VRLK

06-01-2008 21:09 13668 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie zwijgt stemt toe
Ik denk, ik kijk eens even op onze eigen website, waar we dit CMS ook voor gebruiken. En wat blijkt, er staan filmpjes in flash op.
Ach, je omschrijft het gelukkig niet heel beeldend Morrie, jullie ochtendritueel

Lijkt me idd. wel handig, daar een extra wastafel. Ik ben ook nog steeds heeeel blij met het extra badkamertje bij Maxi!
Hoi! Allemaal nog bedankt voor alle behangetjes, kaartjes en sms-jes voor jarige Mormel. Ik heb gewoon een zoon van 3!

Het was erg leuk allemaal! Ik heb zo genoten van afgelopen weekend omdat hij het zo ontzettend bewust meemaakt en dat is wel stoer. Mormel is opeens een echte bink.

Maar zondag was erg leuk en Japie en Apie waren er ook. Wat een dotjes en moet wel zeggen dat Apie een echte dame aan het worden is met haar 4 jaar. Aap zijn ogenfrunnik beschrijvingen hebben me nog niet op andere gedachten gebracht, dus heb nog niet onze verzekeringspolis erbij gehaald of het wordt vergoed. Brr..

Maar ik vond het echt superleuk dat jullie er waren Nathje en Mormel is verliefd op zijn boekje en auto want boek ligt in bed en auto wordt druk mee gecrossed! Ja, zullen we dan een gezamelijke lunch een keer afspreken? Lijkt me erg leuk om met z'n 3-tjes even bij te kletsen. Sowieso moeten we even bijkletsen samen Nath.

Drop, dank je wel voor jullie onwijs grote, stoere Cars kaart! Mormel was er helemaal blij mee en heeft het elke keer over zijn grote Cars kaart

Ow wacht, moet eerst nog ff een plaatje plakken voordat ik het vergeet...
Zeefje, van harte met je verjaardag meiske!
Maar ok, nu kan ik weer verder met mijn relaas

Traktaties zijn uiteindelijk egelbroodjes geworden en die zijn heerlijk opgepeuzeld door de kindjes. Verder zondag ook eters allemaal gebleven en die hebben dus alle pannen helemaal schoon opgegeten. Mormel is flink verwend met allemaal leuke auto's, boekjes en playmobil (dino's en voertuigen).

Helaas kreeg ik maandagavond toch migraine, was al een paar dagen aan het opspelen, maar dank zij medicijnen kon ik het onderdrukken. Maar maandagavond dus niet en heb de hele dinsdag op bed gelegen in twilight zone. Voel me wel wat beter, maar nog steeds alsof nek en hoofd onder een bus heeft gelegen. Beetje jammer...

Wat heeft iedereen leuke verbouwplannen. Ook hier moeten we binnenkort aan de bak, maar hebben nog niet heel veel inspiratie met zolder. Als daar dakkapel op komt, gaan wij daar slapen en de kinderen husselen we beneden in de kamers. Maar moeten nog even kijken hoe we dat gaan doen en hoe het allemaal gaat passen. Kvik heeft zeker wel leuke spullen, dus denk dat we dat voor op zolder gaan doen aangezien IKEA geen klein spul heeft voor badkamers.

Wat heb ik verder eigenlijk allemaal gemist? Kon vanmiddag niet bijlezen aangezien de site werd aangepast. Ff bijlezen, tot zo!
Hahaha Vrolijk, jij hebt écht humor!
Wind, toen Mormel 2 werd hebben we heel veel treinspul van Brio & Eichhorn gevraagd. Daar speelt hij nog steeds heel vaak mee. Is dat misschien iets?

Verder leuke boekjes, loopfiets, aanvulling Aquaplay?
quote:Morrie schreef op 11 februari 2009 @ 22:13:

Hahaha Vrolijk, jij hebt écht humor!Morrie, ik vraag me af of Ely dat ook vindt
Morrie, wat een lieve ouders heb jij toch he?

Nog gefeliciteerd met vriendin die een heel groot gezin krijgt!
Mille, ben jij een basisschooljuf van origine?
Ja, een loopfiets is een goed idee voor Wind!

Dat wil ik Knorrie ook gaan geven als hij 2 of 3 wordt.
Hoezo Vrolijk? Dat hangt er denk ik van af hoe je van origine definieert. Ik heb eerst Spaans gestudeerd, toen de Pabo gedaan en ben via speciaal basisonderwijs en regulier basisonderwijs in speciaal voortgezet onderwijs beland.

Wat irritant van die migraine trouwens! Daar heb je wel vaker last van he? Verjaardag Mormel klint wel zeer geslaagd in elk geval.
Wij zijn zaterdag nog op pad geweest voor de firstbike, maar daar was Mormel echt al te groot voor met zijn 3 jaar. Daarom heeft hij zaterdag wat dingen mogen uitkiezen van ons en krijgt hij (jawel, hoe lelijk) morgen een Loekie Diego fietsje. Blegh, maar kind was er zooo verliefd op dat we het maar gaan doen en hopelijk is hij snel te groot zodat we een stoer bmx-je kunnen kopen.
Mille, ik was benieuwd of jij ervaring hebt met Cito toetsen voor groep 1 en 2.

Migraine komt helaas wel regelmatig terug hier, zeker in drukke tijden of hormoongerelateerd. Vaak kan ik het wel stoppen met spierverslappers en migrainepillen, maar ook dat lukt maar een paar keer en dan is het bingo. Maar het is niet anders en zolang ik niet standaard elke maand geveld ligt, vinnik het allang best.
Een beetje (ben nooit kleuterjuf geweest gelukkig ). Wat wil je weten?
Nou eigenlijk alleen of jij de scores doorgaf aan de ouders? Het rare is dat vorig jaar Loeder's juf gewoon scores doorgaf en daar niet moeilijk over deed. Huidige juf (die ik trouwens maar een hert vind) doet daar supergeheimzinnig over en dat snap ik niet. De score van zo'n CITO toets is toch alleen indicatief voor hoe ver het kind is qua ontwikkeling zodat school daar op in kan spelen? Verder is het toch alleen een momentopname en dus nietszegggend over hoe goed/verbeterbaar je kind is? Of ben ik nu gek?
Een Cito toets voor groep 1 en 2??

Ik geloof niet dat we dat hier hebben.
Tuurlijk mogen ouders dat gewoon weten. Sterker nog, jij hebt recht op inzage in het dossier van je kinderen en dus recht om die gegevens in te zien/op te vragen. Dat mag het hert je niet eens weigeren.
Waarschijnlijk wel Morrie, als ze met het Cito leerlingvolgsysteem werken. Maar dat is meer een instrument om vorderingen en niveau bij te houden dan een toetstoets hoor

Eigenlijk wat Vrolijk ook al zegt, het geeft een indicatie, en vaak zie je ook wel dat kinderen 8 jaar lang vrij constant scoren (dus gewoon een sterke, zwakke of gemiddelde leerling zijn). Maar als je bv. ziet dat een kind op bepaalde vlakken een achterstand heeft probeer je daar natuurlijk wel wat aan te doen.
En nu ga ik welterusten en hai Dropje zeggen
Aha! Mille, muchos gracias voor je antwoord. Mooi, met die schitterende zin ga ik dus hert om de oren slaan.

Ik vind het zo stom aangezien ik gewoon wil weten hoe Loeder meekomt in de klas aangezien ze aangeeft dat ze heel veel speelt en niets leert en zich dus verveelt. Laatst is Vrolijkerd dus geweest naar ouderavond (nou ja, 2 maanden geleden) en toen werd aangegeven dat ze inderdaad veel kletst. In groep 1 heeft juf dat ook gezien, maar gaf ze Loeder extra werkjes omdat ze gewoon snel klaar was en daardoor andere kindjes van hun werk afhield. Maar deze juf ziet daar niet echt noodzaak van in omdat volgens haar Loeder gewoon zich moet aanpassen aan de groep. Nu verwacht ik heus niet dat mijn kind een genius in dop is, helemaal niet zelfs, maar het zou leuk zij als juf zou zien dat ze soms uit haar neus aan het boren is samen met een paar andere kindjes.
quote:vrolijk schreef op 11 februari 2009 @ 22:22:

Wij zijn zaterdag nog op pad geweest voor de firstbike, maar daar was Mormel echt al te groot voor met zijn 3 jaar. Daarom heeft hij zaterdag wat dingen mogen uitkiezen van ons en krijgt hij (jawel, hoe lelijk) morgen een Loekie Diego fietsje. Blegh, maar kind was er zooo verliefd op dat we het maar gaan doen en hopelijk is hij snel te groot zodat we een stoer bmx-je kunnen kopen.

Alles voor 't jong nietwaar?

(geruststelling misschien: Mannie zou ook kwijlend op de grond vallen voor een Diego fiets.)
Bedenk me ineens dat de juf laatst op het schoolplein zei dat ze een testje hadden gedaan in de klas en dat Schorrie het goed gedaan had. Het viel haar niet tegen.

Misschien ook wel zo'n Cito ding.

Een vriend van mijn opa en oma heeft trouwens de Cito toets bedacht. Niet dat dat boeit, maar daar moest ik ineens aan denken . Mijn oma ging ook altijd opscheppen tegen die man over mijn schoolprestaties.

Ik ga naar bed. Morgenochtend 1 kind naar opa en oma en 1 kind naar school brengen dus wordt weer vroeg opstaan.
Schorrie heeft jaren op een foute Mickey Mouse fiets gereden. Spuuglelijk en opzichtig, maar hij vond hem geweldig!

Nu heeft hij een BMX achtige fiets en eigenlijk is hij gewoon te groot en te zwaar voor hem. Maar wij vonden die fiets zo mooi .

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven