overdrijf ik dit?

20-07-2017 10:04 26 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

ik kan nu wel even een klare objectieve kijk op de zaken gebruiken vandaar deze post.

Mijn man (20 jaar samen, 6 jaar getrouwd) heeft sinds een jaar een vrouwelijke collega waar hij heel goed mee overeen komt. Sinds dan heeft hij reeds 2 maal gelogen ivm die collega en eenmaal iets achtergehouden waar ik telkens bij toeval ben bij uit gekomen. Ook hoor ik via iemand die ik ken op zijn bedrijf dat er wel wat geflirt is geweest. Over deze zaken hebben we al verschillende keren ruzie gehad. En regelmatig komt bij mij terug het gevoel op dat hij misschien terug dingen achter houdt.
Gisteren heeft hij verteld dat hij dit aan die collega heeft verteld, nl dat ik bang ben dat hij gevoelens heeft voor haar en dat ze te close zijn. Ik voel dit aan als verraad dat hij zoiets persoonlijk tegen haar vertelt.
wat vinden jullie?
Waar heeft hij over gelogen/achtergehouden?
En? Heeft hij gevoelens voor haar?
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Waarom liegt hij steeds? Waarom is hij meer een front met haar dan met jou? Ik zou hem laten kiezen en als hij niet heel gauw een duidelijke keuze maakt zelf je keuze maken.
montblanc schreef:
20-07-2017 10:08
Waar heeft hij over gelogen/achtergehouden?
Ja waarover?
Klinkt niet zo heel best.
Je zal wel gelijk hebben dat je aanvoelt dat er iets speelt.
Je lost het alleen niet niet op door er steeds ruzie over te maken.
Ik geef dat soort dingen ter kennisgeving aan, dus ik laat merken dat ik weet als er zoiets speelt op een leuke manier.
Man doet dat andersom ook.
Dat houdt het luchtig en mijn man is oud en wijs genoeg om zelf keuzes te maken en te weten wat gepast is en wat niet.
Jouw man gaat denk ik geen ontslag nemen en de collega in kwestie ook niet dus je zult erop moeten vertrouwen dat hij zich blijft gedragen en niet met zijn huwelijk of baan speelt.
Het is nu duidelijk dat jij het niet leuk vindt en verder ligt de bal bij hem. Niet controleren, niet blijven zeuren.
Daarmee leg je jouw grens bij hem, en die moet je zelf bewaken. Je bent er niet bij tenslotte.
jullie zijn in een soort vicieuze cirkel terecht gekomen.

jij ben wat achterdochtig en jaloers. je man wil deze discussie niet of jou bezorgd maken en houdt zijn mond. en dan kom je er achter dat hij wat geflirt heeft of goed met een collega kan opschieten, dan schiet je in de stress.

je man heeft toch de waarheid gesproken. hij wil afstand behouden met zijn collega, om jou geen pijn te doen? waarom is dit verraad?

waarom ben jij zo onzeker over jullie relatie?
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Ik voel dit aan als verraad dat hij zoiets persoonlijk tegen haar vertelt
ik zou het ook niet zo tof vinden want jij staat er nu gekleurd op als jaloerse vrouw, heel fijn bij het volgende personeelsuitje met partner. Maar:

het zou kunnen dat zij gewoon een vriendschappelijke band hebben en in dat kader zou ik kunnen begrijpen dat hij tegen haar bijv. iets zegt van: ik zal meer afstand nemen want mijn vrouw voelt zich niet prettig bij ons contact" dat zou nog lief zijn ergens ook.

Ben dus benieuwd wat hij heeft achter gehouden?

Kan het zijn dat er enkel sprake is van een vriendschap, waarvan hij weet dat jij het verdacht vind en dat hij daarom zaken (bijv. contact met haar) voor jou verzwegen heeft? Dat zou niet leuk zijn maar ook geen enorm drama
Ruzies drijven op den duur iemand verder van je weg dan jr zou willen. Probeer te communiceren als twee volwassenen.
Dump hem, je bent een sterke vrouw en je verdient beter en/of je bent beter af zonder hem.

Niets te danken, fijne dag!
Die collega is ook een stoker.
Intuïtie heeft altijd gelijk
Fijn zo'n man die jou naar voren schuift als de bad guy, zodat hij zelf geen verantwoordelijkheid hoeft te nemen. Ik zou er voor passen om met een nieuw en spannend iemand te moeten concurreren.
robbie75 schreef:
20-07-2017 10:26
Dump hem, je bent een sterke vrouw en je verdient beter en/of je bent beter af zonder hem.

Niets te danken, fijne dag!

:HA:
Lampie1986 schreef:
20-07-2017 10:28
Die collega is ook een stoker.
Hoezo dat?
Mijn man zou een slechte aan mij hebben als hij omwille van een ander zou liegen tegen mij. De omgekeerde wereld als je het mij vraagt.
En dan heb ik het niet over vreemdgaan of iets dergerlijks. Zijn gedrag is sowieso niet oke.
Een vrouw wordt altijd meteen neergezet als jaloers en wantrouwend.

Maar is het ook niet vaak zo dat onze intuïtie het bij het juiste eind heeft? Je vent gedraagt zich NET even wat anders, doet NET even te blij als diegene er is en je komt eerst inderdaad achter kleine leugentjes 'waar je je vooral niet druk over moet maken' volgens je man.

Vertrouw je intuïtie. Maar neem eerdere tips ook ter harte en ga hier absoluut geen ruzie over maken.
Probeer, hoe moeilijk het ook is, hierover een gesprek aan te gaan.

Als hij merkt dat je er geen drama van maakt, zal hij opener zijn dan als je dat wel doet.
kiekeboee11 schreef:
20-07-2017 10:29
Intuïtie heeft altijd gelijk
absoluut niet
Oh en mijn vriend heeft het ook eens geflikt om met een collega over mij en ons te praten.

Ik HAAT dat..... Ik ken dat meisje ook en toen ik haar later zelf sprak op een evenement, heb ik gezegd dat het niet zo tof van hem was om onze issues met haar te bespreken achter mijn rug om
Zo creëert hij een beeld van mij die niet helemaal terecht is.
Ik denk ook ergens dat het een vorm van aandacht trekken was van hem.

Maar niet over mijn rug. Zij reageerde dat het achteraf gezien inderdaad geen toffe actie was en dat als haar vriend dat zou doen, ze daar ook niet van gecharmeerd van zou zijn.

Ik vind dat echt not done!
Heel lullig dat hij dat met die collega heeft gedeeld. Zou ik ook goed boos van zijn geworden. Lekker dan. En zou de hele situatie ook wantrouwen en alles goed in de gaten houden. Zoiets komt toch wel uit. Zou wel even op zoek zijn gegaan in telefoon/mail.
Ligt aan de intentie.
Ik zeik ook over mijn vent tegen anderen.
En dat mag hij ook.
Sja, even een andere invalshoek.

Maak je het niet te beladen allemaal?

Waarom geen grapje ervan maken? Een plagerijtje over zijn charmante collega. Zoiets van 'Vriend, lieverd, ik zou even een ander overhemd aantrekken, die blauwe staat je net iets leuker dan deze, dat zal bij Charmante Collega vast in de smaak vallen' Knipoog.

Je hebt er nu zo'n ding van gemaakt, terwijl sjonge, hij vindt ee collega leuk. Wat geeft dat?!
ok dus ik heb dan waarschijnlijk wat fel gereageerd.
En inderdaad ik ben zeer onzeker in de relatie, ben van plan om dit eens samen met een psycholoog of dergelijke te bespreken en proberen aan te pakken want uiteindelijk komt het daar altijd op neer.
Hij had gelogen over het sturen van smsen en ze gewist. Een tweede keer beweerde hij een bepaalde dag snel een broodje gegeten te hebben waarna bij de was het factuurtje van de kebabzaak waar ze met twee waren gaan eten te boven kwam. En hetgeen hij had achtergehouden was een briefje van haar voor zijn verjaardag met als aanhef 'mijn lievelingscollega' en een heel tekstje gevolgd door je blijft toch mijn beste vriendin (grapje tussen hen).
hetregentterug schreef:
20-07-2017 17:19
ok dus ik heb dan waarschijnlijk wat fel gereageerd.
En inderdaad ik ben zeer onzeker in de relatie, ben van plan om dit eens samen met een psycholoog of dergelijke te bespreken en proberen aan te pakken want uiteindelijk komt het daar altijd op neer.
Hij had gelogen over het sturen van smsen en ze gewist. Een tweede keer beweerde hij een bepaalde dag snel een broodje gegeten te hebben waarna bij de was het factuurtje van de kebabzaak waar ze met twee waren gaan eten te boven kwam. En hetgeen hij had achtergehouden was een briefje van haar voor zijn verjaardag met als aanhef 'mijn lievelingscollega' en een heel tekstje gevolgd door je blijft toch mijn beste vriendin (grapje tussen hen).
Welja, jij bent gek...
Hoe duidelijk wil je het hebben?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven