Geld & Recht alle pijlers

tips om armband te verkopen?

17-07-2017 13:38 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

mijn tante is overleden en heeft mijn zusjes en mij wat ringen/armbanden nagelaten.
Die ringen ga ik kleiner laten maken maar er zitten ook twee armbanden bij die ik eigenlijk niet mooi vind en waarvan ik weet dat ik ze niet zal dragen, te "ouwelijk" zeg maar.

Nu weet ik wel dat er marktplaats bestaat en catawiki.
Marktplaats vind ik meer iets voor spulletjes, en dat blijkt ook want had het erop gezet en mensen bieden €10 of €25 ofzo dus heb het van marktplaats verwijderd want dat slaat nergens op. (Het zijn best dikke slavenarmbanden van 18k, eentje versierd met soort takjesdessign, de andere gewoon glad...)

Heeft iemand ervaring met catawiki? Levert het meer op dan bij zo'n goudhandelaar?

Of bestaan er juweliers voor tweedehands armbanden? Iemand. daar goede ervaringen mee?

Ze zijn best mooi als je ervan houdt denk ik :)
Je kunt het ook verkopen aan een juwelier die ook inkoopt.
tickel wijzigde dit bericht op 17-07-2017 13:43
26.58% gewijzigd
“Don’t look back – you’re not going that way.”
Is er niet iemand anders in de familie die ze graag zou willen hebben? En anders misschien gewoon ff vragen bij de juwelier wat het nog waard is, als het goud is tenminste. Sommige juweliers kopen goud in.
Je hoeft niet bang te zijn voor de dood. Als jij er bent is de dood er niet, ben jij er niet dan is de dood er.
@alejandraLaura,
Haar eigen kinderen zijn zonen en hun vrouwen hebben ook iets gekregen (natuurlijk ook gewoon de erfenis in de zin van huis enzo, maar ik bedoel nu even sieraden, mijn zussen en ik ringen/armbanden, andere nichten kettingen/oorbellen enz.)
(eigenlijk had ze behoorlijke collectie zo alles bij elkaar)

Mijn zussen zijn ook geen slavenbandtypes dus nee, eigenlijk is er niemand die "mijn" armbanden wil.

Tante had een brief geschreven met soort lijstje wie wat kreeg met sommige meubels/spullen en die sieraden dus en we waren allemaal samen toen dat verdeeld werd, met koffie en taart enzo om er wat "gezelligs" van te maken zo een paar weken na haar overlijden. Mijn neven hadden dat zo geregeld omdat ze het fijn vonden.

Tante was grappig in die brief want er was ook een soort spuuglelijk schilderij (waar ik als kind beetje bang voor was) en daar had ze nog grapje over gemaakt in de zin van "je zal wel blij zijn hiermee" tegen degene die dat schilderij kreeg :)

maar goed, dit werd beetje uitgebreid antwoord, haha, de samenvatting is: nee, er is niemand in de familie die interesse heeft :)
@tickel, dank je! dus het bestaat wel? ik zal t vragen als ik met die ringen ga (kom nooit bij een juwelier)
Ik zou ook eens bij een juwelier of echte sieradenmaker informeren als ik jou was.

Bij Catawiki is het volgens mij zo dat het hoogste bod bindend is. Ik heb daar ooit een beeld willen verkopen, tot ik daar achter kwam, toen heb ik de verkoop afgeblazen, wilde niet het risico lopen dat ik het voor bijvoorbeeld een tiende van de prijs die ik in gedachte had moest verkopen (dan hield ik het liever zelf)
En om laten smelten en iets moois voor jezelf?

Ik heb de trouwring en spuuglelijke oorbellen van mijn oma laten vermaken naar een prachtige hanger...

Zo is oma er toch een beetje in verwerkt...
Lolly3 schreef:
17-07-2017 14:30
En om laten smelten en iets moois voor jezelf?

Ik heb de trouwring en spuuglelijke oorbellen van mijn oma laten vermaken naar een prachtige hanger...

Zo is oma er toch een beetje in verwerkt...
Ja, dat heb ik ook ooit ook laten doen, met een slavenband die niet meer te redden was. Zijn nu supermooie oorbellen geworden!
Was dat duur dat omsmelten? en kies je dan iets van te voren uit ofzo?

ik heb welgeteld 2 paar oorbellen en 1 armband (met van die stukjes gevoelsstenen, goed voor
mijn chakra's zei de standhoudster op dat marktje :)
en wel ringen die ik afwissel maar ben dus bepaald geen kind aan huis bij goud
Ik heb het via een vriendin gedaan, die goudsmid is. Zij heeft gekeken hoeveel materiaal er over zou blijven als ze de armband zou smelten. Samen hebben we een ring en oorbellen uitgezocht, vrij eenvoudig maar heel mooi ontwerp. Heb geen idee meer wat het gekost heeft (ik denk nog geen 75 euro), je betaalt eigenlijk alleen de uren die het kost om het te maken en niet het materiaal (dat lever je immers zelf aan). Er moest bij mij wel nog iets extra zilver bij volgens mij, omdat het niet helemaal genoeg of sterk genoeg was.
Maar eigenlijk maakte me de kosten ook niet echt uit, de armband was me erg dierbaar maar kon ik niet meer dragen, op deze manier weer wel.
ik heb geen gaatjes en had de sieraden van mijn overleden moeder geerfd, waaronder vooral gouden oorbellen. Ik heb alles wat ik niet zou dragen, wat niet compleet meer was of stuk was bij elkaar gedaan en daar een hele mooie armband van laten maken die ik aan de binnenkant heb laten graveren met de geboorte- en sterfdatum. Ik was in totaal volgens mij 170 euro kwijt voor het ontwerpen, omsmelten, maken en graveren, viel me echt reuze mee. En zo word ik dagelijks herinnerd aan mijn lieve mama en draag ik goud wat ook zij jarenlang gedragen heeft. Ik ben er echt heel erg blij mee en heb al een aantal vriendinnen geïnspireerd om iets soortgelijks te doen met sieraden die zij geerfd hadden.
Am Yisrael Chai!
_Aphia_ schreef:
17-07-2017 15:28
Was dat duur dat omsmelten? en kies je dan iets van te voren uit ofzo?

ik heb welgeteld 2 paar oorbellen en 1 armband (met van die stukjes gevoelsstenen, goed voor
mijn chakra's zei de standhoudster op dat marktje :)
en wel ringen die ik afwissel maar ben dus bepaald geen kind aan huis bij goud
Ik heb het laten doen met sieraden uit een erfenis. Was veel goud en veel briljanten, dus hele set laten maken. Heeft wel veel geld(manuren) gekost. Overgebleven goud heb ik verkocht ergens in A'dam bij een juwelier.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
_Aphia_ schreef:
17-07-2017 13:38
-
Het klinkt wel leuk, eventueel met mij ruilen voor een Pandora ketting zilver, met 10 bedels eraan van Pandora? Stuur maar een berichtje als je belangstelling hebt dan kunnen we foto's uitwisselen
moderatorviva wijzigde dit bericht op 17-07-2017 20:48
Reden: Citaat uit OP verwijderd
61.32% gewijzigd
Catawiki is inderdaad het hoogste bod bindend, met bijbehorende veilingkosten. En je moet het object eerst aanmelden, deze wordt dan gekeurd en mag er alleen op bij een bepaalde minimumwaarde.
Maar het werkt prima, zie: https://www.catawiki.nl/help#faq_cat:19
“They slipped briskly into an intimacy from which they never recovered.” ― F. Scott Fitzgerald, This Side of Paradise
ik zou er ook iets nieuws van laten maken
Het lastige van Marktplaats is, dat de koper geen idee heeft of jouw prijs klopt. Het is dus handig om die mensen een anker te geven. Bijv. de hoeveelheid goud in gram. En vervolgens daar een prijs aan te hangen.

Ik heb ooit een dure ring verkocht op MP. Echter ik had de originele bon nog, dus de koper wist wat de verkoopprijs was geweest.
Jongensmama2009 schreef:
17-07-2017 16:14
Het klinkt wel leuk, eventueel met mij ruilen voor een Pandora ketting zilver, met 10 bedels eraan van Pandora? Stuur maar een berichtje als je belangstelling hebt dan kunnen we foto's uitwisselen
helaas houd ik niet zo van Pandora bedels maar wat een lief aanbod, dank je!

ik denk dat ik binnenkort inderdaad maar eens naar de juwelier ga om te vragen of hij ofwel armband inkoopt ofwel ervaring heeft met omsmelten en wat het dan zou kunnen worden want wat mensen hierboven schrijven heeft ook wel iets, dat je het dan wel draagt

dank allemaal voor
meedenken! :)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven