Lijf & Lijn alle pijlers

verslaafd aan zoet....

16-07-2017 18:49 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het heeft even geduurd maar ik ben er aan uit. Ik ben niet te dik door teveel eten of dergelijke nee ik ben VERSLAAFD aan zoet. Heb al vele dingen geprobeerd cambridge eidieet ed maar de valkuil is koek en snoep. Wie heeft er voor mij een start om af te kicken cq alternatieven
Afkicken. Ja dat is makkelijk gezegd maar ook makkelijk gedaan. Verbied jezelf gewoon eens om 2 weken zoetigheid te eten. Daarna zal je merken dat je verslaving zo goed als over is. Je houdt het zelf in stand.

Fruit is bovendien ook zoet. Dus je kan ook voor fruit gaan ipv koek als het echt om de zoetigheid gaat.
En natuurlijk ben je wel te dik door teveel (calorieën) eten. Koek en snoep tikt nogal aan hè?
Alternatief: maak zelf koek en vervang de toegevoegde suikers voor honing en/of dadels. Ook weer niet tdveel natuurlijk.

Voor de zoete trek: een dadels met pecannoot.
jippie55 schreef:
16-07-2017 19:02
Alternatief: maak zelf koek en vervang de toegevoegde suikers voor honing en/of dadels. Ook weer niet tdveel natuurlijk.

Honing en dadels zijn ook gewoon pure suiker. Ook al zijn deze producten niet bewerkt tot de ons bekende witte korrels; suiker is suiker.
Als je meeste calorieën uit marsen en snickers komen dan zou ik een deel daarvan vervangen door een levensmiddel uit een andere groep, bijvoorbeeld kwark, vis of vlees. Bijna niemand kan dagelijks ongestraft zoveel lekkers eten.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Afkicken is een kwestie van doen.
Niet over nadenken, maar eet het niet meer. Koop het niet, dan hoef je het niet te eten.
Het belangrijkste is dat je het zelf moet willen.
Ga uitzoeken welke producten slecht zijn en welke goed. Dat kun je allemaal zelf via Google vinden. Het Voedingscentrum kan je al een hoop informatie geven.
jippie55 schreef:
16-07-2017 19:02

Want dat is geen suiker, ofzo?..

Gewoon gaan doen TO, er zit niets anders op. Er is geen wondermiddel.
En laat die rare diëten voor wat ze zijn, gewoon je gezonde verstand gebruiken
Gewoon cold turkey stoppen met suiker eten en dus met snoep, koek, chocolade, ijs enz. Eet wat meer eiwitten en vetten en je bent langer verzadigd en hebt dus minder (geen) drang tot snaaien.
Dadels zijn inderdaad mierzoet. Ze bestaan uit een kwart water, 8% vezels, een heel klein beetje eiwit en de rest is suiker. Verder wat mineralen en vitaminen. Maar als je een suikerhater bent kan je die mineralen ook uit andere levensmiddelen halen.

Zo'n beetje hetzelfde als rozijnen, die ook suikerbommetjes zijn. Dadels 286 kcal; rozijnen 291 kcal. Rozijnen bestaan eveneens uit een kwart water, suiker en een beetje vezels.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
De valkuilen zijn.....de vers gebakken appelflappen bij de jumbo......de vitrine bij de bakker als ik brood koop. Reclame op tv .....gevoelsmatig is het zoveel minder leuk zonder iets lekkers bij de koffie. En de afslag bij jamin naar binnen vd week waar ik heerlijke toffees noga drop in een grote zak geladen heb was ook weer rrrrrrrrr
YouWish schreef:
16-07-2017 19:07
Honing en dadels zijn ook gewoon pure suiker. Ook al zijn deze producten niet bewerkt tot de ons bekende witte korrels; suiker is suiker.
Als je biologische producten gebruikt zitten daar vezels en mineralen in die in bewerkte suiker niet zitten. Je lichaam kan daar beter mee omgaan dan met bijvoorbeeld kristalsuiker. Je hebt ook suikers nodig dus kan je het uit fruit halen zoals dadels of biologische honing

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven