Verjaardag vergeten?

20-07-2017 12:49 131 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben op zoek naar wat inzichten (lang leve het viva forum!) over het volgende.

Mijn zoontje is gisteren 3 geworden en we vieren zijn verjaardag a.s. zaterdag. Nu heb ik gister geen bericht gehad van mijn vader, moeder, zus. Geen telefoontje, app, sms, helemaal niks. Ik weet niet, het zit me niet lekker. Alsof ze zijn verjaardag vergeten zijn ofzo.

Overdrijf ik? Met het oog op aanstaande zaterdag dat we zijn verjaardag daadwerkelijk vieren?
Ik vind mijn neefje en nichtje hartstikke lief, maar ik weet niet uit mijn hoofd wanneer ze jarig zijn.
hamerhaai schreef: ↑
20-07-2017 13:30
voor jou is het misschien je prinsje en belangrijkste persoon in je leven.
nou nou, waarom veronderstel je, dat TO er zo in staat??
dat lees ik nergens
blijfgewoonbianca schreef: ↑
20-07-2017 13:36
O. Kan ik me heel slecht iets bij voorstellen, dat je ouders niks van zich laten horen als hun zoon of dochter jarig is. En dat je dat als kind zijnde dan ook niet zo erg vindt.
Al zitten de opa's en oma's hier aan de andere kant van de wereld : als er een (klein)kind jarig is, is er contact. Andersom ook.
Ik zou het oook afschuwelijk vinden als ik jarig ben en mijn kinderen zouden er niet aan denken.
Naar MIJN MENING heb j dan iets fout gedaan in de opvoeding.
Het is maar net of je verjaardagen belangrijk vindt. Als je ze niet zo belangrijk vindt, heeft dat natuurlijk weinig te maken met een goede of foute opvoeding.
Iemand anders kan wel vinden dat je als grootouders altijd naar het rapport moet vragen, of moet bellen als er een medaille is gewonnen, of een diploma behaald, of als iemand verkouden is. Tja.

Ik heb liever dat ze aan me denken als er iets belangrijks voor me gebeurd is dan dat ze op de wc-kalender zien dat ik jarig ben en dan plichtmatig feliciteren. Zeker als het mij zelf geen klap interesseert, die verjaardag.
Je hoeft verjaardagen niet uit je hoofd te weten. Daar hebben ze namelijk kalenders voor. Zowel in papieren vorm als op de telefoon.
Ik zou maar daar helemaal niet druk om maken. Je ziet ze zaterdag toch. Dan feliciteren ze je vast wel. Maar het niet te groot want je verpest op deze manier zelf zijn verjaardag.
Ik vind dat ook wel vreemd. Hoewel mijn broers en zussen het ook rustig zouden vergeten denk ik. Zijn ze niet zo mee bezig. Maar de opa's en oma's vergeten het echt niet hoor.

Mijn broer en schoonzus zijn er ook nooit bij de verjaardag van een van mijn kinderen, want kind is in de zomer jarig en dan zijn ze op vakantie.Tja. Ik baal daar wel van en denk dan, je weet toch dat ie jarig is. Maar goed. Hun ding. Maar ze sturen dan ook geen kaartje of zo. Vind ik toch erg jammer.
Captain_Obvious schreef: ↑
20-07-2017 14:08
Ik vind dat ook wel vreemd. Hoewel mijn broers en zussen het ook rustig zouden vergeten denk ik. Zijn ze niet zo mee bezig. Maar de opa's en oma's vergeten het echt niet hoor.

Mijn broer en schoonzus zijn er ook nooit bij de verjaardag van een van mijn kinderen, want kind is in de zomer jarig en dan zijn ze op vakantie.Tja. Ik baal daar wel van en denk dan, je weet toch dat ie jarig is. Maar goed. Hun ding. Maar ze sturen dan ook geen kaartje of zo. Vind ik toch erg jammer.
Het is denk ik ook een kwestie van communiceren hoor. Ik ben ook niet zo mee bezig maar voor mijn zus betekent het veel, dus heb ik het in mijn telefoon gezet.
robbie75 schreef: ↑
20-07-2017 14:19
Het is denk ik ook een kwestie van communiceren hoor. Ik ben ook niet zo mee bezig maar voor mijn zus betekent het veel, dus heb ik het in mijn telefoon gezet.
Wat zou ik dan moeten communiceren?
2koffie schreef: ↑
20-07-2017 13:51
Het is maar net of je verjaardagen belangrijk vindt. Als je ze niet zo belangrijk vindt, heeft dat natuurlijk weinig te maken met een goede of foute opvoeding.
Iemand anders kan wel vinden dat je als grootouders altijd naar het rapport moet vragen, of moet bellen als er een medaille is gewonnen, of een diploma behaald, of als iemand verkouden is. Tja.

Ik heb liever dat ze aan me denken als er iets belangrijks voor me gebeurd is dan dat ze op de wc-kalender zien dat ik jarig ben en dan plichtmatig feliciteren. Zeker als het mij zelf geen klap interesseert, die verjaardag.
Als jij jouw verjaardag niet interessant vindt, maar je moeder die van haar wel ; bel je dan wel of niet ?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
20-07-2017 14:29
Wat zou ik dan moeten communiceren?
Dat het belangrijk voor je is dat je broer een kaartje stuurt op de verjaardag je kind. Waarschijnlijk staat hij daar helemaal niet bij stil.

Dat ze er niet zijn snap ik wel ; het is vaak al een drama om te plannen, zeker als je beiden werkt. Maar een kaartje, belletje of appje is wel zo attent.
Vierde je het vorige jaren op de dag zelf of ook op een andere dag, hoe ging het toen?

Ik zou zelf voor een kind een leuke kaart hebben gestuurd op de dag zelf . Bij een volwassene een apje of berichtje via Facebook.
gizzmo-returns schreef: ↑
20-07-2017 14:51
Vierde je het vorige jaren op de dag zelf of ook op een andere dag, hoe ging het toen?

Ik zou zelf voor een kind een leuke kaart hebben gestuurd op de dag zelf . Bij een volwassene een apje of berichtje via Facebook.
Een hoop reacties, zal even op de laatste reageren. Voorgaande jaren vierden we het ook op een andere dag, maar volgens mij kregen we wel bericht op de dag zelf. Anders had ik dat wel onthouden denk ik.

Er is trouwens niets veranderd wat betreft band in die jaar tijd. Wel heeft mijn zus een kleintje gekregen in geen ideale situatie.

Ik heb felicitaties gehad van mensen die ik zelden zie, waarom dan niet van de mensen die het dichtst bij mij staan vraag ik me af. Maargoed, misschien maak ik het dramatischer dan het is. Toch opent dit wel mijn ogen. Ik ben iemand die veel voor iemand doet, ook voor hun. Ik denk dat ik dat terug ga schroeven.
claudine1982 schreef: ↑
20-07-2017 15:02
Een hoop reacties, zal even op de laatste reageren. Voorgaande jaren vierden we het ook op een andere dag, maar volgens mij kregen we wel bericht op de dag zelf. Anders had ik dat wel onthouden denk ik.

Er is trouwens niets veranderd wat betreft band in die jaar tijd. Wel heeft mijn zus een kleintje gekregen in geen ideale situatie.

Ik heb felicitaties gehad van mensen die ik zelden zie, waarom dan niet van de mensen die het dichtst bij mij staan vraag ik me af. Maargoed, misschien maak ik het dramatischer dan het is. Toch opent dit wel mijn ogen. Ik ben iemand die veel voor iemand doet, ook voor hun. Ik denk dat ik dat terug ga schroeven.
Bel je ouders even op. Misschien is er iets gebeurd wat even voorrang had. Aannames kloppen niet altijd, he.
Ik ben iemand die veel voor iemand doet, ook voor hun. Ik denk dat ik dat terug ga schroeven.
Klinkt een beetje drastisch, vind je niet? Lijkt mij dat het op deze manier zeker niet beter gaat worden. Maar goed dat is natuurlijk maar mijn 2 cent.
Julliw hebben gelijk. Ik handel altijd wat te emotioneel. Ik wacht het nog even af, anders bel ik ze vanavond even.

Zou je niet eerst even bellen?

Ik zou inderdaad van de grootouders verwachten dat ze op de dag zelf even zouden bellen of een kaartje zouden sturen maar als ze zaterdag gewoon op het feestje komen is er toch niets aan de hand?

Van mijn zus zou ik niet verwachten dat ze zou bellen, ooms en tantes komen gewoon wanneer uitgenodigd.

Als je bang bent dat ze het feestje zaterdag vergeten zou ik nog even checken of ze wel komen.
en me vriend die wilt ook nog wat zegge

Zou het niet gewoon kunnen dat ze het erg druk heeft en dit er bij in geschoten is? Dat ze daarna gedacht heeft, maar ik zie ze zaterdag gelukkig gewoon dus ik zeg het dan wel?

Al die andere die wel een felicitatie hebben gestuurd, komen die ook naar de verjaardag? Of is alles wat ze doen aan de verjaardag jou een berichtje sturen?

Als dit het eerste is waar het scheef in loopt zou ik niet gelijk alles terug gaan schroeven. Je hoeft zeker niet meer te doen dan je wil, ook niet voor familie, maar om nou gelijk als reactie hier op minder voor hun te gaan doen? Het is maar 1 vergeten berichtje... En als er meer speelt zou ik het eerst eens bespreekbaar proberen te maken voor je zelf minder gaat investeren in de relatie.
Hangt af van wat normaal is. Bij de ene kant van mijn familie zijn verjaardagen optioneel, bij de andere kant word je 10 jaar op het schopstoeltje gezet als je niet een belletje, kaartje en bezoekje aflegt.

Huh, "mogen' broer en schoonzus niet op vakantie, ben je daar echt om beledigd?
Je kan toch niet verwachten dat een ander z'n vakantie aanpast om je kindje? Best raar om dat te verwachten.
Dus omdat je ouders de verjaardag van je zoontje zijn vergeten, ga jij nu minder voor ze doen? Vind je dat ook niet een beetje buiten proportie? Het kan ze gewoon ontschoten zijn, vergeet jij nooit eens iets? Maak het nu niet veel groter dan het is. Ze komen zaterdag toch om het te vieren? Je kunt het hooguit even aanstippen, maar ik zou dat zelf niet eens doen. Je maakt de dag ongezellig (niet leuk voor je zoontje) en niemand krijgt er een goed gevoel van. Tenzij je het luchtig kunt brengen en er zelf geen halszaak van maakt (en daar ben je nu blijkbaar wel mee bezig).
Bel hen en vraag het hen gewoon?
Hoezitdit schreef: ↑
20-07-2017 15:32
Je kan toch niet verwachten dat een ander z'n vakantie aanpast om je kindje? Best raar om dat te verwachten.
Zou ik niet verwachten, maar als er dan ook geen kaartje om te feliciteren of bezoekje na hun vakantie zou komen zou ik daar zeker van balen en een behoorlijke mening over hebben. Zeker als er andersom wel altijd van uit gegaan wordt dat je naar hun gaat.

(Maar dat is persoonlijke invulling uit de ervaring hoe het hier gaat)
Hoezitdit schreef: ↑
20-07-2017 15:32
Dat verwacht ik ook niet, maar totale radiostilte en nooit komen vind ik wel gek. En daar ben ik wel een beetje beledigd over.
Overigens plannen de opa's en oma's hun vakantie er wel omheen, maar dat doen ze zelf.
blijfgewoonbianca schreef: ↑
20-07-2017 14:45
Als jij jouw verjaardag niet interessant vindt, maar je moeder die van haar wel ; bel je dan wel of niet ?
Mijn zus stuur ik een berichtje want ik weet dat ze dat prettig vindt. Bellen doe ik sowieso niet aan.
Dus ja. Maar alleen als.ik dat weet. Als iemand erop.wacht zonder mij te laten weten dat ze het belangrijk vindt, dan misschien niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven