Teva's brede voeten

19-07-2017 15:19 18 berichten
Ik heb maat 40 en hele brede voeten. Meestal zijn vrouwenschoenen of vrouwelijke schoenen zoals pumps, sandaaltjes of flatjes niet voor mij weggelegd. Schoenen die je in de breedte kan bestellen bieden meestal wel uitkomst. Van Birkenstocks krijg ik trouwens onherroepelijk blaren.

Ik wil voor de komende vakantie wandel sandalen aanschaffen. Ik heb wel eens de Teva's van mijn man aangehad en die zitten erg lekker. Mijn vrouwelijke Teva's begonnen na een paar uren toch te schuren aan de zijkanten. En voordat ik de mannen versie bestel dacht ik het eens hier te vragen.

Heeft iemand tips voor brede wandelsandalen? Ik wil gewoon lekker, lang en stabiel kunnen wandelen :)
Herenmodel in maat 40 kopen?
Alle reacties Link kopieren
Teva's zitten bij mij ook niet echt goed. Heb ook brede voeten. Tegenwoordig koop ik alleen nog schoenen van Intersko. Wel wat duurder maar loop er erg goed op.
KalindaSharma schreef:
19-07-2017 15:28
Herenmodel in maat 40 kopen?

OP 2de alinea, laatste regel :D
Reigie3 schreef:
19-07-2017 15:46
Teva's zitten bij mij ook niet echt goed. Heb ook brede voeten. Tegenwoordig koop ik alleen nog schoenen van Intersko. Wel wat duurder maar loop er erg goed op.
Ze zien er ook uit als of ze heel lekker zitten en ik weet nu waar mijn schoonmoeder haar schoenen koopt :mrgreen:

Zitten mannen Teva's ook niet lekker bij je?
Heb nooit mannen Teva's geprobeerd dus weet niet of die lekker zitten. Veel schoenen van Intersko zijn tuttig maar ze hebben ook echt leuke schoenen.
En Nomad? Ik weet dat die sandalen voor kinderen erg breed zijn. Geen idee hoe dat voor volwassenen is, maar ze lijken op teva.
Ik koop ook mannenteva's, vorig jaar nog een mooi lichtgrijs paar in de uitverkoop. Niet heel charmant, maar het loopt heerlijk en dat vind ik heel belangrijk. Ze zijn dit jaar ook in leukere kleuren te koop :

Afbeelding
Keen! Heerlijke sandalen, je tenen kunnen ook letterlijk tegen een stootje. Mijn voeten als zwemvliezen passen zelfs in Keen.
Keen is inderdaad ook vrij breed. En ze hebben een serie leren sandalen voor dames
:daisy: Bedankt voor alle reacties :) Van Keen had ik nog nooit gehoord en Nomad dacht ik dat ze alleen matjes en slaapzakken maakte :idee:

En die mannen Teva's vallen wel mee @Beter.laat :-D
Ik heb sandalen van Merrell sinds dit jaar. Heerlijk lopen ze. Ik gebruik ze met name voor mijn werk (zorg) en langere wandelingen.
Ga eens kijken bij een buitensportwinkel als Vrijbuiter, Bever, Zwerfkei.
Ik ben uiteindelijke bij sandalen van Jack Wolfskin uitgekomen: https://www.zalando.nl/jack-wolfskin-se ... i-k12.html

De mannen Teva's die ik paste hadden een soort gel gevoel in de zool. Die van mijn man zijn 3 jaar oud en hadden dat niet. Zo'n zool is echt mega slecht voor mijn knieën. Na twee stappen voelde ik kraakjes en pijntjes in mijn knieën die ik al jaren niet had gevoeld o_o De sandalen van Jack Wolfskin zijn van harder rubber.
Heb je ze online gekocht of in een echte winkel?
Beter.Laat schreef:
27-07-2017 14:15
Heb je ze online gekocht of in een echte winkel?
Eh ik heb 7 paar besteld bij Zalando, hoezo? :)

Ik heb geen tijd om de stad in te gaan.
Oh komisch en dan stuur je 6 paar terug?
In een echte winkel kunnen ze vaak ook goed advies geven.
Beter.Laat schreef:
28-07-2017 10:31
Oh komisch en dan stuur je 6 paar terug?
In een echte winkel kunnen ze vaak ook goed advies geven.

In dit geval heb ik er 6 paar terug gestuurd.

Mijn ervaring is juist dat verkopers tegenwoordig niet meer weten wat ze verkopen.

Ik zoek het liever zelf uit. Meestal werkt dat prima en soms schakel ik een hulplijn in zoals viva of iemand van wie ik weet dat hij/zij er verstand van heeft.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven