Universiteit tas
maandag 17 juli 2017 om 17:12
Heyhey!
Volgend jaar ga ik naar de universiteit. Ik ga de studie science, business and innovation doen.
Ik wil een nieuwe tas kopen hiervoor en heb mijn oog laten vallen op een vlieger & vandam. Hele vette tas! De tas is 34 x 25 x 5 cm. Ik moet sowieso mijn laptop mee (13.3 inch).
Weten jullie misschien hoeveel boeken je ongeveer mee moet en of de tas niet te klein is voor school. Ik wil natuurlijk niet teveel meenemen en de tas scheuren of iets, voor die prijs.
Dankjewel alvast x
Volgend jaar ga ik naar de universiteit. Ik ga de studie science, business and innovation doen.
Ik wil een nieuwe tas kopen hiervoor en heb mijn oog laten vallen op een vlieger & vandam. Hele vette tas! De tas is 34 x 25 x 5 cm. Ik moet sowieso mijn laptop mee (13.3 inch).
Weten jullie misschien hoeveel boeken je ongeveer mee moet en of de tas niet te klein is voor school. Ik wil natuurlijk niet teveel meenemen en de tas scheuren of iets, voor die prijs.
Dankjewel alvast x
maandag 17 juli 2017 om 18:46
Kom op, daar ga je toch niet mee rondlopen op een universiteit?Xbella schreef: ↑17-07-2017 18:31Ik ben me er bewust van dat ik niet dezelfde tas kan meenemen mn hele studententas, maar ik krijg het cadeau van familie en vind het heel vet.
Is het hebben van een neppistool een echte issue?? Want ik neem aan dat mensen de ironie snappen. Of nja dat hoop ik.
Ik heb ook gehoord dat de v&v tassen heel lang goed blijven, maar heb zelfs geen ervaring.
maandag 17 juli 2017 om 20:22
De trein? In bepaalde stations raak je met dat ding al niet binnen.MinkeDeWit schreef: ↑17-07-2017 19:56Oh nee, dat kan echt niet, zo'n tas. Dikke kans dat je in de trein al wordt opgepakt en afgevoerd.
Ik weet niet hoe het in pakweg Rotterdam zit, maar in Antwerpen-Centraal raak je toch echt niet bij je trein met zo'n ding.
maandag 17 juli 2017 om 20:22
Met welk doel ga je naar de uni? Om het stoere modepopje uit te hangen of om iets te leren? Ik zou je mijden en zou ook niet vergeten dat jij zo'n tas had op dag één. In het huidige klimaat is zo'n tas alles behalve tof. Dat je het overweegt, werkelijk.
Kia aka brandhout voor de hel, aangenaam.
maandag 17 juli 2017 om 21:09
Vaak kun je boeken lenen op de universiteit en ze aan het eind van de dag terugbrengen. Dat scheelt je een hoop sleepwerk van huis uit naar daar en vice versa. Verder zou ik ook een grote tas aanraden. Liever één grote tas, dan dat je je spullen niet meekrijgt en met twee tasjes loopt te zeulen.
Ik heb een tas van Enrico Benetti gebruikt tijdens mijn opleiding. Is vier jaar meegegaan. Top ding!
Ik heb een tas van Enrico Benetti gebruikt tijdens mijn opleiding. Is vier jaar meegegaan. Top ding!
maandag 17 juli 2017 om 21:16
Ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat er nog studies zijn waar je niet geregeld een laptop nodig hebt... mijn zoon is afgelopen jaar begonnen (universiteit, een soort scheikunde-opleiding) en als examencadeau heeft hij van ons een goede laptop gekregen (tip: kijk vooral naar de accuduur, hij is zo blij dat hij vaak een hele dag zonder opladen kan, terwijl zijn studiegenoten vechten om de stopcontacten). Hij maakt tijdens college's vaak nog ouderwets met de hand aantekeningen, maar hij heeft ook veel practica en werkgroepen, waarbij de benodigde materialen online verstrekt worden, dus bijvoorbeeld de practicumhandleiding e.d. Ze verwerken dan ook meteen de gegevens in de computer. Verder heeft hij ook alle boeken gekocht via de studentenvereniging (we hebben wel naar 2e hands gekeken, maar niet gevonden, is een vrij nieuwe studie in NL). Hij heeft alles wat hij gekocht had ook al gebruikt in dit eerste jaar, en een flink deel daarvan wordt ook in de komende jaren nog gebruikt, zijn echt naslagwerken/basisboeken, daarom vind ik het ook verstandig om ze echt te kopen.MinkeDeWit schreef: ↑17-07-2017 18:06'Moet' je een laptop mee naar de universiteit? Mijn dochter heeft mooie schriften gekocht en toen ik opperde dat een kleine laptop misschien handig zou zijn werd die suggestie direct afgewezen.
En zijn alle boeken ook niet nodig? Ze wil ze nu al allemaal bestellen (met korting via de studievereniging), en tweedehands zijn niet te vinden.
Verder aan TO: maak jezelf alstjeblieft niet onsterfelijk door zo'n achterlijke tas te kopen, neem gewoon een degelijke rugzak. Zoon (maar dat is dan ook een relaxte nerd, die het werkelijk geen hol uitmaakt hoe hij er uit ziet) is gewoon zijn degelijke, grote Eastpak blijven gebruiken en aan sociale contacten geen gebrek hoor, hij is de hele zomer op reis met verschillende setjes nieuwe vrienden.
maandag 17 juli 2017 om 21:18
Bij ons op de uni had iedereen: een laptop of tablet met toetsenbord, een collegeblok, pennen, een telefoon, portemonnee, flesje water, bakje salade of rauwkost en soms wat brood mee. Dus dat moet er in passen. Ook ga je voor onderzoek regelmatig naar de ub, waar je dan een stapel boeken leent die mee terug moeten. Daarvoor kun je eventueel een tweede tas meenemen.
maandag 17 juli 2017 om 21:46
Niet iedereen vind aantekeningen maken op een laptop prettig. En als ik me de studie van je dochter goed herinner, typt dat ook een stuk lastiger dan bij een gemiddelde opleiding. Laat haar dus gewoon zelf kijken wat goed werkt.MinkeDeWit schreef: ↑17-07-2017 18:06'Moet' je een laptop mee naar de universiteit? Mijn dochter heeft mooie schriften gekocht en toen ik opperde dat een kleine laptop misschien handig zou zijn werd die suggestie direct afgewezen.
En zijn alle boeken ook niet nodig? Ze wil ze nu al allemaal bestellen (met korting via de studievereniging), en tweedehands zijn niet te vinden.
Of je veel boeken mee neemt hangt oa ook van de opleiding af, en van of je met name thuis of in de UB studeert. Ik heb bv nog nooit een stapel boeken uit de UB meegenomen of nodig gehad. Er is geen antwoord te geven op dat soort vragen die voor alle studies gelden.
Hetzelfde geldt voor of je alle boeken nodig hebt. Ik heb twee opleidingen gedaan, en bij de ene had ik inderdaad alle boeken nodig. De bieb had 1 exemplaar (of soms geen) dat niet uitgeleend kon worden, dus dat was geen optie.
Bij de andere opleiding had ik ongeveer de helft van de boeken nodig. Gelukkig konden we ze daar via de studievereniging kopen, waar de ouderejaars je precies konden vertellen welke boeken bij hen nog steeds in het plastic zaten.
maandag 17 juli 2017 om 22:22
Nja ik ben 18 en vind de tas niet per se kinderachtig, maar dat kan aan mij liggen
, die met handboeien is ook leuk. Ik wil natuurlijk niet bekend staan als het modepopje dat je moet mijden, maar reageren mensen serieus zo? Word je alleen benaderd als je een simpele rugzak draagt? Ik vind zo'n tas een leuke aanvulling op mijn outfit, waar ik overigens ook veel tijd aan besteed. Maar hartelijk bedankt voor jullie reacties.
maandag 17 juli 2017 om 22:36
Er zit nogal een wereld van verschil tussen een simpele rugtas en een wapenafdruk op je tas.Xbella schreef: ↑17-07-2017 22:22Nja ik ben 18 en vind de tas niet per se kinderachtig, maar dat kan aan mij liggen, die met handboeien is ook leuk. Ik wil natuurlijk niet bekend staan als het modepopje dat je moet mijden, maar reageren mensen serieus zo? Word je alleen benaderd als je een simpele rugzak draagt? Ik vind zo'n tas een leuke aanvulling op mijn outfit, waar ik overigens ook veel tijd aan besteed. Maar hartelijk bedankt voor jullie reacties.
Ik had ook gewoon een schoudertas en geen rugzak. En ja, ik zou je mijden, iemand die zo'n tas tof vindt is niet iemand waar ik iets mee te doen wil hebben. Er zijn vast mensen die het ook een toffe tas zullen vinden maar het overgrote deel van je studiegenoten zullen dit vast ook niks vinden. Zeker in het huidige aanslagen klimaat... dat je dat niet begrijpt snap ik werkelijk niet.
Kia aka brandhout voor de hel, aangenaam.
maandag 17 juli 2017 om 23:17
Het gaat vooral om de afdruk van het pistool. Iig bij mij.Xbella schreef: ↑17-07-2017 22:22Nja ik ben 18 en vind de tas niet per se kinderachtig, maar dat kan aan mij liggen, die met handboeien is ook leuk. Ik wil natuurlijk niet bekend staan als het modepopje dat je moet mijden, maar reageren mensen serieus zo? Word je alleen benaderd als je een simpele rugzak draagt? Ik vind zo'n tas een leuke aanvulling op mijn outfit, waar ik overigens ook veel tijd aan besteed. Maar hartelijk bedankt voor jullie reacties.
Is er geen andere leuke tas te vinden? Zelfde model, andere afdruk bijvoorbeeld? Dan blijf je trouw aan jezelf, maar loop je niet het risico om als 'gevaarlijk', 'dom' of 'idioot' te worden bestempeld.
Verder zou ik je ook aanraden om eens te zoeken naar wat huidige eerstejaars van je opleiding. Ga met hen in gesprek, en probeer erachter te komen wat voor mensen er naar die opleiding komen. Dat lan namelijk per studie behoorlijk wisselen. Idem voor je vragen over boeken enzo.
maandag 17 juli 2017 om 23:41
Dat is niet heel gek, je bent ook nog jong. En ik vind het positief dat je er eerst een topic over opent en dan pas gaat kopen. En dat je wat doet met de reacties.
Als het je om de afdruk gaat, zou ik een andere afdruk kiezen.
Heb je al eens een meeloopdag gehad van je studie? Dat geeft meestal best een beeld van het 'soort' studenten op die opleiding.
maandag 17 juli 2017 om 23:42
Hoe het op mij zou overkomen?
Iemand die met wapens loopt te zwaaien, is mijn vriend niet.
Iemand die met handboeien afkomt ... die heeft ongetwijfeld een fetish voor SM in bed samen met haar vriendje.
Wil je echt op je 18de zo vanaf dag 1 gezien worden aan d'unief?
Want weet maar zeker dat je naam als SM-meesteres zo gemaakt is.
Iemand die met wapens loopt te zwaaien, is mijn vriend niet.
Iemand die met handboeien afkomt ... die heeft ongetwijfeld een fetish voor SM in bed samen met haar vriendje.
Wil je echt op je 18de zo vanaf dag 1 gezien worden aan d'unief?
Want weet maar zeker dat je naam als SM-meesteres zo gemaakt is.