Gemengd vrijgezellenfeest

16-07-2017 15:40 65 berichten
Alle reacties Link kopieren
Traditiegetrouw gaat de bruid met vriendinnen en vrouwelijke familieleden op pad en de bruidegom met vrienden en mannelijke familieleden.

Nou is het zo dat een vriendin van mij volgend jaar gaat trouwen en ze houdt heel erg van tradities op dit gebied en dus ook deze. Maar nu heeft de toekomstige bruidegom ook een aantal dierbare vriendinnen die natuurlijk zijn feestje niet willen missen... Hebben jullie ervaring met gemengde vrijgezellenfeesten?

Nog voor de duidelijkheid; dus niet bruid en bruidegom bij elkaar, maar mannen & vrouwen op het feestje van de bruidegom. :biggrin:
Gelukkig nog nooit een vrijgezellenfeest mee gemaakt met high tea of musea of workshop. Bij ons was het altijd uitgebreid uit eten en stappen.
Blondie456 schreef:
16-07-2017 16:58
Vraag aan de bruidegom of hij zijn vrouwelijke vriendinnen er bij wilt hebben. Misschien wilt hij zelf wel met alleen de mannen op stap.
Dit. Vraag het hem.
Ik hoor van een vriendin altijd horrorverhalen over burlesque fotoshoots, of hele weekenden weg bij wijze van vrijgezellenfeest.
Het mag wat kosten blijkbaar.
Wel vervelend als de ene vriendin na de andere gaat trouwen en je voor elk feest >100 euro kwijt bent. Want daarmee stopt het niet, je moet als je pech hebt voldoen aan een dresscode voor de bruiloft, een cadeau meebrengen, wellicht overnachten ergens omdat het bruidspaar per se 300 km verderop wil trouwen.

Ik ben in ieder geval blij dat zo'n beetje iedereen die ik ken gewoon al getrouwd is.
anoniem_284091 wijzigde dit bericht op 16-07-2017 17:32
55.80% gewijzigd
Het enige vrijgezellenfeest dat ik heb meegemaakt was met bruid en bruidegom, en hun vrienden m/v. Zelfde mensen dus als later op de bruiloft.
Ik snap het nut en de lol van vrijgezellenfeesten niet.
Maar goed, het lijkt mij dat je liever met je eigen vrienden, man én vrouw een feestje hebt, dan hij met de mannelijke vrienden van zijn a.s. vrouw, en zij met zijn vriendinnen.
Mind the gap
-Mellie- schreef:
16-07-2017 17:33
Hij wil de vriendinnen erbij hebben want ze staan dag en nacht voor hem klaar. Zij wil het liever traditioneel houden, absoluut niet vanwege vertrouwensproblemen
Nou, dat lijkt me makkelijk: zijn feestje zoals hij dat wil, en zij traditioneel.
Mind the gap
Bestaan er nog mensen die dit leuk vinden?
-Mellie- schreef:
Hij wil de vriendinnen erbij hebben want ze staan dag en nacht voor hem klaar. Zij wil het liever traditioneel houden, absoluut niet vanwege vertrouwensproblemen
Zijn vrijgezellenfeest dus de meiden erbij. Wat een bridezilla zeg!
Toen ik ooit voor de oorlog ging trouwen had ik een vrijgezellendag met de mannen, mijn partner met de vrouwen en uiteindelijk het feest met zijn allen.

Nou waren wij al 8 jaar samen en onze vriendengroep was zo 1 en gemengd dat dat makkelijk kon.

Ik vind het geweldig!
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
-Mellie- schreef:
en mag de bruidegom dan ook voor zijn aanstaande bepalen wat en met wie ze gaan doen? Dus als de bruid een workshop wolvilten wil, dat de bruidegom dan zegt: nee hoor, dat vind ik mutserig. Ze gaan maar paragliden.
en:
Je moet Marieke niet op haar feest uitnodigen hoor, ik vind haar stom.

Achterlijk dat zij wel voor hem de inhoud van het feest gaat bepalen.
Wat een vreemde gang van zaken....als het echt zo strikt gescheiden moet zijn en als er enkel verwacht en van uit gegaan zal worden dat mannen echte "mannen dingen" willen zoals stripper, drank en door het lint gaan.
Als het echt zo moet en niet anders zou voor mij alle pret over zijn, nog voor een en ander ueberhaupt van start is gegaan.

Misschien ben ik ouderwets, of preuts of leef ik onder een steen........ik waardeer dit niet.
-Mellie- schreef:
Dan houdt zij een traditioneel vrijgezellenfeest met alleen meiden en hij gemengd. Iedereen blij. Wat maakt het haar uit wie er op zijn vrijgezellenfeest komt?
Annelleke schreef:
16-07-2017 15:43
Waarom zou je iemand uitsluiten op basis van sekse? Het gaat er om een leuke tijd te hebben met dierbaren van de bruid/bruidegom.

Seksisme, ook al is het traditie, is niet fraai.

Dit. Heel erg dit.
Wat een non-issue

Zolang bruid en bruidegom niet samen hun vrijgezellenfeest vieren, is er toch niets aan de hand?

En zelfs.... als ze dat beiden wel willen mag dat van mij.

Afschaffen is natuurlijk altijd het beste advies.
en me vriend die wilt ook nog wat zegge
Elle1976 schreef:
16-07-2017 17:32
Bestaan er nog mensen die dit leuk vinden?
Ja elk vrijgezellenfeest wat ik gehad heb was geweldig. Wel al jaren geleden hoor.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven