Gemengd vrijgezellenfeest
zondag 16 juli 2017 om 15:40
Traditiegetrouw gaat de bruid met vriendinnen en vrouwelijke familieleden op pad en de bruidegom met vrienden en mannelijke familieleden.
Nou is het zo dat een vriendin van mij volgend jaar gaat trouwen en ze houdt heel erg van tradities op dit gebied en dus ook deze. Maar nu heeft de toekomstige bruidegom ook een aantal dierbare vriendinnen die natuurlijk zijn feestje niet willen missen... Hebben jullie ervaring met gemengde vrijgezellenfeesten?
Nog voor de duidelijkheid; dus niet bruid en bruidegom bij elkaar, maar mannen & vrouwen op het feestje van de bruidegom.
Nou is het zo dat een vriendin van mij volgend jaar gaat trouwen en ze houdt heel erg van tradities op dit gebied en dus ook deze. Maar nu heeft de toekomstige bruidegom ook een aantal dierbare vriendinnen die natuurlijk zijn feestje niet willen missen... Hebben jullie ervaring met gemengde vrijgezellenfeesten?
Nog voor de duidelijkheid; dus niet bruid en bruidegom bij elkaar, maar mannen & vrouwen op het feestje van de bruidegom.
zondag 16 juli 2017 om 17:27
Dit. Vraag het hem.Blondie456 schreef: ↑16-07-2017 16:58Vraag aan de bruidegom of hij zijn vrouwelijke vriendinnen er bij wilt hebben. Misschien wilt hij zelf wel met alleen de mannen op stap.
zondag 16 juli 2017 om 17:29
Ik hoor van een vriendin altijd horrorverhalen over burlesque fotoshoots, of hele weekenden weg bij wijze van vrijgezellenfeest.
Het mag wat kosten blijkbaar.
Wel vervelend als de ene vriendin na de andere gaat trouwen en je voor elk feest >100 euro kwijt bent. Want daarmee stopt het niet, je moet als je pech hebt voldoen aan een dresscode voor de bruiloft, een cadeau meebrengen, wellicht overnachten ergens omdat het bruidspaar per se 300 km verderop wil trouwen.
Ik ben in ieder geval blij dat zo'n beetje iedereen die ik ken gewoon al getrouwd is.
Het mag wat kosten blijkbaar.
Wel vervelend als de ene vriendin na de andere gaat trouwen en je voor elk feest >100 euro kwijt bent. Want daarmee stopt het niet, je moet als je pech hebt voldoen aan een dresscode voor de bruiloft, een cadeau meebrengen, wellicht overnachten ergens omdat het bruidspaar per se 300 km verderop wil trouwen.
Ik ben in ieder geval blij dat zo'n beetje iedereen die ik ken gewoon al getrouwd is.
anoniem_284091 wijzigde dit bericht op 16-07-2017 17:32
55.80% gewijzigd
zondag 16 juli 2017 om 17:31
Het enige vrijgezellenfeest dat ik heb meegemaakt was met bruid en bruidegom, en hun vrienden m/v. Zelfde mensen dus als later op de bruiloft.
Ik snap het nut en de lol van vrijgezellenfeesten niet.
Maar goed, het lijkt mij dat je liever met je eigen vrienden, man én vrouw een feestje hebt, dan hij met de mannelijke vrienden van zijn a.s. vrouw, en zij met zijn vriendinnen.
Ik snap het nut en de lol van vrijgezellenfeesten niet.
Maar goed, het lijkt mij dat je liever met je eigen vrienden, man én vrouw een feestje hebt, dan hij met de mannelijke vrienden van zijn a.s. vrouw, en zij met zijn vriendinnen.
Mind the gap
zondag 16 juli 2017 om 17:32
zondag 16 juli 2017 om 17:34
Toen ik ooit voor de oorlog ging trouwen had ik een vrijgezellendag met de mannen, mijn partner met de vrouwen en uiteindelijk het feest met zijn allen.
Nou waren wij al 8 jaar samen en onze vriendengroep was zo 1 en gemengd dat dat makkelijk kon.
Ik vind het geweldig!
Nou waren wij al 8 jaar samen en onze vriendengroep was zo 1 en gemengd dat dat makkelijk kon.
Ik vind het geweldig!
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
zondag 16 juli 2017 om 17:34
en mag de bruidegom dan ook voor zijn aanstaande bepalen wat en met wie ze gaan doen? Dus als de bruid een workshop wolvilten wil, dat de bruidegom dan zegt: nee hoor, dat vind ik mutserig. Ze gaan maar paragliden.
en:
Je moet Marieke niet op haar feest uitnodigen hoor, ik vind haar stom.
Achterlijk dat zij wel voor hem de inhoud van het feest gaat bepalen.
zondag 16 juli 2017 om 17:35
Wat een vreemde gang van zaken....als het echt zo strikt gescheiden moet zijn en als er enkel verwacht en van uit gegaan zal worden dat mannen echte "mannen dingen" willen zoals stripper, drank en door het lint gaan.
Als het echt zo moet en niet anders zou voor mij alle pret over zijn, nog voor een en ander ueberhaupt van start is gegaan.
Misschien ben ik ouderwets, of preuts of leef ik onder een steen........ik waardeer dit niet.
Als het echt zo moet en niet anders zou voor mij alle pret over zijn, nog voor een en ander ueberhaupt van start is gegaan.
Misschien ben ik ouderwets, of preuts of leef ik onder een steen........ik waardeer dit niet.
zondag 16 juli 2017 om 17:38
Dan houdt zij een traditioneel vrijgezellenfeest met alleen meiden en hij gemengd. Iedereen blij. Wat maakt het haar uit wie er op zijn vrijgezellenfeest komt?
zondag 16 juli 2017 om 19:31