastenlijst van het partijtje van haar aanstaande? En dat zijn vriendinnen er dus niet bij mogen zijn? Wat een flauwekul zeg.
zondag 16 juli 2017 om 16:12
Dan zoek je iets wat iedereen leuk vind. En dat kan toch best avontuurlijk zijn?vivamien schreef: ↑16-07-2017 16:09Maar zouden die mannen daarop zitten te wachten dan? Die gaan óf met een bierfiets naar de kroeg waar de bruidegom een lapdance krijgt van een stripteasedanseres óf ze gaan iets sportiefs doen, mountainbiken of parachutespringen of zo. Ik denk dan; laat die kerels lekker samen lol maken, daar zou ik geen deel van uit hoeven maken.
Ik zou als man al mijn vrienden en vriendinnen erbij willen hebben. Het is net of je je vriendschap verloochent als ze er nu opeens niet bij mogen zijn.