Verjaardag vergeten?

20-07-2017 12:49 131 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben op zoek naar wat inzichten (lang leve het viva forum!) over het volgende.

Mijn zoontje is gisteren 3 geworden en we vieren zijn verjaardag a.s. zaterdag. Nu heb ik gister geen bericht gehad van mijn vader, moeder, zus. Geen telefoontje, app, sms, helemaal niks. Ik weet niet, het zit me niet lekker. Alsof ze zijn verjaardag vergeten zijn ofzo.

Overdrijf ik? Met het oog op aanstaande zaterdag dat we zijn verjaardag daadwerkelijk vieren?
Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik de datums van kinderen van broers en zussen ook niet allemaal in mijn systeem heb zitten (het zijn er nogal wat). Ik zie het voorbijkomen op Facebook en stuur dan een felicitatie. Je viert het toch a.s. zaterdag? Dan zijn ze er toch? Ik zou er niet zo over in zitten.

Als opa en oma zijnde vind ik het echter wel een ander verhaal, van hen zou ik het wel verwachten.
Ik zou echt not amused zijn. Wat is het voor moeite om even een berichtje te sturen?
Van opa en oma zou je zoiets wel verwachten. Misschien schamen ze zich straks enorm als blijkt dat ze het vergeten zijn.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Je viert het toch een andere dag? Waarom dan ook verwachtingen hebben op de dag zelf?
Ik had nog dinsdag een filmpje van hem naar gestuurd hoe zoontje heel blij verjaardagskaarten aan het open maken was... Vreemd.

En wat betreft mijn zus, ik ben haar enige zus en zoontje is haar enigste neefje. Het is dus niet dat ze veel verjaardagen uit haar hoofd moet kennen...
Jufjoke schreef:
20-07-2017 12:54
Je viert het toch een andere dag? Waarom dan ook verwachtingen hebben op de dag zelf?
Dat is iets waar ik ook over na zat te denken. Vandaar mijn vraag of ik overdrijf.
Ik zou dat heel raar vinden. Wij vieren het vaak ook op een andere dag maar op de dag zelf krijg ik altijd een appje van mijn broer en kind krijgt een kaart. En opa en oma bellen altijd of komen nog even langs. En dat doen wij andersom ook. Vind ik vrij normaal.
claudine1982 schreef:
20-07-2017 12:56
Ik had nog dinsdag een filmpje van hem naar gestuurd hoe zoontje heel blij verjaardagskaarten aan het open maken was... Vreemd.

En wat betreft mijn zus, ik ben haar enige zus en zoontje is haar enigste neefje. Het is dus niet dat ze veel verjaardagen uit haar hoofd moet kennen...
Ik had al lang ' s middags een appje gestuurd met " gefeliciteerd met jullie kleinzoon / neefje " , dan was het nog een beetje grappig geweest. Had iedereen nog kunnen zeggen " ik wist het wel, hoor ; ik wilde je vanavond bellen oid " Nu wordt het ongemakkelijk.
Hij heeft dus wel kaartjes van ze gekregen? Dat is dan ook een felicitatie, toch? Een appje er achteraan is dan wat dubbelop.
Vind dat wel een beetje gek. Hier vieren we verjaardag van kind ook in t weekend, maar op de dag zelf krijg ik van opa's, oma's, ooms en tantes toch op zijn minst wel een appje. "Gefeliciteerd! Fijne dag en tot zaterdag."
Ik vind niet dat je je aanstelt.
claudine1982 schreef:
20-07-2017 12:57
Dat is iets waar ik ook over na zat te denken. Vandaar mijn vraag of ik overdrijf.
Hebben ze wel kaarten gestuurd ?
Jufjoke schreef:
20-07-2017 12:54

Ik feliciteer mensen op de dag dat ze jarig zijn, of ik ze nou een week later nog zie of niet.
Oh maar ik hoef ook maar 1 zo'n datum uit m'n hoofd te weten volgens jouw principe maar die weet ik niet hoor.
Het is jouw kind, niet die van jouw zus. Zo belangrijk is jouw kind nou ook weer niet (zo sta ik er iig in)
En als je me niet uitnodigd en m'n ouders zeggen ook niets dan vergeet ik die hele verjaardag, nothing personal, maar het kind van m'n zusje / broer staat niet bovenaan mijn prioriteitenlijst.
Wat niet wil zeggen dat ik ze niet lief vind.
Lucylucille schreef:
20-07-2017 13:00
Hij heeft dus wel kaartjes van ze gekregen? Dat is dan ook een felicitatie, toch? Een appje er achteraan is dan wat dubbelop.
Nee, kaartje van mijn oom en opa. Dus niet van hun.
Als tante vind ik het ook wat bizar dat je de datum van je neefje/nichtje niet weet eigenlijk.
vreemd, hier altijd een appje, ook al vieren we het op een andere dag. Misschien vinden ze dat te verwarrend voor hem? dat hij denkt dat hij 2 keer jarig is?
Don't cry, buy a bag and move on.
Heel raar dat opa en oma niet even hebben gebeld, ook al vier je het pas dit weekend. Ik vind het iig echt nalatig.
Daarom ben ik zo blij met Facebook en de groepapp van de familie, als ik het vergeet wordt ik er altijd wel door een van die aan herinnerd. Overigens weet ik de verjaardagen van neefjes en nichtjes ook niet precies, ongeveer lukt me nog wel maar ook echt een dag? Nee. Als ze het in het weekend vieren weet ik niet uit mijn hoofd of ze op woensdag of donderdag jarig zijn. Gelukkig is er altijd iemand die het wel weet dus vergeten we het als groep nooit. Van opa en oma zou ik hier wel verwachten dat ze het weten (niet nu overigens, maar rond de verjaardag houden ze dat wel in de gaten).

Hebben ze het erg druk misschien? Ik heb een vriendin laatst pas om 21 een berichtje gestuurd om dat ik die dag hele andere dingen aan mijn hoofd had en er pas toen aan dacht. Of denken ze misschien dat als je het pas dit weekend viert dat ze er nu niks mee 'hoeven'? Ik stuur wel altijd een kort appje, maar een kaart sturen als ik de persoon een paar dagen later zie doe ik niet. Zie ik hem/haar helemaal niet dan besteed ik er juist die dag echt aandacht aan door middel van een kaart en appen/bellen.
anoniem_228585 wijzigde dit bericht op 20-07-2017 13:10
Reden: Stomme autocorrect
0.41% gewijzigd
Lucky_Birdie schreef:
20-07-2017 13:01
Oh maar ik hoef ook maar 1 zo'n datum uit m'n hoofd te weten volgens jouw principe maar die weet ik niet hoor.
Het is jouw kind, niet die van jouw zus. Zo belangrijk is jouw kind nou ook weer niet (zo sta ik er iig in)
En als je me niet uitnodigd en m'n ouders zeggen ook niets dan vergeet ik die hele verjaardag, nothing personal, maar het kind van m'n zusje / broer staat niet bovenaan mijn prioriteitenlijst.
Altijd fijn , een hechte familie.
Hoe ging het de afgelopen twee jaar ?
Ik zou het ookk jammer vinden, maar je hebt gewoon mensen die verjaardagen echt niet kunnen onthouden hoe graag ze het ook willen.

Of kennen ze andere verjaardagen wel uit hun hoofd?
Star* schreef:
20-07-2017 13:00
Ik vind niet dat je je aanstelt.
Ik Ook niet.
Lucky_Birdie schreef:
20-07-2017 13:01
ik gok, dat jij geen kinderen hebt
(maar das een gok)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven